- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (92 opinie)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (90 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (362 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (135 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (148 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (233 opinie)
Węzeł Chylonia powstanie za ponad 45 mln zł
Polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures zbuduje węzeł Chylonia w Gdyni . Prace będą kosztowały 45,8 mln zł i potrwają blisko dwa lata.
Przypomnijmy:
- W grudniu 2018 otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jako jedyna ofertę na kwotę 60,5 mln zł złożyła firma Budimex
- Gdynia zamierzała wydać 30,9 mln zł, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
- Rozpisano nowy przetarg, a urzędnicy podnieśli budżet do 35 mln zł.
Do drugiego przetargu przystąpiły trzy firmy:
- Budimex SA - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
- Warbud SA - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.
Węzeł Chylonia Gdynia: budowa w 96 tygodni
Przetarg został rozstrzygnięty 30 lipca. Wybrano ofertę złożoną przez polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures.
To oznacza, że trzeba będzie wydać 10 mln zł więcej niż zakładano. Mimo tego, władze miasta są zadowolone.
- Powtórzenie przetargu było dobrym krokiem. Tym razem skutecznie wyłoniliśmy Wykonawcę. Doświadczenie i potencjał polsko-hiszpańskiego konsorcjum gwarantują, że będziemy zadowoleni z finalnego efektu tej inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co się zmieni po przebudowie?
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Miejsca
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-31 16:17
Robią swoje nie zwracając uwagi na pilne potrzeby mieszkańców ot i cała gospodarka.
Potrzebny jest tunelllll. przez przejazd kolejowy w Chyloni nie parking płatny gdzie ludzie zostawiają samochody od strony Hutniczej a drogi dojazdowe są jak w Afryce.- 11 1
-
2019-07-31 16:31
O stadionie lekkoatletycznym tez wiele lat temu mowili ze za chwile rusza budowa..
Podobnie basen olimpijski, lodowisko i cała masa innych inwestycji.
Kiedy jakiś dziennikarz rozliczy Szczurka z tych wszystkich obiecanek?- 8 1
-
2019-07-31 17:00
Plac dworcowy
To są bajki pana Prezydenta obiecanki a głupiemu radość mieszkaniec Gdyni
- 10 2
-
2019-07-31 17:27
szczur co jeszcze obiecasz???
- 7 0
-
2019-07-31 17:34
Kiedy tunel pod torami na puckiej? (1)
Oraz remont hutniczej, Krzywoustego? Kiedy UM się ogarnie że bez tej inwestycji nie przybędzie w Gdyni więcej dużych firm produkcyjnych, usługowych, a co za tym idzie nowych pracy. Pu
- 15 2
-
2019-07-31 18:30
Najblizsze 2-3 lata.
Umowa podpisana.
- 1 1
-
2019-07-31 18:10
(3)
Może zamiast tej inwestycji, zabrać się nad tunelem na ul. Puckiej ?
- 16 1
-
2019-07-31 18:16
obiecanki cacanki (2)
Kiedy dowiemy się o przetargu na tunel /wiadukt z Chylońskiej do Puckiej albo
ciąg dalszy obwodnicy od Morskiej do Hutniczej ??
val- 3 0
-
2019-07-31 18:29
W ciagu osmiu najblizszych lat przedluzenie obwodnicy. (1)
Pucka i okolice juz sie robi w ramach prac wokol portu, umowa z Budimex podpisana. Kolejarze robia budowle, miasto ma przebudowac drogi.
- 1 1
-
2019-07-31 22:03
Sciema jak zawsze
Nie uwierzę dopóki nie zobaczę jak będzie skończone
- 1 0
-
2019-07-31 18:24
Gdynia ma stanowczo powazniesze problemy
Niz ten nieco zaniedbany ale funkcjonujacy plac.
Wezel integrqcyjny powinien byc po przeciwnej stronie torow, bo tam moga konczy trase samochody z polnocy.
Zadanie z cyklu "latwe, przyjemne i malo wymagajace" az dziw ze nie MTM je robi. Ale zobaczymy, kto faktycznie bedzie realizowal.- 7 1
-
2019-07-31 18:53
Nie wystarczy biała farba ?
?
- 10 1
-
2019-07-31 19:28
Ta cena to chyba
ulegnie zmianie w formie jakiegoś aneksu w trakcie realizacji. Rozrzut jest bardzo duży w relacji do (I oferta)65.3 mln.zł, (II oferta) 53.9 mln.zł do tych 45.8 mln.zł aktualnie. Wykonalne będzie wtedy jak zleceniobiorca część prac wykona w formie non profit...albo podwykonawcy będą docenieni i rozliczeni "inaczej"-jak to dawniej bywało przy budowie autostrad. Autostrady są, a wielu firm nie ma już na rynku...
- 5 0
-
2019-07-31 19:30
baju baju bedziemy w raju
baju , baju - będziemy w raju - dr, mgr super samorządowy nie ma na farby do malowania poziomych znaków drogowych a proponuje raj dla Chyloni
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.