• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trzy lata prac za 101 mln zł

Michał Sielski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę

Wykonawcą węzła KarwinyMapka została firma MTM. Za 101,7 mln zł powstaną parkingi, buspasy i nowe jezdnie. Inwestycja ma być gotowa w maju 2023 roku.



Korzystasz z węzłów przesiadkowych w Trójmieście?

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców, ale najlepszą ofertę złożyła firma MTM z Gdyni, która nie tylko najtaniej wyceniła prace, ale też zagwarantowała, że zakończy je 50 dni przed terminem określonym w przetargu. Dzięki temu na początku maja 2023 roku węzeł Karwiny ma być gotowy.

- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu: autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przetarg odbywał się w formule "zaprojektuj i wybuduj", więc na prace budowlane jeszcze poczekamy. Najpierw musi oczywiście powstać projekt.

Zakres prac w ramach węzła Karwiny. Zakres prac w ramach węzła Karwiny.

Co powstanie w ramach węzła?



  • parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • buspasy na ul. Wielkopolskiej,
  • nowa pętla autobusowa,
  • przebudowa ul. Sopockiej,
  • przebudowa ul. Strzelców.

Finansowanie unijne inwestycji



Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE.

W przyszłości kolejne etapy



Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.

- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.

Opinie (191) 8 zablokowanych

  • Czy to przypadkiem już nie zostało zaprojektowane?

    a projekt za niemało $$ odebrany? Czy tylko w Gdyni płaci się za projekty tylko po to żeby za 2 lata zamawiać kolejne projekty tego samego?
    Chwarznieńska, Kwiatkowskiego, lodowisko... ile kasy już poszło w błoto na dokumentację lądującą w śmietniku?

    • 24 3

  • Podwyzszajcie ceny biletów, to na pewno więcej chętnych bedzie

    • 16 0

  • 50 dni przed terminem? MTM ??? żeby było 50 dni po terminie to sie uciesze ....

    Ostatnio zapisuje soebie co gdzie ma wykonać MTM i nie moge znależć żadnej pracy w terminie ... W przetargach powinien tez byc zapis ze moga przystapic tylko te firmy które wykonuja prace w terminie ...

    • 18 4

  • (2)

    Będzie duże funkcjonalne rondo, dzięki któremu ruch będzie w miarę płynny czy znowu nawalone sygnalizatorów żeby wszyscy koniecznie odstali swoje? Na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego/płk. Dąbka też było miejsce na dobre rondo ale po co skoro można zrobić tak, że po przebudowie nie zmienia się nic i dalej trzy kierunki stoją w korku...

    • 12 3

    • Będzie po 2 pasy, prawoskręty, lewoskrety, buspasy i wszędzie światła. Wyjazd z Buraczanej 2 pasy, z Górniczej 2 pasy i wszędzie światła. Niektórzy chcą świateł przy Parkowej. I to ma usprawnić ruch.

      • 4 0

    • Pytanie retoryczne - to robi ta sama firma która robiła Węzeł Cegielskiej i 10 lutego/Podjazd/Dworcowa

      Gwarancja sygnalizacji co 50 metrów, krótkich pasów do lewo/prawoskrętu i konieczność zmieny trzech pasów na odcinku 50 metrów.

      • 4 0

  • 100 baniek żeby wszystko zostało po staremu

    Ta przebudowa niczego nie rozwiąże ani nie zmieni więc jest niepotrzebna. Układ dróg praktycznie bez zmian. Kosmetyka w postaci większej ilości świateł i likwidacji przejść dla pieszych. A p&r w tym miejscu to chory pomysł. Kto przekopawszy się autem przez całe KArwiny będzie w tym miejscu zawracał na skrzyżowaniu i wbijał na parking a potem przesiadał się na PKM? Nikt.

    • 25 3

  • Zmiana przyzwyczajeń komunikacyjnych. (1)

    Już się boję , bo to pewnie zwężenie do 1 pasa ruchu, drugi to buspas

    • 16 0

    • Zrobią tak, żeby korek zaczynał się w Chwaszczynie

      Taka będzie zmiana przyzwyczajeń.

      • 1 0

  • Usunięto też drogi rowerowe... (1)

    ...takie to są władze pro-ekologiczne...

    • 6 8

    • Dziwi mnie, że Unia w ogóle dofinansowuje projekty, z których wyrzuca się drogi rowerowe (bo pierwotnie były ujęte w projekcie). Jak i kiedy ten kraj ma wreszcie pójść do przodu? :(

      • 3 0

  • Hahahahahahaha MTM hahahaha

    MTM i wszystko jasne. Gdynia. Miasto z morza i marzeń dla firmy MTM.
    hahahahahahahaaaaaaa

    • 13 3

  • Mieszkam na ul. Strzelców więc dla mnie to kapitalna wiadomość. (6)

    P.S. Od dłuższego czasu czytam komentarze na trojmiasto.pl i odnoszę wrażenie, że piszą je w znacznej większości frustraci i niedojdy.

    • 11 26

    • Głównie płatne trole. (1)

      • 4 7

      • z UM.

        • 6 0

    • r

      raczej niedojdy

      • 1 7

    • Nie kłam

      Ze Strzelców już teraz ciężko wyjechać. Bo nawet jak jest zielone to nie da rady wjechać na skrzyżowanie bo jest zapchane ogonem, który skręca w lewo od strony Sopockiej. A na czas remontu to kup sobie dobre buty i śmigaj przez las.

      • 13 1

    • Z frustratami i niedojdami masz rację - dużo wpisów od szeregowych urzędników UM.

      • 5 1

    • Po części masz rację

      ul. Strzelców zdecydowanie wymaga remontu - zgadzam się. Na trójmiasto.pl ostatnio samo narzekanie i krytyka - też się zgadzam. Ale cieszyć się, że remont drogi wygrała firma na M, to jak cieszyć się z kolonoskopii na NFZ... Nie wiem jak długo mieszkasz w Gdyni, ale wiedz, że ta opinia nie wzięła się znikąd.

      • 3 0

  • Przebudowa ! (1)

    skrzyżowania i przebudowa parkingu za 101 milionów złotych - to się już w głowie nie mieści. Obwodnica Krakowa budowana od podstaw 12,5 kilometra koszt 1,43 mld złotych. Czyli 1 kilometr kosztuje nie całe 100 milionów złotych. Łódź zmodernizowane skrzyżowanie, 3 kilometry ulicy Przybyszewskiego. Po remoncie pojedziemy po nowych wiaduktach, torach dostosowanych do niskoemisyjnych tramwajów i równej jezdni. Wyremontowane zostaną także chodniki, oświetlenie uliczne, a wzdłuż inwestycji pojawi się dodatkowa zieleń - koszt 130 milionów

    • 9 4

    • Matematyka się kłania.

      12.5 kilometra, 1.430 miliarda to jednak dużo więcej jak wyliczyłeś.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane