• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?

Patryk Szczerba
26 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (372)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.

Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowejMapka w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.




Czy przebudowa węzła Karwiny wpływa na czas twojej podróży?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku, wciąż trwają i szybko się nie skończą, choć pierwotnie zapowiadano, że w maju 2023 roku wszystko powinno być gotowe. Taki był zresztą termin ich zakończenia, który pojawił się w umowie z wykonawcą.

Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.

Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.

O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.

Zgłoszenia od kierowców



W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.

- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.


Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.

- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.

Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt



O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.

Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.



- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.

Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają



Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.

Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.



- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.

Aneksy już były, ale trzeba kolejnych



Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.

19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.

- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.

Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej



Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.

Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.

25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej 25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej

Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.

Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (372) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    To ile planu mamy wykonane,prawdę mówcie.90%.Prawdę...75%...Powtarzam,mówcie prawdę...a kto to wie Panie prezesie)

    • 64 8

    • Pieniądze z budżetu miasta wychodzą. Miasto to dziura na dziurze. Złodziej sam wydaje świadectwo o sobie (1)

      Ludzie są głupi i na złość innym nadal będą głosować na tę samą bandę łajdaków.

      • 1 1

      • Lepszy swój łajdak niż obcy.

        Który może być jeszcze większym łajdakiem.

        • 0 0

  • Fala miała opóżnienie 2 lata. I nie wiadomo jak to sie zakonczy. (1)

    A właściwie to tylko zamontowanie kasownikow. Mają zakończyć w ostatnim możliwym terminie żeby nie stracić dotacji.

    • 49 4

    • Jutro na radzie miasta będą głosować

      O przekazaniu spółce innobaltica 11 mln. Na fale czyli Na pensje.

      • 12 1

  • Panie Szczurek (8)

    Chyba czas na Pana.

    • 231 8

    • Na niego już czas dobre 15 lat temu...dziwię się że gdynianom ten marazm i dług miasta pasuje.

      • 54 4

    • żadne chyba. już czas (1)

      Miasto straszliwie stanęło w rozwoju od wielu już lat a do tego doszedł Pan Łucyk który robi nieprawdopodobne głupoty w tematyce zarządzania infrastrukturą.

      • 57 0

      • Jaki tam z niego pan

        Cham - i tyle

        • 16 0

    • Czas na niego to już był cztery lata temu (1)

      Ale obrona demokracji i Konstytucji wymaga poświęceń, więc trzeba było go znowu wybrać w pierwszej turze na kolejną kadencję. Najważniejsze, że obroniliście Gdynię przed PiSem. A korki i marazm to sprawa drugorzędna.

      • 20 5

      • "obrona demokracji i Konstytucji wymaga poświęceń" - az parsknalem smiechem. Schizofrenię sie leczy.

        • 2 1

    • Delikatnie powiedziane

      Na Szczurka i jego kamratów nadają się jedynie bluzgi stadionowe. Niestety - szkody, które uczyniła ta banda w wielu wypadkach są nieodwracalne. Dziwię się tylko opozycji, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania tych szkodników.

      • 20 0

    • Chyba?!?! Juz dawno powinien pójść na emeryturę

      • 14 0

    • Na pewno a nie chyba! I cała samorządność

      Won

      • 5 0

  • (5)

    To jak prace wyhamowały, to nie da się przywrócić przejezdności na tych zamkniętych pasach drogowych?

    • 150 3

    • Potrzebny byłby pracownik (2)

      który przestawi pachołki. Chyba za dużo wymagasz.

      • 39 0

      • (1)

        To moze mieszkancy sami sobie przesuna te pacholki i tyle.

        • 23 0

        • Nie mogą bo nie mają pomarańczowych koszulek.

          • 0 0

    • (1)

      Dziś wystosowano informacje o kolejnych zamknięciach i zwężeniach ...

      • 2 0

      • gdzie

        jest jeszcze co zwężać???

        • 3 0

  • MTM ? (12)

    Został tylko jeden pracownik drugi delegowany na Witomino

    • 218 5

    • To i tak więcej (4)

      niż komórek w twoim mózgu.

      • 2 65

      • M = może T = trwać M = miesiącami (3)

        Maciek, świetna riposta.

        • 56 0

        • (2)

          Ma Trwać Miesiącami

          • 23 0

          • Mam Trzy Maszyny (1)

            • 14 1

            • Więc mogę dużo

              • 0 0

    • Nie ma kto pracować.

      Pozostalych dwóch na chorobowym.

      • 34 1

    • zastanów się co piszesz? (2)

      Z treści artykułu wynika, że projekt zawiera błędy i jest poprawiany. W związku z powyższym prace trzeba było wstrzymać aby nie zbudować czegoś co trzeba będzie rozebrać! W większości przypadków inwestycji samorządowych projektanci są "przyjacielami królika" lub wybrani jako najtańsza oferta. W dalszej konsekwencji inwestycja się przedłuża rosną koszty itd. itp. a po realizacji: "miało być lepiej a wyszło tak jak zawsze".

      • 5 22

      • a kto robił projekt?

        • 25 0

      • Ok, ale dlaczego nie otworza tego co juz zrobili? Dlaczego nie robia chodnikow? Od 2 lat okolica wyglada jak po wojnie, nie da sie przejsc!

        • 26 0

    • Urzędniczy bełkot

      Każdy remont w Gdyni ma rok obsuwy. I wszystko to mtm. Mydlenie oczu, a nie projektowe zmiany. Zreszta, wystarczy spojrzeć jak jest remontowana Starowiejska by poznać jakość pracy w urzędzie. Szkoda gadać.

      • 29 0

    • Mamy Tylko Majstra

      • 13 0

    • Mtm

      Marazm Tragedia Mamtrzymaszyny

      • 4 0

  • (1)

    Rozliczymy władze Gdyni za ten remont przy następnych wyborach. Miarka się przebrała

    • 219 3

    • Za to i za cięcia w zbiorkomie, np. i**otyczny pomysł ze skróceniem 23 bez wyrównania w kursach innych linii... W efekcie 24 momentami to puszka na sardynki.

      • 35 0

  • Czas na zmiane przy wyborach... (1)

    Pamiętamy jak Lotnisko,płatne parkingi, itp. wtopy już czas na zmiany a to co się dzieje to tylko podsumowanie działania pana Szczurka

    • 194 3

    • I łucyka

      • 28 0

  • Nawet rowerem trzeba tam niezwykłych umiejętności żeby przejechać.. (1)

    • 120 4

    • Da sie ale MTB,

      jest bosko, niezłe górki!

      • 3 0

  • Gdynia miasto przyszłości (3)

    MTM teraz buduje drogę na Witominie, dlatego nie ma ludzi na Karwinach.
    Jak odkopią drogę ma Witominie , to znowu będą aneksy do umowy.
    Chyba te kable były kładzione przed wojną , dlatego ich nie ma na planach .
    Koniec prac na Karwinach w 2024 roku .
    Uśmiechnij się jesteś w Gdyni !

    • 253 7

    • MTM=Mamy Trzy Maszyny

      • 28 1

    • jak wliczysz w to zimę

      to Ci się to może w 2024 roku nie zamknąć.

      • 21 0

    • Przed wojna Karwin nie bylo :P

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (22)

    Problem nie dotyczy tylko wspomianych dzielnic! Opóżnienia na węźle Karwiny ma wpływ na wszystkich korzystajacych z obwodnicy! To jedna z 2 dróg, by wydostać się z centrum Gdyni.

    • 363 11

    • Mtm (8)

      Mam tylko trzy maszyny firma rodzinna szczurzej gawędy wygrywają wszystkie przetargi jakim cudem gdzie wszędzie mają opóźnienia i cichą gwarancję na nie placenia kar umownych tutaj powinno wejść CBA wszyscy widzą, że coś się kręci pod stołem.

      • 73 3

      • (5)

        może opóźnienia to nie wina MTM, a braków w dokumentacji infrastruktury podziemnej?
        (ale to byłoby nudne wytłumaczenie i nie byłoby na kogo wylewać swoich frustracji) ;)

        • 7 52

        • (1)

          Ok, ale dlaczego rozgrzebane jest wszedzie i nic nie jest nigdzie dokonczone. Wiele miejsc jest juz zalane asfaltem, dlaczego nadal jest tam zwezenie? Dlaczego nie odtwarzaja chodnikow? Caly obszar wyglada jakby bylo tam bombardowanie. Nie tylko ulica jest rozwalana, ale pieszy czy rowerzysta tez nie ma w ogole jak przejsc.

          • 70 0

          • Pracę trzeba szanować.

            Bo to są pozorowane działania rodem z Niemiec gdzie w ciągu kilku lat po raz kolejny rozkopują po 10 km autostrady i oprócz działających czasem radarów (60 km/h) nic długo się nie dzieje.

            • 11 9

        • Oczywiście, że takie sytuacje się zdarzają, tylko że wtedy nie rozkopuje się kolejnej drogi! Urzędnicy w Gdyni to jakieś ameby intelektualne, bez zdolności organizacyjnych.
          Dwa jedyne dojazdy do obwodnicy rozkopane i zero jakiegokolwiek zastanowienia czy chociaż głupich przeprosin, za brak organizacji. Tylko tupet i nonszalancja kosztem mieszkańców.

          • 66 0

        • Przetarg był w formule projektuj - buduj, więc za dokumentację projektową również odpowiada MTM...

          • 27 0

        • skoro jest to kolejna inwestycja z takimi samymi opóźnieniami to powinno to być uwzględnione w przetargu

          • 10 0

      • Skandal do kwadratu

        A może raczej Urząd Kontroli Skarbowej i prokuratura więcej zdziałają w tej sprawie?

        • 29 0

      • Niestety taka prawda

        Tylko problem polega na tym, że dopóki nie zmieni się Prawo Zamówień Publicznych to oni są na prawie. Wygrywają bo są najtańsi. Miasto nie chce ich karać bo nie mają pieniędzy na inwestycje więc im tańsza firma tym lepiej dla budżetu. A jak im dowalą kary to następny raz nie przystąpią do przetargu . A ci co przystąpią będą już drodzy. Koło się zamyka. Koniec końców cierpi zwykły obywatel

        • 14 10

    • jak ktoś używa roweru to max 10x więcej dróg (3)

      ale co tam każdy lubi autkiem nie

      • 1 26

      • to pojedź sobie rowerem do Białegostoku cwaniaczku

        • 12 0

      • (1)

        Tak - wsiądę na rower z wózka inwalidzkiego i podjade pod Wielkopolską. Moja sąsiadka także z dwójka dzieci, które nie dostały się do przedszkola pod domem tylko na Wzgórzu również będzie jeździła na rowerze a i panie w przedszkolu oczywiście poczekają aż mama dojedzie po dzuevi

        • 7 0

        • parkomet

          A jeszcze musi opłacic parking a przede wszystkim znalezć miejsce ?

          • 0 0

    • Nie. Masz jeszcze PKM i autobusy. (3)

      Komunisto w dizlu. Sam płać za swoje drogi

      • 2 38

      • Nie ma PKM na Dąbrowie. Trzeba do PKM dojechać przez rozkopane Karwiny. I nie denerwuj się tak, bo żyłka pęknie.

        • 24 1

      • Frajer pompka

        • 3 1

      • Sama płać za swój autobus

        Ale jak bilecik emerycki wyjdzie bez dotacji 20 zł to będzie skowyt

        • 6 0

    • Dodatkowo autor pomylił Mały Kack z Wielkim Kackiem.

      • 8 0

    • spoko, jedź przez Witomino :P (1)

      aaa wait, tam też zaczęli "modernizację"

      • 22 0

      • Często najszybszą drogą dojazdową z centrum Gdyni na Dąbrowę jest Morska - Estakada - Obwodnica

        • 2 0

    • Ta sama firma budowlana

      To chyba nic dziwnego. Na Karwinach i na Budowlanych buduje ta sama firma czyli MTM. I wszystko jasne.

      • 8 0

    • Policz raz jeszcze i zapewne wyjdzie ci inny wynik.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane