• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy od wtorku idzie do remontu

Maciej Naskręt
16 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Wizualizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego po przeprowadzeniu liftingu.


W nocy z wtorku na środę ruszają prace przy zmianie organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Za ok. dwa tygodnie kierowcy powinni zjechać drogą z portu do obwodnicy dwoma zamiast jednym pasem ruchu. Jest szansa, że z Trasy Kwiatkowskiego znikną korki. Gdański oddział GDDKiA zmiany na węźle wprowadza na prośbę przewoźników.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Dobra wiadomość dla kierowców, którzy korzystają na co dzień z Węzła Kwiatkowskiego jadąc w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zlecili prace mające na celu włączenie dwóch zamiast dotychczasowego jednego pasa Trasy Kwiatkowskiego w drogę ekspresową. To ma zapobiec tworzącym się tam korkom.

Prace przy korekcie układu drogowego rozpoczną się w nocy z wtorku na środę.

Jak zmieni się Węzeł Kwiatkowskiego?

Tuż przed wspomnianym splotem dróg obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Drogowcy zyskają teren, na którym wydłużą lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy.

Kierowcy jadący obwodnicą od strony Chyloni powinni uważać, bowiem drogowcy na Węźle Kwiatkowskiego zmienią ograniczenie prędkości z obwiązujących 120 do 100 km/h. Nie zmieni się ograniczenie prędkości dla zjeżdżających pojazdów z Trasy Kwiatkowskiego. Tam nadal będzie można jechać nie szybciej niż 50 km/h.

Czy planowana zmiana na węźle odkorkuje Trasę Kwiatkowskiego?

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Jak będą wyglądały prace na Węźle Kwiatkowskiego?

Kierowcy nie odczują utrudnień związanych z pracami. - W pierwszym tygodniu prac będzie wykonywane nocą nowe oznakowanie pionowe i poziome Węzła Kwiatkowskiego - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy

W kolejnym tygodniu planowane są prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na końcu lewego pasa Trasy Kwiatkowskiego. Należy go przedłużyć, by umożliwić kierowcom wjazd z niego na obwodnicę.

Prace drogowe na Węźle Kwiatkowskiego potrwają do 26 czerwca o ile pozwoli na to pogoda.

Zmiany w ruchu to pomysł przewoźników

O zmianę organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wnioskowali przewoźnicy i kierowcy. - Pomysł wymagał od nas przeprowadzenia szczegółowych analiz i symulacji, których wynik przekonał nas do niezwłocznego jego realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wniosek o zmianę organizacji ruchu pojawił się na przełomie lutego i marca.

- Uzasadniliśmy go tym, że znacznie większe potoki samochodów zjeżdżają na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego niż poruszają się właśnie obwodnicą od strony Chyloni. Zaproponowana przez nas zmiana powinna poprawić też bezpieczeństwo w ruchu pojazdów - mówi Tomasz Rejek, prezes zarządu Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (122) 1 zablokowana

  • Błęy, błędy gddkia

    Zmiana przyniesie więcej wypadków. Tłumaczenie iż od strony Kwiatkowskiego jest większy ruch jest nieprawdziwa. Dzieję się tak tylko w przypadku kilku godzin, nie przez cały dzień. Dotychczasowe problemy biorą się z dwóch przyczyn: 1 ograniczenie 50 i wjazd na obwodnice gdzie prędkość jest dwa razy większa ! 2. Wyjazd z Kwiatkowskiego i możliwość włączenie się od razu na 3 pas - brak linii ciągłej i głupota kierujących, zajeżdżanie drogi i i stłuczki gotowe. Proponowana zmiana umożliwi to jeszcze bardziej. W tych całych pomysłach brakuje linii ciągłej pomiędzy pasem dwa i trzy !

    • 14 5

  • ta wizualizacja to tragedia..

    po obejrzeniu końcówki filmu wnioskować można, że obwodnica nagle zwęża się do jednego pasa, jadąc od TESCO...
    Poza tym na filmie na początku wydawałoby się, że to lewy pas z trasy Kwiatkowskiego będzie bezpośrednio "wchodził" w obwodnice, a prawy po prostu na końcu się zwęza, (co wg mnie byłoby lepsze niż przedstawia schemat na zdjęciu, gdzie wywnioskować można że prawy wolniejszy pas jest tym bezpośrednim a lewy szybszy się zawęża)

    • 9 0

  • A ja proponuję

    wydłużenie o około 100 m pasa włączania się na obwodnice na węźle Matarnia (skrzyżowanie obwodnicy z ul. Słowackiego) na drodze w kierunku Gdańska. Wystarczy żeby rozładować korki w tym miejscu.
    dopiszcie http na początku adresu to zobaczycie o co mi chodzi
    goo.gl/maps/WrDXA

    • 9 3

  • . (2)

    A nie można było od razu nad tym pomyśleć i wykonać?? Teraz remont i kolejna wydana kasa.

    • 4 0

    • haha (1)

      po co zarobić raz jak można zarobić dwa razy za to samo

      • 2 0

      • Też prawda:)

        • 0 0

  • Wizualizacja (3)

    Wizualizacja pokazuje jaki powinien być ten węzeł drogowy a nie jaki jest. Nie pokazano na niej bardzo istotnych w tym przypadku przewyższeń tzn. tego, że jadąc z Kwiatkowskiego na obwodnicę niepotrzebnie najpierw się zjeżdża w dół aby zaraz potem podjeżdżać w górę aby włączyć się w obwodnicę. Wystarczyłoby wybudować o kilka metrów wyższy i położony ukośnie wiadukt nad obwodnicą aby problemy były dużo mniejsze. Tak samo po co zrobiono "dołek" przy zjeździe z obwodnicy w Kwiatkowskiego? A przecież wystarczyłoby wybudować mur oporowy pomiędzy obwodnicą i zjazdem i zjazd poprowadzić w poziomie. Projektantowi węzła zabrakło chyba wyobraźni przestrzennej. Czy ktoś wie kto zaprojektował ten drogowy bubel?

    • 18 1

    • Za to ty jesteś profesorem inżynierem budownictwa,a mury oporowe buduje się za darmo?

      • 0 7

    • Rabek

      masz rację ktoś kto projektował nie był w terenie i nie widział poziomic na mapie

      • 3 0

    • każdy polak to inżynier, tylko wiedzy ma za mało, by cokolwiek z sensem napisać.

      • 0 1

  • Ograniczenie prędkości do 50 km/h przy zjeździe z estakady na obwodnicę. Jak jadąc zgodnie z tym przepisem można bezpiecznie włączyć się do ruchu na obwodnicy, na której można spokojnie 120 km/h zasuwać? Zanim się samochód z 50 km/h rozpędzi po wjeździe na obwodnicę, to ktoś już mu może w tyłku siedzieć. Przepis przestrzegany tylko jak policja tam stoi.

    • 14 1

  • Najpierw trzeba coś spiepszyć ... (1)

    aby następnie udawać ,że się remontuje i poprawia stworzone Buble !!! - ktoś jest za to odpowiedzialny ! - tak się w Polsce marnotrawi naszą kase ! , Dotyczy również braku pasów skrętu w prawo z Morskiej na trasę Kwiatkowskiego !- to następny bubel . Ustawcie od razu duże tablice informacyjno -ostrzegawcze dla kierowców sam.ciężarowych pow.3,5 t. o niebezpiecznym długim zjeżdzie w miejscu zjazdu z Obwodnicy na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku portu - co by znowu nie przyszło jakiemuś młodemu ,niedoświadczonemu kierowcy wiozącemu ciężki ładunek do portu spalić hamulce i narobić bajzlu z trupami w tle ! Takie oznakowania są b. powszechne w całej Europie !

    • 12 1

    • Byłeś w Całej Europie,że się mądrzysz

      • 0 6

  • (1)

    jedyne co powoduje korki w tym miejscu to policja, przez którą ludzie zwalniają do 10km na godzinę a potem nie mogą się rozpędzić pod górkę aby BEZPIECZNIE się włączyć do ruchu na obwodnicy, a o ciężarówkach już nie wspomnę bo one potem osiągają przyzwoitą prędkość dopiero na Karwinach!!!!
    Wprowadzenie 2 pasów będzie skutkowało większą ilością wypadków, gdyż 3/4 kierowców nie będzie potrafiło poprawnie się włączyć do ruchu.
    Gratuluje jak zwykle to bywa TOTALNIE BEZMYŚLNEJ decyzji.

    • 7 1

    • Jedyne,co powoduje korki,to SAMOCHODY.

      • 0 4

  • 0:58 piękna kraksa :) (1)

    Czerwona ciężarówka rozjeżdża białą osobówkę . Mam nadzieję, że w rzeczywistości to się nie powtórzy ..

    • 3 0

    • no wlasnie to sie bedzie dzialo

      • 0 0

  • często tam jeżdże ...

    wjeżdżając na Obwodnice z Trasy Kwiatkowskiego widać jak na dłoni ,że projektanci i wykonawcy byli albo narąbani albo niegramotni !!!- jadąc z kierunku portu do Obwodnicy dojeżdża się do b.stromego zjazdu ,gdzie następnie po przejechaniu estakadą nad obwodnicą trzeba zacząć się piąć w górę długim stromym podjazdem ! czy budując nie trzeba było utrzymać tego na jednym poziomie ?- wystarczyło by tylko umieścić wyżej przęsło estakady nad Obwodnicą co wymagało by zbudowania wyższego wiaduktu !!!- ot i cała filozofia !!! - ruch na tym wężle z pewnością byłby wówczas w miare szybki i płynny ! . Uważam ,że o tym powinni pisać dziennikarze , a nie udawać ,że wszystko jest OK ,w porządku i sprawę zamiatać pod dywan ! Taki buble stworzone przez drogowców należy napiętnować i wskazywać decydują one potem o płynności i bezpieczeństwie ruchu którego wszyscy jesteśmy uczestnikami. Jakoś dziwnie przyjęło się uważać ,że wszystkim nieszczęściom winni są tylko kierowcy - a to wcale nie prawda !

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane