- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (106 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (97 opinii)
- 3 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (86 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 5 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (152 opinie)
Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt
W najbliższych dniach gdyńscy urzędnicy mają odebrać program funkcjonalno-użytkowy pozwalający na budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i Unruga. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa.
Przypomnijmy:
- Umowa między PKP PLK a Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana jesienią 2019 roku.
- Według założeń wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.
- Zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa.
- Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Puckiej zbudujemy na podstawie porozumienia z PKP PLK S.A. Inwestycja jest częścią programu PKP PLK S.A. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" tworzonego we współpracy z samorządami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja z podziałem zakresu
W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.
Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. W styczniu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska.
Potrzebne opracowanie i decyzja środowiskowa
Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.
- Obecnie trwają odbiory dokumentacji, w tym tzw. programu funkcjonalno-użytkowego - dopowiada Łucyk.
Wśród zbieranej dokumentacji jest m.in. decyzja środowiskowa.
Ostatnia pojawiła się informacja o uzyskaniu dla inwestycji opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni i dyrektora zarządu Zlewni Wód Polskich w Gdańsku.
Stosowny dokument powinien pojawić się w najbliższych tygodniach. Gdy się pojawi, droga do rozpoczęcia inwestycji stanie otworem. Nowy wiadukt ma być gotowy w 2022 roku.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu, w planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
Miejsca
Opinie (154) 1 zablokowana
-
2020-05-21 10:14
Opinia wyróżniona
Wszystko robią od końca (1)
1. Węzeł Chylonia,
2. Wiadukt nad torami pomiędzy Hutniczą a Unruga,
3. Tunel pod torami pomiędzy Chylońską a Hutniczą
Powinno być : 3, 2, 1. Takie są potrzeby mieszkańców.- 31 3
-
2020-05-22 07:25
Najpierw kwiaty, pominiki, a reszta poczeka.
- 1 0
-
2020-05-21 08:46
Opinia wyróżniona
Nie o to chodzi (2)
Ten wiadukt jest ważny, ale to nie te tory sa tu problemem. Zasadniczy problem to właśnie przejazd na Chylonskiej, bez niego wiadukt niewiele zmieni.
- 33 0
-
2020-05-21 11:40
O to wlasnie jednak chodzi (1)
Bo teraz kolego jak sie manewrujesz na stacji od strony puckiej to co 10 min (przepisy) trzeba otworzyc rogatki i puscic te nieszczesne auta, kolej wtedy stoi. A tak postawia wiadukt, kolej bezkolizyjnie bedzie sobie pracowac, no a ze u góry na wiadukcie korek? Sorry stary, kasa na pociagach towarowych jest przeogromna, wiec wylane na kierowcow (zawsze mogą jechac hulajnoga, rowerem albo skm :)
- 1 0
-
2020-05-22 06:32
10 minut powiadasz
A przejazd od strony chylońskiej potrafi być 20-30 minut zamknięty. Tam gdzie ma być wiadukt ruch nawet manewrowy jest znikomy. Chyba raz w życiu widzialem tam zamkniety szlaban.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-10-19 08:58
Wejherowo ma tunel od 40 lat, a Gdynię wciąż nie stać na bezkolizyjny przejazd
Wstyd, hańba, że takie bogate miasto, jak Gdynia nie wybudowało tunelu lub wiaduktu na ul. Północnej lub ul. Puckiej. Dostanie się na Hutniczą przez przejazdy zajmuje nieraz kilkanaście minut. Estakadą co prawda szybciej, ale na ogół stoimy w korku od Radmoru aż do ul. Puckiej. Szczurek wydaje kasę na inne bzdurne projekty, zamiast udrożnić od dziesiątek lat zatkane przejazdy kolejowe.
- 0 0
-
2020-10-03 06:28
i za 10 lat budowa nie ruszy
To są mrzonki.
- 0 0
-
2020-05-21 07:43
Przetarg na koncepcję, przetarg na projekt (2)
jeszcze 10 lat jak nic! Kiedy chce się zbudować sprawnie, ogłasza się przetarg w formule zaprojektuj i zbuduj.
- 30 1
-
2020-07-14 19:25
A Rumia juz buduje tunel na Janowie.
Maja rozmach, hehe...
- 0 0
-
2020-05-21 08:41
dokładnie
tym bardziej jak jest już PFU
- 2 0
-
2020-06-27 22:15
może gdyby zatrzymywać pociągi a nie samochody, czas oczekiwania na inicjatywę ze strony PKP znacznie by się skrócił
Jak na razie to tylko miastu (a raczej miekszkańcom) zależy
- 1 0
-
2020-05-21 07:02
(2)
Tyle lat o tym pisze,może w końcu prośby zostaną wysłuchane....
- 17 23
-
2020-06-21 02:35
oj naiwny ...
- 0 0
-
2020-05-21 08:10
Czytajcie uważnie! Przetarg na projekt,czyli okolice 2029 ruszą.
- 5 1
-
2020-06-21 02:34
ZA 100 lat wybudują ..... o przepraszam zaprojektują !!!
od wielu lat mówi się choćby o kładce dla pieszych przy puckiej na odc. chylońska- krzywoustego ale po co budować skoro zaraz będzie tunel ( i dalej to aktualne ) już niedługo -może za jakieś 157 lat a może więcej. a ile kasy "psy, miejskie psy czy soczki jeszcze tam zarobią na naiwnych, śpieszących się itp. no i zredukujmy obsługę rogatek nie na darmo wisi tablica że przejazd będzie otwierany w miarę potrzeby tylko kogo czyli jak najrzadziej !!!!
- 0 0
-
2020-05-22 22:21
Skandal
Projekt ? człowiek myślał, że to już roboty się zaczynają, a tu daleko w polu Panie Sz. Pytanie do Pana prezydenta Gdyni i Rumi, gdzie inwestowane są pieniądze od deweloperów, podatników itd. trojmiasto wyjete spod prawa jedna wielka mafia.
- 1 0
-
2020-05-21 07:06
Wiadukt plus tunel i mniejsze korki (11)
Jak niewiele w sumie prostych budowli, a jak wiele lat upłynęło zanim zaczęli w ogóle projektować i miasto, i PKP
- 62 5
-
2020-05-21 07:55
To więcej ludzi kupi mieszkanie na Pogórzu (5)
Bo uzna, że teraz dojadą w chwilę, i więcej samochodów, równa się więcej korków. Przeniosą się w inne miejsce tylko
- 10 3
-
2020-05-21 11:22
Mi się zdaje czy ten przejazd nie ma wpływu na korki? (4)
Nie wiem po co wydawać kasę na przejazd między Hutniczą, a pogórzem skoro potrzebne jest rozwiązanie między Hutniczą, a Chylońską.
- 1 0
-
2020-05-21 12:41
(3)
Drogi @Ignorant a raczej w obydwu miejscach jednocześnie . Bo te dwa miejsca trzeba liczyć jako jedną całość Czyli budować jedno i drugie . A póżniej jeszcze wybudować wiadukt na ulicy hutniczej a piaskowej .I następny tunel na ulicy północnej , na który czekamy od 60 lat
- 0 1
-
2020-05-21 23:45
A może przejazd nad torami bez wjazdu (2)
Za to z windą. Ponoć kierowcy kochają to rozwiązanie, jak chodzi o pieszych, więc pewnie im się spodoba.
- 0 0
-
2020-05-22 11:23
Jak był by ten tunel i wiadukt , to jeszcze ułatwi zorganizowanie komunikacji miejskiej miedzy dzielnicami północnymi a chylonią i cisową. Czy nawet połaczenie Rewy z chylonia , bo tedy jest najszybciej linie sezonowa na plaże właśnie w rewie , czy Mechelinkach
- 0 0
-
2020-05-22 09:41
Tu trzeba zrozumiec, że sporo osób przez te dwa przejazdy jeżdzi miedzu dzielnicami północnymi a Chylonią A dziś wszyscy muszą pojechac ulica morską i estakadą kwiatkowskiego , bo są szlabany na torach
- 0 0
-
2020-05-21 08:15
Co jak co, miasto odwleka tę sprawę co wybory i pewnie będą nas tym jeszcze mamić długo.. (4)
ale trzeba być i**otą, żeby powiedzieć, że wiadukt to prosta konstrukcja.
- 7 0
-
2020-05-21 12:44
To nie jest przerzucenie kilku desek nad rzeczka o szerokości 3 metrów dla pieszych
- 0 0
-
2020-05-21 09:58
W XXI wieku wiadukt to na pewno prosta konstrukcja (1)
chyba, że ktoś zatrzymał się w rozwoju intelektualnym na poziomie dziecka z przedszkola
- 0 3
-
2020-05-21 12:42
Każdy potrafi zaprojektować solidny wiadukt.
Ale potrzeba inżyniera, żeby zbudować wiadukt na styk i nie przepłacić.
- 0 2
-
2020-05-21 09:34
Bo to jest prosta w swej ideai konstrukcja. a technicznie to można i zapałkę skomplikować
- 2 2
-
2020-05-22 07:35
Tunel miedzy Hutnicza a Chylonską (1)
Jest 100 razy bardziej potrzebny niż ten na Puckiej!!
- 4 0
-
2020-05-22 08:52
@Arczi W TYM miejscu tez jest ulica Pucka. Ona się ciągnie od Chylońskiej po Unruga
- 0 0
-
2020-05-21 10:14
Opinia wyróżniona
Wszystko robią od końca (1)
1. Węzeł Chylonia,
2. Wiadukt nad torami pomiędzy Hutniczą a Unruga,
3. Tunel pod torami pomiędzy Chylońską a Hutniczą
Powinno być : 3, 2, 1. Takie są potrzeby mieszkańców.- 31 3
-
2020-05-22 07:25
Najpierw kwiaty, pominiki, a reszta poczeka.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.