• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata

Patryk Szczerba
14 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt. Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt.

Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.



Wiadukt na Puckiej poprawi ruch w okolicy?

Przypomnijmy, że wiadukt powstający we współpracy między PKP PLK i Gdynią będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Po jego wybudowaniu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowaną konstrukcją oraz przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.

Lokalizacja wiaduktu drogowego. Lokalizacja wiaduktu drogowego.

Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa



Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.

Kryteria wyboru wykonawcy

  • cena - 60 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
  • termin wykonania - 10 proc.

- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (207) 8 zablokowanych

  • a waduktu w gdańsku oruni od 10 lat nie potrafią zrobić.

    • 8 1

  • co z tunelem na Puckiej? chodzi o przejazd w Chyloni. tam czasami szlabany zamkniete są 40 minut.

    • 31 0

  • O 40 lat za późno!!!!

    To wielki wstyd dla władz Gdyni że dopiero ma dojść do budowy tego wiaduktu!!!
    Tak samo wielkim zaniedbaniem jest fakt że nie
    zbudowano dwóch bezpośrednich nitek jedzni łączących zakończenie obwodnicy na Morskiej w Gdyni z ulicą Chylońską!!

    • 25 1

  • O 50 lat za późno

    • 23 1

  • Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje, analizy... i farba za miliony.

    • 18 1

  • Tunele (2)

    Wyśmiewane Wejherowo kończy budowę drugiego tunelu pod torami, Rumia "za chwilę" będzie miała swój. A Gdynia w cywilizacyjnym lesie. Zwykłego tunelu nie jest w stanie ogarnąć przez tyle.lat.

    • 51 1

    • Gdynia

      W Gdyni najwięcej wydaje się na kupienie wygranych w różnych konkursach, że tu żyje się najlepiej, Prezydent super zarządza itd. Niestety mieszkańcy w to wierzą co jest już zupełnie niezrozumiane :/

      • 8 0

    • To prawda Gdynia powinna się wstydzić że są w tyle za wejherowska i Rumia .A niby ona taka zarąbista

      • 6 0

  • Czyli za cztery, a pol roku po otwarciu remont i zamkniety na 2 lata

    • 11 0

  • a co z przejazdem przy Chylońskiej?

    tam gdzie rzadko coś jeździ będzie wiadukt, a tam gdzie się stoi po pół godziny może kiedyś tunel?

    • 26 0

  • (1)

    cześć inwestycyjna Gdyni będzie wymalowana, czy w postaci druku 3D?

    • 23 0

    • Prospekty juz sie drukują w formie biuletynu a5

      • 0 0

  • Wejherowo i Rumia niedługo będą miały wybudowane tunele pod torami, a Gdynia "okno na świat" pewnie za 20 lat :D

    • 31 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane