- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (60 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (164 opinie)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (240 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (110 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (173 opinie)
Wiadukt na Puckiej. Tak będzie wyglądał
Trwa budowa wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Jego koszt to blisko 80 mln zł. Obiekt ma być gotowy jesienią 2024 r., ale wiadomo już, jak będzie wyglądał.
- Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.
- Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.
- PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego.
- Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.
Budowa częściowo ruszyła już w 2021 r. Wtedy wykonano prace przygotowawcze - rozpoczęto budowę nowej drogi dojazdowej do terminala Pucka przez przebudowę gdyńskiego ciepłociągu i kanalizacji sanitarnej.
W 2022 r. rozpoczęto budowę drogi i chodnika przy Przemysłowej, co umożliwi zamkniecie Puckiej i budowę samego wiaduktu. Na początku maja nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego. Na razie zawężono chodnik, ale wkrótce należy się spodziewać kolejnych utrudnień.
Prace budowlane zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Potrzebny drugie rozwiązanie na Puckiej
Przypomnijmy, że pełne udrożnienie Puckiej nastąpi dopiero po wybudowaniu tunelu w ciągu tej ulicy, pod torami SKM w sąsiedztwie ul. Chylońskiej.
Na razie to jednak melodia przyszłości. Kilka miesięcy temu kolejarze zapewniali, że przetarg na budowę zostanie ogłoszony w drugiej połowie tego roku.
Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-26 08:42
Chyba ze pkp
Gdyby miał być wybudowany przez miasto to bym się uśmiał jak z obwodnica witomina,ale skoro pkp to już się cieszę. Rumia,wejherowo mają tunele pod torami tylko super miasto Gdynia niestety klepie bide
- 4 0
-
2023-05-26 08:43
przeciez to reuzycie wizki
Zaroslaka...
- 0 0
-
2023-05-26 09:36
pucka
wszystko ok ale dlaczego nie nad torami skm tylko dalej propaganda niby jakiegos sukcesu a to wielka porazka wladzy
- 2 0
-
2023-05-26 11:58
Najpierw powinien powstać wiadukt/tunel przez tory bliżej ul. Chylońskiej
Na tym bliżej Chylońskiej jest dużo większy ruch pociągów. Bez tego przejazdu wiadukt opisany w artykule niewiele da.
- 3 0
-
2023-05-26 17:17
tunel
W końcu coś ruszyło.Z utęsknieniem czekamy na połaczenie Hutnicza Chylońska
- 1 0
-
2023-05-26 20:53
Głupota (1)
Tam czasem coś towarowego przejedzie. Problem jest przejazd przez tory SKM i dalekobieżne. Przejazd koło Netto, Pucka z Chylońskiej. Tu są korki na dziesiątki metrów. W tym TIRy. Kto zatwierdził ten przekręt ? Tu miał być tunel lub przejazd nad torami. Takie były plany.
- 4 0
-
2023-05-27 04:16
Plany
I dalej są plany. Od wielu lat zresztą. Niktórzy się cieszą planami, to im wystarczy.
- 0 0
-
2023-05-27 20:11
Bardzo brzydko zachowano się w stosunku do wysiedlanych mieszkańców.
Szkoda że wysiedlani mieszkańcy najpierw muszą opuścić swoją ziemię a dopiero po wyprowadzce i zburzeniu budynków otrzymają pieniądze za swoją własność. Miejmy nadzieję że odszkodowania nie będą zaniżone.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.