• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana

Szymon Zięba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.

Trakcja przy al. HalleraMapka ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.



Czy stosujesz się do ograniczeń i nakazów na drogach?

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, pojazd nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki:
  • w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
  • natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.

To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.
 Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.

Trakcja "w górę" o pięć centymetrów



Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.

- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.

Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.

Miejsca

Opinie (218) ponad 10 zablokowanych

  • Czego to się dla kierofczyków nie stosujących się do znaków nie robi.. wszystko byle by mogli bezkarnie je łamać

    haha 10 dziennie... szok

    • 24 9

  • A nie taniej postawić wieżę wartowniczą ze snajperem?

    • 30 1

  • Wreszcie będzie można dołożyć burty żeby więcej wozić.

    • 10 0

  • (1)

    5 cm.? 50 cm. to może by coś dało.

    • 17 1

    • Głównie chodzi o izolatory. Trzeba przeczytać całość

      • 3 0

  • Nie trakcje

    a sieć trakcyjna ! Trakcja to cos zupelnie innego@

    • 16 1

  • (1)

    Zamiast dać belki przed wjazdem, to podnoszą 5cm

    • 32 2

    • Czy wieszanie belek pułapek jest dozwolone ?

      I pytanie - jak chciałbyś zamontować taką belkę na Klinicznej ?
      Tam z tego samego pasa jedziesz na Hallera pod wiadukt i na wprost (Wyspiańskiego)

      • 0 4

  • Dwuteownik

    Albo szyna kolejowa ma 2,6 metra skutecznie rozwiąże problem

    • 27 1

  • Idąc takim tokiem rozumowania,

    (chociaż z rozumem tu raczej do czynienia nie mamy), należy podnieść również prędkość maksymalną w mieście.
    Bo kierowcy i tak się do niej nie stosują i nie są karani (TriStar nie działa, odcinkowy nie działa, radary nie działają). Skoro podnosicie sieć, podnieście i prędkość. Tir i tak dalej się będzie tam wbijał....

    • 32 0

  • Nieźle przygrzał...

    ....ale nieodpowiedzialny gość, bo przynajmniej powinien nabrać wąpliwości, wysiąść i tyczką sprawdzić czy przeleci. A tu: jazda na chama. A gdyby wiózł butle z gazem albo rury stalowe. Trzeba myśleć.

    • 13 0

  • A z czego wyszło Panom inżynierom , ze 5 cm wystarczy . (4)

    Litosci pewnie te 5 cm będzie kosztować z pół miliona złotych.

    • 28 1

    • z czapy

      • 3 0

    • Nieważne że to nic nie da, ważne że można było komuś dać nagrodę za tak wspaniały pomysł

      • 4 0

    • ważniejsze są izolatory niż te 5 cm ...

      • 4 0

    • Tyle im brakuje do średniej europejskiej :)

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane