- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (46 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata
Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.
Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa
Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.
Kryteria wyboru wykonawcy
- cena - 60 proc.
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
- okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
- termin wykonania - 10 proc.
- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (207) 8 zablokowanych
-
2020-10-14 09:07
Opinia wyróżniona
tunel (12)
Na ten tunel czekaja wszyscy mieszkańcy Chyloni i Pogórza.Na Puckiej wiadukt to dobra inwestycja chociaż nie aż tak potrzebna jak tunel na Chylońskiej ,gdyż tam na szlabanach ludzie dostają białej gorączki.Podczas zamknietych szlabanów a praktycznie są zamknięte cały czas ludzie przechodzą i są wypadki.To powinno już dawno być wybudowane...
- 125 6
-
2020-10-14 16:08
Hahaha
Dojeżdżam do pracy z ul boisko na hutniczą nieopodal estakady. Korzystam z samochodu czasem roweru. Samochodem jadę przez estakadę, rowerem przez pucką. Jak zacznie się remont na puckiej to estakada zostanie zakorkowana na amen, spoko ja wsiądę na rower, ale którędy mam nim dojechać jak Pucka będzie zamknięta??
- 4 0
-
2020-10-14 13:04
nie na Puckiej (1)
bo tam utkniesz na Chylońskiej i osiedlowych uliczkach.
Problem może być rozwiązany przez nową estakadę lub tunel w osi Północna-Południowa z połączeniem do Obwodnicy.- 9 2
-
2020-10-14 17:26
Taka wizualizacja też już jest.
W związku z budową OPAT (która oczywiście nie jest budowana) lub niebudowaną Drogą Czerwoną - nie pamiętam, wizualizacje mi się już trochę mylą.
- 1 0
-
2020-10-14 11:53
Rumia i Wejherowo budują tunele, w Gdyni szczurek wybudował nieczynne lotnisko (5)
do tego zatrudnił 1300 urzędników i zadłużył Gdynię na rekordowe miliard złotych
- 16 0
-
2020-10-14 12:19
wybudował nieczynne lotnisko (3)
Zgłoś się do rządu tam, możesz kierować groźby do UE niczym Kaczyński. Dlaczego unia szantażuje lotniskiem Gdynię, a rząd to popiera? Czego się rząd obawia?"
- 0 8
-
2020-10-14 13:33
Obawia się, że z lotniskiem Szczurek doprowadzi do plajty Gdyni. (2)
Lotnisko wg mądrych głów z UM miało służyć prywatnym awionetkom, bo pas nie ma papierów na większe samoloty.
- 6 1
-
2020-10-14 13:54
(1)
A celebryci nie przylecą prywatnymi odrzutowcami bo to zdjęcia w studio były.
- 1 0
-
2020-10-14 19:35
Deprecha cie dobija
może po poradę do psychiatryka ?
- 0 1
-
2020-10-14 12:05
Jeszcze tydzień temu było 1.000 urzędników ; )
- 1 6
-
2020-10-14 11:21
tunel
Zgadzam się całkowicie z opinią, że tunel na ćhylońskiej powinien być priorytetem a dopiero po wybudowaniu wiadukt.
- 11 1
-
2020-10-14 11:00
Nikt nie neguje potrzeby takiego tunelu, ale o jakich wypadkach mowa
Poza tym trudno w takiej sytuacji winić kogokolwiek innego niż tego kto przechodzi pod opuszczonym szlabanem
- 3 6
-
2020-10-14 09:29
nie wiadukt bo na to potrzeba miejsca dookola, TUNEL i po sprawie..ale i tak nie powstanie ..w Gdyni projekty realizowane są do
jak duże projekty z BO też są nadal w szufladzie...efekt zadufania w sobie i polityki sukcesu całego UM a Guciem i Kucykiem na czele
- 13 2
-
2020-10-14 10:08
Opinia wyróżniona
sposobem na trwałe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni (7)
jest radykalne postawienie na poprawę połączeń szynowych centrum Gdyni z Oksywiem i Obłużem oraz poważne potraktowanie pomysłu budowy zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza i budowa cyklostrady do Placu Kaszubskiego. Wszelkie inwestycje w infrastrukturę drogową to tylko sposób na przesuwanie korków nieuchronnie tworzących się codziennie na wszelkich dojazdach z okolic Gdyni typu Kosakowo, Reda i Rumia.
- 45 18
-
2020-11-21 21:36
Skwer Gombrowicza
- 0 0
-
2020-10-14 22:27
Świr
Z portalu skm dla płn gdynii
- 1 0
-
2020-10-14 18:17
problem nie jedna ma przyczyne...
I szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
Opinie oI szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
Opinie o rowerach jako zbawiennym srodku komunikacji i panaceum na problemy niedorozwoju komunikacyjnego Gdyni szkodza tylko w definiowani problemu i sa pretekstem do "nicnierobienia".- 2 0
-
2020-10-14 14:59
Hehe
Chyba jakiś żart... Czy Ty widzisz co się dzieje w mieście? Nie trasy rowerowe, a drogi samochodowe są potrzebne. Nie zmusisz ludzi aby odrzucili jazdę samochodem...
- 5 0
-
2020-10-14 11:54
są tory z centrum na obłuże. koszt funkcjonowania takiej kolejki byłby mniejszy niż to co szczurek daje każdego roku dla arki (1)
- 5 1
-
2020-10-15 05:00
Kolejka by zarabiala na siebie
A nie generowala straty
- 0 0
-
2020-10-14 11:07
Mieszkam na Obłużu i nie widzę innego rozwiązania jak połączenie szynowe. Powinni pomyśleć o rozbudowie tego na Kosakowo, Babie Doły itd gdyż nawet jak część mieszkańców Obłuża przesiądze się do SKM, to nadal i tak przybywa mieszkańców na Pogórzu, Kosakowie itd którzy jadąc z centrum Gdyni do siebie przyblokują Estakadę.
- 9 1
Wszystkie opinie
-
2023-03-30 22:51
Miło się to czyta w 2023 roku xD ale za rok wybory więc znów będzie ten temat.
- 0 0
-
2022-01-27 19:00
senior rafał
to jest niemożliwe o co tu chodzi dlaczego gdynianie muszą tak cierpieć to powinna być najważniejsza inwestycja w gdyni plus kwiatkowskiego na obłurzu budowane było centrum przesiadkowe i tam od razu mógłby powstać tunel nie rozumiem miasta chociaż kibicuję szczurkowi za 10 latni zaczną budowe
- 0 0
-
2021-07-06 10:13
I co
Cisza...???
- 0 0
-
2021-05-17 20:11
mieszkaniec obłurzaa
halo halo o co tu k ,,,,a chodzi wiadukt jest potrzebny ale na litość boską nad torami osobowymi bo tam się stoi po pól godziny wiadukt nad towarowymi torami nic nie pomoże bez szybkiego przejazdu do chylońskiej i zaś będziemy stali godzinę
- 0 0
-
2021-02-06 13:00
tunel
moze moje prawnuki zobacza ten tunel obiecanki przed wyborcze
- 0 0
-
2020-10-14 10:08
Opinia wyróżniona
sposobem na trwałe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni (7)
jest radykalne postawienie na poprawę połączeń szynowych centrum Gdyni z Oksywiem i Obłużem oraz poważne potraktowanie pomysłu budowy zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza i budowa cyklostrady do Placu Kaszubskiego. Wszelkie inwestycje w infrastrukturę drogową to tylko sposób na przesuwanie korków nieuchronnie tworzących się codziennie na wszelkich dojazdach z okolic Gdyni typu Kosakowo, Reda i Rumia.
- 45 18
-
2020-11-21 21:36
Skwer Gombrowicza
- 0 0
-
2020-10-14 11:54
są tory z centrum na obłuże. koszt funkcjonowania takiej kolejki byłby mniejszy niż to co szczurek daje każdego roku dla arki (1)
- 5 1
-
2020-10-15 05:00
Kolejka by zarabiala na siebie
A nie generowala straty
- 0 0
-
2020-10-14 22:27
Świr
Z portalu skm dla płn gdynii
- 1 0
-
2020-10-14 18:17
problem nie jedna ma przyczyne...
I szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
Opinie o rowerach jako zbawiennym srodku komunikacji i panaceum na problemy niedorozwoju komunikacyjnego Gdyni szkodza tylko w definiowani problemu i sa pretekstem do "nicnierobienia".- 2 0
-
2020-10-14 14:59
Hehe
Chyba jakiś żart... Czy Ty widzisz co się dzieje w mieście? Nie trasy rowerowe, a drogi samochodowe są potrzebne. Nie zmusisz ludzi aby odrzucili jazdę samochodem...
- 5 0
-
2020-10-14 11:07
Mieszkam na Obłużu i nie widzę innego rozwiązania jak połączenie szynowe. Powinni pomyśleć o rozbudowie tego na Kosakowo, Babie Doły itd gdyż nawet jak część mieszkańców Obłuża przesiądze się do SKM, to nadal i tak przybywa mieszkańców na Pogórzu, Kosakowie itd którzy jadąc z centrum Gdyni do siebie przyblokują Estakadę.
- 9 1
-
2020-10-20 21:55
ten wiadukt, to akurat potrzebny jest jak świni siodło
O wiele bardziej potrzebny jest wiadukt / tunel z chylońskiej na pucką
- 2 0
-
2020-10-19 09:01
Wejherowo ma tunel od 40 lat, a biedną Gdynię nie stać na bezkolizyjny przejazd
To jest efekt pracy Prezydenta Szczurka. Ładuje kasę w centrum, a dzielnice stoją ...
- 2 0
-
2020-10-16 11:50
To już koniec Szczurka i jego ekipy
Nadszedł Krause i jego spowiedź
- 3 1
-
2020-10-14 09:22
Niepotrzebny most. Bez tunelu na puckiej nie ma on większego sensu poza skrótem z hutniczej na Pogórze dolne. (2)
Czemu nie planuje się tunelu na przejeździe ulicy Północnej i potem dosłownie 300m asfaltu do wpięcia w rondo przy obwodnicy ? Przecież to by załatwiło problemy korków na Estakadzie !
- 19 1
-
2020-10-15 19:41
opat i droga czerwona
to nie jest most tylko wiadukt. a to o czym mowisz to plany drogi czerwonej, ma byc finansowana z budzetu panstwa.
- 0 0
-
2020-10-14 12:56
T
Bo tam jest planowana droga OPAT
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.