- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (105 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (73 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (319 opinii)
- 4 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (55 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (315 opinii)
Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. Brzechwy w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.
Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.
Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023
- zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
- wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
- ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.
Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.
Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Karwinach
Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:
- od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
- od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
- od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.
Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca
Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?
- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.
Będzie parking, pętla i zieleń
Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2023-03-03 14:29
Opinia wyróżniona
Jeden rok bez remontów
Żeby było lepiej trzeba się przemęczyć - fajne hasło, tymczasem od wielu lat mamy w jakiejś części trojmiasta kolejne ważne remonty.Niby Fajnie bo się rozwijamy, ale jeżdżąc po trojmiescie w różnych kierunkach codziennie od lat trafiam na któryś remont. Może by tak rok 2025 ogłosić rokiem bez żadnych remontów? Odpoczęlibysmy wszyscy rok od korków i
Żeby było lepiej trzeba się przemęczyć - fajne hasło, tymczasem od wielu lat mamy w jakiejś części trojmiasta kolejne ważne remonty.Niby Fajnie bo się rozwijamy, ale jeżdżąc po trojmiescie w różnych kierunkach codziennie od lat trafiam na któryś remont. Może by tak rok 2025 ogłosić rokiem bez żadnych remontów? Odpoczęlibysmy wszyscy rok od korków i wybojów remontowych. Albo gdyby przez rok całe siły skupić np tylko na zupełnie nowym odcinku obwodnicy poludniowej straszyn-przyjaźń? Nikt by tej budowy nie zauważał do momentu oddania inwestycji. A mu rok czy dwa lata żylibyśmy w bezkorkowym błogostanie
- 12 1
-
2023-03-03 12:40
Opinia wyróżniona
A ja tam się cieszę (6)
Wiem, że remont nie wszystkim się podoba, ale buspasy się pojawią, drogi rowerowe także. Mam nadzieję, że to spowoduje przesiadkę części do zbiorkomu. Wiem, że linii mniej i cięcia, ale w innych miastach jest nie lepiej z powodu oszczędności. Kiedyś karta jednak się odwróci.
- 23 198
-
2023-03-04 10:50
Budowa jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride TYLKO z 140 miejscami przy wezle przesiadkowym to chyba kolejny zart zafundowany przez wladze Gdyni.
- 4 0
-
2023-03-04 08:28
Zanim skonczą tę inwestycję, trzeba będzie rozpocząć jej remont
A póki co wszyscy stoją w korkach, tracą czas i pieniądze na paliwo i prąd elektryczny. Łącznie z komunikacją miejską i pojazdami służb ratunkowych. Życzę ci, byś czekał na karetkę lub straż pożarną, które utkwiły w korku. Przecież te 5-30 minut nie ma znaczenia, najwyżej ktoś umrze, lub dom się spali. Podczas ostatnich pożarów domów w Małym
A póki co wszyscy stoją w korkach, tracą czas i pieniądze na paliwo i prąd elektryczny. Łącznie z komunikacją miejską i pojazdami służb ratunkowych. Życzę ci, byś czekał na karetkę lub straż pożarną, które utkwiły w korku. Przecież te 5-30 minut nie ma znaczenia, najwyżej ktoś umrze, lub dom się spali. Podczas ostatnich pożarów domów w Małym Kacku i Sopocie wozy straży pożarnej przejeżdżały przez Wielkopolską z prędkością 5 km/h. Czy o to chodzi? Powiedz pogożelcom, że za parę lat pomóc nadjedzie szybciej. Na pewno bardzo się ucieszą.
- 3 0
-
2023-03-03 14:19
Nie ma się z czego cieszyć,
Ta inwestycja prowadzona jest od d... strony. Powinno się zacząć od tego co jest wąskim gardłem, czyli skrzyżowania Sopocka/Strzelców/Wielkopolska, rozbudowy wiaduktów, prawo- i lewoskrętów, dodania możliwości bezpośredniego przejazdu Strzelców->Sopocka. To spowodowałoby odczuwalne zmiany i zwiększenie płynności ruchu.
A tymczasem inwestycjaTa inwestycja prowadzona jest od d... strony. Powinno się zacząć od tego co jest wąskim gardłem, czyli skrzyżowania Sopocka/Strzelców/Wielkopolska, rozbudowy wiaduktów, prawo- i lewoskrętów, dodania możliwości bezpośredniego przejazdu Strzelców->Sopocka. To spowodowałoby odczuwalne zmiany i zwiększenie płynności ruchu.
A tymczasem inwestycja zmienia wszystko dookoła oprócz najbardziej istotnej części. Wydane pieniądze, kilka lat przestanych w korkach, a na koniec żadnej poprawy. Odczuwalne zmiany będą może dopiero po drugim etapie, który nawet nie wiadomo kiedy miałby się zacząć, bo nie ma na niego pieniędzy..- 38 2
-
2023-03-03 13:37
O urząd miasta już spamuje
- 34 1
-
2023-03-03 12:51
Taa (1)
Już pędzą ludzie żeby się poprzesiadać do komunikacji... świetna siatka połączeń i stabilne niskie ceny biletów.
- 54 2
-
2023-03-03 12:57
No
Cena dojazdu samochodem i autobusem dla jednej osoby jest taka sama. Czas mimo wszystko na korzyść samochodu, co autobus zyska na ogryzkach buspasów, straci na przystankach i awariach. A gdzie tu porównać komfort i dopasowanie czasowe? A co jak jeżdżę z żoną razem do pracy, czy załatwiam dowolne sprawy (dzieciaki, zakupy itp) po drodze? Zwężanie ulic nic nie da, staną w nich autobusy razem z autami.
- 39 2
-
2023-03-03 12:35
Opinia wyróżniona
Trzeba się przemęczyć (8)
Łatwo nie będzie, ale jakoś trzeba będzie to przeżyć. Najważniejsze, że po zmianach będzie jeździło się na tych skrzyżowaniach lepiej.
- 18 140
-
2023-03-04 13:49
To sie męcz
Niektore zamkniete odcinki Chwaszczynskiej sa nieprzejezdne od paru miesiecy i nikt za to nie odpowiada! System odpowiedzialnosci urzednikow rodem ze wschodu. Mamy dobre wzorce.
- 1 0
-
2023-03-04 06:48
Ile jeszcze mamy się męczyć?
4 lata już się męczymy
- 4 0
-
2023-03-03 19:23
Brawo władze miasta!
Dąbrowa tez na to liczyła, a jest dramat po oddaniu Trasy Kaszubskiej i przebudowie skrzyżowań. Po skończeniu węzła Karwiny pomiędzy Miętową a Sopocką będzie 14 świateł do pokonania. Zapomnijcie o autobusach na czas i przygotujcie się na stanie w korkach.
- 11 0
-
2023-03-03 14:15
tak samo lepiej jak na dąbrowie? to ja podziękuje
- 25 0
-
2023-03-03 13:39
O urząd miasta już spamuje swoją lukrowana wersję zdarzeń, jest zupełnie odwrotnie
- 28 2
-
2023-03-03 13:37
To urząd pisze, ludzie nie są tacy głupi
- 27 2
-
2023-03-03 12:53
Ale jak dojedziesz do tych skrzyżowań ja będziesz stać w korku ?
Te zmiany nic nie wnoszą. To wzięcie pieniędzy za remont nie poprawiający niczego
- 39 2
-
2023-03-03 12:45
???
po których skrzyżowaniach i dlaczego lepiej?
- 41 2
Wszystkie opinie
-
2023-03-03 11:51
(1)
4 lata remontów jak jeden dzień... La La La ...
- 47 2
-
2023-03-03 13:35
Nie
pierwsze trzy lata to była była budowa nowego węzła, nie remont.
- 0 3
-
2023-03-03 11:55
(2)
Współczuję mieszkańcom,wieczne korki i 20 lat stracone w aucie.Kiedyś mieszakłem w Gdyni,ale to co się obecnie tam wyprawia,cóż.Teraz mieszakm na prowincji ale korków brak.Polecam.
- 47 7
-
2023-03-03 11:59
Ten remont byl bezsensu, chodzi tylko o wyciagniecie kasy i rozliczenie faktur.
- 18 1
-
2023-03-03 17:20
Svencju
Gdzie Ty nie mieszkałeś...
Na zawołanie :)- 2 0
-
2023-03-03 11:57
(2)
Dramat. Mieszkancy zyskaja wezel przesiadkowy z PKM raz na 40 minut, okrojona siatke polaczen i kursow zkm oraz nowe wiaty przystankowe i trawniki. To wszystko za grube miliony w 2-3 lata. A moze by tak urzednicy z gdyni powiedzieli jak Marszalek Wojewodztwa zapatruje sie na okrojenie remontu z przebudowy skrzyzowania Wielkopolskiej z Sopocka?
- 85 3
-
2023-03-03 12:12
Raz na 40 minut? (1)
Tak niesamowicie często to PKM jeździła tamtędy niedługo po uruchomieniu. Teraz to jest bardziej raz na półtorej godziny.
- 23 0
-
2023-03-03 12:23
fakt, do Kościerzyny jadą chyba dwa razy na dzień
a do Wrzeszcza średnio co godzinę, w szczycie nieco częściej. Patrzyłem ostatnio jak chciałem jechać na stadion Arki :)
Generalnie nie ma co liczyć na to, że ludzie masowo będą z tego korzystać.- 16 0
-
2023-03-03 11:58
Lewoskręt w ul Myśłiwska (3)
A czy zostanie otwarty lewoskręt w ulice Myśliwska z Chwaszczyńskiej? Nic tam sie nie dzieje a cały czas zamknięty
- 29 1
-
2023-03-03 12:09
Trwa projektowanie (1)
Więc nie, że nic się nie dzieje
- 2 5
-
2023-03-03 12:37
Rozumiem, że to taki żarcik
- 9 1
-
2023-03-04 09:52
Wczoraj w nocy przejechałem. Płasko jest
- 1 0
-
2023-03-03 12:06
W słowniku ludzi kulturalnych nie ma słów (2)
Które dostatecznie obelżywie określiłyby to, co wyprawia władza miejska na Dąbrowie.
3 lata przebudowy węzła (OK - to Polaqua, ale jest to tło dla reszty)
Zatkany wjazd w Anyżową
Beznadziejna przebudowa skrzyżowania Miętowa/Wiczlińska/Koperkowa
Ciągłe cząstkowe przebudowy głównego skrzyżowania Miętowa/Nowowiczlińśka (zamiast raz a dobrze - wszędzie prawo-lewo-skręty)
Beznadziejna koncepcja przebudowy Nowowiczlińskiej - brak prawoskrętu w obwodnicę w relacji Karwiny-Chylonia
Pierepałki z trasą Nowak-Jeziorańskiego
Niekończący się remont Chwaszczyńskiej
Skasowanie linii 23
Betonoza na terenie dawnej giełdy- 101 2
-
2023-03-03 12:12
Po tylu latach koniec, zero głosów na ekipę szczurka, przekonujmy do tego nieświadomych
- 27 0
-
2023-03-03 13:49
Korekta/Dokładka
-Główne skrzyżowanie to Rdestowa/Nowowiczlińska oczywiście, uwaga w punkt.
-Dołożyłbym zatkany wjazd/wyjazd w Lubczykową oraz brak przejezności Oliwkową de facto eliminujący sensowną alternatywę dla korków na Rdestowej. Wprawdzie jest jeszcze opcja przez Lukrecjową i Rutową, ale generalnie wąziutko, kręto i pewnie wkrótce zoptymalizują Rutową na jednokierunkową lub dorzucą progi dla poprawy samopoczucia lokalsów.- 14 0
-
2023-03-03 12:08
No, jeszcze kilka lat
i zobaczymy światełko w tym tunelu. Po 2026 będzie wszystko zmierzać do końca :)
- 23 4
-
2023-03-03 12:10
Łucek - miszcz ciętej riposty (2)
Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID.....
Wszystko jasne, panie Łucek....- 40 2
-
2023-03-03 13:34
ten facet niedługo będzie musiał mieć lepszą ochronę niż sam prezes
taką popularnością cieszy się wśród mieszkańców...
- 14 0
-
2023-03-03 13:42
On sam jest jak ten gestor
- 7 0
-
2023-03-03 12:10
Boże
chroń nas od takich remontów takiego wykonania takiej firmy i tych ruchów przy tym remoncie.
Tego już nie da się przeżyć bez środkowy na uspokojenie.- 51 1
-
2023-03-03 12:11
Jakość jezdni (7)
W całym tym remoncie fatalne jest oznakowanie oraz jakość nawierzchni przejazdów tymczasowych. Są niesamowite dziury i deformacje. Przepustowość drogi jest znacznie niższa niż w przypadku zamknięcia tylko jednego pasa. Brakuje zupełnie nadzoru nad wykonywaniami pracami. Bardzo proszę urzędników żeby wreszcie wyszli ze swojego zamku Covidowego i zabrali się do pracy przy nadzorze prowadzonych prac.
- 86 1
-
2023-03-03 12:22
(3)
wystarczy jeździć tyle ile na znaku napisano (30) i nie ma problemu.
Jak się leci 70 to faktycznie niezlicowane studzienki mogą nawet uszkodzić pojazd- 3 21
-
2023-03-03 13:59
To nawet na 30km/h nie jest dla większych samochodów. Znaków poziomych na jezdni nie ma praktycznie w ogóle, znaki pionowe o zmianie organizacji ruchu są postawione w niewłaściwy sposób. Jeszcze nie widziałem tak, źle zarządzanej budowy.
- 11 0
-
2023-03-03 14:32
(1)
30 hahahaha? Przyznaj sie. Znasz to miejsce tylko z teori?
- 10 0
-
2023-03-03 15:53
Chyba jeździsz ciągnikiem rolniczym, jeżeli uważasz że ta patologia jest w porządku.
- 2 0
-
2023-03-03 12:51
Brak wyobraźni
Zamiast zwiększyć ilość środków transportu ( przynajmniej w godzinach szczytu gdy ludzie jadą do pracy, szkoły i z niej wracają) żeby szybciej rozładowywały te tłumy na przystankach, to wpadli na genialny pomysł zlikwidowania wielu połączeń powodujący brak możliwości dostania się do środka lokomocji. Nie mówiąc już o tym, że jak się do niego dopchasz jakimś cudem, to jedziesz w "komfortowych" warunkach jak trzoda chlewna w bydlęcych wagonach i jeszcze słono płacisz. To samo dotyczy możliwości puszczenia koło Riviery, droga Różową większej ilości autobusów ( przynajmniej w godzinach szczytu ) by rozładować korki na głównej i skrócić znacznie czas dojazdu. Po co zbudowali tą drogę skoro nie spełnia swojej roli. Czy nie lepiej wstrzymać się przez 2 godziny szczytu rano i w godzinach popołudniowych gdy jest największy ruch i przepuścić ten nawał pojazdów, nie, wolą udawać, że coś robią przepuszczając po 5 samochodów na zielonym.
- 7 0
-
2023-03-03 14:32
(1)
Mnie najbardziej zachwyca profesjonalne zabezpieczenie glebokich wykopow. Pacholek. Co przy panujacym tam balaganie jest wrecz zastanawiajace jakis sposobem nie ma tam codziennie jakiegos auta w wykopie.
- 9 0
-
2023-03-03 16:46
Jedno widzialem w 2 metrowym rowie
- 6 0
-
2023-03-03 12:11
Ja wiem że musi być gorzej żeby było lepiej (4)
Ale to co się dzieje w tych rejonach Gdyni przez ostanie lata to istna tragedia jakby nikt nie koordynował tych działań. Dziwię się że mieszkańcy Gdyni wciąż głosują na te same osoby.
- 194 7
-
2023-03-03 12:19
(2)
Od 25 lat słyszę ten tekst o tym że musimy się trochę pomęczyć a potem to już będzie lepiej. Tymczasem jest coraz gorzej. Korki, stanie na światłach, brak alternatywy w postaci komunikacji zbiorowej, która jest systematycznie likwidowana.
- 47 3
-
2023-03-03 13:14
Zamiast bredzić, sięgnij do statystyk i porównaj liczbę samochodów. (1)
Od razu zrozumiesz o co chodzi.
- 3 33
-
2023-03-03 14:30
Ilosc samochodow nijak sie ma do organizacji pracy na miejscu budowy. To juz idzie w lata. Dlugie lata.
- 25 2
-
2023-03-15 21:30
Masz rację,
oni są beznadziejni. Mieszkańcy obawiają się tylko że inni będą jeszcze gorsi...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.