• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Chylonia powstanie za ponad 45 mln zł

Patsz
31 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Węzeł Chylonia w Gdyni: koncepcja zmian Węzeł Chylonia w Gdyni: koncepcja zmian

Polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures zbuduje węzeł Chylonia w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Prace będą kosztowały 45,8 mln zł i potrwają blisko dwa lata.



Węzeł Chylonia jest potrzebny?

Przypomnijmy:

  1. W grudniu 2018 otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jako jedyna ofertę na kwotę 60,5 mln zł złożyła firma Budimex
  3. Gdynia zamierzała wydać 30,9 mln zł, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  4. Rozpisano nowy przetarg, a urzędnicy podnieśli budżet do 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły trzy firmy:

  • Budimex SA - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


Węzeł Chylonia Gdynia: budowa w 96 tygodni



Przetarg został rozstrzygnięty 30 lipca. Wybrano ofertę złożoną przez polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures.

To oznacza, że trzeba będzie wydać 10 mln zł więcej niż zakładano. Mimo tego, władze miasta są zadowolone.

- Powtórzenie przetargu było dobrym krokiem. Tym razem skutecznie wyłoniliśmy Wykonawcę. Doświadczenie i potencjał polsko-hiszpańskiego konsorcjum gwarantują, że będziemy zadowoleni z finalnego efektu tej inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.


Patsz

Wydarzenia

Witomino - koncepcja przebudowy - spotkanie z mieszkańcami

debata

Miejsca

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

  • Robią swoje nie zwracając uwagi na pilne potrzeby mieszkańców ot i cała gospodarka.
    Potrzebny jest tunelllll. przez przejazd kolejowy w Chyloni nie parking płatny gdzie ludzie zostawiają samochody od strony Hutniczej a drogi dojazdowe są jak w Afryce.

    • 11 1

  • O stadionie lekkoatletycznym tez wiele lat temu mowili ze za chwile rusza budowa..

    Podobnie basen olimpijski, lodowisko i cała masa innych inwestycji.

    Kiedy jakiś dziennikarz rozliczy Szczurka z tych wszystkich obiecanek?

    • 8 1

  • Plac dworcowy

    To są bajki pana Prezydenta obiecanki a głupiemu radość mieszkaniec Gdyni

    • 10 2

  • szczur co jeszcze obiecasz???

    • 7 0

  • Kiedy tunel pod torami na puckiej? (1)

    Oraz remont hutniczej, Krzywoustego? Kiedy UM się ogarnie że bez tej inwestycji nie przybędzie w Gdyni więcej dużych firm produkcyjnych, usługowych, a co za tym idzie nowych pracy. Pu

    • 15 2

    • Najblizsze 2-3 lata.

      Umowa podpisana.

      • 1 1

  • (3)

    Może zamiast tej inwestycji, zabrać się nad tunelem na ul. Puckiej ?

    • 16 1

    • obiecanki cacanki (2)

      Kiedy dowiemy się o przetargu na tunel /wiadukt z Chylońskiej do Puckiej albo
      ciąg dalszy obwodnicy od Morskiej do Hutniczej ??

      val

      • 3 0

      • W ciagu osmiu najblizszych lat przedluzenie obwodnicy. (1)

        Pucka i okolice juz sie robi w ramach prac wokol portu, umowa z Budimex podpisana. Kolejarze robia budowle, miasto ma przebudowac drogi.

        • 1 1

        • Sciema jak zawsze

          Nie uwierzę dopóki nie zobaczę jak będzie skończone

          • 1 0

  • Gdynia ma stanowczo powazniesze problemy

    Niz ten nieco zaniedbany ale funkcjonujacy plac.
    Wezel integrqcyjny powinien byc po przeciwnej stronie torow, bo tam moga konczy trase samochody z polnocy.
    Zadanie z cyklu "latwe, przyjemne i malo wymagajace" az dziw ze nie MTM je robi. Ale zobaczymy, kto faktycznie bedzie realizowal.

    • 7 1

  • Nie wystarczy biała farba ?

    ?

    • 10 1

  • Ta cena to chyba

    ulegnie zmianie w formie jakiegoś aneksu w trakcie realizacji. Rozrzut jest bardzo duży w relacji do (I oferta)65.3 mln.zł, (II oferta) 53.9 mln.zł do tych 45.8 mln.zł aktualnie. Wykonalne będzie wtedy jak zleceniobiorca część prac wykona w formie non profit...albo podwykonawcy będą docenieni i rozliczeni "inaczej"-jak to dawniej bywało przy budowie autostrad. Autostrady są, a wielu firm nie ma już na rynku...

    • 5 0

  • baju baju bedziemy w raju

    baju , baju - będziemy w raju - dr, mgr super samorządowy nie ma na farby do malowania poziomych znaków drogowych a proponuje raj dla Chyloni

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane