- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (218 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (274 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana
Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.
Trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.
- w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
- natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.
To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Trakcja "w górę" o pięć centymetrów
Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. Trubadurów do skrzyżowania ul. Wyspiańskiego i ul. Klinicznej. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.
- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.
Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.
Miejsca
Opinie (218) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-23 18:27
Czego to się dla kierofczyków nie stosujących się do znaków nie robi.. wszystko byle by mogli bezkarnie je łamać
haha 10 dziennie... szok
- 24 9
-
2020-08-23 18:43
A nie taniej postawić wieżę wartowniczą ze snajperem?
- 30 1
-
2020-08-23 18:52
Wreszcie będzie można dołożyć burty żeby więcej wozić.
- 10 0
-
2020-08-23 18:54
(1)
5 cm.? 50 cm. to może by coś dało.
- 17 1
-
2020-08-23 20:43
Głównie chodzi o izolatory. Trzeba przeczytać całość
- 3 0
-
2020-08-23 18:55
Nie trakcje
a sieć trakcyjna ! Trakcja to cos zupelnie innego@
- 16 1
-
2020-08-23 18:55
(1)
Zamiast dać belki przed wjazdem, to podnoszą 5cm
- 32 2
-
2020-08-23 19:25
Czy wieszanie belek pułapek jest dozwolone ?
I pytanie - jak chciałbyś zamontować taką belkę na Klinicznej ?
Tam z tego samego pasa jedziesz na Hallera pod wiadukt i na wprost (Wyspiańskiego)- 0 4
-
2020-08-23 19:00
Dwuteownik
Albo szyna kolejowa ma 2,6 metra skutecznie rozwiąże problem
- 27 1
-
2020-08-23 19:02
Idąc takim tokiem rozumowania,
(chociaż z rozumem tu raczej do czynienia nie mamy), należy podnieść również prędkość maksymalną w mieście.
Bo kierowcy i tak się do niej nie stosują i nie są karani (TriStar nie działa, odcinkowy nie działa, radary nie działają). Skoro podnosicie sieć, podnieście i prędkość. Tir i tak dalej się będzie tam wbijał....- 32 0
-
2020-08-23 19:05
Nieźle przygrzał...
....ale nieodpowiedzialny gość, bo przynajmniej powinien nabrać wąpliwości, wysiąść i tyczką sprawdzić czy przeleci. A tu: jazda na chama. A gdyby wiózł butle z gazem albo rury stalowe. Trzeba myśleć.
- 13 0
-
2020-08-23 19:08
A z czego wyszło Panom inżynierom , ze 5 cm wystarczy . (4)
Litosci pewnie te 5 cm będzie kosztować z pół miliona złotych.
- 28 1
-
2020-08-23 19:14
z czapy
- 3 0
-
2020-08-23 19:15
Nieważne że to nic nie da, ważne że można było komuś dać nagrodę za tak wspaniały pomysł
- 4 0
-
2020-08-23 19:21
ważniejsze są izolatory niż te 5 cm ...
- 4 0
-
2020-08-23 20:12
Tyle im brakuje do średniej europejskiej :)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.