• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad torami na Puckiej za 78 mln zł

Michał Sielski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Wiadukt na ul. Puckiej to jedno z drogowych "wąskich gardeł" w Chyloni. Wiadukt na ul. Puckiej to jedno z drogowych "wąskich gardeł" w Chyloni.

Wiadukt drogowy wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka zaprojektuje, a potem zbuduje firma Strabag. Budowa ma zacząć się w 2022 r. i zakończyć w połowie 2023 r. Prace będą kosztować 78,970 mln zł brutto.



Będziesz korzystać z nowego wiaduktu?

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: jezdni, chodników, drogi rowerowej, murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wiadukt zwiększy bezpieczeństwo, ale też przepustowość ruchu. Wiadukt zwiększy bezpieczeństwo, ale też przepustowość ruchu.
- W tym tygodniu wybraliśmy wykonawcę dwóch istotnych i kompleksowych inwestycji na północy Gdyni. W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która rozbuduje ul. Kwiatkowskiego, a także zrealizuje działania dotyczące budowy wiaduktu na ul. Puckiej. Te dwie inwestycyjne całkowicie zmienią infrastrukturę drogową na tym obszarze - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (186) 6 zablokowanych

  • I tak następne wybory wygrają Szczurek i Łucyk wraz z Samorządnoscia.Dotychczasowi wyborcy a zwłaszcza emeryci są zachwyceni ciągłym rozwojem Gdyni!

    • 12 3

  • Dlaczego pan Szczurek wypowiada sie o inwestycji (3)

    PKP na Puckiej?

    • 17 0

    • Dlatego, że on i Łucyk zawsze podkładają łapy gdy konia kują.

      Tylko kiedy pomysł słaby, albo porażka jak lotnisko to milczą.

      • 11 1

    • bo to wspólne przedsięwzięcie

      PKP finansuje wiadukt, Gdynia układ drogowy i grunty oraz prowadzenie przedsięwzięcia.

      • 2 6

    • przylepiło się g... do pancernika

      i wrzeszczy: "płyniemy!!!"

      To dotyczy większości samorządowego "planktonu"...

      • 8 1

  • Zly plan (1)

    Część czytelnicy mieszkam w Gdyni i ulica Pucką zdażyła mi się dotychczas jeździć bardzo często i moim zdaniem to zostawić ta Pucka po co tam komu jakiś wiadukt czy tunel skoro pociąg jeździ sporadycznie by najmniej ja się z taką sytuacją spotykałem. Lepszy byłoby usprawnienie przejazdu między Hutnicza a Chylonska zaraz obok Skm Gdynia chylonia. Można dostać szału i nieraz chciało się wyjść samemu i te szlabany usunąć sznur aut na 30 samochódow stoisz tam z 40 min A od 20-stu min żadnego pociagu kpina i żenada. Tym się zajmijcie o ile ktoś z ludzi rządzących naszym miastem to Czyta. Pozdrawiam Mieszkaniec

    • 24 3

    • Ależ to nie jest inwestycja Gdyni, to jest inwestycja PKP.

      Gdyby to robiła Gdynia, dostalibyśmy wiadukt namalowany farbą plakatową.

      • 11 0

  • a może by tak... (3)

    ....w ramach żartu tunel wzdłuż Chylońskiej? ;-)

    • 8 1

    • Po gdyńsku raczej estakada rowerowa.

      Bez dojazdu z obu stron.

      • 6 0

    • raczej tunel pod Witominem... (1)

      aby cichaczem do domu dojechać...

      • 2 0

      • od podziemnego parkingu przy magistracie

        aż do Wiczlina...

        • 4 0

  • (1)

    Mamy rok 2021 a ja już w 1974/75 ( bo wówczas to budowano Węzeł Pokoju) i trzeba było jechać przez tory kolejowe w Chyloni aby nie jeżdzić aż do Czołgistów - traciłem na przejechaniu z Cisowej do centrum Gdyni powiedzmy pół godziny bo tyle średnio staliśmy pomiędzy Chylońską a Hutniczą. Problem w tym że to tam potrzebna jest przeprawa pod torami a nie po przejechaniu Hutniczej, która dziś z racji mniejszego ruchu w porcie i tak jest przejezdna niemal bezproblemowo. Ktoś tu przespał pięćdziesiąt prawie lat i chyba to nie ja byłem!

    • 13 1

    • Węzeł Pokoju wybudowano przed wojną, jednocześnie z dworcem.

      Dojazdy od strony Śląskiej i Czerwonych Kosynierów przerabiano w 1972. Na ten czas przeniesiono linie trolejbusową na ulicę Warszawską, gdzie pozostała do dziś. Przejazd do Czołgistów istniał ulica Warszawską do przejazdu pod torami właśnie na Czołgistów. Nikt nie musiał z Cisowej jechać na przejazd, który był więcej otwarty jak zamknięty. Jak zrobią Via Maris i właściwy dojazd do portu, tunel łączący Chylońską z Hutniczą będzie zbędny, bo będzie doskonały dojazd przez Północną.

      • 0 0

  • Superźle

    Gorszej i glupszej umowy nie można sobie wyobrazić. Robią wiadukt tam gdzie nie jest potrzebny a 500 m dalej na Puckiej gdzie auta stoją pod szlabanami dziesiątki minut nie ma nic. Imbecyl szczur chwali się tą porażką. Gorszego prezydenta nie ma nawet Sopot. Wybierają go dziadki które nie pracują i nie mają samochodów. Dlatego mamy Morską jak żywcem wyciągniętą z Afryki a korki i szlabany to norma. O OPAT można pomarzyc wtedy gdy szczur zdechnie albo wyleci że stołka.

    • 18 2

  • Zobaczcie na Rumie! Tunel buduje! (1)

    Rumia umiała pozyskać środki na budowę tunelu! A Gdynia tyle lat obiecuje i trzeba jeździć zakorkowaną estakadą. Żenada jakaś

    • 25 1

    • Gdynia jest tradycyjnie nowoczesna.

      Z tradycjami małej smętnej wioski.

      • 7 1

  • Szczur ma gdzieś tunele.

    Rysuje drogi rowerowe, usuwa parkingi wprowadza płatne strefy, drogi dziurawe !!!! Ma w nosie kierowców

    • 11 1

  • To znacznie taniej od budowy lotniska.Hurra!!!

    • 6 0

  • Kiedy p.Szczurek tunel na ul Puckiej u zbiegu z ul Chylońską bo wiadukt to tylko połowa szczęścia

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane