• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
13 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.

Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w GdyniMapka. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z budową węzła Karwiny?

Przypomnijmy:

  1. W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
  2. Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
  3. Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
  4. W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
  5. Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
  6. Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
  7. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK



Prace na razie poza główną jezdnią



Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.

Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.

  • Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
  • Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.


Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni. Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.

Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok



Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?



Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

11:19 12 PAźDZIERNIKA 21

Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)

Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej


- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone



Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.

- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:

  • Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
  • Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
  • Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
  • Nowa pętla autobusowa.
  • 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
  • 35 800 metrów kwadratowych trawników.
  • 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.

Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.

Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.

Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020

Miejsca

Opinie (171) 2 zablokowane

  • A obwodnica witomina ciagle tylko na wizualizacji

    • 9 1

  • Pieniadze wywalone w bloto.

    Nikt nie bedzie sie przesiadal z auta do kursujacej co pol godziny pekaemki.Jak jest darmowa kasa z unii,to trzeba ja wydac byle gdzie i na byle co?3 lata korkow na Wielkopolskiej i Sopockiej to bedzie jedyny efekt robot.

    • 17 0

  • Najważniejszej części tej inwestycji czyli rozbudowy (poszerzenia) wiaduktów nie będzie, (3)

    dzięki chciwości władz miasta, które chcą zrobić to na koszt PKP - pod pretekstem, że trzeba byłoby je również wydłużyć, aby zmieściły się 3 lub 4 tory.
    Bez tego nie ma mowy o rozsądnym zaplanowaniu prawo- i lewoskrętów w Sopocką i Strzelców, wygodniej do przesiadek na PKM lokalizacji przystanków trolejbusowych i dodaniu ścieżek rowerowych po obu stronach Wielkopolskiej/Chwaszczyńskiej.
    Bez tych zmian nie ma mowy o odkorkowaniu tego skrzyżowania.

    • 13 0

    • Nie wiem co nas podatników obchodzi kto się z kim nie dogadał. Gdynia powinna przebudować te wiadukty na swój koszt z myślą o czterech torach, pod wiaduktami postawić słupki i powiedzieć PKP że ich usunięcie będzie kosztowało 20 mln (czyli ile tam przebudowa wiaduktów będzie kosztować).

      • 3 0

    • Ta część jest nieistotna dla drogi kołowej.

      Rozbudowa (wydłużenie, a nie poszerzenie) wiaduktów wynika z potrzeb kolei, i to kolej powinna to zrealizować. Gmina nie jest od poprawiania parametrów linii kolejowych. Koszt przebudowy wiaduktów jest tak duży, że taniej byłoby dobudować oddzielne wiadukty dla prawo- i lewoskrętów.

      • 1 0

    • nie rozmawiamy o czymś, czego nie ma i nie będzie

      pochwalimy się za to liczbą posadzonych krzaków.
      Taka to jest "przebudowa".

      • 0 0

  • To nie wezel karwiny.To wezel gordyjski.

    Szczurkowi korki na Wielkopolskiej nie przeszkadzaja,bo do swojego wiczlina jezdzi pewnie kielecka.Karwiny,Fikakowo,Dabrowa moga stac w korkach codziennie.

    • 21 0

  • Kruszywo i Bitumiminum oferowało 91 mln PLN (1)

    Pięć firm chętnych do budowy
    Miasto na wykonanie zadania zabezpieczyło w budżecie blisko 123 mln zł. Trzy z pięciu ofert, zgłoszonych do przetargu na budowę Węzła Karwiny, zmieściły się w tej kwocie. Były to propozycje konsorcjum firm Kruszywo i Bituminium (91 mln), Firmy Budowlano-Drogowej MTM (102 mln) oraz firmy Strabag (120 mln). Do przetargu stanęło również konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras, które zaoferowało cenę 146 mln, oraz Budimex z ofertą opiewającą na kwotę 129 mln. Wszyscy chętni oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania do wiosny 2023 r.

    • 4 0

    • przetarg...?

      przetargi na wszelakie prace remontowe w Gdyni wygrywa jedna firma.... nie trzeba być geniuszem żeby domyśleć się o co chodzi...

      • 6 1

  • Nie wiadomo śmiać się, czy płakać. Jak wyprać dane o "nowościach" - cały zysk z tego remontu sprowadza się do buspasa. Korki jak były, tak będą, a po 1,5 roku odcięcia od świata mieszkańcy będą zachwyceni. Jak w dowcipie z kozą. Niestety.

    • 11 0

  • Kogo z UM obchodzą drogi.. (1)

    Szczurek na wiosnę odchodzi(modlę się żeby się tak stało),więc trzeba wcisnąć na jego miejsce kolegę co przez pare lat ukryje przekręty poprzedników kolegów.Poza tym są ważniejsze sprawy-opychanie gruntów w centrum deweloperom.

    • 15 0

    • Dajmy na mszę!

      • 4 0

  • Wybory (2)

    Zagłosuje na tego kto zajmie się drogami,otworzy z powrotem parking koło Kasyna Wojskowego,zlikwiduje płatne parkowanie na bulwarze,otworzy parking na końcu skweru,przywróci normalny ruch samochodowy na Świetojańskiej(lub zamknie ja całkowicie i zrobi deptak ale wybuduje dodatkową drogę,żeby odkorkować obecny korek),otworzy parki,wybuduje basen otwarty i normalny parking na Polance Redłowskiej,wybuduje piętrowy parking w centrum(Plac Batorego lub wyżej,gdzie aktualnie są parkingi).

    • 16 0

    • No i dobrze, wolno Ci. Ja z kolei zagłosuję na tego który wymusi egzekwowanie przepisów dotyczących parkowania w całym mieście, zrobi więcej buspasów kosztem miejsca dla samochodów i podstawi na komunikację zbiorową do odległych dzielnic.

      • 1 9

    • Same parkingi i smród dla mieszkańców, piechota spacerować trzeba, wszyscy by najlepiej do morza kołami wjechali

      • 0 6

  • jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Kucyk, (4)

    tak kucyk pojade przez rumie na karwiny

    • 24 0

    • (1)

      Pkm ką raz na godzinę

      • 6 0

      • a nie lepiej rowerem cargo ?

        • 4 0

    • dramat

      przecież ten tekst to albo:
      1. potwierdzenie tego jak kompletnym dyletantem jest Kucyk
      2. próba wciskania kitu mediom i ludziom, no bo przecież coś powiedzieć trzeba.

      • 8 0

    • Pieszo

      Sławomir Mrożek

      • 5 0

  • Tia... Najlepiej zacznijcie teraz...

    Gdzie obwodnica już korkuje tak Karwiny, że nie da się do domu wrócić po 16.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane