• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: roboty na Wielkopolskiej. Koniec za rok

Patryk Szczerba
27 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Przelot nad budowanym węzłem Karwiny

Trwa przebudowa układu drogowego węzła Karwiny w Gdyni. W tej chwili robotnicy pracują na odcinku Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej od ulicy GórniczejMapka do ulicy Racławickiej - ParkowejMapka. Roboty w dużej części zakończyły się już na ul. StrzelcówMapka.



Węzeł Karwiny: co powstaje?

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
  • Prace mają zakończyć się w maju.


Jakie prace są wykonywane obecnie na węźle Karwiny?



- W tej chwili przebudowujemy infrastrukturę podziemną kolidującą z projektowanym układem drogowym na odcinku Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, od ulicy Górniczej do ulicy Racławickiej i Parkowej. Wykonujemy nawierzchnię jezdni, chodników, dróg rowerowych, buspasów wraz z zagospodarowaniem terenu - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Precyzuje, że obecnie są kontynuowane prace przebudowy sieci podziemnych, w tym wodnych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, gazowej, trakcji trolejbusowej, oświetlenia ulicznego.

Kierowcy jadą tam po zwężonej jezdni, co w połączeniu z trwającą budową Trasy Kaszubskiej nastręcza im sporo problemów.

Na ul. Strzelców prace już w dużej części zakończone



Prowadzone od października prace zostały już zakończone w przeważającej części na ul. Strzelców

- W ulicy Strzelców przebudowano infrastrukturę podziemną (wodociąg, kanalizację deszczową, teletechnikę) oraz roboty nawierzchniowe jezdni. Zostało jeszcze około 100 m odcinka na styku z ul. Wielkopolską - dodaje Grzegorczyk.
Prace wykonywane przez MTM mają w całości zakończyć się wiosną 2023 r.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

Miejsca

Opinie (202)

Wszystkie opinie

  • (1)

    Za rok okej,poczekamy.Ale kiedy w końcu inne jakże ważne inwestycje w gdyńskie drogi?Przecież to jest katastrofa,występy,dziury, koleiny to znak firmowy.Do tego brak parkingów a jeśli są to nie na kieszeń Polaka...mam nadzieję że następny włodarz będzie wizjonerem,choć z miliarda długu lekko wyjść nie będzie.

    • 52 14

    • A w końcu

      Po polsku i na temat?

      • 3 0

  • Prace mają zakończyć się wiosną przyszłego roku (1)

    Dokładnie tak samo pisano w momencie rozpoczynania przebudowy placu Dworcowego w Chyloni. Poczekamy, zobaczymy.

    • 61 3

    • Ale tam to jest jeszcze taki deal że wprowadzą płatny parking podziemny...który będzie stał pusty.I ludzie będą dookoła zawalać autami bo kogo stać jak jedzie do pracy płacić za parking...absurd gdyński.

      • 10 2

  • Nie piszcie że za rok (3)

    bo to kolejny raz nie realne. Przebudowa nic nie da bo i tak na Chwaszczyńskiej jest tyle świateł nasr**e że i tak będą korki, a może jeszcze więcej przejść dołożą ze swiatlami. Napiszcie dopiero kiedy to się zakończy i to w mało widocznym miejscu bo to wstyd że tylko to czasu trwa. Dzieci z przedszkola z wiaderkami i łopatkami szybciej by to zrobiły i to bez kobiety pod stopami.

    • 78 6

    • (1)

      Jak można oczekiwać braku korków w mieście? Nie ma takich miast...

      • 3 3

      • Oczywiście, że są. Ale z silnie tępionym transportem samochodowomotocyklwym.

        I głęboką świadomością społeczeństwa, że transport rowerowy-zbiorowy jest niezbędny.
        W naszej kulturze jest to nieosiągalne.
        Można było nakłonić w części Skandynawów i Japończyków.

        • 0 3

    • Ciesz się że są światła. Bo jakby nie było to każdy pieszy bez rozglądania się wbiegałby na przejście, a ty miej oczy szeroko otwarte.

      • 0 0

  • (2)

    ten wenzeł nie powinien być

    • 6 18

    • (1)

      Wenzeł na pewno nie powinien być...raczej węzeł tak

      • 7 0

      • A co on wionrze?

        • 7 0

  • tak wygląda kompromitacja.

    • 57 5

  • Tempo prac od Gryfa Pomorskiego do Starodworcowej jest powalające (3)

    Od miesiąca nie widać tam żadnego sprzętu (jakieś 50 metrów asfaltu położyli, dziś dwie koparki coś robiły koło stacji shella i tyle). Zwężenie jest, słupki są i tyle. Przejazd tam to masakra.

    • 134 5

    • (1)

      Czy się stoi czy się leży kasa się należy. Pozatym kierownik nie pogania bo szefostwo i tak wciśnie inwestorowi jakąś bajkę i znowu się obędzie bez kar

      • 18 1

      • Zapamiętajcie sobie, że wygrany przetarg i pracę trzeba szanować, a nie wyrywać się, jak w PRL i czekać na kolejną przetargową okazję.

        • 2 1

    • nie wierzę, że oni to skończą w rok

      Ciekawe, jaki był termin realizacji w umowie wpisany...

      • 10 2

  • Nic to nie da (3)

    Przesuną korek o kilka metrów i tyle.dalej po dwa pasy

    • 36 10

    • Wszędzie maja być po dwa (1)

      • 2 0

      • I są, a raczej były.

        • 2 0

    • To tak nie działa

      Ze przesunie korek. Ludzie szybciej dojada do celu po drodze

      • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    Przezorny zawsze ubezpieczony (11)

    Wyciągając naukę z poślizgu z oddaniem Trasy Kaszubskiej i Węzła Wielki Kack, który skutkuje trudnościami dla dziesiątek tysięcy kierowców dziennie (praktycznie całego Trójmiasta), należy tak zawrzeć umowę, aby przy budowie Węzła Karwiny wykonawca bał się realnych kar za przekroczenie terminu realizacji inwestycji i nie tłumaczył się potem wojną, kowidem, małpią ospą, odkryciem tajemniczej komory w ziemi itp.

    • 234 18

    • Tylko wtedy nikt umowy nie podpisze

      • 18 14

    • Czyli bał się ryzyka. To po.... jest wykonawcą? Niech układa chodniki w Pcimiu (1)

      • 26 3

      • wykonawca nie jest od podejmowania ryzyka od rzeczy na które nie ma wpływu

        to tak jakbyś nie wiedział...

        • 11 3

    • To się żaden wykonawca nie znajdzie i sam sobie przebuduj. (2)

      W naszym kraju ciężko prowadzić działalność, jeszcze trudniej wszystko przewidzieć.

      • 13 11

      • taaa żaden, raczej żaden "swój" lokalny, chińczycy już dawno by zbudowali ale jak była zmowa podwykonawców to nas olali

        • 4 0

      • Tu nie chodzi o przewidywanie sytuacji losowych tylko o wykręty maskujące własną nieudolność. Przy węźle Wielki Kack wykonawcy nadal nie zależy na przyspieszeniu pracy mimo poślizgu. O 7 rano i po 16 prawie nikt tam nie pracuje. Kierowcy marnują kupę czasu i pieniędzy (choćby na paliwo w korkach).

        • 7 0

    • Oj tam Miśiaczku nie wiesz jak to jest i na czym zarabia się prawdziwe pieniądze?

      • 4 1

    • Niby prawda ale kij ma dwa końce (1)

      Niby masz racje natomiast trzeba pamiętać o takich inwestycjach jak trasa slowackiego czy tunel pod martwą Wisłą. Tam wykonawcy zeszli z budowy(z czego jeden zbankrutował) . Efektem było droższe wykonanie projektu i znaczne przeciagniecie go w czasie . Czasem lepiej zejść trochę z tonu w imię większych korzysci ogolem

      • 9 3

      • Czy budowa tunelu pod martwą Wisłą powodowała paraliż komunikacyjny okolicznych dzielnic? Ale jasne, "zejdźmy z tonu", przecież to tylko jacyś tam zwykli Kowalscy tracą codziennie czas i pieniądze!

        • 3 1

    • Żaden wykonawca przy zdrowych zmysłach nie weźmie takiego ryzyka na siebie

      • 4 3

    • 156 termin niedotrzymany

      • 2 0

  • MTM i wszystko jasne. (1)

    Najgorsza firma niedotrzymująca terminów - ulubieńcy gdyńskiej władzy

    • 79 6

    • Załóż swoją i się wykaż....

      • 0 0

  • wyjazd z Parkowej w stronę Chwaszczyna (5)

    oby poprawili, obecnie koszmar

    • 29 3

    • Nic nie poprawią (2)

      W planie była przebudowa całego skrzyżowania Wielkopolska/Parkowa/Racławicka. Gdy dzwoniłem do Wydziału Inwestycji UM Gdyni zakłopotana Pani przesłała mi koncepcję tej przebudowy, ale zaznaczyła, że może nie być zrealizowana. Na pytanie dlaczego, odpowiedziała pokrętnie, że to zależy od budżetu i chyba raczej tego skrzyżowania nie ruszą. Ale pozwolenia na budowę kolejnych bloków przy Parkowej, Leśnej, wzg. Bernadowo dają chętnie. W trakcie budowy wszystko jest niszczone, Straż Miejska ma to w d., a deweloperzy nie dość, że nie partycypują w kosztach przebudowy układów drogowych, to jeszcze niszczą to co jest. Polecam przejechać się lub przejść po Parkowej. Tylko uważnie, żeby się nie zabić na tych dziurach

      • 10 3

      • Kolejny mieszkaniec osiedla w polu wiecznie niezadowolony. (1)

        A jak Twój blok deweloper budował to protestowałeś z wnioskiem o rozbudowę układu drogowego? Nie! A to z prostej przyczyny: deweloper nic za swoje pieniądze nie buduje, ma wybudować drogę to za nią zapłacisz w cenie mieszkania. Teraz chcesz nową drogę ale za nią mają zapłacić przyszli mieszkańcy bo Ty już nie musisz.

        • 3 3

        • Nie bardzo

          Nie mieszkam tam koleżko przemądrzały tylko pracuję. Więc Twoje wycieczki nie trafione

          • 3 0

    • wystarczy, żeby policja robiła raz na jakiś czas akcje łapania kierowców wyjeżdżających z Olgierda wprost w Parkową - mimo nakazu skrętu w prawo. 99% kierowców wyjeżdżających z Olgierda łamie ten przepis, do tego dochodzą kierowcy z tego nowego osiedla za stacją.

      • 5 3

    • Niczego nie trzeba poprawiać. Jest idealnie. Nikt wam nie kazał się sprowadzać do Gdyni. Wracajcie do swoich mazurskich chat.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane