Fakty i opinie

Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata

Najnowszy artukuł na ten temat

Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa

Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt.
Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.



Wiadukt na Puckiej poprawi ruch w okolicy?

tak, w pełni 26%
tak, ale częściowo, potrzebne są dalsze inwestycje 35%
nie, w pierwszej kolejności potrzeba tunelu przy ul. Chylońskiej 39%
zakończona Łącznie głosów: 1475
Przypomnijmy, że wiadukt powstający we współpracy między PKP PLK i Gdynią będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Po jego wybudowaniu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowaną konstrukcją oraz przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.

Lokalizacja wiaduktu drogowego.
Lokalizacja wiaduktu drogowego. mat. prasowe

Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa



Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.

Kryteria wyboru wykonawcy

  • cena - 60 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
  • termin wykonania - 10 proc.

- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel.
Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Opinie (202) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • ten wiadukt, to akurat potrzebny jest jak świni siodło

    O wiele bardziej potrzebny jest wiadukt / tunel z chylońskiej na pucką

    • 1 0

  • Wejherowo ma tunel od 40 lat, a biedną Gdynię nie stać na bezkolizyjny przejazd

    To jest efekt pracy Prezydenta Szczurka. Ładuje kasę w centrum, a dzielnice stoją ...

    • 2 0

  • To już koniec Szczurka i jego ekipy

    Nadszedł Krause i jego spowiedź

    • 2 1

  • Niepotrzebny most. Bez tunelu na puckiej nie ma on większego sensu poza skrótem z hutniczej na Pogórze dolne. (2)

    Czemu nie planuje się tunelu na przejeździe ulicy Północnej i potem dosłownie 300m asfaltu do wpięcia w rondo przy obwodnicy ? Przecież to by załatwiło problemy korków na Estakadzie !

    • 19 1

    • opat i droga czerwona

      to nie jest most tylko wiadukt. a to o czym mowisz to plany drogi czerwonej, ma byc finansowana z budzetu panstwa.

      • 0 0

    • T

      Bo tam jest planowana droga OPAT

      • 1 0

  • Znowu wybory się zbliżają bo pieniądze na razie wydawane są na wizualizacje i inne bzdury zamiast wziąść się do roboty a może czekają na zaczarowany ołówek i coś narysuje bo z farby się nie da no i Wiśniewskiego koło steny line dziura już dwa lata i nic się nie dzieje a oni o wiaduktach marzą

    • 1 0

  • (19)

    Zawsze się zastanawiam, jak bardzo można jeszcze lekceważyć potrzeby mieszkańców i nadal cieszyć się tak dużą popularnością. Gdynia powinna zostać objęta wielkimi badaniami socjologicznymi.

    • 173 10

    • (6)

      "Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP." Tyle i az tyle, czyli jak powstanie czegos uzaleznic od czegos co sie nigdy nie wydarzy.

      I nie, PiS ani Konfederacja niczego tutaj nie zmienia.

      • 7 4

      • akurat PiS poobsadzał swoimi sadzeniaczkami całe PKP (5)

        więc jednak to wiele Zmienia!
        tym bardziej że PiSaki otwarcie nie raz zapowiedzieli - "jak nie zagłosujecie za PiS, za naszymi kandydatami - to nie damy forsy u WAS na inwestycje"

        • 7 6

        • Ten PiS (3)

          To jest mafia. Ich tzw opozycja nie lepsi. W tym kraju nie wiadomo na kogo głosować, kogo poprzeć. Cyrk.
          Mam 40 lat. Pamietam jak wybory wygrał Wałęsa i mama mi powiedziała, ze za 20 lat będę żyć w lepszym i całkowicie innym świecie. No nie tak to sobie wyobrażałam...

          • 12 5

          • Pamietam te czasy nadzieji

            Mowiono ze za 20lat Polska dogoni Portugalię.

            20lat żółwiego tempa rozwoju i afer bezkarności sluzb specjalnych.
            d**ilistyczny zus nfz.

            A Polaki dalj glosuja na unie wolnosci... d**ile

            • 1 0

          • niestety, Wałęsa wziął sobie na pomocników obu Kaczyńskich - dziś widać, że z tymi ludźmi to nie mogło się udać

            • 8 6

          • Wałęsa wypromował te kaczki

            a te kaczki utopią Polskę!

            • 7 6

        • a 2 mld na tory wokół portów to prześladowanie?

          modernizacja 201 to dyskryminacja?

          • 2 0

    • Mam swoje hipotezy (10)

      Nie prowadziłem badań ale po kilku latach związku z Gdynią zaczęło mnie to intrygować i rozmawiałem na ten temat z różnymi osobami. I wniosek jest taki, że oni tego nie widzą. Nie widzą braku inwestycji, słabej kondycji finansowej miasta (powoli to się zmienia). Lokalny patriotyzm plus bycie w kontrze do dużego Gdańska jest tu tak silne, że powoduje zaślepienie. Gdynia jest najlepsza i ch.... I koniec dyskusji. I trzeba naprawdę długo, punkt po punkcie to rozbierać, analizować żeby zaczęli coś zauważać. W Gdyni cieszą się z przysłowiowej ciepłej wody w kranie. Jest fajna, fajnie się mieszka, mamy klif i świetnego prezydenta, którego popiera 80% mieszkańców. A dlaczego go popiera? Bo popiera go 80% :D Sami się w tym nakręcają.

      • 23 8

      • autor komentarza powyżej też jest ciekawym zjawiskiem socjologicznym (3)

        ludzie są szczęśliwi a on ich będzie przekonał, że nie powinni... człowieku może zacznij od Tybetu - tam mają trudne warunki, dróg w ogóle nie ma, a ludzie na przekór tobie są szczęśliwi. Bezczelność!... buhahahahahhaah :)

        • 7 10

        • Pokazujesz na przykładzie Gdańska, ze nie powinni być szczęśliwi (1)

          w związku z czym, można powiedzieć, ze ich przekonujesz.
          Spojrz na to z tej strony, skoro większość jest zadowolona, a Ty nie jesteś, to może Ty czegoś nie widzisz? Wymieniłeś w zasadzie inwestycje drogowe głównie. Oprócz hali Ergo, a Gdynia ma również wybudowana hale. Za mała? Powinna być taka jak ta na granicy G-S? Może Twój błąd poznawczy polega na tym, ze dla Ciebie liczą się tylko inwestycje drogowe?

          • 0 8

          • To nie mój wpis o inwestycjach w Gdańsku

            :) ja nie podnosiłem konkretów. Nie odnoszę się do Gdańska, pisałem, że mieszkańcy Gdyni bardzo często odnoszą się do Gdańska, porównują się, dewaluują Gdańsk a gloryfikują Gdynię, często bez zastanowienia, bazując na tym co im się wydaje, na temat obu miast. Akurat ja bym nie rzucał kwestii drogowych, zdaję sobie sprawę, że gros z nich powstało przed euro i były to inwestycje centralne, na których Gdańsk bardzo zyskał. A wracając do mojego wpisu, ja nie czuje się nieszczęśliwy i nikogo nie przekonuję :) Mieszkam w Gdyni, prowadzę firmę w Gdyni i lubię Gdynię. Jednocześnie uważam, że nie jest dobrze zarządzana więc zainteresowało mnie ogromne poparcie jako ciekawostka. I dlatego zacząłem zadawać Gdynianom pytania by dowiedzieć się skąd to poparcie wynika. Oczywiście, musiałem przestawić też w rozmowach moje argumenty, dlaczego nie popieram władz. I problem był zazwyczaj taki, że Gdynianie nie bardzo wiedzą, dlaczego głosują na Szczurka. Jest dobrym prezydentem bo jest, bo wszyscy głosują, bo ma duże poparcie. Nie mają argumentów za gdy wdać się w szczegóły. To nie przekonywanie, to drążenie i ciekawość.

            • 1 0

        • Przeczytałeś to co chcesz przeczytać

          Nigdzie w mojej wypowiedzi nie ma nic o przekonywaniu kogoś kto jest szczęśliwy do bycia nieszczęśliwym :) jest tylko odpowiedź na zadane pytanie, dlaczego głosują na obecne władze. I próba wyciągnięcia z nich odpowiedzi. Jeśli interpretujesz to jako namawianie kogoś do bycia nieszczęśliwym, to zastanów się, dlaczego tak to interpretujesz. Ale to już nie socjologia tylko psychologia :)

          • 8 4

      • (4)

        To wszystko jest kwestia kasy i wcale nie chcę rzucać haseł, że ktoś kradnie. Budżet nie jest z gumy i jeśli robi się jedno to nie zrobi się drugiego. Jako podatnicy chcemy mniej płacić a więcej wydawać - polecam wypróbowanie tej metody w domu. Inna sprawa, że jak już miasto coś robi to rzadko kiedy porządnie, a biednego nie stać żeby za coś płacić dwa razy.

        • 0 4

        • Mnie też się kiedyś wydawało że Gdynia to "miasto morza i marzeń..." (3)

          Ale gdy porówna się z Gdańskiem, który nawet nie jest 2 razy większy po względem ilości mieszkańców, to Gdynia wypada żałośnie. Większe inwestycje jeszcze za rządów Śp. Prezydenta Adamowicza: Most Wantowy, trasa Sucharskiego, tunel pod Martwą Wisłą, Stadion, hala na granicy Gdańska i Sopotu, terminal kontenerowy, Port Północny, kładka na Motławie (a teraz już dwie), rozbudowa lotniska, itp itd... A co w Gdyni? Infobox? No rzeczywiście, wypas. Ostatni, idąc w w stronę północy, bezkolizyjny przejazd przez tory to estakada Kwiatkowskiego - kolejny dopiero w Rumi. Czyli tysiące ludzi skazane na codzienne stanie przed szlabanami - w zimnie i deszczu. Dlatego też nie rozumiem z czego ci Gdynianie się tak cieszą...

          • 13 1

          • no z terminalem kontenerowym to troche przesadziłeś ;) (2)

            • 2 1

            • (1)

              Bo?

              • 1 0

              • bo terminal kontenerowy zbudowal australijski fundusz emerytalny.

                G'woli scislosci, ktory najpierw rozmawial z Gdynia. Ktora stwierdzila "niedasie, nieoplacasie". Lepiej "szklane domy", latwy i szybki "piniondz". To poszli do Gdanska, gdzie entuzjazmu w porcie tez nie wzbudzili ale, co tam, niech sie pobawia i zostawia troche kasy...
                No i szczeki opadly, i w Gdyni, i w Gdansku. Ale jeszcze duzo jest do zrobienia...
                A emeryci?
                Godnie zarobili i wyjeli zyski 10 lat przed terminem.

                • 5 0

      • Nareszcie jakaś rozsądna opinia

        Dobrze, że są w tym mieście jeszcze jacyś ludzie myślący, a nie tylko klakierzy.

        • 13 5

    • Brak innego, rozsądnego kandydata

      No bo kto mógł by nim być? Stróż łąki pod Łodzią? Poszsczekał, poszczekał i trampolinka na wiejską...
      I tak to jest.
      Szczerze, to nie widzę kogoś, kto mógłby zawalczyć o to stanowisko i realnie zmienić coś w obecnej sytuacji :/

      • 4 4

  • Hmmm a teraz pomyślmy trzeźwo.

    pkp plk zapłaci na wiadukt, zaś gdynia urządzi na niego nieudolny przetarg, który będzie unieważniać do skutku, ponieważ nie ma nawet na lampy uliczne, nie wspominając o budowie drogi (Dziura przy porcie, mostek na Nałkowskiej, ile to już lat?), chodników czy muru oporowego. Jeśli zaś to pkp plk zorganizuje przetarg i kogoś wybierze - gdynia stwierdzi że był nielegalny i zgłosi sprawę do KE mając ból d*py po durnym lotnisku w Kosakowie.

    • 0 0

  • inwestycje drogowe w Gdyni

    Wstyd mi za Gdynię. Od 20 lat słucham o planach ekipy Szczurka, a co nic to nic. Zobaczcie jakie drogi zbudowała w tym czasie sąsiednia gmina Kosakowo, czy Rumia z nowym tunelem pod torami w Janowie. Ale mamy co roku igrzyska wszelakie, a ciemny lud wszystko kupi.

    • 2 0

  • A na Północnej sznury aut przed szlabanami.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.