- 1 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (56 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (121 opinii)
- 3 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (83 opinie)
- 4 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (145 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (175 opinii)
- 6 Sąd aresztował rosyjskiego szpiega (336 opinii)
Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. Brzechwy w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.
Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.
Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023
- zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
- wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
- ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.
Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.
Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023
Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:
- od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
- od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
- od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.
Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca
Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?
- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.

- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.
Będzie parking, pętla i zieleń
Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-03 14:29
Jeden rok bez remontów
Żeby było lepiej trzeba się przemęczyć - fajne hasło, tymczasem od wielu lat mamy w jakiejś części trojmiasta kolejne ważne remonty.Niby Fajnie bo się rozwijamy, ale jeżdżąc po trojmiescie w różnych kierunkach codziennie od lat trafiam na któryś remont. Może by tak rok 2025 ogłosić rokiem bez żadnych remontów? Odpoczęlibysmy wszyscy rok od korków i
Żeby było lepiej trzeba się przemęczyć - fajne hasło, tymczasem od wielu lat mamy w jakiejś części trojmiasta kolejne ważne remonty.Niby Fajnie bo się rozwijamy, ale jeżdżąc po trojmiescie w różnych kierunkach codziennie od lat trafiam na któryś remont. Może by tak rok 2025 ogłosić rokiem bez żadnych remontów? Odpoczęlibysmy wszyscy rok od korków i wybojów remontowych. Albo gdyby przez rok całe siły skupić np tylko na zupełnie nowym odcinku obwodnicy poludniowej straszyn-przyjaźń? Nikt by tej budowy nie zauważał do momentu oddania inwestycji. A mu rok czy dwa lata żylibyśmy w bezkorkowym błogostanie
- 10 1
-
2023-03-03 12:40
A ja tam się cieszę (6)
Wiem, że remont nie wszystkim się podoba, ale buspasy się pojawią, drogi rowerowe także. Mam nadzieję, że to spowoduje przesiadkę części do zbiorkomu. Wiem, że linii mniej i cięcia, ale w innych miastach jest nie lepiej z powodu oszczędności. Kiedyś karta jednak się odwróci.
- 23 195
-
2023-03-03 12:51
Taa (1)
Już pędzą ludzie żeby się poprzesiadać do komunikacji... świetna siatka połączeń i stabilne niskie ceny biletów.
- 53 2
-
2023-03-03 12:57
No
Cena dojazdu samochodem i autobusem dla jednej osoby jest taka sama. Czas mimo wszystko na korzyść samochodu, co autobus zyska na ogryzkach buspasów, straci na przystankach i awariach. A gdzie tu porównać komfort i dopasowanie czasowe? A co jak jeżdżę z żoną razem do pracy, czy załatwiam dowolne sprawy (dzieciaki, zakupy itp) po drodze? Zwężanie ulic nic nie da, staną w nich autobusy razem z autami.
- 39 2
-
2023-03-03 13:37
O urząd miasta już spamuje
- 34 1
-
2023-03-03 14:19
Nie ma się z czego cieszyć,
Ta inwestycja prowadzona jest od d... strony. Powinno się zacząć od tego co jest wąskim gardłem, czyli skrzyżowania Sopocka/Strzelców/Wielkopolska, rozbudowy wiaduktów, prawo- i lewoskrętów, dodania możliwości bezpośredniego przejazdu Strzelców->Sopocka. To spowodowałoby odczuwalne zmiany i zwiększenie płynności ruchu.
A tymczasem inwestycjaTa inwestycja prowadzona jest od d... strony. Powinno się zacząć od tego co jest wąskim gardłem, czyli skrzyżowania Sopocka/Strzelców/Wielkopolska, rozbudowy wiaduktów, prawo- i lewoskrętów, dodania możliwości bezpośredniego przejazdu Strzelców->Sopocka. To spowodowałoby odczuwalne zmiany i zwiększenie płynności ruchu.
A tymczasem inwestycja zmienia wszystko dookoła oprócz najbardziej istotnej części. Wydane pieniądze, kilka lat przestanych w korkach, a na koniec żadnej poprawy. Odczuwalne zmiany będą może dopiero po drugim etapie, który nawet nie wiadomo kiedy miałby się zacząć, bo nie ma na niego pieniędzy..- 38 2
-
2023-03-04 08:28
Zanim skonczą tę inwestycję, trzeba będzie rozpocząć jej remont
A póki co wszyscy stoją w korkach, tracą czas i pieniądze na paliwo i prąd elektryczny. Łącznie z komunikacją miejską i pojazdami służb ratunkowych. Życzę ci, byś czekał na karetkę lub straż pożarną, które utkwiły w korku. Przecież te 5-30 minut nie ma znaczenia, najwyżej ktoś umrze, lub dom się spali. Podczas ostatnich pożarów domów w Małym
A póki co wszyscy stoją w korkach, tracą czas i pieniądze na paliwo i prąd elektryczny. Łącznie z komunikacją miejską i pojazdami służb ratunkowych. Życzę ci, byś czekał na karetkę lub straż pożarną, które utkwiły w korku. Przecież te 5-30 minut nie ma znaczenia, najwyżej ktoś umrze, lub dom się spali. Podczas ostatnich pożarów domów w Małym Kacku i Sopocie wozy straży pożarnej przejeżdżały przez Wielkopolską z prędkością 5 km/h. Czy o to chodzi? Powiedz pogożelcom, że za parę lat pomóc nadjedzie szybciej. Na pewno bardzo się ucieszą.
- 3 0
-
2023-03-04 10:50
Budowa jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride TYLKO z 140 miejscami przy wezle przesiadkowym to chyba kolejny zart zafundowany przez wladze Gdyni.
- 4 0
-
2023-03-03 12:35
Trzeba się przemęczyć (8)
Łatwo nie będzie, ale jakoś trzeba będzie to przeżyć. Najważniejsze, że po zmianach będzie jeździło się na tych skrzyżowaniach lepiej.
- 18 138
-
2023-03-03 12:45
???
po których skrzyżowaniach i dlaczego lepiej?
- 41 2
-
2023-03-03 12:53
Ale jak dojedziesz do tych skrzyżowań ja będziesz stać w korku ?
Te zmiany nic nie wnoszą. To wzięcie pieniędzy za remont nie poprawiający niczego
- 39 2
-
2023-03-03 13:37
To urząd pisze, ludzie nie są tacy głupi
- 27 2
-
2023-03-03 13:39
O urząd miasta już spamuje swoją lukrowana wersję zdarzeń, jest zupełnie odwrotnie
- 28 2
-
2023-03-03 14:15
tak samo lepiej jak na dąbrowie? to ja podziękuje
- 25 0
-
2023-03-03 19:23
Brawo władze miasta!
Dąbrowa tez na to liczyła, a jest dramat po oddaniu Trasy Kaszubskiej i przebudowie skrzyżowań. Po skończeniu węzła Karwiny pomiędzy Miętową a Sopocką będzie 14 świateł do pokonania. Zapomnijcie o autobusach na czas i przygotujcie się na stanie w korkach.
- 11 0
-
2023-03-04 06:48
Ile jeszcze mamy się męczyć?
4 lata już się męczymy
- 4 0
-
2023-03-04 13:49
To sie męcz
Niektore zamkniete odcinki Chwaszczynskiej sa nieprzejezdne od paru miesiecy i nikt za to nie odpowiada! System odpowiedzialnosci urzednikow rodem ze wschodu. Mamy dobre wzorce.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.