- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (281 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (134 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?
Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.
Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
- Zgłoszenia od kierowców
- Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
- Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
- Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
- Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.
Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.
O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.
Zgłoszenia od kierowców
W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.
- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.
Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.
- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.
Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.
- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.
Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.
- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.
Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.
19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.
- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.
Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.
Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.
Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (372) 6 zablokowanych
-
2023-04-26 08:01
Opinia wyróżniona
(11)
Serio? Nie posiadają aktualnej dokumentacji technicznej? To nie jest przedwojenne miasto, jak Warszawa, Gdańsk. Kwrwiny budowano w latach 80. Jaja sobie robią. Ewidentnie nie przygotowano należycie dokumentacji. To pierwsza kwestia, kolejna to, że nic nie tłumaczy rozgrzebywania prac na innych odcinkach, porzucania na kilka miesięcy, nie oddawania tego, co dokończone.
- 308 8
-
2023-04-26 19:04
Może oni wynajmują No koparkę na tydzień i heja lecą
Kopać dziury na wszystkich lokalizacjach? Potem oddają koparkę i wynajmują walec i znowu to samo
- 1 0
-
2023-04-26 17:24
To że budowano Karwiny nie tak dawno, wcale nie oznacza że dokumentacja jest aktualna. Więcej realizmu.
- 3 5
-
2023-04-26 15:42
A
ile jest tych studzienek wystających tych wszystkich grzbietów tylko słychać jak
samochody podskakują a jak napada deszcz dziury zasłoni i wtedy ratuj się kto może........- 3 0
-
2023-04-26 13:21
w latach 80-tych robiono byle jak
nikt sie nie troszczył czy zgodnie z planem czy nie, miała być rura albo przewód no to była a gdzie? co za różnica
- 7 4
-
2023-04-26 12:35
Wystarczy że jakaś firma (5)
Nie zrobi instalacji zgodnie z projektem tylko zgodnie z jego własnym widzimisię i jak mu pasuje.
Takich inwestycji jest masa. Jak się jest w "branży" to nie ma zdziwienia.- 9 17
-
2023-04-26 18:41
Kierownik nadzoru, to celebryta?
podpis na dokumentach traktuje, jak autograf dla fana.
Zbyt mała odpowiedzialność osób w urzędzie za odbiory. Szarego Kowalskiego to karami potrafią zmobilizować a z urzędu to papier wszystko przyjmie.- 2 0
-
2023-04-26 12:53
(3)
I co, brak odpowiedzialności? Miasto nic nie sprawdza nic nie wymaga?
- 20 3
-
2023-04-28 11:44
niczego
- 0 0
-
2023-04-26 14:31
A widziałeś, aby kiedyś sprawdzało? (1)
Zapraszam na chodnik na ul. Wielkopolskiej na wysokości Placu Górnośląskiego w kierunku Al. Zwycięstwa. Ktoś musiał coś zrobić i go rozebrał. Ale złożyć już nie potrafił. Była jakaś kontrola? Sprawdzili? W d.pie to mają!
- 11 0
-
2023-04-27 09:06
Tym bardziej wina miasta, prawda?
- 1 0
-
2023-04-26 12:29
Władze miasta w 2019 zamroziły budowę i teraz wychodzi że to katastrofalny bład wart minimum 10 mln- stać ich
to nie ich pieniądze, całe życie mieli z górki - nietykalni- za niegospodarność powinni trafić za kratki
- 27 0
-
2023-04-26 09:47
Opinia wyróżniona
Od początku tempo było ślimacze a organizacja robót fatalna (2)
Najwyraźniej wykonawcy są opłacani za czas robót. W miarę sprawnie poszło im tylko rozwalenie wszystkich skrzyżowań na odcinku paru kilometrów, jezdni, chodników oraz beznadziejne oznakowanie. Blamaż na całej linii. Czy w bieżącej 10-latce oda im się zakończyć budowę przed rozpoczęciem prac remontowych?
- 196 3
-
2023-04-26 18:45
Gdynia odcięta (1)
Witomino w remoncie, Karwiny w remoncie, Koleczkowo w remoncie, Pucka w remoncie
- 1 0
-
2023-04-27 10:46
Teraz powinni jeszcze zacząć coś na łączniku obwodnicy z estakadą i do Gdyni tylko od zatoki będzie można wpłynąć
- 0 0
-
2023-04-26 07:18
Opinia wyróżniona
(22)
Problem nie dotyczy tylko wspomianych dzielnic! Opóżnienia na węźle Karwiny ma wpływ na wszystkich korzystajacych z obwodnicy! To jedna z 2 dróg, by wydostać się z centrum Gdyni.
- 363 11
-
2023-04-26 20:01
Policz raz jeszcze i zapewne wyjdzie ci inny wynik.
- 0 1
-
2023-04-26 15:25
Ta sama firma budowlana
To chyba nic dziwnego. Na Karwinach i na Budowlanych buduje ta sama firma czyli MTM. I wszystko jasne.
- 8 0
-
2023-04-26 12:12
spoko, jedź przez Witomino :P (1)
aaa wait, tam też zaczęli "modernizację"
- 22 0
-
2023-04-27 11:27
Często najszybszą drogą dojazdową z centrum Gdyni na Dąbrowę jest Morska - Estakada - Obwodnica
- 2 0
-
2023-04-26 10:37
Dodatkowo autor pomylił Mały Kack z Wielkim Kackiem.
- 8 0
-
2023-04-26 09:46
Nie. Masz jeszcze PKM i autobusy. (3)
Komunisto w dizlu. Sam płać za swoje drogi
- 2 38
-
2023-04-26 17:11
Sama płać za swój autobus
Ale jak bilecik emerycki wyjdzie bez dotacji 20 zł to będzie skowyt
- 6 0
-
2023-04-26 13:05
Frajer pompka
- 3 1
-
2023-04-26 11:33
Nie ma PKM na Dąbrowie. Trzeba do PKM dojechać przez rozkopane Karwiny. I nie denerwuj się tak, bo żyłka pęknie.
- 24 1
-
2023-04-26 09:41
jak ktoś używa roweru to max 10x więcej dróg (3)
ale co tam każdy lubi autkiem nie
- 1 26
-
2023-04-26 16:18
(1)
Tak - wsiądę na rower z wózka inwalidzkiego i podjade pod Wielkopolską. Moja sąsiadka także z dwójka dzieci, które nie dostały się do przedszkola pod domem tylko na Wzgórzu również będzie jeździła na rowerze a i panie w przedszkolu oczywiście poczekają aż mama dojedzie po dzuevi
- 7 0
-
2023-04-30 00:13
parkomet
A jeszcze musi opłacic parking a przede wszystkim znalezć miejsce ?
- 0 0
-
2023-04-26 12:45
to pojedź sobie rowerem do Białegostoku cwaniaczku
- 12 0
-
2023-04-26 07:51
Mtm (8)
Mam tylko trzy maszyny firma rodzinna szczurzej gawędy wygrywają wszystkie przetargi jakim cudem gdzie wszędzie mają opóźnienia i cichą gwarancję na nie placenia kar umownych tutaj powinno wejść CBA wszyscy widzą, że coś się kręci pod stołem.
- 73 3
-
2023-04-26 09:46
Niestety taka prawda
Tylko problem polega na tym, że dopóki nie zmieni się Prawo Zamówień Publicznych to oni są na prawie. Wygrywają bo są najtańsi. Miasto nie chce ich karać bo nie mają pieniędzy na inwestycje więc im tańsza firma tym lepiej dla budżetu. A jak im dowalą kary to następny raz nie przystąpią do przetargu . A ci co przystąpią będą już drodzy. Koło się zamyka. Koniec końców cierpi zwykły obywatel
- 14 10
-
2023-04-26 09:29
Skandal do kwadratu
A może raczej Urząd Kontroli Skarbowej i prokuratura więcej zdziałają w tej sprawie?
- 29 0
-
2023-04-26 08:34
(5)
może opóźnienia to nie wina MTM, a braków w dokumentacji infrastruktury podziemnej?
(ale to byłoby nudne wytłumaczenie i nie byłoby na kogo wylewać swoich frustracji) ;)- 7 52
-
2023-04-26 11:20
skoro jest to kolejna inwestycja z takimi samymi opóźnieniami to powinno to być uwzględnione w przetargu
- 10 0
-
2023-04-26 11:01
Przetarg był w formule projektuj - buduj, więc za dokumentację projektową również odpowiada MTM...
- 27 0
-
2023-04-26 09:07
Oczywiście, że takie sytuacje się zdarzają, tylko że wtedy nie rozkopuje się kolejnej drogi! Urzędnicy w Gdyni to jakieś ameby intelektualne, bez zdolności organizacyjnych.
Dwa jedyne dojazdy do obwodnicy rozkopane i zero jakiegokolwiek zastanowienia czy chociaż głupich przeprosin, za brak organizacji. Tylko tupet i nonszalancja kosztem mieszkańców.- 66 0
-
2023-04-26 08:52
(1)
Ok, ale dlaczego rozgrzebane jest wszedzie i nic nie jest nigdzie dokonczone. Wiele miejsc jest juz zalane asfaltem, dlaczego nadal jest tam zwezenie? Dlaczego nie odtwarzaja chodnikow? Caly obszar wyglada jakby bylo tam bombardowanie. Nie tylko ulica jest rozwalana, ale pieszy czy rowerzysta tez nie ma w ogole jak przejsc.
- 70 0
-
2023-04-26 09:31
Pracę trzeba szanować.
Bo to są pozorowane działania rodem z Niemiec gdzie w ciągu kilku lat po raz kolejny rozkopują po 10 km autostrady i oprócz działających czasem radarów (60 km/h) nic długo się nie dzieje.
- 11 9
Wszystkie opinie
-
2023-04-26 07:02
(2)
To ile planu mamy wykonane,prawdę mówcie.90%.Prawdę...75%...Powtarzam,mówcie prawdę...a kto to wie Panie prezesie)
- 64 8
-
2023-04-27 21:35
Pieniądze z budżetu miasta wychodzą. Miasto to dziura na dziurze. Złodziej sam wydaje świadectwo o sobie (1)
Ludzie są głupi i na złość innym nadal będą głosować na tę samą bandę łajdaków.
- 1 1
-
2023-04-28 17:19
Lepszy swój łajdak niż obcy.
Który może być jeszcze większym łajdakiem.
- 0 0
-
2023-04-26 07:04
Fala miała opóżnienie 2 lata. I nie wiadomo jak to sie zakonczy. (1)
A właściwie to tylko zamontowanie kasownikow. Mają zakończyć w ostatnim możliwym terminie żeby nie stracić dotacji.
- 49 4
-
2023-04-26 07:24
Jutro na radzie miasta będą głosować
O przekazaniu spółce innobaltica 11 mln. Na fale czyli Na pensje.
- 12 1
-
2023-04-26 07:05
Panie Szczurek (8)
Chyba czas na Pana.
- 231 8
-
2023-04-26 07:11
Na niego już czas dobre 15 lat temu...dziwię się że gdynianom ten marazm i dług miasta pasuje.
- 54 4
-
2023-04-26 07:31
żadne chyba. już czas (1)
Miasto straszliwie stanęło w rozwoju od wielu już lat a do tego doszedł Pan Łucyk który robi nieprawdopodobne głupoty w tematyce zarządzania infrastrukturą.
- 57 0
-
2023-04-26 11:14
Jaki tam z niego pan
Cham - i tyle
- 16 0
-
2023-04-26 09:41
Czas na niego to już był cztery lata temu (1)
Ale obrona demokracji i Konstytucji wymaga poświęceń, więc trzeba było go znowu wybrać w pierwszej turze na kolejną kadencję. Najważniejsze, że obroniliście Gdynię przed PiSem. A korki i marazm to sprawa drugorzędna.
- 20 5
-
2023-04-27 10:28
"obrona demokracji i Konstytucji wymaga poświęceń" - az parsknalem smiechem. Schizofrenię sie leczy.
- 2 1
-
2023-04-26 11:13
Delikatnie powiedziane
Na Szczurka i jego kamratów nadają się jedynie bluzgi stadionowe. Niestety - szkody, które uczyniła ta banda w wielu wypadkach są nieodwracalne. Dziwię się tylko opozycji, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania tych szkodników.
- 20 0
-
2023-04-26 11:17
Chyba?!?! Juz dawno powinien pójść na emeryturę
- 14 0
-
2023-04-26 18:59
Na pewno a nie chyba! I cała samorządność
Won
- 5 0
-
2023-04-26 07:06
(5)
To jak prace wyhamowały, to nie da się przywrócić przejezdności na tych zamkniętych pasach drogowych?
- 150 3
-
2023-04-26 08:33
Potrzebny byłby pracownik (2)
który przestawi pachołki. Chyba za dużo wymagasz.
- 39 0
-
2023-04-26 09:41
(1)
To moze mieszkancy sami sobie przesuna te pacholki i tyle.
- 23 0
-
2023-04-28 17:21
Nie mogą bo nie mają pomarańczowych koszulek.
- 0 0
-
2023-04-26 17:05
(1)
Dziś wystosowano informacje o kolejnych zamknięciach i zwężeniach ...
- 2 0
-
2023-04-26 22:11
gdzie
jest jeszcze co zwężać???
- 3 0
-
2023-04-26 07:07
MTM ? (12)
Został tylko jeden pracownik drugi delegowany na Witomino
- 218 5
-
2023-04-26 07:11
To i tak więcej (4)
niż komórek w twoim mózgu.
- 2 65
-
2023-04-26 07:30
M = może T = trwać M = miesiącami (3)
Maciek, świetna riposta.
- 56 0
-
2023-04-26 09:31
(2)
Ma Trwać Miesiącami
- 23 0
-
2023-04-26 11:15
Mam Trzy Maszyny (1)
- 14 1
-
2023-04-26 19:16
Więc mogę dużo
- 0 0
-
2023-04-26 07:15
Nie ma kto pracować.
Pozostalych dwóch na chorobowym.
- 34 1
-
2023-04-26 08:52
zastanów się co piszesz? (2)
Z treści artykułu wynika, że projekt zawiera błędy i jest poprawiany. W związku z powyższym prace trzeba było wstrzymać aby nie zbudować czegoś co trzeba będzie rozebrać! W większości przypadków inwestycji samorządowych projektanci są "przyjacielami królika" lub wybrani jako najtańsza oferta. W dalszej konsekwencji inwestycja się przedłuża rosną koszty itd. itp. a po realizacji: "miało być lepiej a wyszło tak jak zawsze".
- 5 22
-
2023-04-26 09:13
a kto robił projekt?
- 25 0
-
2023-04-26 09:42
Ok, ale dlaczego nie otworza tego co juz zrobili? Dlaczego nie robia chodnikow? Od 2 lat okolica wyglada jak po wojnie, nie da sie przejsc!
- 26 0
-
2023-04-26 10:45
Urzędniczy bełkot
Każdy remont w Gdyni ma rok obsuwy. I wszystko to mtm. Mydlenie oczu, a nie projektowe zmiany. Zreszta, wystarczy spojrzeć jak jest remontowana Starowiejska by poznać jakość pracy w urzędzie. Szkoda gadać.
- 29 0
-
2023-04-26 13:17
Mamy Tylko Majstra
- 13 0
-
2023-04-26 19:00
Mtm
Marazm Tragedia Mamtrzymaszyny
- 4 0
-
2023-04-26 07:14
(1)
Rozliczymy władze Gdyni za ten remont przy następnych wyborach. Miarka się przebrała
- 219 3
-
2023-04-26 07:42
Za to i za cięcia w zbiorkomie, np. i**otyczny pomysł ze skróceniem 23 bez wyrównania w kursach innych linii... W efekcie 24 momentami to puszka na sardynki.
- 35 0
-
2023-04-26 07:16
Czas na zmiane przy wyborach... (1)
Pamiętamy jak Lotnisko,płatne parkingi, itp. wtopy już czas na zmiany a to co się dzieje to tylko podsumowanie działania pana Szczurka
- 194 3
-
2023-04-26 08:41
I łucyka
- 28 0
-
2023-04-26 07:16
Nawet rowerem trzeba tam niezwykłych umiejętności żeby przejechać.. (1)
- 120 4
-
2023-04-26 20:15
Da sie ale MTB,
jest bosko, niezłe górki!
- 3 0
-
2023-04-26 07:17
Gdynia miasto przyszłości (3)
MTM teraz buduje drogę na Witominie, dlatego nie ma ludzi na Karwinach.
Jak odkopią drogę ma Witominie , to znowu będą aneksy do umowy.
Chyba te kable były kładzione przed wojną , dlatego ich nie ma na planach .
Koniec prac na Karwinach w 2024 roku .
Uśmiechnij się jesteś w Gdyni !- 253 7
-
2023-04-26 07:30
MTM=Mamy Trzy Maszyny
- 28 1
-
2023-04-26 08:40
jak wliczysz w to zimę
to Ci się to może w 2024 roku nie zamknąć.
- 21 0
-
2023-04-26 22:24
Przed wojna Karwin nie bylo :P
- 3 0
-
2023-04-26 07:18
Opinia wyróżniona
(22)
Problem nie dotyczy tylko wspomianych dzielnic! Opóżnienia na węźle Karwiny ma wpływ na wszystkich korzystajacych z obwodnicy! To jedna z 2 dróg, by wydostać się z centrum Gdyni.
- 363 11
-
2023-04-26 07:51
Mtm (8)
Mam tylko trzy maszyny firma rodzinna szczurzej gawędy wygrywają wszystkie przetargi jakim cudem gdzie wszędzie mają opóźnienia i cichą gwarancję na nie placenia kar umownych tutaj powinno wejść CBA wszyscy widzą, że coś się kręci pod stołem.
- 73 3
-
2023-04-26 08:34
(5)
może opóźnienia to nie wina MTM, a braków w dokumentacji infrastruktury podziemnej?
(ale to byłoby nudne wytłumaczenie i nie byłoby na kogo wylewać swoich frustracji) ;)- 7 52
-
2023-04-26 08:52
(1)
Ok, ale dlaczego rozgrzebane jest wszedzie i nic nie jest nigdzie dokonczone. Wiele miejsc jest juz zalane asfaltem, dlaczego nadal jest tam zwezenie? Dlaczego nie odtwarzaja chodnikow? Caly obszar wyglada jakby bylo tam bombardowanie. Nie tylko ulica jest rozwalana, ale pieszy czy rowerzysta tez nie ma w ogole jak przejsc.
- 70 0
-
2023-04-26 09:31
Pracę trzeba szanować.
Bo to są pozorowane działania rodem z Niemiec gdzie w ciągu kilku lat po raz kolejny rozkopują po 10 km autostrady i oprócz działających czasem radarów (60 km/h) nic długo się nie dzieje.
- 11 9
-
2023-04-26 09:07
Oczywiście, że takie sytuacje się zdarzają, tylko że wtedy nie rozkopuje się kolejnej drogi! Urzędnicy w Gdyni to jakieś ameby intelektualne, bez zdolności organizacyjnych.
Dwa jedyne dojazdy do obwodnicy rozkopane i zero jakiegokolwiek zastanowienia czy chociaż głupich przeprosin, za brak organizacji. Tylko tupet i nonszalancja kosztem mieszkańców.- 66 0
-
2023-04-26 11:01
Przetarg był w formule projektuj - buduj, więc za dokumentację projektową również odpowiada MTM...
- 27 0
-
2023-04-26 11:20
skoro jest to kolejna inwestycja z takimi samymi opóźnieniami to powinno to być uwzględnione w przetargu
- 10 0
-
2023-04-26 09:29
Skandal do kwadratu
A może raczej Urząd Kontroli Skarbowej i prokuratura więcej zdziałają w tej sprawie?
- 29 0
-
2023-04-26 09:46
Niestety taka prawda
Tylko problem polega na tym, że dopóki nie zmieni się Prawo Zamówień Publicznych to oni są na prawie. Wygrywają bo są najtańsi. Miasto nie chce ich karać bo nie mają pieniędzy na inwestycje więc im tańsza firma tym lepiej dla budżetu. A jak im dowalą kary to następny raz nie przystąpią do przetargu . A ci co przystąpią będą już drodzy. Koło się zamyka. Koniec końców cierpi zwykły obywatel
- 14 10
-
2023-04-26 09:41
jak ktoś używa roweru to max 10x więcej dróg (3)
ale co tam każdy lubi autkiem nie
- 1 26
-
2023-04-26 12:45
to pojedź sobie rowerem do Białegostoku cwaniaczku
- 12 0
-
2023-04-26 16:18
(1)
Tak - wsiądę na rower z wózka inwalidzkiego i podjade pod Wielkopolską. Moja sąsiadka także z dwójka dzieci, które nie dostały się do przedszkola pod domem tylko na Wzgórzu również będzie jeździła na rowerze a i panie w przedszkolu oczywiście poczekają aż mama dojedzie po dzuevi
- 7 0
-
2023-04-30 00:13
parkomet
A jeszcze musi opłacic parking a przede wszystkim znalezć miejsce ?
- 0 0
-
2023-04-26 09:46
Nie. Masz jeszcze PKM i autobusy. (3)
Komunisto w dizlu. Sam płać za swoje drogi
- 2 38
-
2023-04-26 11:33
Nie ma PKM na Dąbrowie. Trzeba do PKM dojechać przez rozkopane Karwiny. I nie denerwuj się tak, bo żyłka pęknie.
- 24 1
-
2023-04-26 13:05
Frajer pompka
- 3 1
-
2023-04-26 17:11
Sama płać za swój autobus
Ale jak bilecik emerycki wyjdzie bez dotacji 20 zł to będzie skowyt
- 6 0
-
2023-04-26 10:37
Dodatkowo autor pomylił Mały Kack z Wielkim Kackiem.
- 8 0
-
2023-04-26 12:12
spoko, jedź przez Witomino :P (1)
aaa wait, tam też zaczęli "modernizację"
- 22 0
-
2023-04-27 11:27
Często najszybszą drogą dojazdową z centrum Gdyni na Dąbrowę jest Morska - Estakada - Obwodnica
- 2 0
-
2023-04-26 15:25
Ta sama firma budowlana
To chyba nic dziwnego. Na Karwinach i na Budowlanych buduje ta sama firma czyli MTM. I wszystko jasne.
- 8 0
-
2023-04-26 20:01
Policz raz jeszcze i zapewne wyjdzie ci inny wynik.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.