• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac

Patryk Szczerba
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia

- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone



Czy przebudowa węzła Karwiny jest dla ciebie uciążliwa?

To, że prace przy budowie węzła Karwiny nie idą zgodnie z planem, nie jest już dla nikogo tajemnicą. 11 maja minął termin umowny zakończenia inwestycji. Tymczasem udało się do tego momentu wykonać jedynie ok. 2/3 prac.

Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej



Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.

W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.



Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców



Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.

W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.



- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.

Władze miasta: mamy czas do końca roku



- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.



Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.

- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.

Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?



W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.

- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.


Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (227) 9 zablokowanych

  • Czy włodarze Gdyni liczą utracone zyski z powodu braku turystów? (1)

    • 21 1

    • Liczą zyski z przetargów

      • 3 0

  • Panie Lucy

    • 7 1

  • Bedziemy pamietac, panie Łucyk, przy urnach. Cale Karwiny i Dabrowa beda pamietac. Policz se pan ile to ludzi. (4)

    I policz se pan jaki to procent wyborców.

    • 71 1

    • Gdynia północ (3)

      Również pamięta. Na Dąbka mostek nie zrobią wspólnie z Kosakowem bo nie. Mostek przy stenie czekali aż im port dołoży a na ten skatepark przy marynarce 3 banki znaleźli i rzeźbę Wenty. Jazda z gryzoniem

      • 19 0

      • Słyszałes, panie Łucyk? Dolicz sobie Gdynie Północ. I powiedz koledze, Wojciechowi. (2)

        • 19 0

        • A jeszcze zapomnialem

          O tunelu na puckiej. Do kina do Rumi jeżdżę przez Janowo tunel, wiele osób na zakupy i nad może czy rybkę do Rewy bo do Gdyni to już nikt nie zagląda. A ten kanalaz pod górkę calej dzielnicy robi. Do szperka serpentyna bo mostek stoi. Lazja jedna. Z tym wiaduktem to jeszcze inna historia. Nawet nie chodzi o dojazd do Gdyni tylko zwyczajnke wylot na obowdnice i A1 łajza blokuje całej gminie K ale również nam mieszkańcom.

          • 12 1

        • Coś czuje

          Że witomino też się dołączy:)

          • 9 0

  • Jest termin zakończenia prac

    "o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności" - czyli jednak nie ma terminu zakończenia prac.

    • 41 0

  • Najlepsze jest to ,że ten remont nic nie zmieni. Nic. (3)

    I teraz zobaczcie - tyle czasu utrudnienia, bałagan, syf unoszący się w powietrzu. Nawet jak kiedyś skończą ten remont to zaraz zaczną się naprawy tego co już jest spartolone i to widać gołym okiem. To jest niepotrzebna i droga inwestycja. Pieniadze wywalone w błoto bo nie usprawni to ruchu na tym odcinku i w tej dzielnicy.

    • 51 3

    • Gdyby nie zrobili remontu to wylewałbyś żale, że dziury i koleiny! (1)

      • 4 11

      • Nie było tak źle. Nie było i doskonale to pamiętam.

        Żadnych większych dziur czy kolein przez Karwiny.

        • 11 3

    • Zgadzam się w 100%. To pudrowanie problemu. Korki od zawsze robiły się w dwóch miejscach. Na węźle obwodnicy zanim go przerobili stało się na światłach do łącznicy w stronę Gdańska. A drugim miejsem (dużo gorszym) jest krzyżówka Sopocka/ Wielkopolska. I to zostaje tak jak jest. Cala ta porypana organizacja z nawrotkami zostaje bez zmian. Ba, gorzej bedzie bo przez to cale jezdzenie ciezkim sprzetem nawierzchnia jest w gorszym stanie. I nie wiadomo kiedy to rozwala. A jak sie do tego zabiora to mamy kolejna budowe na pewnie rok, bo bedzie caly wiadukt do rozwalenia.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    poroażka organizacyjna (7)

    Nie dosyć że przebudowa trwa makabrycznie długo i jej czas realizacji jest zbliżony do czasu jaki jest potrzebny w Chinach do wybudowania jednej linii metra - to jeszcze połączone z przebudową na Witominie.

    Kompletny paraliż dróg wyjazdowych z centrum Gdyni.

    Czy ktoś nad tym jeszcze panuje?

    • 353 7

    • Doskonale to (3)

      Rozumiemy. Mieliśmy to samo z estakadą która męczyli tyle czasu. Teraz walczą z Pucka a tunelu nie widać i nie zrobia bo nie. Masz na rowerku popitalac tylko że estakada nie można a Pucka stoi na przejeździe. Do widzenia gryzon

      • 43 2

      • Tunel ma robić plk. Ale kasa poszła na remont słynnych peronów Adriana. (2)

        Np w Gdańsku Kolonii.

        • 10 3

        • Nie (1)

          Mój drogi. Rumia zrobiła ale kasę znalazła a gryzoń chce się wyręczyć koleją tak samo jak portem. Jak sądzisz kto budował ul polską?

          • 19 3

          • I jeszcze

            port Gdynia dołożył się również do budowy ul. Janka Wiśniewskiego, a Szczur dołożył do tego swój marketing.

            • 5 0

    • szczur na kucyku ?

      • 14 1

    • MamyTrzyMaszyny

      Jasne, że panują. Udziałowcy MTM. Trzy osoby opierają się o łopaty na Karwinach a cała reszta w Zblewie i innych wygranych przetargach. Tam muszą zrobić w terminie bo jak się spóźnią to ich za....bią. Karwiny na końcu listy do zrobienia. Najwyżej się aneksuje umowę. Przecież sobie samym kar nie wlepią...

      • 38 0

    • paraliż Gdyni

      To jest właśnieświetny przykładpracy dwóch paów Szczurka i Łucyka.Brak sło!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 16 0

  • Nieoczekiwane Trudności

    Uważam, że nieoczekiwanymi trudnościami dla Mieszkańców Miasta są jej Władze.
    To są prawdziwe "Nieoczekiwane Trudności".

    Po prostu wstyd. W sumie prosta przebudowa istniejącym śladem drogi, a zabawa trwa monstrualnie długo. Jak można było podpisać takie kontraktu bez jasnookreślonej daty zakończenia. Dlaczego prace nie są konturowane na 2 zmiany? I dlaczego na tej budowie trudno dostrzec więcej jak 3 pracowników na raz?

    • 53 1

  • Karwiny

    Październik tylko którego roku?

    • 37 0

  • Tiaaa.... Nieprzewidziane okoliczności...

    Jak może praca trwać po terminie zakończenia. I naprawdę te okoliczności, że coś znaleźli pod ziemią opóźniają prace o 5 miesięcy..? Bo tyle teraz deklarują opóźnienia.

    • 22 1

  • Nieudolna gdyńska władza (2)

    Nieudolna gdyńska władza, drodzy mieszkańcy czy dalej pozwolicie by ta nieudolna Szczura ekipa rządziła Gdynią?
    miliard zadłużenia, dziury jak w serze, wieczne korki, estakada codziennie zablokowana przez tiry i coroczne remonty...
    ile jeszcze potraficie znieść?

    • 43 2

    • Bredzisz. (1)

      Nie stoję w korkach. Tiry to sprawka Rządu. Mi dobrze żyje się w centrum Gdyni. Nie narzekam.

      • 2 17

      • Dla twojej wiadomości - Meksyk to nie centrum.

        • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane