- 1 Utonięcie 28-latka w jez. Otomińskim (194 opinie)
- 2 Pociągi Polregio na kolizyjnym kursie (208 opinii)
- 3 Podziękowania za pomoc na drodze (125 opinii)
- 4 Od 111 lat łączy brzegi Martwej Wisły (50 opinii)
- 5 Dziś Boże Ciało i Katolicy na ulicy (839 opinii)
- 6 Rozbił auto przez pijanego na pasach (200 opinii)
Wiadukt nad torami do portu. Budowa ruszyła
Rusza budowa wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Jej koszt to blisko 80 mln zł. Prace na początku będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2024 r.
PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.
Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Wykonawca inwestycji znany od lutego 2021 r.
W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.
Sama inwestycja powinna być już na etapie realizacji, ale pojawiły się opóźnienia innych inwestycji kolejowych związanych m.in. z torami.
W ostatnim czasie nakładami miasta pojawił się jednak m.in. chodnik przy ul. Przemysłowej. Prawdziwe prace przy budowie wiaduktu dopiero się rozpoczynają.
W piątek nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego.
- W ramach pierwszego etapu prace będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac - informują urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w rejonie wiaduktu
Wiadukt nad torami do portu: jak będzie wyglądał?
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Co ze szlabanami przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się rozwiązanie problemu w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202
Historię dotyczącą przejazdu przez ten przejazd opisał niedawno jeden z naszych czytelników.
- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie 2023 r. - informował w styczniu Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Kwestią wstrzymującą prace są, jak się wydaje, finanse.
- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-08 07:11
Wiadukt potrzebny ale nie tym przejeździe (13)
Potrzebny na Puckiej nieopodal dworca Chylonia
- 187 15
-
2023-05-08 11:42
(2)
Nic nie rozumiem,czyli dalej mam czekać na wiadukt na Puckiej przy Chylońskiej 50 lat.To chyba jakiś żart.........
- 26 5
-
2023-05-08 12:09
(1)
to miasto to jest żart :D
- 25 7
-
2023-05-08 15:27
ale malo smieszny
Zart...
- 9 1
-
2023-05-08 11:48
potrzebny jest na osi Północna - Południowa
Czyli przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali.
Pucka przy Chylońskiej to popierdułka, która nie ma kontynuacji, bo łączy Pucką ze środkiem gęsto zabudowanej dzielnicy. Jest to budowla "nice to have", dla ruchu miejskiego ale nie dla ruchu specyficznego dla tego miejsca.- 10 2
-
2023-05-08 12:37
Nieważne (6)
Szczur i jego klika puszczą mit, że wiadukt już istnieje i dziadki które nie mają samochodu znów zagłosują na szkodnika. Pucka poczeka sobie na wiadukt po ostatniej kadencji szczura.
- 19 5
-
2023-05-08 12:51
Pacanie, gdybyś nie glosował na karlego wariata, to juz byś jechał OPAT, ktora w 2015 dostala gwarancje finansowania. (5)
Ale kaska poszła na inne przekopy i cepeki.
- 16 10
-
2023-05-08 13:57
przecież szczurek należy do bandy karlego!
- 6 8
-
2023-05-08 15:21
w 2015? gwarancję?
1 kwietnia 2014, 17:26 - i nie był to prima aprilis...
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi1 kwietnia 2014, 17:26 - i nie był to prima aprilis...
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane ... OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "- 5 3
-
2023-05-08 15:25
w 2015 po OPAT nie było śladu, bo rok wcześniej Tusk skreślił go z rokładu jazdy (1)
" Premier Tusk umył ręce przekazując dalej otrzymany w lutym tego roku dezyderat parlamentarzystów do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Wiceminister Klepacki, do którego obowiązków wchodzą sprawy związane z kolejnictwem stwierdził, że OPAT nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej. Rada Ministrów PO-PSL zgodnie odmówiła wpisania OPAT w
" Premier Tusk umył ręce przekazując dalej otrzymany w lutym tego roku dezyderat parlamentarzystów do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Wiceminister Klepacki, do którego obowiązków wchodzą sprawy związane z kolejnictwem stwierdził, że OPAT nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej. Rada Ministrów PO-PSL zgodnie odmówiła wpisania OPAT w Program Budowy Dróg Krajowych, a co za tym idzie finansowania inwestycji"
"Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że od OPAT ważniejsze z punktu widzenia kierowców będą planowane: Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna."
" Każą nam się zadowolić południową mniejszą wersją OPAT Trasą Kaszubską, ujętą w Programie na lata 2010-2015. Minister Nowak obiecał pierwsze kontrakty na jej budowę już w tym roku. Jednak nikt z polityków PO nie mówi, że budowa jest uzależniona od unijnego dofinansowania. Zatem pozostaje nam zadowolić się zupełnie inną drogą, która być może powstanie w bliżej nieokreślonej przyszłości i z której skorzysta 1/4 pojazdów, które korzystałyby z OPAT.
14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma połączyć Obwodnicę Trójmiasta w Chyloni, z gdyńskim portem i krajową szóstką w Redzie."- 7 4
-
2023-05-08 19:35
Ten Nowak?
Piszesz o tym Nowaku który został zmieszany z łajnem za przekręty z drogami na Ukrainie i PL?
- 0 3
-
2023-05-08 19:33
Pacanie czytaj ze zrozumieniem
Pewnie jesteś cofnięty intelektualnie.
- 0 2
-
2023-05-09 04:51
Na tym też potrzebny.
Gdyby nie ten wiadukt, to miałbyś przejazd ze szlabanem tyle że kilkaset metrów na zachód, tam gdzie tory stacji zwężają się do rozjazdu. Wolałbyś coś takiego? A tunel przy Netto jest planowany, ale z przyczyn technicznych i finansowych musi być powiązany z przebudową linii kolejowej do Słupska.
- 1 0
-
2023-05-10 05:46
gdzie droga czerwona obiecana przez pis?
- 0 0
-
2023-05-08 08:45
Bez większego znaczenia (5)
Ten wiadukt wiele nie daje dla kierowców. Akurat szlabany na tym przejeździe zamykane są sporadycznie. Za to przy torach skm miał być już wieki temu...
- 173 13
-
2023-05-08 10:40
(3)
Póki co zamykane są rzadko, ale jak zakończy się modernizacja magistrali kolejowej do portu to szlaban będzie podnosił się tam rzadziej niż na torach SKM przy Chylońskiej.
- 17 4
-
2023-05-08 12:45
to również na Hutniczej
bo to łącznica zasilająca tę część portu...
- 6 2
-
2023-05-08 15:27
(1)
Marzenia ściętej głowy, port w Gdyni raczej zatrzymał się w rozwoju i to się nie zmieni jeszcze przez długie lata. A w działalności PKP trudno doszukać się jakieś spójności i logiki.
- 4 2
-
2023-05-08 22:28
Zgadzam się prawie całkowicie z tym komentarzem. Port się pogłębia, będą większe statki wchodzić, będzie więcej pociągów. Ale to być może, w przyszłości...
- 0 0
-
2023-05-09 04:52
Niewiele wiesz o tym co planowała zamiast tego wiaduktu PLK.
Bez niego dopiero stałbyś jak goły na rogu stodoły. Na razie szlabany są zamykane sporadycznie, ale po zakończeniu przebudowy stacji portowej to się zmieni.
- 1 0
-
2023-05-08 07:59
W Wejherowie właśnie budują trzeci tunel przez tory (16)
Dzięki temu tereny w Śmiechowie mocno zyskają na atrakcyjności inwestycyjnej. Zastanawiam się, jak to możliwe, że tam takie rzeczy da się robić, a tutaj przy Chylońskiej dalej mamy XIX wiek i nie zanosi się na zmianę. Przecież tam nie mają nawet Agencji Rozwoju Wejherowa, nie mówiąc już o Laboratorium Innowacji Społecznych.
- 252 6
-
2023-05-08 10:19
może właśnie dlatego że nie ma tam...
"Agencji Rozwoju Wejherowa, nie mówiąc już o Laboratorium Innowacji Społecznych" :)
- 67 3
-
2023-05-08 10:22
Dbałość o mieszkańców (1)
Nie "inwestuje" się w "Park Centralny", to są pieniądze na tunele.
- 54 2
-
2023-05-08 13:28
Oni tam mają piękny(!!!) Park Miejski im. Aleksandra Majkowskiego
z wieloma atrakcjami dla dzieciaków, kawiarniami, super restauracjami, toaletą(nie toitoiem). Polecam
- 32 0
-
2023-05-08 12:17
Tylko po co w Wejherowie takie inwestycje? (2)
- 3 37
-
2023-05-08 12:55
bo ich stać
a bankrut może pomarzyć.
- 35 1
-
2023-05-08 13:29
Żeby nie narobić sobie takiego gó#n@ jak jest w Gdyni. Oni myślą "do przodu".
- 32 0
-
2023-05-08 12:55
Serio? Tylko co ty chcesz tam budować? Lidla? (3)
- 1 20
-
2023-05-08 13:52
Co można budować w Śmiechowie? (1)
Zapewne w okolicy powstaną kolejne już osiedla dla młodych Gdynian, którzy w swojej byłej małej ojczyźnie nie chcą budować przyszłości, głównie ze względu na kosmiczne ceny na rynku nieruchomości.
- 29 1
-
2023-05-08 19:43
Smiechowo to orlex
Większość terenów Śmiechowa wykupił Orlex. Mają więc potencjał na sprzedaż kolejnych bloków z karton gipsu. Tunel to dla nich darmowa reklama.
- 2 5
-
2023-05-08 16:49
Umm zaraz będzie elektrownia atomowa to może coś powstanie
- 0 1
-
2023-05-08 16:58
A w Gdyni mamy 8 tuneli i wiaduktów i co? (1)
- 1 8
-
2023-05-08 17:40
A ile na odcinku od Kwiatkowskiego do granicy miasta z Rumią?
- 5 0
-
2023-05-08 17:06
trzeci tunel nad torami
w Wejherowie wszystko możliwe
- 3 3
-
2023-05-08 18:30
Yyttrr
Dokładnie jest tak jak piszesz, nawet Rumia zbudowała tunel , Gdynia nie może,to miast to porażka,mieszkałem tu parę lat , i się wyprowadziłem bo było beznadziejne
- 7 1
-
2023-05-08 19:39
Wejherowo nie budowało lotniska
Wejherowo nie budowało lotniska za 100 mln które finalnie sprzedało za bezcen - a Gdynia tak! Wejherowo nie wydało kilkadziesiąt milionów zł na park nad morzem z parkingami podziemnymi, a Gdynia tak! To grube miliony utopione w błocie, za które można byłoby zbudować kilka km dróg i 3 tunele.
- 5 1
-
2023-05-11 09:46
Mają skończyć do 2027
Tunel buduje PKP Polskie Linie Kolejowe, z terminem zakończenia do 2027 w ramach tej samej modernizacji linii Gdynia-Wejherowo-Słupsk. Póki co tam są dziury po obu stronach torów i nic się dalej nie dzieje.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.