• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana

Szymon Zięba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.

Trakcja przy al. HalleraMapka ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.



Czy stosujesz się do ograniczeń i nakazów na drogach?

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, pojazd nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki:
  • w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
  • natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.

To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.
 Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.

Trakcja "w górę" o pięć centymetrów



Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.

- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.

Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.

Miejsca

Opinie (218) ponad 10 zablokowanych

  • Komunikacja

    Ogolnie w Gdańsku jest totalny bałagan komunikacyjny i nikt nad tym nie panuje

    • 1 1

  • 5 cm

    To można w innych parametrach dodawać. W tym przypadku to trzeba albo poważnie obniżyć jezdnię, albo podwyższyć wiadukt z torami kolejowymi. Jak już się w to bawić, to należałoby przebudować tę drogę z wyburzaniem obiektów, tym bardziej po tym odwróceniu kierunku jazdy. Takie kręcenie się jak na Hallera to może mieć sens, jak się chce zgubić wrogich rycerzy, albo jak się podjeżdża po stoku góry. No ale w Polsce nie ma na takie rzeczy pieniędzy, w końcu to nie stadion do kopania piłki i tłuczenia się z policją.

    • 2 2

  • Ale bzdurny tytul

    Hallera jest sparalizowana przez likwidacje prawoskretu w Piramowicza

    • 3 0

  • Kierowcy którzy nie respektują znaków i przez to powodują zerwanie trakcji pod wiaduktem powinni być obciążani kosztami jej naprawy.

    • 2 0

  • ?

    ciekawe ilu kierujących będzie w stanie zorientować się o co chodzi? a obcokrajowcy?

    • 0 0

  • Genialne

    Super pomysł na wydanie naszej kasy na takie g*wno juz taniej by było zakazać tirom przejazdu bo to głównie przez nich na skróty sobie jadą. Pozdrów na urzędników na niesamowitą matmę 5 cm chyba na linijce to patrzyli jak chcecie coś poprawić to te genialne skrzyżowanie tak gdzie po jednej jest dla rowerów tylko no jak ktoś się spieszy to na pewno mu to na rękę żeby iść specjalnie na klińczną lub po drugiej stronie być.

    • 0 1

  • Wiadukt i jego wysokość.

    Jako wstęp do całej tej akcji, proponuję wymianę urzędników odpowiedzialnych za decyzje na tematy związane z organizacją ruchu w mieście bo problem choć znany od lat, nalezy do tzw "nierozwiązywalnych" . Może więc czas zacząć od zródła? Podobno to fachowcy są?

    • 1 1

  • Szczerze aż takim geniuszem trzeba być

    aby nie odróżnić trakcji od sieci trakcyjnej?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane