• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

rb
21 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd na ul. Puckiej między ul. Hutniczą i ul. Unruga. Tu powstanie wiadukt. Przejazd na ul. Puckiej między ul. Hutniczą i ul. Unruga. Tu powstanie wiadukt.

W najbliższych dniach gdyńscy urzędnicy mają odebrać program funkcjonalno-użytkowy pozwalający na budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i UnrugaMapka. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa.



Przypomnijmy:

  1. Umowa między PKP PLK a Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana jesienią 2019 roku.
  2. Według założeń wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.
  3. Zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa.
  4. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.


- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Puckiej zbudujemy na podstawie porozumienia z PKP PLK S.A. Inwestycja jest częścią programu PKP PLK S.A. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" tworzonego we współpracy z samorządami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Inwestycja z podziałem zakresu



W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Powstanie wiadukt na linii kolejowej 228 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Powstanie wiadukt na linii kolejowej 228 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni.
Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. W styczniu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska.

Potrzebne opracowanie i decyzja środowiskowa



Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.

- Obecnie trwają odbiory dokumentacji, w tym tzw. programu funkcjonalno-użytkowego - dopowiada Łucyk.
Wśród zbieranej dokumentacji jest m.in. decyzja środowiskowa.

Ostatnia pojawiła się informacja o uzyskaniu dla inwestycji opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni i dyrektora zarządu Zlewni Wód Polskich w Gdańsku.

Stosowny dokument powinien pojawić się w najbliższych tygodniach. Gdy się pojawi, droga do rozpoczęcia inwestycji stanie otworem. Nowy wiadukt ma być gotowy w 2022 roku.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu, w planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Dużo więcej problemów stwarza przejazd w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Miasto liczy w tej sprawie na inicjatywę PKP. Dużo więcej problemów stwarza przejazd w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Miasto liczy w tej sprawie na inicjatywę PKP.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
rb

Miejsca

Opinie (154) 1 zablokowana

  • !!!

    A ważniejszego zadania inwestycyjnego czyli tunelu pod torami przy ul. Chylońskiej jednak nie będzie. Szczurek czeka aż PKP wykaże się inicjatywą. Ręce opadają. Czekaj tatka latka. Porażka.

    • 11 1

  • Dla połączenia północnych dzielnic Gdyni z jej śródmieściem

    warto rozważyć projekt budowy zwodzonej kładki pieszo-rowerowej od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza i dalej ciągu pieszo-rowerowego (na ewentualnej estakadzie) do placu Kaszubskiego.

    • 3 0

  • Wiadukt na Puckiej jest tak pilnie potrzebny jak basen na środku morza (2)

    Wiadukty,tunele między Chylońską a Hutniczą budować!!!

    • 15 2

    • Nie czaisz (1)

      Kogo obchodzą ludzie w korkach. Kolej wożąca towary to żyła złota. Jeden skład węglarek (42 szt) to 2200 ton węgla. Na tira wchodzi ok 20 ton. Prosta matematyka. Korki? Kogo to obchodzi. Kolej towarowa to priorytet. A ludzie na rowery i skm

      • 0 1

      • juz pomijam tory w poprzek hutniczej na wysokosci ul Piaskowej

        szczegolnie w lato o 7:30 przejezdza tam sklad ze 100 wagonami 5km/h :) projektanci zostawili tam miejsce na tunel ale niestety sie nie doczekamy pewnie.....

        • 1 0

  • Wiadukt do nikąd

    No i co dalej, wiadukt do nikąd ? Chylońską poszeżą ? Czy bloki będą burzyć. Brak dobrego dojazdu do obwodnicy i znowu korki. Dlaczego nie na Północnej !?

    • 5 0

  • W Gdyni dopiero przetarg na wiadukt

    a w Rumi już zaczęły się prace dotyczące budowy tunelu.
    W Gdyni parki kieszonkowe a w Wejherowie piękny park z wolierami dla ptaków.
    Tak daleko jesteśmy za mniejszymi sąsiadami.

    • 13 0

  • To kiedy ten przetarg na przetarg,matoły?

    A tak,pierwszy został uniewazniony z powodu awarii drukarki a drugi po czterech latach nie odbył się ponieważ akurat był festiwal filmowy i wsxyscy z UM byli w teatrze, no tak to ma sens. Tunel może zaczekać do 2042 roku. Ciekawe czy Prezydent Szczurek doczeka i przetnie wstęge?

    • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Wszystko robią od końca (1)

    1. Węzeł Chylonia,
    2. Wiadukt nad torami pomiędzy Hutniczą a Unruga,
    3. Tunel pod torami pomiędzy Chylońską a Hutniczą
    Powinno być : 3, 2, 1. Takie są potrzeby mieszkańców.

    • 31 3

    • Najpierw kwiaty, pominiki, a reszta poczeka.

      • 1 0

  • tylko u nas

    potrafią podzielić prosty projekt na tysiące części i coś co powinno być zrobione w trzy lat robi się dwadzieścia. A urzędasy kręca przy tym cały czas swoje lody. Gawiedź zaś się dziwi, że to wszystko tyle trwa.

    • 5 0

  • Pytanie?Hutnicza,Pucka skrzyzowanie,jest już nowa farba?

    • 4 0

  • A kiedy kolej na Oksywie

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane