• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata

Patryk Szczerba
14 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt. Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt.

Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.



Wiadukt na Puckiej poprawi ruch w okolicy?

Przypomnijmy, że wiadukt powstający we współpracy między PKP PLK i Gdynią będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Po jego wybudowaniu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowaną konstrukcją oraz przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.

Lokalizacja wiaduktu drogowego. Lokalizacja wiaduktu drogowego.

Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa



Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.

Kryteria wyboru wykonawcy

  • cena - 60 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
  • termin wykonania - 10 proc.

- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (207) 8 zablokowanych

  • Gdynia - konia kują, żaba łapę podstawia. (2)

    Inwestycja PKP, a urzędasy UM już świętują i trąbią.

    Łucyki i im podobne nawet zlecić porządnego malowania na asfalcie nie potrafią.
    Budowa wiaduktu/tunelu to dla nich jak wyprawa gdyńskim rowerem cargo na Marsa.
    Zadłużyli miasto kretyńskimi inwestycjami, które wymagają ciągłego dokładania do interesu (wpływy z PPNT: 9 mln, koszt utrzymania: 22 mln).

    • 18 0

    • (1)

      A pamiętasz budowlę na końcu Władysława IV, wielka hala która miała być konkurencją wystawową dla Hali Olivii ? Postawiła Cegielska, długi miasto spłacało całe lata, nie wiem czy do dziś nie spłaca.

      • 1 0

      • Chodzi o WTC dla ubogich...?

        Pamiętam.

        • 0 0

  • a kiedy przedłużą obwodnicę tzw droga czerwona a co z opat

    • 15 0

  • To powinno już być 20 lat temu zrobione...

    • 10 0

  • A korki dalej będą

    Od Pogórza do Hutniczej stoją samochody po kilka zmian świateł, bo przejazd kolejowy przy Netto jest zamknięty i nie mieszczą się już na tym krótkim odcinku drogi. A nasi wielcy Włodarze (zamiast tunelu, który bardziej by usprawnił przejazd ul. Pucką) w pierwszej kolejności wymyślili wiadukt. Przykre jest to że nie biorą pod uwagę opinii mieszkańców.

    • 18 0

  • wiadukt

    obiecanki cacanki, po prostu trudno uwierzyć w kolejną obietnicę p. Szczurka

    • 10 0

  • Szczurek

    Jak cię słucham to mi się wydaje że ty od tygodnia mieszkasz w Gdyni. No geniusz po prostu taką rzecz zauważyłem w końcu

    • 15 0

  • Opinia wyróżniona

    tunel (12)

    Na ten tunel czekaja wszyscy mieszkańcy Chyloni i Pogórza.Na Puckiej wiadukt to dobra inwestycja chociaż nie aż tak potrzebna jak tunel na Chylońskiej ,gdyż tam na szlabanach ludzie dostają białej gorączki.Podczas zamknietych szlabanów a praktycznie są zamknięte cały czas ludzie przechodzą i są wypadki.To powinno już dawno być wybudowane...

    • 125 6

    • nie wiadukt bo na to potrzeba miejsca dookola, TUNEL i po sprawie..ale i tak nie powstanie ..w Gdyni projekty realizowane są do

      jak duże projekty z BO też są nadal w szufladzie...efekt zadufania w sobie i polityki sukcesu całego UM a Guciem i Kucykiem na czele

      • 13 2

    • Nikt nie neguje potrzeby takiego tunelu, ale o jakich wypadkach mowa

      Poza tym trudno w takiej sytuacji winić kogokolwiek innego niż tego kto przechodzi pod opuszczonym szlabanem

      • 3 6

    • tunel

      Zgadzam się całkowicie z opinią, że tunel na ćhylońskiej powinien być priorytetem a dopiero po wybudowaniu wiadukt.

      • 11 1

    • Rumia i Wejherowo budują tunele, w Gdyni szczurek wybudował nieczynne lotnisko (5)

      do tego zatrudnił 1300 urzędników i zadłużył Gdynię na rekordowe miliard złotych

      • 16 0

      • Jeszcze tydzień temu było 1.000 urzędników ; )

        • 1 6

      • wybudował nieczynne lotnisko (3)

        Zgłoś się do rządu tam, możesz kierować groźby do UE niczym Kaczyński. Dlaczego unia szantażuje lotniskiem Gdynię, a rząd to popiera? Czego się rząd obawia?"

        • 0 8

        • Obawia się, że z lotniskiem Szczurek doprowadzi do plajty Gdyni. (2)

          Lotnisko wg mądrych głów z UM miało służyć prywatnym awionetkom, bo pas nie ma papierów na większe samoloty.

          • 6 1

          • (1)

            A celebryci nie przylecą prywatnymi odrzutowcami bo to zdjęcia w studio były.

            • 1 0

            • Deprecha cie dobija

              może po poradę do psychiatryka ?

              • 0 1

    • nie na Puckiej (1)

      bo tam utkniesz na Chylońskiej i osiedlowych uliczkach.

      Problem może być rozwiązany przez nową estakadę lub tunel w osi Północna-Południowa z połączeniem do Obwodnicy.

      • 9 2

      • Taka wizualizacja też już jest.

        W związku z budową OPAT (która oczywiście nie jest budowana) lub niebudowaną Drogą Czerwoną - nie pamiętam, wizualizacje mi się już trochę mylą.

        • 1 0

    • Hahaha

      Dojeżdżam do pracy z ul boisko na hutniczą nieopodal estakady. Korzystam z samochodu czasem roweru. Samochodem jadę przez estakadę, rowerem przez pucką. Jak zacznie się remont na puckiej to estakada zostanie zakorkowana na amen, spoko ja wsiądę na rower, ale którędy mam nim dojechać jak Pucka będzie zamknięta??

      • 4 0

  • Mieszkanka chyloni

    Może by tak zamienić prezydenta Wejherowa na naszego szczurka może wtedy doczekamy się tunelu bo oni mają dwa

    • 20 1

  • Gdynia konczy sie na Śląskiej (1)

    Gdynia to super miejsce do mieszkania... Orłowo, Redłowo, Mały Kack, Witomino, Wzgórze, Śródmieście, Działki Leśne... I to było na tyle. Dalej jest strasznie Obluze, Pogórze nie mówiąc o obrzeżach typu Dębogórze - polskim Bronxie.

    • 11 2

    • ślepy? głupi? czy aplikacja w sr*jfonie nie pokazała, że tam jest zielono, czysto ..pokaż mi tyle zieleni na Broksie

      korki i zła polityka miasta, psuja całą atrakcyjność tych miejsc. Sprawdź pod innym hasłem w telefoniku, bo widac, że bez tego mózg nie pracuje

      • 2 0

  • Niepotrzebny most. Bez tunelu na puckiej nie ma on większego sensu poza skrótem z hutniczej na Pogórze dolne. (2)

    Czemu nie planuje się tunelu na przejeździe ulicy Północnej i potem dosłownie 300m asfaltu do wpięcia w rondo przy obwodnicy ? Przecież to by załatwiło problemy korków na Estakadzie !

    • 19 1

    • T

      Bo tam jest planowana droga OPAT

      • 1 0

    • opat i droga czerwona

      to nie jest most tylko wiadukt. a to o czym mowisz to plany drogi czerwonej, ma byc finansowana z budzetu panstwa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane