- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (186 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (71 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (175 opinii)
- 4 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (112 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (111 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana
Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.
Trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.
- w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
- natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.
To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Trakcja "w górę" o pięć centymetrów
Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. Trubadurów do skrzyżowania ul. Wyspiańskiego i ul. Klinicznej. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.
- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.
Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.
Miejsca
Opinie (218) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-23 22:35
Po tylu latach i tylu zerwaniach trakcji. Domyślne to nasze GZDiZ. Brawo chłopaki.
- 8 1
-
2020-08-23 22:55
5cm - tyle co średnie jajko
- 8 0
-
2020-08-23 22:59
Gdańsk robi się żałosnym miastem.
A nawet powoli wiochą.
- 13 0
-
2020-08-23 23:10
przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem.
to po co druty?- 5 1
-
2020-08-23 23:28
Paraliż Hallera
I tak jest i będzie, bo jakiś baran zmienił kierunek ruchu na Piramowicza
- 15 2
-
2020-08-23 23:51
SIEĆ
trakcyjną
- 4 0
-
2020-08-24 00:03
Brawo
Odmozrzajmy ludzi dalej
- 7 0
-
2020-08-24 00:35
(1)
Bramownica była by tańsza i skuteczna. Dlaczego nie została do tej pory zainstalowana?
- 11 1
-
2020-08-24 07:41
bo brzydka
To nie budowa! Tu konserwator się nie zgadza.
- 0 1
-
2020-08-24 01:51
62% tak, zawsze, nawet jeżeli utrudnia mi to płynną jazdę
joooooo 95% na grunwaldzkiej popierdziela ponad limit
- 5 0
-
2020-08-24 06:54
Oni sobie
Kpiny ze wszystkich urządzają. Tramwaje posiadają własne zasilanie i są w stanie przejechać pod mostem bez tych drutów.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.