- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (56 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (103 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (246 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (307 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (167 opinii)
Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej
Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.
Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w Gdyni. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy:
- W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
- Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
- Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
- W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
- Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
- Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
- Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK
Prace na razie poza główną jezdnią
Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.
Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.
- Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
- Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.
Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok
Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?
Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.
Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)
- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu. Zobacz więcej
- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu. Zobacz więcej
- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone
Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.
- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:
- Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
- Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
- Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
- Nowa pętla autobusowa.
- 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
- 35 800 metrów kwadratowych trawników.
- 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.
Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.
Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-13 07:14
(7)
S7 na odcinku Gdynia - Szemud ma już przedłużony termin do czerwca 2022. W kwietniu 2023 oddadzą Węzeł Karwiny. Po roku męczarni urzędnicy stwierdzą, że wiecznie zakorkowana Wielkopolska/Chwaszczyńska nadaje się już tylko do modernizacji i przebudowy. Termin ukończenia prac (wszystkie etapy): czerwiec 2028 czyli w sam raz na rozbudowę i modernizację... Węzła Wielki Kack. :D
- 80 4
-
2021-10-13 19:16
Jakie S7? S7 biegnie z Gdańska do Warszawy a nie do Szemudu co najwyżej stara siódemka.
- 0 0
-
2021-10-13 09:52
Wyprowadzajcie się dalej, bo przecież dojazd ekspresówką będzie supersprawny* ;) (2)
* tylko między 2 a 5 w nocy, bo od pewnego momentu żaden organizm miejski nie jest w stanie obsłużyć wszystkich fanów sarenek, którzy wyprowadzili się do lasu
- 6 9
-
2021-10-13 12:01
No dobra, ale czasem trzeba też użyć ekspresówki zgodnie z przeznaczeniem, do wydostania się z miasta. (1)
I tu też taka sama kiszka.
- 1 1
-
2021-10-13 18:43
Podziękuj ludziom z horyzontem przewidywania 6 miesięcy
- 1 0
-
2021-10-13 09:07
(2)
Sądząc po stanie zaawansowania prac na S7, to czerwiec 22 jest absolutnie nierealny.
- 8 1
-
2021-10-13 09:26
(1)
"w polu" już mają położoną masę i to chyba ostatnią warstwę. W obrębie przyszłego Węzła Chwaszczyno faktycznie wygląda to źle, bo są miejscami dopiero na etapie robót ziemnych, ale potem pewnie skoncentrują sprzęt w tym miejscu i ruszą z kopyta. Jeśli będzie łagodna zima i nic nie wyskoczy to powinni skończyć.
- 7 2
-
2021-10-13 12:02
Ja już pół roku temu stwierdziłem, że Trasa będzie gotowa dopiero w 2024
- 1 3
-
2021-10-13 16:25
To pomyślcie ze ludzie dojeżdżają z Kaszub do pracy i szkoły, zrobić zakupy , ma wszystko grać razem, bo na wycieczki tez się jeździ. Trzeba patrzeć globalnie
- 2 0
-
2021-10-13 08:40
64 miliony - 200 metrów (6)
remontu drogi, parking, pętla itp. Ta inwestycja powinna kosztować góra 10 milionów. Przypomnę tylko, że blisko trzykilometrowa obwodnica Witomina ma kosztować ok. 70 milionów złotych. Na ale specjalista od funduszy unijnych Łucyk zadbał o środki na tą przebudowę posypaną pudrem.
- 49 15
-
2021-12-03 22:56
Tak sie kradnie....
Miliony!!!!I to legalnie....
- 0 0
-
2021-10-13 13:03
ta jasne,
15 lat temu obwodnica witomina miała kosztować 160M, teraz jakimś cudem 70M. Pisałem to tu kilka lat temu, jeszcze co najmniej z 3 wybory na prezydenta miasta będą się opierały na budowie obwodnicy witomina
- 3 0
-
2021-10-13 09:35
Ty ze szwagrem to byście to zrobili za 500 i kratę Harnasiów? (1)
- 11 5
-
2021-10-13 09:44
Jak on taki rzutki biznesmen
to zawsze się zastanawiam, czemu nie wystartuje, nie zaśpiewa x2 (czyli wg jego kalkulacji 20) i spokojnie wygra. Byłoby dodatkowe 10 dużych baniek na Harnasie. A tylko siedzi w necie i narzeka.
- 9 3
-
2021-10-13 09:14
Jak masz pisać bzdury, to lepiej już nic nie pisz (1)
Czasem warto porównać zakres prac i wielkość inwestycji, a wspomniana obwodnica Witomina powstaje już od kilku lat w kilku wariantach
- 10 11
-
2021-10-13 12:26
W kilku wariantach, powiadasz?
A dlaczego nie w jednym i to prawdziwym, a nie z klocków lego?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.