- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (108 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (103 opinie)
- 3 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (87 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 5 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (154 opinie)
- 6 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej
Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.
Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w Gdyni. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy:
- W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
- Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
- Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
- W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
- Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
- Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
- Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK
Prace na razie poza główną jezdnią
Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.
Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.
- Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
- Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.
Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok
Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?
Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.
Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)
- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu. Zobacz więcej
- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu. Zobacz więcej
- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone
Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.
- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:
- Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
- Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
- Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
- Nowa pętla autobusowa.
- 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
- 35 800 metrów kwadratowych trawników.
- 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.
Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.
Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020
Miejsca
Opinie (171) 2 zablokowane
-
2021-10-13 09:43
A obwodnica witomina ciagle tylko na wizualizacji
- 9 1
-
2021-10-13 09:59
Pieniadze wywalone w bloto.
Nikt nie bedzie sie przesiadal z auta do kursujacej co pol godziny pekaemki.Jak jest darmowa kasa z unii,to trzeba ja wydac byle gdzie i na byle co?3 lata korkow na Wielkopolskiej i Sopockiej to bedzie jedyny efekt robot.
- 17 0
-
2021-10-13 10:02
Najważniejszej części tej inwestycji czyli rozbudowy (poszerzenia) wiaduktów nie będzie, (3)
dzięki chciwości władz miasta, które chcą zrobić to na koszt PKP - pod pretekstem, że trzeba byłoby je również wydłużyć, aby zmieściły się 3 lub 4 tory.
Bez tego nie ma mowy o rozsądnym zaplanowaniu prawo- i lewoskrętów w Sopocką i Strzelców, wygodniej do przesiadek na PKM lokalizacji przystanków trolejbusowych i dodaniu ścieżek rowerowych po obu stronach Wielkopolskiej/Chwaszczyńskiej.
Bez tych zmian nie ma mowy o odkorkowaniu tego skrzyżowania.- 13 0
-
2021-10-13 10:08
Nie wiem co nas podatników obchodzi kto się z kim nie dogadał. Gdynia powinna przebudować te wiadukty na swój koszt z myślą o czterech torach, pod wiaduktami postawić słupki i powiedzieć PKP że ich usunięcie będzie kosztowało 20 mln (czyli ile tam przebudowa wiaduktów będzie kosztować).
- 3 0
-
2021-10-13 10:09
Ta część jest nieistotna dla drogi kołowej.
Rozbudowa (wydłużenie, a nie poszerzenie) wiaduktów wynika z potrzeb kolei, i to kolej powinna to zrealizować. Gmina nie jest od poprawiania parametrów linii kolejowych. Koszt przebudowy wiaduktów jest tak duży, że taniej byłoby dobudować oddzielne wiadukty dla prawo- i lewoskrętów.
- 1 0
-
2021-10-14 15:25
nie rozmawiamy o czymś, czego nie ma i nie będzie
pochwalimy się za to liczbą posadzonych krzaków.
Taka to jest "przebudowa".- 0 0
-
2021-10-13 10:06
To nie wezel karwiny.To wezel gordyjski.
Szczurkowi korki na Wielkopolskiej nie przeszkadzaja,bo do swojego wiczlina jezdzi pewnie kielecka.Karwiny,Fikakowo,Dabrowa moga stac w korkach codziennie.
- 21 0
-
2021-10-13 10:22
Kruszywo i Bitumiminum oferowało 91 mln PLN (1)
Pięć firm chętnych do budowy
Miasto na wykonanie zadania zabezpieczyło w budżecie blisko 123 mln zł. Trzy z pięciu ofert, zgłoszonych do przetargu na budowę Węzła Karwiny, zmieściły się w tej kwocie. Były to propozycje konsorcjum firm Kruszywo i Bituminium (91 mln), Firmy Budowlano-Drogowej MTM (102 mln) oraz firmy Strabag (120 mln). Do przetargu stanęło również konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras, które zaoferowało cenę 146 mln, oraz Budimex z ofertą opiewającą na kwotę 129 mln. Wszyscy chętni oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania do wiosny 2023 r.- 4 0
-
2021-10-13 10:55
przetarg...?
przetargi na wszelakie prace remontowe w Gdyni wygrywa jedna firma.... nie trzeba być geniuszem żeby domyśleć się o co chodzi...
- 6 1
-
2021-10-13 10:23
Nie wiadomo śmiać się, czy płakać. Jak wyprać dane o "nowościach" - cały zysk z tego remontu sprowadza się do buspasa. Korki jak były, tak będą, a po 1,5 roku odcięcia od świata mieszkańcy będą zachwyceni. Jak w dowcipie z kozą. Niestety.
- 11 0
-
2021-10-13 10:23
Kogo z UM obchodzą drogi.. (1)
Szczurek na wiosnę odchodzi(modlę się żeby się tak stało),więc trzeba wcisnąć na jego miejsce kolegę co przez pare lat ukryje przekręty poprzedników kolegów.Poza tym są ważniejsze sprawy-opychanie gruntów w centrum deweloperom.
- 15 0
-
2021-10-13 13:23
Dajmy na mszę!
- 4 0
-
2021-10-13 10:28
Wybory (2)
Zagłosuje na tego kto zajmie się drogami,otworzy z powrotem parking koło Kasyna Wojskowego,zlikwiduje płatne parkowanie na bulwarze,otworzy parking na końcu skweru,przywróci normalny ruch samochodowy na Świetojańskiej(lub zamknie ja całkowicie i zrobi deptak ale wybuduje dodatkową drogę,żeby odkorkować obecny korek),otworzy parki,wybuduje basen otwarty i normalny parking na Polance Redłowskiej,wybuduje piętrowy parking w centrum(Plac Batorego lub wyżej,gdzie aktualnie są parkingi).
- 16 0
-
2021-10-13 10:37
No i dobrze, wolno Ci. Ja z kolei zagłosuję na tego który wymusi egzekwowanie przepisów dotyczących parkowania w całym mieście, zrobi więcej buspasów kosztem miejsca dla samochodów i podstawi na komunikację zbiorową do odległych dzielnic.
- 1 9
-
2021-10-13 16:23
Same parkingi i smród dla mieszkańców, piechota spacerować trzeba, wszyscy by najlepiej do morza kołami wjechali
- 0 6
-
2021-10-13 10:32
jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Kucyk, (4)
tak kucyk pojade przez rumie na karwiny
- 24 0
-
2021-10-13 10:38
(1)
Pkm ką raz na godzinę
- 6 0
-
2021-10-13 10:41
a nie lepiej rowerem cargo ?
- 4 0
-
2021-10-13 11:07
dramat
przecież ten tekst to albo:
1. potwierdzenie tego jak kompletnym dyletantem jest Kucyk
2. próba wciskania kitu mediom i ludziom, no bo przecież coś powiedzieć trzeba.- 8 0
-
2021-10-13 12:38
Pieszo
Sławomir Mrożek
- 5 0
-
2021-10-13 10:58
Tia... Najlepiej zacznijcie teraz...
Gdzie obwodnica już korkuje tak Karwiny, że nie da się do domu wrócić po 16.
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.