Fakty i opinie

Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

Najnowszy artukuł na ten temat

Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej

Przejazd na ul. Puckiej między ul. Hutniczą i ul. Unruga. Tu powstanie wiadukt.
Przejazd na ul. Puckiej między ul. Hutniczą i ul. Unruga. Tu powstanie wiadukt. fot. Trojmiasto.pl

W najbliższych dniach gdyńscy urzędnicy mają odebrać program funkcjonalno-użytkowy pozwalający na budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i UnrugaMapka. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa.



Przypomnijmy:

  1. Umowa między PKP PLK a Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana jesienią 2019 roku.
  2. Według założeń wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.
  3. Zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa.
  4. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.


- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Puckiej zbudujemy na podstawie porozumienia z PKP PLK S.A. Inwestycja jest częścią programu PKP PLK S.A. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" tworzonego we współpracy z samorządami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Inwestycja z podziałem zakresu



W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Powstanie wiadukt na linii kolejowej 228 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni.
Powstanie wiadukt na linii kolejowej 228 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. mat. prasowe
Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. W styczniu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska.

Potrzebne opracowanie i decyzja środowiskowa



Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.

- Obecnie trwają odbiory dokumentacji, w tym tzw. programu funkcjonalno-użytkowego - dopowiada Łucyk.
Wśród zbieranej dokumentacji jest m.in. decyzja środowiskowa.

Ostatnia pojawiła się informacja o uzyskaniu dla inwestycji opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni i dyrektora zarządu Zlewni Wód Polskich w Gdańsku.

Stosowny dokument powinien pojawić się w najbliższych tygodniach. Gdy się pojawi, droga do rozpoczęcia inwestycji stanie otworem. Nowy wiadukt ma być gotowy w 2022 roku.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu, w planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Dużo więcej problemów stwarza przejazd w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Miasto liczy w tej sprawie na inicjatywę PKP.
Dużo więcej problemów stwarza przejazd w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Miasto liczy w tej sprawie na inicjatywę PKP. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.

Opinie (154) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (15)

    Projekt- słowo klucz :))))

    • 121 7

    • (7)

      A zauważyłeś że za to wszystko płaci PKP, a miasto do płaca tylko połowe . Bo PKP i tak jeszcze wyremontuje swoje tory :)) Jeszcze jedno remont tej lini kolejowej już dawno zaczął się w porcie i możesz go podziwiać w zdłuż ulicy Wiśniewskiego

      • 7 0

      • (6)

        I co teraz edzio będzie hejtowal?

        • 1 4

        • szczura nie trzeba hejtować, on sam się błaźni (5)

          • 10 4

          • (3)

            A jednak edzio się odezwał musi Horała płaci i wymaga

            • 2 3

            • Ale edzio jest szybki (2)

              Wszędzie widzi szczury i białe myszki... Czego to jest objaw?

              • 1 2

              • (1)

                Pewnie objaw picia :)

                • 0 2

              • Siostro

                Tu jakiś pacjent odpowiada na własne komentarze i wszędzie widzi jakiegoś Edzia.

                • 1 0

          • skoro musisz prez.Szczurka hejtować

            to wiedz, że następne wybory też ON wygra ... i to z palcem w d....

            • 1 1

    • Nie rozumiem (5)

      Najpierw wiadukt na Puckiej, a potem może tunel?
      Przecież przejazd na Puckiej gdzie jeżdzą towarowe jest zamknięty tylko kilka razy dziennie.

      Za to przejazd na Puckiej gdzie jeżdzą SKM czy dalekobieżne jest ciągle zablokowany i tworzą się tam ogromne korki. Jakoś nie rozumiem priorytetów, którymi kieruje się PKP czy władzę Gdyni.
      Po za tym jest jeszcze przejazd na Hutniczej przy Vistalu. Aż prosi się aby tam zrobić też tunel, zresztą sama linia kolejowa i tak jest już na sporym nasypie. A gdy zamykaja przejazd podczas godzin szczytu to na Hutczniej jest korek aż po estakadę.

      • 17 0

      • ten wiadukt powstaje tylko dlatego, że kolej modernizuje linię i daje kasę. Inaczej szczurek nic by nie zrobił (2)

        o tunelu zapomnij

        • 19 1

        • teren przejazdu jest własnoscią PKP, (1)

          to co ma miasto do tego - ty pajacu

          • 2 10

          • Edzio

            Widzi tylko to za co mu sponsor

            • 1 2

      • (1)

        Masz rację. Ich problem pewno leży w tym że tunel wymaga budowę efektywnego systemu pomp i rur odprowadzania wody, gdy wiadukt jedynie rury. Wydaje się, choć nie wiem czy wiadukt to tańszy model. Jako włodarz pewno wyszedłbym z założenia że to dwa równie kosztowne i kompleksowe modele. A skoro tunel jest bardziej potrzebny, a budżet pozwala na jedno, to wpierw tunel. Jeśli kolej daje na wiadukt, to tunel może przegrać, ale to nie jest dobry kompromis.

        • 0 0

        • Jeśli kolej planuje inwestycje, a kazdy widzi konieczność obu inwestycji, to rozdzielanie tematów obu koniecznych spraw - tunel i wiadukt - jest dziwne, kramarskie.

          • 0 0

    • Słowo klucz - w rzeczy samej.

      Najpierw przetarg na projekt, potem przetarg na wizualizację, potem przetarg na studium finansowania i wykonalności, potem aktualizacja cen materiałów budowlanych i robocizny, anulacja i ponowny przetarg, itd...

      • 7 1

  • (2)

    Tyle lat o tym pisze,może w końcu prośby zostaną wysłuchane....

    • 17 23

    • Czytajcie uważnie! Przetarg na projekt,czyli okolice 2029 ruszą.

      • 5 1

    • oj naiwny ...

      • 0 0

  • Trwa analiza ilości nn niezbędnej farby (1)

    • 117 8

    • kolej przypilnuje aby wiadukt nie powstał z farby

      • 6 1

  • Wiadukt plus tunel i mniejsze korki (11)

    Jak niewiele w sumie prostych budowli, a jak wiele lat upłynęło zanim zaczęli w ogóle projektować i miasto, i PKP

    • 62 5

    • To więcej ludzi kupi mieszkanie na Pogórzu (5)

      Bo uzna, że teraz dojadą w chwilę, i więcej samochodów, równa się więcej korków. Przeniosą się w inne miejsce tylko

      • 10 3

      • Mi się zdaje czy ten przejazd nie ma wpływu na korki? (4)

        Nie wiem po co wydawać kasę na przejazd między Hutniczą, a pogórzem skoro potrzebne jest rozwiązanie między Hutniczą, a Chylońską.

        • 1 0

        • (3)

          Drogi @Ignorant a raczej w obydwu miejscach jednocześnie . Bo te dwa miejsca trzeba liczyć jako jedną całość Czyli budować jedno i drugie . A póżniej jeszcze wybudować wiadukt na ulicy hutniczej a piaskowej .I następny tunel na ulicy północnej , na który czekamy od 60 lat

          • 0 1

          • A może przejazd nad torami bez wjazdu (2)

            Za to z windą. Ponoć kierowcy kochają to rozwiązanie, jak chodzi o pieszych, więc pewnie im się spodoba.

            • 0 0

            • Tu trzeba zrozumiec, że sporo osób przez te dwa przejazdy jeżdzi miedzu dzielnicami północnymi a Chylonią A dziś wszyscy muszą pojechac ulica morską i estakadą kwiatkowskiego , bo są szlabany na torach

              • 0 0

            • Jak był by ten tunel i wiadukt , to jeszcze ułatwi zorganizowanie komunikacji miejskiej miedzy dzielnicami północnymi a chylonią i cisową. Czy nawet połaczenie Rewy z chylonia , bo tedy jest najszybciej linie sezonowa na plaże właśnie w rewie , czy Mechelinkach

              • 0 0

    • Co jak co, miasto odwleka tę sprawę co wybory i pewnie będą nas tym jeszcze mamić długo.. (4)

      ale trzeba być i**otą, żeby powiedzieć, że wiadukt to prosta konstrukcja.

      • 7 0

      • Bo to jest prosta w swej ideai konstrukcja. a technicznie to można i zapałkę skomplikować

        • 2 2

      • W XXI wieku wiadukt to na pewno prosta konstrukcja (1)

        chyba, że ktoś zatrzymał się w rozwoju intelektualnym na poziomie dziecka z przedszkola

        • 0 3

        • Każdy potrafi zaprojektować solidny wiadukt.

          Ale potrzeba inżyniera, żeby zbudować wiadukt na styk i nie przepłacić.

          • 0 2

      • To nie jest przerzucenie kilku desek nad rzeczka o szerokości 3 metrów dla pieszych

        • 0 0

  • "Zależy nam na tunelu na Puckiej i na wspólnym bilecie" (8)

    Ile to już lat mieszkańcy słyszą od urzędników że zależy im na powstaniu tunelu na Puckiej czy na wspólnym bilecie. W Gdańsku od prawie dwóch miesięcy można podróżować SKM i PKM na zwykłym bilecie miesięcznym a u nas wciąż to samo "milczenie lub planowanie". Kiedy urzędnicy wezmą się do roboty?

    • 107 4

    • Tak czekają, (5)

      że nawet nie zauważyli, że wspólny bilet już jest?

      • 4 5

      • Edzio nic nie widzi. On od pięciu lat siedzi w piwnicy i piszę hejty

        • 2 6

      • W Gdyni mieli zauważyć? (3)

        • 7 2

        • A Gdynia wypisała się z MZKZG jak nie patrzyłem, czy jak? (2)

          • 3 2

          • Gdynia nie wprowadziła dopłat do skm i na gdynskim bilecie miesiecznym nie mozna jezdzic tez skm (1)

            • 3 0

            • A kto mówił o gdyńskim miesięcznym?

              Bilet metropolitalny, czyli "jeden wspólny bilet" istnieje od dawna.

              • 0 0

    • Ale ten wiadukt powstanie Pucka Unruga, a nie Pucka Chylońska.

      • 11 1

    • Tylko eliminacja ekipy Szczurka i Samorządności może coś zmienić

      Bo ci już pokazali przez kilka kadencji, że ogarnęła ich wielka niemoc w tej sprawie. Lepiej im wychodzi dofinansowywanie Openera milionami zlotych...

      • 4 1

  • No tak na 2035 zbudują. (1)

    ...

    • 68 2

    • Ale z Ciebie optymistka

      • 10 1

  • Gdynia wyprzedza Gdańsk (3)

    Gdynia wyprzedza Gdańsk

    • 17 44

    • Spieszy sie po farbe do castoramy

      • 26 1

    • hehe

      ostry sarkazm na tak wczesną godzinę, ale czemu nie...

      • 16 0

    • chyba w wyścigu po farbę.

      • 13 1

  • Dobrze, że kolej dała pieniądze, bo ta ekipa nigdy by tego nie zrobiła. (4)

    Tunelu na Puckiej chyba nie dożyję.

    • 110 5

    • (3)

      Szczurek tak właśnie prowadzi politykę miasta. Każdy coś daje... deweloperzy robią przy okazji ulice,pkp dokłada do tunelu, firmy dorzucają do asfaltu itp...
      A idioci dalej głosują na nich! Zresztą 70 procent Gdynian ma Syndrom Sztokholmski i kocha swojego prezydenta.

      • 21 2

      • na dzich działaja wizerunkowe sztuczki, wystarczą im imprezki i obietnice. (2)

        • 9 0

        • (1)

          Zgaduje ze gdyby nie PiS i horala i ktoś na kogo można byłoby zagłosować to szczurek by nie wygrywał.

          • 4 2

          • No widzisz, taka bieda.

            Masz do wyboru słabiznę, albo muł spod dna...
            Aż dziwne, że nie ma lepszego kandydata, jak poprzeczka stoi tak nisko.
            Może za duże ryzyko, że ktoś z czterema komórkami mózgowymi zbuntuje się przeciwko Prezesowi, tak, jak Szczurek to kiedyś zrobił?

            • 0 0

  • to znacznie skróci czas jazdy na lotnisko ! przestaną w końcu uciekać samoloty ! (4)

    • 105 2

    • no i przy okazji - czy jest już projekt wobec Polanki Redłowskiej2 ? (2)

      • 30 4

      • Tak. Jest projekt harmonogramu opracowania projektu w wersji zaawansowanej...

        • 6 0

      • szczurek ma taki projekt żeby sprzedać i zabudować

        • 4 0

    • heh. twoja opinia wygrywa

      zrobiles mi dzien!

      • 1 1

  • władze miasta od kilkunastu lat nic nie robią (1)

    tylko ciągłe obietnice, projekty, wizualizacje a wszystko konczy się na bialej farbie. dobrze, że tu zaangażowana jest PKP

    • 47 2

    • Wiesz co jest najśmieszniejsze?

      To że ktoś ich wybiera z poparciem 70%.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.