• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od wtorku zwężenie ul. Wielkopolskiej

Michał Sielski
25 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Ul. Wielkopolska będzie zwężona przez dwa miesiące. Ul. Wielkopolska będzie zwężona przez dwa miesiące.

W związku z kolejną fazą budowy Węzła Karwiny od wtorku 26.07.2022 r. wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na ul. WielkopolskiejMapka. Zwężony będzie jeden pas ruchu w kierunku centrum.



Czy przesiadasz się na węzłach z auta do komunikacji publicznej?

Zwężenie wprowadzone zostanie na odcinku od ul. Źródło MariiMapka do ul. StarodworcowejMapka w kierunku Śródmieścia Gdyni. Zmieniona organizacja ruchu obowiązywać będzie przez dwa miesiące. Jej przyczyna to przebudowa uzbrojenia podziemnego oraz wykonywanie robót drogowych na tym odcinku.

- Prosimy kierowców o ostrożność oraz o dostosowanie się do zmienionej organizacji ruchu - apelują urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Film z końca czerwca 2022 r.


Węzeł Karwiny: co powstaje?

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
  • Prace mają zakończyć się w maju.


Prace są wykonywane przez firmę MTM. Cała inwestycja - według planu - ma zakończyć się wiosną 2023 r.

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

Miejsca

Opinie (199) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Korek będzie od obwodnicy do Morskiej

    • 35 1

  • Kiedy koniec? (13)

    Od Dąbrowy do Karwin Chodniki, ścieżki rowerowe, latarnie uliczne oraz drogi. Wszytko rozwalone od 3 lat.

    Póki co jedyna rzecz ukończona na obu budowach to kładka do lasu.

    • 130 3

    • Też nie do końca zrobiona

      • 16 0

    • :-)

      widać rozwalmy dalej i nic nie kończymy. Witamy w Gdyni. swoiste bagienko

      • 13 2

    • "Cała inwestycja - według planu - ma zakończyć się wiosną 2023 r." (3)

      słowo klucz tutaj to "według planu" :) :) :) cała inwestycja ma jakieś 1,5 roku opóźnienia więc raczej trzeba sie uzbroić w cierpliwość... duuuużo cierpliwości

      • 19 0

      • Nie zakończy się w maju

        • 2 1

      • najbardziej kuriozalne jest to, że w innym artykule na tym portalu była informacja że "wykonawca nie jest w stanie określić (1)

        terminu końca robót" czyli równie dobrze może to trwać jeszcze 2 lata albo i 5...

        • 8 1

        • Od ziemia jest masa instalacji

          Których nie ma na planach. Kopia tam jak na polu minowym

          • 3 0

    • Od roku ścieżki rozwalone (1)

      Nie od trzech. Ale jeszcze przez następny rok tak ma być

      • 2 4

      • Na dąbrowie od 3

        • 2 0

    • Ale wiesz, że to dwie różne inwestycje? (2)

      • 0 1

      • I co z tego l. Ja od 3 lat stoję w korkach

        Po tych budowach jak już się skończą nie czuje by coś się poprawiło

        A w ramach żartu miasto zacznie budowę budpasow

        Tutaj normalnie czyli bez budowy będzie za 10 lat

        • 4 0

      • Obydwie realizowane na terenie miasta

        To władze nie może się trochę zainteresować i chociaż sprawdzić, czy są zapewnione przejazdy dla wózków i organizacja ruchu która nie utrudnia życia tysiącom mieszkańców Gdyni? Czy brak chodnika lub kładki, brak oznaczeń przejść, niebezpieczne wykopy na tak długim odcinku po którym poruszają się piesi są zgodne z przepisami?

        • 0 0

    • teraz jest za ciepło

      zimą za zimno nie ma kiedy pracować

      • 1 0

    • Osoba niepełnosprawna bez samochodu i opieki nie ma najmniejszych szans przeżycia tego

      Nawet do sklepu czy oddalonej o kilkaset metrów przychodni się nie dostanie. I pies z kulawą nogą się tym zainteresuje, choć w urzedzie miasta jest kilka oddziałów poświęconych "eliminowaniu barier" i "pomocy niepełnosprawnym". Wstyd.

      • 4 0

  • Dobre, jeden wykonawca nie może ogarnąć swojego terenu, a tu kolejne utrudnienie.

    Współczuję. Jeżdżę tamtędy rzadko, raz na miesiąc i ciągle widzę ten sam obrazek.
    Rozkopana ulica w okolicach węzła W.K.
    Postępów prac jakoś nie widzę jak sobie przypomnę co widziałem w kwietniu tracąc godzinę czasu na dojechanie z obwodnicy na Karwiny i z powrotem, a tym co widziałem na początku lipca.

    • 73 1

  • (6)

    Tam jest i będzie wieczny korek.Kolega niedawno sprzedał mieszkanie bo już miał dość.Teraz mieszka za miastem,komfort i spokój.Pracuje i tak za granicą i nie traci pół życia w korku.

    • 25 16

    • Ty nie masz kolegów ani prawdziwego życia

      Łatwo o tym zapomnieć pisząc w internecie komentarze po kilkanaście godzin dziennie z ciemnej piwnicy xD

      • 14 2

    • Od kiedy boty (3)

      Mają kolegów?

      • 5 1

      • Ale co? (2)

        • 2 6

        • Jajco (1)

          • 8 0

          • Wzorowa odpowiedź smarkacza z trzeciej klasy podstawówki.

            • 0 0

    • Co za głupi komentarz? Jak koleś pracuje za granicą i go tu nie ma, to co ma piernik do wiatraka, że się wyprowadził?

      • 6 1

  • Pięknie

    Przyroda jest jednak cudowna, zawsze sięga po swoje. Przypatrzcie się - hałdy inwestycji XXI w. tzw. trasy kaszubskiej pokrywają się roślinnością, nawet drzewko tam rośnie

    • 36 1

  • Dlaczego? (7)

    Rozkopują kolejny odcinek a nie kończą rozpierdzielonych wyżej, kto odpowiada za plan robót? Dlaczego o 16 na budowie nie ma żywej duszy? Dlaczego tak ważne prsce nie są prowadzone w trybie 24 godzinnym?

    • 143 5

    • Jesteś pewny, że to ten sam wykoanwca? (1)

      • 2 5

      • Od skrzyżowana z Górniczą tak.

        • 7 1

    • O 16? O 13 juz nic sie nie dzieje! Przy takim (1)

      tempie robót, to przebudowa nie skończy się w tym stuleciu

      • 25 1

      • To tam się coś w ogóle dzieje?

        Mieszkam w samym centrum wszelkich możliwych remontów i nigdy nie widziałem, żeby pracowały więcej niż 3 osoby

        • 6 2

    • z prostej przyczyny

      tak są przeprowadzane (ustawiane) przetargi w Gdyni, że firma, która to wygrywa w tym samym czasie wykonuje kilka robót i przerzuca sprzęt i ludzi z jednej budowy na drugą. Miasto wyznacza długi termin, który powinien być zdecydowanie krótszy, a i tak jest niedotrzymywany i tak to się kręci.

      • 33 0

    • Przychodzę do UM

      przed przetargiem i mówię mam trzy maszyny, 10 chłopa i 4 rozpoczęte inwestycje, chętnie wygram przetarg wiem, że można to zrobić w miesiąc ale wiecie rozumiecie jak termin będzie wynosił 12 miesięcy to pewnie mi się uda to zrobić

      • 26 1

    • No to robi MTM

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (50)

    Węzeł przesiadkowy ma sens wtedy i tylko wtedy kiedy łączny koszt podróży np. do pracy nie jest powiększony o koszt parkomatu w przeciwnym razie wolę jechać samochodem. W Chyloni taki węzeł będzie miał parkomaty ( rzekomo na prośbę mieszkańców ha ha ha. ), a z drugiej strony torów za darmo ale, by z niego skorzystać trzeba przejechać przez szlabany PKP, wszyscy wiedzą jak tam jest, więc pytam czy na węźle Karwiny też postawicie parkomaty?

    • 207 4

    • Zapewne tak, ale teraz nikt się do tego nie przyzna.

      • 36 1

    • Bez parkomatów byłby zastawiony autami nie pasażerów (17)

      • 15 34

      • jasne (7)

        w ciągu dnia, gdy ludzie chcą zostawić auto bo do pracy jady. Puknij się w głowę. może pod blokami też chcemy parkometry.
        Komunikacja za przeszło 5 zł, PKM raz na godzinę, faktycznie zachęta do transportu miejskiego

        • 63 4

        • zakup samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia do posiadania miejsca do jego parkowania za darmo (1)

          w pobliżu domu na terenie publicznym.

          • 11 36

          • Oj roszczenie stwarza tylko prawa nie daje.

            • 16 4

        • Proponuje czytać ze zrozumieniem./

          • 8 0

        • Mnóstwo osób w okolicach Szkoły Muzycznej chciało

          i patrz, od ponad roku ani razu nie trzeba było szukać miejsca do parkowania. Za całe 50 groszy dziennie.

          • 4 0

        • Raz na godzine PKM (2)

          I jeszcze zeby bylo o czasie to już ciężko. Skandal jak slaba jest oferta pkm w Gdyni

          • 5 2

          • PKM to tylko w Gdyni? (1)

            Zawsze była to kolej trojmiejska, a nie gdyńska. Nie zmieniaj faktów, jak to robią członkowie obecnego nierządu.

            • 0 1

            • Faktem jest, że do Gdyni PKM jeździ równie często, jak osobowy do Zamościa. Częstotliwość obsługi innych miejscowości nie ma w tym momencie nic do rzeczy.

              • 0 0

      • czlowieku tam byl parking strzezony od kilkudziesieciu lat (8)

        kilkaset aut mieszkancow, auta do pracy, busy, dostawczaki... zapytaj sie gdzie maja parkowac ludzie z dzialalnosciami.... moze na chwarznie pod domem likwidatora parkingow w gdyni???

        • 23 3

        • mogą parkować w wielu miejscach, ale niekoniecznie za darmo. Proste jak konstrukcja cepa. (7)

          Jeśli parkują za darmo, to znaczy że obciążają kosztami resztę społeczeństwa. Utrzymanie miejsca do parkowania kosztuje, można je także wykorzystywać do innych celów niż do parkowania samochodów. Okolice stacji PKM nie muszą a nawet nie powinny wyglądać jak komis samochodowy.

          • 10 26

          • To był płatny parking strzeżony (1)

            Na kilkadziesiąt aut

            • 13 0

            • to eko idjota

              nie rozumie co to znaczy, że był tam parking strzeżony

              • 0 0

          • A wystarczyłaby jedna wycieczka do cywilizowanego miejsca jak np. Berlin i nie prawiłbyś takich farmazonów. (4)

            • 4 3

            • Konkretnie do której z 56 zorganizowanych tam stref płatnego parkowania? (3)

              • 3 3

              • (2)

                Do tej gdzie jest sensowna komunikacja miejska

                • 5 1

              • Bywam regularnie, korzystam za każdym razem (1)

                I nie widzę istotnych różnic w stosunku do Gdyni poza taborem ich odpowiednika SKM i dużo wyższymi cenami biletów. Natomiast widzę istotne różnice w parkowaniu: miejsca tylko dla mieszkańców, egzekwowane zakazy i absolutną irracjonalność prób dojeżdżania pod same drzwi.

                • 2 6

              • Potwierdzam. W Gdyni też zawsze korzystam z metra i nie widzę różnicy.

                • 1 1

    • bilet metropolitalny (7)

      bilet metropolitalny w postaci elektronicznej karty. kto ma miesieczny, ten parkuje za free, reszta posiadaczy biletów (elektronicznych w postaci karty) płaci symboliczną opłatę. bezbiletowcy bólą stawki mr szczurka.

      • 18 4

      • może i prosty, ale przypuszczalnie cierpiący nieświadomie na samochodozę (5)

        przy węzłach przesiadkowych powinny powstawać cele podróży (miejsca pracy, zakupów etc.) a nie darmowe parkingi dla użytkowników samochodów. To się fachowo nazywa Transit Oriented Development.

        • 4 13

        • Szkoda, że w Europie Zachodniej tego nie wiedzą (4)

          Wszędzie parkingi P+R, jak w dziczy.

          • 10 3

          • (2)

            No są i problem zawsze jest ten sam: jak zrobić tanio dla przesiadających się żeby nie był cały czas zastawiony przez okolicznych mieszkańców. Jeśli Ci mieszkańcy mają swoje prywatne miejsca parkingowe, okolica nie jest gęsto zabudowania, mieszkańcy nie mają tylu samochodów co w biedniejszych krajach albo do tego parkingu jest za daleko albo nie ma dobrego dojścia to jasne - zadziała. A w tym naszym przypadku chętnych z okolicy będzie dużo.

            • 4 3

            • (1)

              Prosta spraw, między np. 6-18 bezpłatnie dla dojeżdżających do węzła, po 18 płatne. Kwestia ustalenia sensownych godzin lub inne rozwiązania np. skan biletu itp.

              • 5 2

              • To jest dyskryminacja ludzi pracujących w nocy ;-) Tzn tak masz rację to by coś dało, ale zaraz się jakiś niespełniony kandydat na posła albo radnego da sfilmować w obronie kogoś kto pracuje do 18:01 czy coś. W naszym społeczeństwie słabo idzie ustalanie zasad a trzymanie się ich jeszcze gorzej.

                • 2 0

          • I dziwnym trafem nie między blokami...

            • 2 2

      • Co do zasady tak jest jednak jedno "ale": jeśli bilet miesięczny jest tańszy parkowanie w okolicy to mieszkańcy mogą zwyczajnie kupic sobie bilety miesięczne. Ta zasada działa w kazdym miejscu i niestety problem parkingu przesiadkowego w dzielnicy mieszkalnej nie jest łatwo rozwiązać. W szczerym polu to taki parking przesiakowy może być sobie bezpłatny - tutaj zwyczajnie nie.

        • 1 6

    • Chciałbyś za darmo? Niedoczekanie!

      • 5 9

    • Oczywiście powinien być płatny, ale z 100% rabatem dla osób korzystających z komunikacji miejskiej. (3)

      Na wyjeździe skanujesz bilet dzienny, miesięczny czy powrotny i odbierasz samochód. Koszt zewnętrznego czytnika kodów kreskowych, QR czy karty to mniej niż 1000 zł i rozwiązuje wszystkie wymienione przez Ciebie problemy.

      Można jeszcze przypisać tablice do biletów, bo zaraz znajdą się pomysłowi janusze, którzy zaczną parkować i grzebać w śmietnikach w poszukiwaniu kwitów z pociągu.

      • 17 5

      • (1)

        To nie takie proste

        • 2 5

        • Wszystko jest proste tylko trzeba chcieć.

          • 12 0

      • I to ma sens.

        • 1 0

    • naturalnie, na prośbę mieszkańców:) (2)

      • 9 0

      • No a jak? Wszystkich trzech! (1)

        W tym Piesiewicza.

        • 7 0

        • Oraz Kukli

          • 0 0

    • ten parking przy wezle jest dlatego bo od tego miejsca bedzie platny wjazd autem spalinowym (2)

      wtedy zobaczysz ze duzo taniej bedzie dojechac do zniszczonej przez eko solarnych pajacyków gdyni czternastoma środkami transportu niz autem na lpg.

      • 5 3

      • Nie "autem na lpg", tylko szrotem który od dekady powinien kwitnąć na złomie. (1)

        Nagle wielcy znawcy ekologii się znaleźli, a że chmura niebieskiego dymu się za nimi ciągnie, to przecież problem jadących z tyłu, kto by się przejmował?

        • 3 8

        • jesteś głupi

          pewnie gotujesz w domu na dieslu i sie nie dusisz a lit do baterii wykopujesz z nosa... nie wspominając o wiedzy jak powstaje prąd w polsce.... kolejny eko imbecajl

          • 0 0

    • Węzeł przesiadkowy ma sens - zapewnianie darmowego parkowania na nim dla użytkowników samochodów nie ma sensu (7)

      Ma sens zapewnianie darmowego, strzeżonego parkowania dla rowerów. Tworzenie darmowych miejsc do parkowania samochodów powoduje prywatyzację korzyści i uspołecznianie kosztów. Dlaczego mieszkańcy Gdyni mają ponosić koszty generowane przez osoby, które się wyprowadziły poza Gdynię i chcą dojeżdżać do centrum miasta pociągami parkując samochody za darmo w pobliżu stacji PKM?

      • 5 13

      • (2)

        Dokładnie tak - zachęcanie do używania rowerów pomaga usuwać samochody z ulic, darmowy parking przy PKM niczego nie załatwi bo raz że popyt jest nieskończony (okoliczni mieszkańcy) to jeszcze PKM raz na godzinę to bardziej żart niż praktycznie rozwiązanie.

        • 4 10

        • Skoro komunikacja publiczna w Gdyni to żart (1)

          To może łaskawie odtentegujcie się od ludzi, którzy sobie z tym radzą.

          • 9 2

          • PKM to akurat zabawka marszałka województwa

            KM w Gdyni straszy głównie tych, którzy nigdy nią nie jeździli.

            • 1 3

      • Ponieważ ogranicza ruch w Śródmieściu i innych częściach miasta, jaka ma być zachęta do pozostawienia blachy na cały dzień w jednym miejscu i nie smrodzenie ?

        • 1 1

      • Nie zgadzam się na prywatyzację korzyści i uspołecznianie kosztów (2)

        Poprzez zapewnianie darmowego, strzeżonego parkowania dla rowerów.

        • 7 0

        • (1)

          Pełna zgoda - można tak to nazwać w odpowiedzi na takie same komentarze w stronę użytkowników samochodów. Zauważ jednak, że parkowanie rowerów zajmuje dużo mniej miejska, koszt infrastruktury rowerowej a porównaniu do samochodej jest niemal zerowy a to tego każdy kto z samochodu przesiądzie się na rower to duża społeczna korzyść przy niewielkim społecznym koszcie.

          • 4 4

          • Mrugnij trzy razy jeśli ktoś siłą zabrania ci przesiadki z samochodu na rower.

            • 3 5

    • tak na pewno, na prośbę okolicznych mieszkańców urząd m .Gdyni postawi tam parkometry.

      • 2 0

    • od parkomatów zaczną !

      • 0 0

    • co za roznica czy bedzie parkomat czy nie

      ten przystanek i tak ma takie polaczenia, ze nie idzie nigdzie dojechac :)

      • 0 0

    • co to za wezel przesiadkowy z 140 miejscami parkingowymi?

      140 samochodow to przez wielkopolska w godzinach szczytu w ciagu 5 minut przejedzie....

      • 0 0

  • Rozsądna decyzja.

    Dzięki temu korek od strony obwodnicy równomiernie rozłoży się na większym obszarze i będziemy mogli dłużej podziwiać nasze miasto podczas wojaży.

    • 71 1

  • Ot Gdynia w pigułce (1)

    Bez komentarza po prostu brak słów w sobotę na Karwinach żadnych robotników żadnych prac skończą jak w tym powiedzeniu na świętego nigdy.

    • 74 2

    • A dlaczego Ty i Tobie podobni nie pracujecie w sobotę?

      • 0 2

  • Ciekawe kiedy (4)

    skończą prace na ul. Strzelców. Położyli nawierzchnię a pobocza bez chodników, ścieżki rowerowej i latarń, jeden wielki bajzel. Po ulewach w miejscu gdzie jest wyniesione skrzyżowanie kałuże wody bo fachowcy nie zaplanowali studzienek kanalizacji burzowej. Brawo Gdynia.

    • 84 2

    • Całe MTM! Nie mówiąc o tym ze sam remont trwał wieki! Nie rozumiem jak ta pseudo firma może cokolwiek wygrywać w Gdyni! Jak widzę, ze za coś zabiera się MTM to już wiem ze będzie słabo i długo!

      • 12 2

    • Strzelców do remontu

      Już się dziury robią, pomijając rozjechane krawężniki wzdłuż budowy osiedla

      • 8 0

    • Na ul. Strzelców prace już w dużej części zakończone

      Przecież rzecznik UM już tłumaczyła, że do roboty niewiele zostało:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wezel-Karwiny-roboty-na-Wielkopolskiej-Koniec-za-rok-n168315.html

      Po co komu chodnik?

      • 5 2

    • ciekawe też kiedy ta obiecana lata temu kładka rowerowo-piesza do Buraczanej?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane