• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata

Patryk Szczerba
14 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt. Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt.

Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.



Wiadukt na Puckiej poprawi ruch w okolicy?

Przypomnijmy, że wiadukt powstający we współpracy między PKP PLK i Gdynią będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Po jego wybudowaniu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowaną konstrukcją oraz przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.

Lokalizacja wiaduktu drogowego. Lokalizacja wiaduktu drogowego.

Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa



Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.

Kryteria wyboru wykonawcy

  • cena - 60 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
  • termin wykonania - 10 proc.

- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (207) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Miło się to czyta w 2023 roku xD ale za rok wybory więc znów będzie ten temat.

    • 0 0

  • senior rafał

    to jest niemożliwe o co tu chodzi dlaczego gdynianie muszą tak cierpieć to powinna być najważniejsza inwestycja w gdyni plus kwiatkowskiego na obłurzu budowane było centrum przesiadkowe i tam od razu mógłby powstać tunel nie rozumiem miasta chociaż kibicuję szczurkowi za 10 latni zaczną budowe

    • 0 0

  • I co

    Cisza...???

    • 0 0

  • mieszkaniec obłurzaa

    halo halo o co tu k ,,,,a chodzi wiadukt jest potrzebny ale na litość boską nad torami osobowymi bo tam się stoi po pól godziny wiadukt nad towarowymi torami nic nie pomoże bez szybkiego przejazdu do chylońskiej i zaś będziemy stali godzinę

    • 0 0

  • tunel

    moze moje prawnuki zobacza ten tunel obiecanki przed wyborcze

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    sposobem na trwałe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni (7)

    jest radykalne postawienie na poprawę połączeń szynowych centrum Gdyni z Oksywiem i Obłużem oraz poważne potraktowanie pomysłu budowy zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza i budowa cyklostrady do Placu Kaszubskiego. Wszelkie inwestycje w infrastrukturę drogową to tylko sposób na przesuwanie korków nieuchronnie tworzących się codziennie na wszelkich dojazdach z okolic Gdyni typu Kosakowo, Reda i Rumia.

    • 45 18

    • Skwer Gombrowicza

      • 0 0

    • są tory z centrum na obłuże. koszt funkcjonowania takiej kolejki byłby mniejszy niż to co szczurek daje każdego roku dla arki (1)

      • 5 1

      • Kolejka by zarabiala na siebie

        A nie generowala straty

        • 0 0

    • Świr

      Z portalu skm dla płn gdynii

      • 1 0

    • problem nie jedna ma przyczyne...

      I szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
      Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
      Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
      Opinie o rowerach jako zbawiennym srodku komunikacji i panaceum na problemy niedorozwoju komunikacyjnego Gdyni szkodza tylko w definiowani problemu i sa pretekstem do "nicnierobienia".

      • 2 0

    • Hehe

      Chyba jakiś żart... Czy Ty widzisz co się dzieje w mieście? Nie trasy rowerowe, a drogi samochodowe są potrzebne. Nie zmusisz ludzi aby odrzucili jazdę samochodem...

      • 5 0

    • Mieszkam na Obłużu i nie widzę innego rozwiązania jak połączenie szynowe. Powinni pomyśleć o rozbudowie tego na Kosakowo, Babie Doły itd gdyż nawet jak część mieszkańców Obłuża przesiądze się do SKM, to nadal i tak przybywa mieszkańców na Pogórzu, Kosakowie itd którzy jadąc z centrum Gdyni do siebie przyblokują Estakadę.

      • 9 1

  • ten wiadukt, to akurat potrzebny jest jak świni siodło

    O wiele bardziej potrzebny jest wiadukt / tunel z chylońskiej na pucką

    • 2 0

  • Wejherowo ma tunel od 40 lat, a biedną Gdynię nie stać na bezkolizyjny przejazd

    To jest efekt pracy Prezydenta Szczurka. Ładuje kasę w centrum, a dzielnice stoją ...

    • 2 0

  • To już koniec Szczurka i jego ekipy

    Nadszedł Krause i jego spowiedź

    • 3 1

  • Niepotrzebny most. Bez tunelu na puckiej nie ma on większego sensu poza skrótem z hutniczej na Pogórze dolne. (2)

    Czemu nie planuje się tunelu na przejeździe ulicy Północnej i potem dosłownie 300m asfaltu do wpięcia w rondo przy obwodnicy ? Przecież to by załatwiło problemy korków na Estakadzie !

    • 19 1

    • opat i droga czerwona

      to nie jest most tylko wiadukt. a to o czym mowisz to plany drogi czerwonej, ma byc finansowana z budzetu panstwa.

      • 0 0

    • T

      Bo tam jest planowana droga OPAT

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane