• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Chylonia powstanie za ponad 45 mln zł

Patsz
31 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Węzeł Chylonia w Gdyni: koncepcja zmian Węzeł Chylonia w Gdyni: koncepcja zmian

Polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures zbuduje węzeł Chylonia w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Prace będą kosztowały 45,8 mln zł i potrwają blisko dwa lata.



Węzeł Chylonia jest potrzebny?

Przypomnijmy:

  1. W grudniu 2018 otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jako jedyna ofertę na kwotę 60,5 mln zł złożyła firma Budimex
  3. Gdynia zamierzała wydać 30,9 mln zł, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  4. Rozpisano nowy przetarg, a urzędnicy podnieśli budżet do 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły trzy firmy:

  • Budimex SA - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


Węzeł Chylonia Gdynia: budowa w 96 tygodni



Przetarg został rozstrzygnięty 30 lipca. Wybrano ofertę złożoną przez polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures.

To oznacza, że trzeba będzie wydać 10 mln zł więcej niż zakładano. Mimo tego, władze miasta są zadowolone.

- Powtórzenie przetargu było dobrym krokiem. Tym razem skutecznie wyłoniliśmy Wykonawcę. Doświadczenie i potencjał polsko-hiszpańskiego konsorcjum gwarantują, że będziemy zadowoleni z finalnego efektu tej inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.


Patsz

Wydarzenia

Witomino - koncepcja przebudowy - spotkanie z mieszkańcami

debata

Miejsca

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Brawo! Tak trzymać.

    Och jak mi się podoba to zapadnięcie się samochodów pod ziemię, a ludki do pociągu.
    Takl powinno być wszędzie: kierowczyki pod ziemię, ludzie na powierzchnię. Mają kolejkę, autobusy, tramwaje, rowery, i własne nogi też. Dość hegemonii samochodziarzyków.

    Pozdrowienia i miłego dnia!

    • 65 50

  • (2)

    Czy już w naszym kraju nie ma Polskich firm?

    • 9 6

    • Złożyły 2 i pół na 3 oferty, z czego to pół przypadało na ofertę najkorzystniejszą.

      • 3 0

    • zgłoś się do przetargu Polaku.

      z pewnością umiesz wszystko zrobić i skoordynować i masz pieniążki, prawda?
      Czy tylko tak trollujesz i trollujesz. Idź na plażę opalać się, a my tymczasem zrobimy biznes.

      • 5 1

  • Koszmar jak wszystko od pracowni BPBK

    Po co tam jest ta jezdnia na 3 pasy ruchu?
    Dlaczego autobus, żeby zajechać pod dworzec będzie miał do wykonania 4 skręty?
    Dlaczego autobus będzie stawał daleko od wyjścia z tunelu, a nieopodal niego zlokalizowano z kolei...wjazd na parking podziemny?!

    • 9 3

  • Budowa podziemnego parkingu to absolutna głupota!!! (1)

    W ten sposób zamiast rozwijać komunikację podmiejską do okolic Koleczkowa, Bojana, Bieszkowic spowodują zakorkowanie ulicy Marszewskiej i ogromne korki na skrzyżowaniu w Koleczkowie, bo jadący do pracy oczywiście pojadą samochodami, by je zaparkować przy stacji kolejki w Chylonii. Przejazd przez skrzyżowanie Morskiej i Kartuskiej to będzie kolejny problem. Czemu się jednak dziwić, gdy decyzje podejmuje jegomość, znawca małych murzynków.

    • 15 4

    • Hrabia się wyprowadza do Koleczkowa

      i oczekuje, że mu Gdynia za darmo autobus puści. Paradne ;)

      • 2 1

  • chylonia (1)

    a przejazd pod torami??? tyle kasy w błoto. gratulacje panie szczurek. ma pan wspaniałych inaczej współpracowników

    • 22 4

    • chylonia

      p.prezydencie szanuję pana i pana decyzję.wierzę ,że przyjedzie pan do chyloni na przejazd z chylońskiej w kierunku hutniczej i podejmie pan właściwe decyzje...pozdrawiam dorota s

      • 0 0

  • grabówek skm (1)

    proszę o rewitalizację i legalne przejście za lidlem

    • 12 0

    • no co ty?!

      Dzielnicowy dochody straci!

      • 1 0

  • Spaprany (w zakresie "infrastruktury dla rowerzystów") projekt gwarantuje, że nie ma szans na zadowolenie z finalnego efektu tej inwestycji.

    • 7 0

  • fajnie

    w końcu coś z tym syfem zrobią. Oby poszły za tym rewitalizacje obskurnych bud przy skrzyżowaniu Chylońska/Kartuska.

    • 6 2

  • Developer (1)

    Czy do budowy nie można zatrudnić jakiegoś developera? Jak to jest, że wybudowanie podziemnego parkingu i 2 kondygnacyjnego budynku dworca z przystankiem autobusowym zajmuje 2 lata, a postawienie 2 bloków (każdy po 15 kondygnacji) z 3 poziomowym parkingiem zajmuje developerowi rok?

    • 14 0

    • Już wyjaśniam: deweloper, im szybciej zbuduje, tym szybciej zarobi na sprzedaży. Natomiast, im krótsze terminy realizacji narzuci gmina, tym więcej zapłaci podatnik, bo tym droższe będą oferty - z uwagi właśnie na to, że deweloperzy budują mieszkania szybko, a korzystają z usług tych samych (w określonym zakresie) wykonawców.

      • 6 1

  • wydatki zupełnie bez głowy (1)

    w Chyloni przejazd pod torami z wyjazdem na Hutniczą i poza nią jest potrzebny jak tlen do oddychania, tymczasem wydaje się bezmyślnie pieniądze na coś co owszem ładnie wygląda, ale nie jest pilnie potrzebne bo nieznacznie tylko podnosi komfort, a właściwie odczucia estetyczne mieszkańców dzielnicy i gości

    • 25 4

    • przejazd z chylońskiej do hutniczej

      praktyka i zawsze praktyka.p.prezydencie prosze chociaż o jeden przejazd..pozdrawiam i szanuję dorota skibinska

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane