• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Patryk Szczerba
23 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt na Karwinach ma skrócić drogę mieszkańcom, w tym kierowcom. Wiadukt na Karwinach ma skrócić drogę mieszkańcom, w tym kierowcom.

Wiadukt nad torami łączący ulice Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powstanie najwcześniej w 2021 roku, a jego budowa może kosztować nawet 16 mln zł. Będzie dostępny dla pieszych, rowerzystów oraz kierowców samochodów.



O konieczności budowy przeprawy w tym miejscu mówi się od dawna. Miasto zarezerwowało nawet teren na takie przejście. Głęboki jar, którym biegnie torowisko, dzieli osiedla na granicy Małego Kacka i Karwin. To utrudnia codzienne funkcjonowanie mieszkańców, których wciąż przybywa.

Kładka nad torami w Karwinach: potrzeby od dawna, konkrety w tym roku



Stworzenie przejścia było możliwe przy okazji budowy Węzła Karwiny. Wypowiedzi urzędników sprzed kilku lat potwierdzały zresztą taki zamiar. Tyle że nikt nie uwzględnił takiego rozwiązania na etapie projektowania. Na początku 2017 roku władze Gdyni przekonywały, że realizacja może być połączona wraz z zaplanowaną przez PKP PLK rozbudową i elektryfikacją linii kolejowej do Kościerzyny, bo w budżecie nie ma pieniędzy, by samodzielnie sfinansować inwestycję.

Czytaj więcej: Co z kładką między Karwinami i Małym Kackiem?

Na pół roku przed wyborami samorządowymi rządzący Gdynią przypomnieli sobie o kładce, ogłaszając rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego. To otwarte zaproszenie dla specjalistycznych firm, z których wybrane zostaną te, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu.

Karwiny: wiadukt nad torami w dwóch wariantach



Urzędnicy podkreślają, że rozpatrywane były dwa warianty. Pierwszy to kładka pieszo-rowerowa z szacowanym kosztem około 10 mln zł. Drugi to dwukierunkowa jezdnia z drogą rowerową, a także chodnikami w obu kierunkach. Gdynia wybrała drugą opcję - droższą, której koszt może sięgać nawet 16 mln zł.

- Ruch kumuluje się na skrzyżowaniu Wielkopolska - Sopocka, bo - aby dostać się na drugą stronę - trzeba do niego dojechać i na nim zawrócić. Przejazd przez to skrzyżowanie wydłuża się nierzadko do kilkunastu minut i jest bardzo utrudniony, głównie ze względu na liczbę pojazdów jadących Wielkopolską i też skręcających w Sopocką - tłumaczy Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.
Dodaje, że dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu.

Mieszkańcy: ruch samochodowy się zwiększy



Propozycja zdążyła wywołać spore poruszenie wśród mieszkańców i społeczników przypominających, że Rada Dzielnicy wnioskowała wcześniej o kładkę pieszo-rowerową, kosztującą w najdroższym wariancie... 2 mln zł.

Zobacz propozycję Rady Dzielnicy Karwiny

- Miasto podeszło do tematu pochopnie, wrzucając pomysł pozornie korzystny dla kierowców i licząc na poklask w tej grupie wyborców, jednocześnie ignorując argumenty za realizacją w tym miejscu propozycji Rady Dzielnicy, zgodnej z obowiązującym jeszcze w 2004 roku planem miejscowym. Dopuszczenie - poprzez budowę wiaduktu samochodowego - do rozlania się ruchu tranzytowego na teren osiedla i na ulice Buraczaną oraz Nałkowskiej będzie miało dalekosiężne negatywne konsekwencje dla okolicznych dzielnic - podkreśla Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Powodem planów budowy kładki jest zwiększająca się liczba mieszkańców. Powodem planów budowy kładki jest zwiększająca się liczba mieszkańców.
Mieszkający na Karwinach zwracają też uwagę, że wraz z większą liczbą samochodów, zmniejszy się bezpieczeństwo wokół szkół i przedszkoli.

- Miasto, zamiast zachęcać do podróży pieszo-rowerowych, co jest rzekomo elementem długofalowej strategii, będzie promować ruch samochodowy i omijanie korków na Wielkopolskiej wąskimi ulicami Karwin - dodaje Piotr Borek, mieszkaniec Karwin.

Urzędnicy: będziemy zwracać uwagę kierowcom



Przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni zapewniają, że wiedzą, co robią.

- Niewykluczone jest powstanie tam strefy Tempo 30, która daje pierwszeństwo pieszym i wbrew pozorom upłynnia ruch samochodowy. Zwrócimy też uwagę na to, by kierowcy nie wjeżdżali w drogi osiedlowe - mówi Roman Witowski.
Wiadomo jednocześnie, że to dopiero początek długiej i krętej drogi do realizacji inwestycji. Potrzebne są m.in. uzgodnienia z kolejarzami. Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Ma to być konstrukcja lekka, ażurowa, najprawdopodobniej z jednym przęsłem. Niewykluczone, że pierwszy taki obiekt budowany w mieście od lat będzie podświetlony i nazwany tak, jak będą chcieli tego mieszkańcy.

Miejsca

Opinie (205) 1 zablokowana

  • szczurek ty wciąż obiecując a nic nie realizujesz. (10)

    Daj już spokój i odejdź.

    • 123 19

    • szczurek kłamie! (1)

      • 21 2

      • o tym pomyśle słyszałem już lata temu..

        Jak widać, nic się nie zmienia :)

        • 13 0

    • przedwyborczy festiwal obietnic rozpoczęty (4)

      obietnice nic nie kosztują więc obiecali naprawę ul. Sienkiewicza, wiadukt w Kacku. Bez względu na to co jeszcze obiecają, rozliczymy ich po tym, co zrobili przez ostatnia kadencję, a raczej czego nie zrobili. Panie Szczurku proszę się już żegnać i przygotować biurko dla następcy.

      • 28 1

      • najgorsze, że ostatnio bardzo przyspieszył sprzedaż miejskich gruntów. (2)

        Sprzeda wszystko :(!

        • 16 1

        • Przyspieszyli również ze zmianami w planach zagospodarowania. (1)

          Większość poprawek dotyczy zachcianek budowlańców. Mieszkańcy będą mogli wybrać nazwę dla mostu i niech się czują dowartościowani.

          • 14 1

          • deweloperka robi co chce. szczur wycina ostatnie drzewa i pozwala na zabudowę każdego skrawka.

            • 11 1

      • ma naprawić drogę na kamiennej, obiecał naprawić wiadukt nad kaczą na Karwinach

        zmienia plany zagospodarowania, robi rondo w Gdyni przy dworcu... każdemu po okruszku, niech każdy się nacieszy przed wyborami...

        Nie wiem jakim ślepcem trzeba być i jak bardzo nie interesować się tym, co dzieje się w tym mieście, żeby głosować na niego i jego bandę gryzoni...

        • 6 1

    • szczurek czego ty jeszcze nie obiecasz żeby tylko utrzymac się przy korycie?

      • 17 1

    • chyba tylko jakiś idiota jeszcze wierzy obecnemu prezydentowi?

      • 18 1

    • nie dla zadnej kladki

      Co beda mieli mieszkancy karwin? Kto kupowal sobie apartamenty na polanie WIDZIAL CO KUPUJE zrobili sobie osiedla zamkniete a teraz pchaja sie w strone karwin .sami sobie zrobcie przelotowke pod oknami . Mieszkancy karwin tylko straca. Mowimy NIE . zrobcie sobie porzadny wyjazd na Wielkopolska a nie niszczcie karwin

      • 3 2

  • .... (18)

    W końcu i coś na Karwinach-zapomnianej dzielnicy zapchanej punktowcami i wiecznym korkiem.Mam kolegę na Fikukowie-do dzisiaj przeklina dzień w którym podjął decyzję o zakupie 26 metrowego "apartamentu",nie dość że co dzień 3 godziny w korku to jeszcze duże czynsze i setki wynajmujących.

    • 49 36

    • w końcu co na Karwinach? kolejna obietnica bez pokrycia szczurka?

      • 16 1

    • (3)

      Kolega sobie kupił ten apartament i mieszka jest na swoim. A ty dalej w 54 m2 z mamą i tatą na Obłużu mieszkasz.

      • 13 18

      • trollu z urzędu miasta to miało być śmieszne? (1)

        • 17 6

        • już sama nazwa "urząd miasta" jest smieszna

          pracują w nim śmieszni ludzie

          • 3 0

      • pocałuj kolegę odemnie

        • 2 0

    • Fikakowo to nie Karwiny.

      • 20 2

    • chcieli mieć kawalerki w środku lasu to niech mają (3)

      nie mam na myśli Fikakowa (bo to nie Karwiny tylko Wielki Kack!) tylko całą tą dziwną ul. Strzelców. Chcieli mieć apartamenty w lesie to niech teraz dygają do biedronki naokoło

      • 10 4

      • ul Strzelców to Mały Kack...

        • 3 1

      • Dziwny to jestes trollu. Nie dla psa kielbasa.

        • 3 1

      • ale my nie chcemy tej kladki!!!

        zdecydowane nie dla kladki, a juz w szczegolnosci dla samochodow!

        • 3 0

    • Fikakowo - Wielki Kack (4)

      Na Fikakowie czynsze są co najmniej 2x niższe w porównaniu do Karwin, dojazd komunikacją miejską do centrum w godzinach szczytu - 40 min, poza - 25min. A samo osiedle jest bardzo dobrym miejscem do życia

      • 8 4

      • ale się usmiałem!!!

        • 4 3

      • no i brawo Ty :)

        • 2 0

      • powiem wam tyle - jak na gdynie i tak niezle - porownaj to z chylonia albo oksywiem heheh

        • 2 0

      • No i prawda!

        • 1 0

    • Szczerze liczę, że będzie zapomniana, jak dotąd bardzo dobrze mi się tam mieszka... (1)

      gorzej jest tylko kiedy ktoś sobie o nas przypomni... kiedy np. Panorama chce wepchnąć swój bloczek w jakiś wolny trawnik, kiedy Szczurek ze świtą chcą zabrać plac zabaw pod budowę dla jakiegoś dewelopera, albo inny sługus chce walnąć nam wiadukt pod blokiem...

      Karwiny są najbardziej zielonym osiedlem w Gdyni i jak mało które może się pochwalić tyloma czystymi placami zabaw, nie zaglądaniem sobie w okna z jednego budynku w drugi i bazą usługową na osiedli oraz wokół wraz z przedszkolem, przychodnią, komisariatem, szkołami, basenem, boiskami i czego sobie tylko życzysz... nawet kościołami. A jak komuś nie pasuje wielka płyta i tak bardzo się wzdryga na myśl o zamieszkaniu tu... To niech trzyma nos za swoją miedzą :)

      • 8 0

      • ma racje

        ma racje! polać mu! zgadzam się w 100% spoko jak była by kładka pieszo-rowerowa jedynie

        • 1 0

    • 3 h w korku? To chyba na Stogi jezdzi....

      • 2 0

  • (3)

    sądny dzień wyborów jest bliski. Dobrze obiecać to lepiej niż dać!

    • 78 6

    • szkoda, że ktoś jeszcze wierzy w te brednie szczura.

      • 18 0

    • czas bez żalu pozegnać szczurka.

      • 12 0

    • przeciez to jest chory pomysl...

      nikt z mieszkancow na strzlecow nie chce kladki dla samochodow !!! tylko rowery i piesi..choooore UM chore...bedziemy protestowac!

      • 2 0

  • Przecież ten najlepszy prezydent nie potrafi 2 lata po ulewie naprawić Nałkowskiej (2)

    Czy ten wiaduktu powstanie tak jak lodowisko, stadion lekkoatletyczny, basen olimpijski, park centralny, nowe boiska dla dzieci itd itp?? Szczurek rozlicze cię na wyborach.

    • 116 8

    • sa parkometry za 11 milionów, pomniki, dotacje do muzeum emigracji, PPNT, tzw szkoły filmowej :)

      • 27 0

    • szczurek zasiedziałeś się, po 20 latach spadaj stąd!

      • 16 0

  • Co z tunelem na północnej? (11)

    Uszczęśliwi dużo więcej wyborców...

    • 118 0

    • Nie da się:)! (1)

      Szczur czeka aż zrobi to PKP

      • 35 1

      • Można w czynie społecznym tunel zrobić.

        Szczurek się ucieszy :)

        • 7 0

    • szczur to obieca przed kolejnymi wyborami.

      • 26 1

    • co z trasą czerwoną do portu (4)

      co z koleją do północnych dzielnic, co z zarwanymi drogami na Sienkiewicza, Nałkowskiej, co ze śmiertelnie niebezpiecznymi kontrapasami, ścieżkami pseudorowerowymi bez kontynuacji za to ze slalomem pomiędzy pieszymi, co z połączeniem rowerowym Hutniczej z Wiśniewskiego, co ze skwerem Plymouth zabranym mieszkańcom na biurowiec dla partnerów biznesowych, ...
      Lista wstydu jest długa i żadne obiecanki już jej nie przyćmią.

      • 33 0

      • mieszkańcy tego nie widzą? dziennikarze? o co tu chodzi??? (3)

        • 14 0

        • widza, widza... (1)

          A dziennikarze wynajmuja pomieszczenia u "biznesowego" partnera miejskiego urzedu...

          • 12 0

          • czyli sitwa, układ urząd miasta-deweloperzy niszczy naszą Gdynie.

            • 10 0

        • czy myślisz, że dobór artykułów jest przypadkowy?

          Komentarze też widzą, dlatego ostatnio zmieniali regulamin żeby nikt naszych dzielnych samorządowców nie obrażał.

          • 6 0

    • Rumia i Wejherowo wybudowały tunele pod torami a szczur co zrobił przez 20 lat???? (2)

      • 21 1

      • (1)

        Ani wejherowo, ani rumia nie wybudowały tunelu tylko reda, w wejherowie tak jak w gdyni obiecują od dwóch kadencji, a w końcu okazało się że wybuduje go kolej do 2023

        • 2 5

        • Ale w Wejherowie już jeden tunel istnieje od wielu lat, a w Rumi właśnie się buduje.

          • 7 0

  • Lepiej byloby wybudowac wiadukt na ktoryms ze skrzyzowan na Wielkopolskiej (5)

    Niewiele drozej a wszyscy by skorzystali...

    • 46 4

    • Nie ma kasy, poszła na rozrywkę:)!

      Twój wiadukt to race na arce i impreza na openerze.

      • 14 0

    • wiadukty są niepoprawne politycznie (2)

      teraz na jezdniach buduje się szykany i maluje przejścia naziemne co 100 m

      • 12 2

      • tak się robi, bo tak jest lepiej (1)

        ale ty tkwisz w latach 60tych - wincyj betonu, wincyj asfaltu, puścić autostradę przez środek miasta, won z ludźmi

        poważnie uważasz, że te szykany i przejścia to lewacka moda, a nie efekt badań i doświadczeń, które udowodniły, że wiadukty są dla miasta szkodliwe?
        zastanów się, czy chciałbyś mieszkać pod wiaduktem. czy chciałbyś tam nawet psa wyprowadzać.

        • 9 7

        • poważnie uważasz że centrum ćwierćmilionowego można zamienić w deptak?

          Uderz w stół, a odezwie się jakiś antyrozwojowy ekoterrorysta. Tak, uważam, że to co się w Gdyni wyprawia to lewacka moda. Nie ze względu na hipotetyczne efekty, które być może osiągniętoby w cywilizowanym państwie, ale ze względu na metody i środki, które miasto wprowadza żeby ten wyimaginowany cel zrealizować. Miasto faworyzuje pieszych w Śródmieściu przenosząc problem korków do dzielnic i ignorując przy tym faktyczne problemy infrastruktury Śródmieścia (brak parkingów przy urzędach i instytucjach publicznych typu szpitale, szkoły, teatry, brak parkingów przesiadkowych na peryferiach). Władze wydają ciężkie pieniądze na kampanie gloryfikujące transport publiczny i rowerowy który nie jest żadną alternatywą ze względu na żenujące braki infrastruktury, fatalne rozkłady PKM i spóźnienia ZKM. Forsują uspokojenie ulic oznakowaniem poziomym które stwarza zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu. Ponadto celowo uprzykrzają życie mieszkańcom rozwlekłymi remontami aby podsycić nienawiść do użytkowników samochodów. Zamiast pytania mieszkańców o zdanie - propaganda jedynej słusznej teorii. Zamiast wprowadzenia alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych - zniszczenie tego, co jest teraz. Nawet GDYBY założenia tansportu zrównoważonego dla niektórych europejskich miast były słuszne, to w Gdyni nie mają one szans zadziałać, bo jest to robione totalnie na opak. Rzeczywiście skojarzenie ZDiZ z głęboką komuną nie jest tutaj przypadkowe.

          • 5 2

    • W swoim ogródku postaw wiadukt.

      • 2 3

  • Wyborcza paróweczka hrabiego Barry Szczurka. (4)

    • 93 3

    • obiecać, wybiorą mnie a później wszyscy zapomną. dno! (1)

      • 21 0

      • tak działa prezydent miasta, trwa to już kilkadziesiąt lat.

        • 9 0

    • szczerze na to liczę! (1)

      wpuszczać masy aut na drogę w praktyce osiedlową. Jak dla mnie, to jest skandaliczny pomysł... Gdzie zaznaczę, że nie miałbym nic przeciwko kładce dla rowerów i pieszych... Niech mają.

      • 3 0

      • tutaj się zgodzę

        kładka dla pieszych i rowerów jak najbardziej na tak. Natomiast ruch kołowy powinien uzyskać sprawny dojazd (bez garbów i tym podobnych szykan) do DW474, najlepiej z bezkolizyjnym wjazdem w oparciu o aktualną ul. Strzelców.

        • 1 0

  • Kochne sledziki (2)

    Wczoraj premier ogłosił budowę 22 mostów -to może i ten tak potrzebny wybuduje?
    Most w każdej miejscowości!
    A może by tak papier toaletowy w każdym publicznym wychodku.

    • 43 3

    • (1)

      Tam nie ma rzeki, tylko tory.

      • 1 2

      • nic nie szkodzi

        suweren zażąda rzeki, to suweren ją od mateusza dostanie!!!

        • 5 4

  • A przecież można inaczej (7)

    Uważam, że zamiast wpuszczać wiecej aut na drogi osiedlowe Karwin można by było przy okazji budowy węzła przesiadkowego przebudować odpowiednio skrzyzowanie Strzelców i Wielkopolskiej.

    • 69 4

    • można byłoby :)

      Tylko ważniejsze jest dokończenie lotniska, potrzeba 60 000 000 zł

      • 18 0

    • nie mówiąc już o parkingu dla stacji PKM Karwiny

      bo teraz ta stacja jest bezużyteczna dla setek potencjalnych pasażerów, przejeżdżających obok niej codziennie samochodami

      • 17 0

    • zdecydowanie lepsze rozwiązanie

      • 7 1

    • (2)

      Przecież będzie przebudowane....zachęcam najpierw poczytać a potem pisać.

      • 2 9

      • przebudowa będzie tylko w artykule i na wizualzacji.

        • 8 2

      • rowniez radze poczytac..

        nic w ukladzie drogowym tak na dobre to sie nie zmienia !

        • 0 1

    • No nie

      Ten wiadukt to jakaś pomyłka... Już widzę to objezdzanie korków pod blokami. Wielkopolskiej to nie odkorkuje, bo w godzinach szczytu zawsze będzie tu dużo aut, z roku na rok więcej. A dodatkowo zapchaja buraczana i Nałkowskiej gdzie są krótkie zmiany świateł.

      • 0 1

  • Węzeł Karwiny (4)

    Węzeł karwin miał być gotowy w 2016 roku, według najnowszych informacji będzie wykonany w 2021, zatem opisany most pewnie powstanie w 2026. Obietnica wystarczy na te i przyszłe wybory. A gdzie parkingi przy przystanku Karwiny, które miały powstać niebawem po jego oddaniu przystanku według słów prezydenta.

    • 93 3

    • obudziłes się? wskaż mi choć jedną spełniona obietnicę szczura (3)

      • 28 1

      • Pomnik na skwerze „polski morskiej „ ;)
        Żart

        • 22 0

      • Obiecal ze sie nie i sie spelnilo...

        • 9 0

      • miało być lotnisko i jest

        a że będzie otwarte i działające, tego już nie obiecywał }:->

        • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane