- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Węzeł Chylonia: jest oferta, ale droższa niż szacunki
60,5 mln zł oczekuję firma Budimex za budowę węzła integracyjnego i parkingu dla 140 samochodów na pl. Dworcowym w Chyloni , budowę ścieżki rowerowej w ulicy Kartuskiej na odcinku od ul. Morskiej do ul. Chylońskiej i przebudowę części sieci trakcyjnej. Gdynia chce wydać na to połowę mniej, więc przetarg trzeba będzie prawdopodobnie powtórzyć.
Przypomnijmy:
- O konieczności przebudowy terenu wokół dworca PKP w Chyloni mówi się w Gdyni od lat. W kadencji samorządowej, przypadającej na lata 2010-2014, najbardziej optowali za nią opozycyjni radni.
- Urzędnicy starali się porządkować doraźnie teren. Na więcej brakowało pieniędzy, a włodarze twierdzili, że konieczne jest uchwalenie nowego planu miejscowego.
- Ten warunek został spełniony w czerwcu 2016 roku. Kilka miesięcy wcześniej rozpoczęło się projektowanie inwestycji. Za wykonywaną przez architektów Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska dokumentację, Gdynia zapłaciła 765 tys. zł.
- W lutym 2017 roku urzędnicy wystąpili o możliwość realizacji inwestycji w ramach specustawy, uproszczającej procedurę tworzenia dróg. Ta decyzja została jednak zaskarżona WSA przez właścicielkę jednego z pawilonów stojących na pl. Dworcowym.
- Latem 2017 roku poinformowano, że szacowana wtedy na 23 mln inwestycja będzie w 75 procentach dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- Przetarg został ogłoszony jesienią tego roku.
Po otwarciu ofert okazało się, że jedyną ofertę złożyła firma Budimex. Za budowę węzła integracyjnego i parkingu dla 140 samochodów na pl. Dworcowym w Chyloni, budowę ścieżki rowerowej w ulicy Kartuskiej na odcinku od ul. Morskiej do ul. Chylońskiej i przebudowę sieci trakcyjnej w ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Morskiej do ul. Chylońskiej i w części ul. Chylońskiej oczekuje 60,5 mln zł i możliwości realizacji przez blisko dwa lata.
Według ostatnich szacunków inwestycja miała kosztować blisko 31 mln zł, a więc prawie połowę mniej, co oznacza, że przetarg zostanie prawdopodobnie unieważniony.
- Z uwagi na trwające prace komisji przetargowej oraz fakt, że oferowana przez wykonawcę cena przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie powyższego zamówienia, nie jest możliwe określenie terminu podpisania umowy z wykonawcą robót - twierdzą władze miasta.
W ramach inwestycji na pl. Dworcowym planowany jest m.in.
- jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej (łącznie z przejściem podziemnym) 4 253,38 m kw, kubaturze 12 681,00 m szesc. (łącznie z przejściem podziemnym)
- hala parkingowa o powierzchni 3 586,78 m kw, wysokości 2,6 metra, 140 miejsc postojowych, 48 miejsc dla rowerów (na razie nie wiadomo, czy parking będzie płatny)
- zespół toalet publicznych o powierzchni zabudowy 100,08 m.kw., kubaturze 370,30 m.sześc.
- budowa oświetlenia, kanalizacji, wodociągów i montaż monitoringu
Budowę ścieżki rowerowej w Kartuskiej uzupełni też przebudowa sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ul. Kartuskiej z ul. Chylońską .
W przypadku unieważnienia postępowania, nowy przetarg zostanie ogłoszony prawdopodobnie wiosną, więc - o ile uda się go rozstrzygnąć - prace będę mogły ruszyć latem.
Miejsca
Opinie (143) 6 zablokowanych
-
2018-12-12 07:53
może za cienka koperta była dla pana od inwestycji? teraz odpowiada za nie marek CBA ł
- 13 1
-
2018-12-12 07:54
A na Pogórzu, Obłużu nic się nie dzieje oprócz korków
- 19 1
-
2018-12-12 08:13
Po drugiej stronie torów kolejowych na meksyku parkingi (1)
- 11 2
-
2018-12-12 17:13
a jak tam dojechać mądralo
- 0 0
-
2018-12-12 08:17
(1)
Gdzie tunel?????????????????
- 23 1
-
2018-12-12 09:46
Nie ma i nie będzie
- 8 0
-
2018-12-12 08:21
Jest nadzieja
Jest nadzieja, że ten gniot nie powstanie.
W ramach oszczędności proponuję zrezygnowanie z pseudoinfrastruktury do utrudniania rowerzystom życia i pozostawienie ich w spokoju na jezdni. Taniej, bezpieczniej, bardziej funkcjonalnie.- 11 2
-
2018-12-12 08:33
modelowy przykład braku kompetencji władz Gdyni
temat z dłuuuuugą brodą. Wielokrotnie deklarowany, opisywany a nawet wodowany. Nadal jako mieszkańcy Chyloni mamy infrastrukturę na poziomie lat 50-tych.
- 21 2
-
2018-12-12 08:52
Nieźle urzędasy oceniają biznes i to, jak ludzie powinni zarabiać...
dwa razy taniej niż rynkowa cena, masakra... i potem się dziwić, że społeczeństwo mówi, że kto zarabia 4 tysie na rękę to burżuj i ma płacić dodatkowe podatki...
- 5 3
-
2018-12-12 09:02
MTM
Już zaciera ręce
- 11 3
-
2018-12-12 09:20
lepiej tunej wybudowac na puckiej
- 18 2
-
2018-12-12 09:38
Czy nie lepiej byłoby dołożyć kasę na tunel pod torami? W ramach oszczędności na placu Dworcowym wymienić jedynie dziurawy asfalt i chodniki pozostawiając obecny układ. Lepiej oznaczyć miejsca parkingowe (czyt. dać poszaleć UM z malowaniem białą farbą), a po stronie meksyku dołożyć płyt jumbo, żeby 'dziki', ale bardzo potrzebny parking zyskał trochę cywilizacji. Przy tym wszystkim utrzymać oba parkingi bez zbędnych pomysłów na opłaty za parkowanie.
- 24 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.