• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac

Patryk Szczerba
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia

- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone



Czy przebudowa węzła Karwiny jest dla ciebie uciążliwa?

To, że prace przy budowie węzła Karwiny nie idą zgodnie z planem, nie jest już dla nikogo tajemnicą. 11 maja minął termin umowny zakończenia inwestycji. Tymczasem udało się do tego momentu wykonać jedynie ok. 2/3 prac.

Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej



Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.

W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.



Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców



Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.

W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.



- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.

Władze miasta: mamy czas do końca roku



- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.



Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.

- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.

Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?



W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.

- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.


Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (227) 9 zablokowanych

  • Październik, czyli jeszcze co najmniej rok potrwa remont.

    • 13 0

  • Słów brak, w lato armagedon (1)

    • 19 0

    • Lato to luz. Problem będzie we wrześniu, kiedy dzieciaki wrócą do szkół, a w tym czasie będą kłaść ostatnią warstwę asfaltu, przez co będzie zwężenie na długich kilometrach

      • 8 0

  • Myślę że jest jeszcze za mało Urzędników w Gdyni (4)

    Gdyby urzędników było więcej..... to nadzór nad miejskimi inwestycjami byłby jeszcze lepszy.
    Sądzę, że na każdego pracownika na budowie "Węzeł Karwiny" winno przypadać 20 urzędników w Zarządzie Dróg i Zieleni.

    Całe miasto Gdynia zatrudnia ponad 1.100 urzędników. Przy 3 pracownikach na budowie myślę, że przypada minimum na każdego z nich 10 urzędników w Zarządzie Dróg. Winno być ich jeszcze więcej (urzędników).

    Smutne, ale Gdynia to obecnie miasto utraconych szans, powiatowe miasto z mnóstwem urzędników, z wymarłym centrum, osiedlowych drogach rodem z lat '80 i skutecznie zrażającym Turystów chcących zwiedzić Śródmieście (likwidacja parkingów).

    • 37 2

    • (2)

      Dlaczego doliczasz pracowników ZUS i US?

      • 1 0

      • niestety to urząd miasta zatrudnia ponad 1.100 osób..... smutne ale prawdziwe (1)

        • 5 0

        • 1100 bez przystawek typu LIS itp

          Dolicz że 200.

          • 0 0

    • A co ma ZDiZ do tej inwestycji? Tu Wydział Inwestycji Miejskich się udziela.

      • 0 0

  • Gdynia wzorcowy przykład (1)

    chaosu inwestycyjnego i braku organizacji. Symbol Gdyni tylko postawić za szybkę w muzeum w Sevres. Pora zmienić herb Gdyni na złamaną łopatę i hałdę gruzu.

    • 40 1

    • Chaos, nie chaos - w mętnej wodzie lepiej się łowi ryby

      • 2 0

  • A co oni chcą tam robić do pi**zielnika?

    Czerpią wzorce z skm i modernizacji przystanków? Gdynia Główna już po terminie, ale ponoć to wina braku dokumentacji. Tylko czemu jej nie uzupełniono przed rozpoczęciem, skoro przygotowania trwały kilka lat?

    • 20 0

  • Czy ktoś potrafi oczacować straty finansowe mieszkańców

    wynikłe z przeciągającej się inwestycji? Bo brak prac na dwie zmiany to przerzucanie kosztów na mieszkańców, koszt paliwa, opóźnień, braku klientów w rejonie czy po prostu - czas to pieniądz. Ciekawy jestem, ile milionów tu sumarycznie tracimy każdego miesiąca.

    • 32 0

  • na pewno coś wypadnie :) (1)

    latem upały, deszcze, jesienią wichury, a zimą śnieg i mrozy - obstawiam zakończenie prac na wiosnę 2024

    • 22 0

    • Optymista!

      Ciekawe skąd aż takie pozytywne podejście? Od października do marca są liczone,, miesiące zimowe,, i można swobodnie przesuwać na te kolejne, bez ryzyka kar.

      • 12 0

  • Pracę trzeba szanować.

    Mamy trzy maszyny więc co to dla nas te 1,5 kilometra jakieś tam ulicy. Powinniście się cieszyć, że nie rozkopujemy np. całej obwodnicy tak, jak Niemcy po trzy razy w tych samych miejscach ryją swoje autostrady na odcinku 10 kilometrów gdzie nic się prawie nie dzieje. Do tego stawiają emotikonki z głupim uśmiechem, a pośród ograniczenia do 60 lub 80 km/h .... czasem fotoradar.

    • 7 3

  • ze 20 lat nie byłem w Gdyni (4)

    czy ruiny na Polifarbie dalej stoją?

    • 28 1

    • Szczurek wystąpił o wpisanie ich do rejestru zabytków.

      Zamiast zabytku przy Śląskiej, który się zawalił.

      • 16 0

    • mają się świetnie, zdążyła wyrosnąć na nich okazała flora - można to podziwiać z Trasy Kaszubskiej

      • 2 0

    • Aaa jak!! :-))

      • 0 0

    • Pewnie tak

      • 0 0

  • Największa nieprzewidywana okoliczność, (1)

    to jest na tej budowie pan Marek Ł. Wraz z resztą nieudaczników zarządzających tym bałaganem. A gryzoń siedzi i się cieszy że mu tak Gdynia pięknieje:(

    • 31 0

    • Mareczek jest bardzo przewidywalną okolicznością.

      Filia Sasina w Gdyni.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane