Fakty i opinie

Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej

Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.

Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w GdyniMapka. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z budową węzła Karwiny?

tak i to bardzo 79%
tak, ale myślę, że nie będzie katastrofy 13%
nie, na pewno będą objazdy 8%
zakończona Łącznie głosów: 1030
Przypomnijmy:

  1. W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
  2. Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
  3. Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
  4. W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
  5. Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
  6. Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
  7. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK



graf. Trojmiasto.pl

Prace na razie poza główną jezdnią



Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.

Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.

  • Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
  • Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.


Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni.
Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni. fot. Michał Puszczewicz/gdynia.pl
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.

Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok



Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?



Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum

11:19 12 paź
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00. - W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.


- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone



Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.

- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
mat. prasowe
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:

  • Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
  • Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
  • Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
  • Nowa pętla autobusowa.
  • 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
  • 35 800 metrów kwadratowych trawników.
  • 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.

Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.

Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.

Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020

Opinie (168) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Łucyk odpowiada za inwestycje? Będzie opóźnienie i dużo białej farby?

    • 61 3

    • W Gdyni za wszystko odpowiada szczurek. Łucyk to tylko chłopiec na posyłki

      • 15 0

    • w Gdyni urzędnik za nic nie odpowiada

      • 0 0

  • Szkoda że nie napisali o tym (5)

    Że z projektu Łucyk usunął ponad 3 km planowanych dróg rowerowych.

    • 48 3

    • Nie ma kasy. Szczurek zadłużył Gdynię na miliard złotych, finanse to ruina

      • 18 1

    • Żadna strata (2)

      To i tak zmarnowane pieniądze, kalesoniarze i tak ulicą pociskają i ruch blokują.

      • 12 8

      • Wcale tak nie robią. A mogliby i powinni. Jakby tak jechali (przepisowo!) głównymi ulicami w godzinach szczytu (podkreślam: przepisowo) to kierowcy samochodów najgłośniej wołaliby o ścieżki rowerowe.

        • 6 6

      • Najwyraźniej nie masz prawka, więc oświecę

        Tam, gdzie nie ma drogi rowerowej rowerzysta MUSI jechać jezdnią. Musi. Czyli właśnie po stronie Kacka, bo tam jest chodnik. W stronę Dąbrowy jest DDR i tam jest obowiązek nią jechać. Mieszkam obok i nie spotkałem się, by rowerzysta w stronę Dąbrowy jechał po jezdni. W stronę Centrum tak, bo to jego obowiązek. To są niuanse nieznane osobom bez prawa jazdy ;)

        • 0 1

    • musiał. Przebieg tras kolidował z planowaną linią na lotnisko

      oraz generował nieefektywne wykorzystanie LIZUD-a

      • 1 1

  • (2)

    Szkoda że zapomnieli o reszcie dróg które są w fatalnym stanie...dziura wstydu straszy,Hutnicza jak po bombardowaniu,tunelu na Puckiej jak nie było tak nie ma,parkometry już niedługo wszędzie,miasto pustoszeje i się wyludnia,mld długu....ale grunt że farba jest.

    • 57 3

    • Jest w Gdyni jakaś droga bez dziur i zapadnietych studzienek?

      • 13 2

    • Dla ciebie specjalnie to zrobią

      • 0 4

  • Utrudnienia w są w prawie całej Gdyni. (9)

    Każdy kto przemieszcza się po Gdyni wie doskonale że miasto jest całe zakorkowane ale nie ze względów różnych inwestycji a dziurawych dróg.

    • 47 2

    • (4)

      Najważniejsze, że została "historyczna" kostka na 10 Lutego. No i rowerki. Rowerki fajne są. Takie klimatyczne.

      • 18 1

      • co ty chcesz od rowerów? (3)

        • 5 1

        • Poza tym (1)

          że jeździ się nimi w sezonie letnim,że Gdynia ma wzniesienia pod które matka z dzieckiem w zimie nie podjedzie,że brakuje ścieżek rowerowych,że ścieżki rowerowe są budowane kosztem parkingów i chodników to nicTaki kaprys dla paru ślepych z UM Gdynia.Jeżeli ścieżki będą budowane rownolegle do infrastruktury samochodowej to nic nie mamy przeciw.Nie próbuj głupot na temat wycofania aut z ruchu bo bez aut nie będziesz miał dostaw,nie dojedziesz do szpitala,lekarza,czy na spacer na bulwar,no chyba ze chcesz żeby dojazd do centrum zajął autobusem mieszkańcom dzielnic caly dzień.

          • 5 3

          • Dostawy rozumiem ale czy na prawdę twierdzisz, że bez samochodu nie dojedziesz na spacer na bulwar? Jak słusznie napisałeś samochodem możesz dojechać do lekarza - zdecydowanie powinieneś!

            • 3 4

        • Do lasu

          • 2 1

    • Oraz (3)

      Brak budowy nowych dróg,zamykanie dróg i wciskanie coraz więcej mieszkańców do ścisłego centrum.Biura i biznesy powinny być wyprowadzone poza miasto,centrum powinno być dla kultury i rozrywki,plus Gdynia spacery-bulwar czy skwer.Niestety obecna ekipa nie ma wizji ani pomysłu,za to świetnie współpracuje z deweloperami.Ciekawe czemu?

      • 8 1

      • jasne, wszystko wyrzuć za obwodnicę. Wtedy korki będą w drugą stronę. Jeszcze większe niż teraz, bo (1)

        wszyscy będą musieli dojechać i pracownicy i klienci/petenci.

        • 2 1

        • Czekaj czekaj, przecież jak wyprowadzisz biznesy za obwodnicę to możesz też wyprowadzć ludzi za obwodnicę. Całe miasto można przenieść za obwodnicę i wtedy w miejscu obenego centrum nie będzie korków. Się śmiejesz a gościu dobrze kombinuje.

          • 3 1

      • Co to znaczy że biznesy powinny być wyprowadzone za miasto? Czy to czasem biznesy nie decydują gdzie chcą operować?

        • 3 0

  • (1)

    Boże miej nas w opiece....

    • 47 0

    • czekają na mróz

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    S7 na odcinku Gdynia - Szemud ma już przedłużony termin do czerwca 2022. W kwietniu 2023 oddadzą Węzeł Karwiny. Po roku męczarni urzędnicy stwierdzą, że wiecznie zakorkowana Wielkopolska/Chwaszczyńska nadaje się już tylko do modernizacji i przebudowy. Termin ukończenia prac (wszystkie etapy): czerwiec 2028 czyli w sam raz na rozbudowę i modernizację... Węzła Wielki Kack. :D

    • 75 4

    • (2)

      Sądząc po stanie zaawansowania prac na S7, to czerwiec 22 jest absolutnie nierealny.

      • 8 1

      • (1)

        "w polu" już mają położoną masę i to chyba ostatnią warstwę. W obrębie przyszłego Węzła Chwaszczyno faktycznie wygląda to źle, bo są miejscami dopiero na etapie robót ziemnych, ale potem pewnie skoncentrują sprzęt w tym miejscu i ruszą z kopyta. Jeśli będzie łagodna zima i nic nie wyskoczy to powinni skończyć.

        • 7 2

        • Ja już pół roku temu stwierdziłem, że Trasa będzie gotowa dopiero w 2024

          • 1 3

    • Wyprowadzajcie się dalej, bo przecież dojazd ekspresówką będzie supersprawny* ;) (2)

      * tylko między 2 a 5 w nocy, bo od pewnego momentu żaden organizm miejski nie jest w stanie obsłużyć wszystkich fanów sarenek, którzy wyprowadzili się do lasu

      • 6 9

      • No dobra, ale czasem trzeba też użyć ekspresówki zgodnie z przeznaczeniem, do wydostania się z miasta. (1)

        I tu też taka sama kiszka.

        • 1 1

        • Podziękuj ludziom z horyzontem przewidywania 6 miesięcy

          • 1 0

    • Jakie S7? S7 biegnie z Gdańska do Warszawy a nie do Szemudu co najwyżej stara siódemka.

      • 0 0

  • Oczzywiscie z 4.6km (11)

    Drog rowerowych zostało 600m więc znowu będą niepotrzebne spory między rowerzystami a pieszymi (byłyby między kierowcami ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie ta wielopasmowka jechał rowerem mimo że wg przepisów prawa powinien). Dzięki Lucyk że wciąż nie będę mógł z dziećmi rowerem dojechać do centrum Gdyni. Ceny parkowania niebotyczne, autobusy w korkach a drog rowerowych brak. Ot cala Gdynia

    • 33 10

    • Do kolarzy (3)

      Po co wam te drogi rowerowe skoro i tak jedziecie sobie środkiem jezdni????

      • 11 13

      • Wiesz, ile to 1,5 metra? (2)

        Gdyby nie tacy jak ty, to ludzie jezdziliby przy krawędzi. Jeżeli wyprzedzasz na grubość lakieru, to sam jesteś winien tej sytuacji. Za którymś razem podmuchem wciagniesz kogoś albo pod swoje koła, albo pod maskę tego za tobą. Uruchom myślenie, zanim ktoś zginie.

        • 7 1

        • No właśnie! (1)

          Rowerzystę skasujesz, a odpowiesz jak za człowieka!

          • 1 5

          • No właśnie, a sprawcą "skasowania" będzie zwykłe, odczłowieczone bydlę.

            • 1 0

    • (3)

      No właśnie nie ma prawa, na drodze o dwóch pasach ruchu rozdzielonych pasem zieleni rowerem jechać nie wolno.

      • 3 6

      • (1)

        Smieszne rzeczy opowiadasz. Paragraf albo zamilcz.

        • 5 0

        • Istotnie nie ma już tego paragrafu. Sprawdziłem, są za to uchylone, kiedyś tak było. Ale uważam, że to głupia zmiana.

          • 0 0

      • Nie można po drodze ekspresowej lub autostradzie

        Jeśli wg Ciebie każda droga o dwóch pasach ruchu rozdzielonych pasem zieleni jest ekspresówką, najwyższy czas wsadzić prawo jazdy z powrotem do chipsów.

        • 1 0

    • ty z dziećmi nie dojedziesz, a ja z moją prababcią też nie będę mógł dojechać

      ckliwe historyjki, w które wplata się dzieci. Normalnie już płaczemy

      • 4 1

    • Pro tip za darmo dla mistrza logistyki

      Od wspomnianego węzła jedziesz w kierunku lasu wzdłuż Hovnanianu. Jedziesz przyjemną leśną drogą w dół, wypadasz na Małym Kacku, przeskakujesz na DDR przy stadionie, do samego centrum piękna ścieżka. Krócej, ładniej, bez bicia piany.

      • 1 0

    • Z Karwin masz piękną trasę przez las do Kacka.

      Na kiego Ci jechać Wielkopolską ? Typowy troll i pieniacz.

      • 2 1

  • Władze Gdyni obiecują budowę węzła Karwiny od 2015 roku. (4)

    Dlaczego nie robili tego w tym czasie kiedy budowana jest trasa Kaszubska? Stalibyśmy w korkach tylko w jednym okresie.

    • 90 16

    • (1)

      Przecież budowana jest właśnie Trasa Kaszubska i ten węzeł będzie w jednym czasie.

      • 17 9

      • Właśnie ją kończą. A o zimy to węzła Karwiny poważnie nie ruszą.

        • 1 0

    • szczurek obiecał również obwodnicę Witomina, lodowisko, basen, remonty dróg (1)

      • 11 1

      • Oj tam, oj tam

        Zaraz obiecał..Tak opowiadał niezobowiązująco przecież. Serdeczności z Gdańska życzę:)

        • 9 0

  • Park & ride kiss& ride bike & ride

    Marek& odejdź! Oszczędż wstydu. Zła koncepcja, niewlaściwa przebudowa wbrew kierowcom. Spotęguje tylko korki.

    • 42 1

  • im wcześniej pan Szczurek odstawi pana Łucyka, tym mniej kłopotów dla Gdyni (6)

    jak można człowieka od biegów przełajowych i organizacji festynów zrobić odpowiedzialnym za proces inwestycyjny. Pan Łucyk nie tylko nie ma odpowiedniego wykształcenia i wiedzy ale i kwalifikacji żadnych. Farba tu raczej nic nie rozwiąże.

    • 57 1

    • Szczurek i łucyk powinni odejść. (2)

      • 19 0

      • lub zarząd komisaryczny zanim trzeba będzie ogłosić bankructwo miasta Gdyni (1)

        • 7 1

        • Doucz się

          60% przychodów to limit zadłużenia. O ile w Polsce jest kilka dużych miast > 50%, ani Gdańsk, ani Gdynia do nich nie należą.

          • 0 1

    • Nie Szczurek ma odstawić Łucyka

      Tylko ma odejść wraz z nim, im prędzej, tym lepiej.

      • 15 0

    • hehehehe ale po nim jeździcie...

      • 1 0

    • Można. Żaden przełożony nie chce mieć mądrzejszego od siebie. A poprzeczka jest nisko postawiona.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.