• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Tunel za drogi??? (37)

    To może by tak zrobić jednak ten tunel znacznie poprawiający komunikację, a nie budować kolejkę górską na Kamionkę p. Prezydencie???

    • 386 18

    • Tunel ? (9)

      Oczywiście że tak !

      Nie ma innej opcji i tyle !

      Na coś płacimy podatki .

      Jeszcze jeden aspekt komunikacyjny - dodatkowa równoległa droga do ul. Hutniczej w kieunku Rumii przez teren Elektrociepłowni .

      Zwiększy to przepustowość wyjazdową z miasta .

      Teren istniejącej dziś drogi jest nie zabudowany aż do Rumii .

      Samochody z centrum Gdyni , Obłuża zyskałyby dodatkową alternatywną drogę . !!!!

      • 56 8

      • (3)

        Gdyby gryzoń mieszkał w Chyloni to by już dawno sobie tunel zbudował a że mieszka gdzieś indziej to tam sobie drogę wybudował...

        • 75 4

        • (1)

          gdyby mieszkał w Chyloni to tam by była kolejka górska do centrum

          • 57 4

          • to na co byś wtedy psioczył?

            • 3 16

        • Powiedz to jeszcze raz. Mieszkam na Wiczlinie i śmiać mi się chce jak czytam takie rzeczy.... Dobrze, że nas odśnieżają - tyle dobrego ;)

          • 7 3

      • inną opcją jest wiadukt

        i co ważniejsze ten tunel wiadukt winien być połączony z obwodnicą bo inaczej niewiele to zmieni
        dobrze że w terenie jest na to miejsce
        tylko samorządność i jej prezydent tego nie chcą

        • 25 3

      • Pyłówka to świetna alternatywa

        ..i dawno powinna być zrobiona i oddana do użytku miasto powinno o to zadbać. Stocznia, porty, AMW, Port wojenny, BTC, tamtędy mogły by śmigać i a w dodatku połączyć Rede-Rumia za Auchanem gdzie brakuje jedynie kawałeczka i rozładowanie ruchu na głównych ulicach jak nic. Te przejazdy na Chylonie to jest tragedia, tam ludzie czasem stoją w 3 rzędach na krawęznikach, przy dużym rucgu blokuje to Hutniczą, takie rozwiązania powinny być już dawno zrobione. Sama Hurtnicza też prosi się o remont, droga szeroka mało świateł może by ją też z głową rozwiazać bo możliwość jest i to nawet laik widzi.

        • 25 1

      • teren Elektrociepłowni

        Pomysł do bani. Tam jest ścieżka rowerowa! A jedyną alternatywą jest wdychanie spalin na Morskiej lub Hutniczej... Gdyby część ludzi przesiadła się na SKM lub rower, korki byłyby mniejsze.

        • 4 18

      • Naucz się poprawnej Polszczyzny a później się wypowiadaj. Gdybyś nie wiedział gdzie zrobiłeś błąd to wiedz, że Rumi nie Rumii.

        • 5 3

      • Rumi kolego Rumi jedno i.

        Jestem za.

        • 7 0

    • No pewnie, że tunel droższy od wiaduktu. Jeszcze coś podczas wykopu przetniesz czy przebijesz, (1)

      to jeszcze większy problem będzie.

      • 4 0

      • ale wiadukt wymaga więcej miejsca

        bo trzeba przeskoczyć nad trakcją, a tunel można by zrobić tylko dla osobowek, wtedy nie trzeba by kopac tak głęboko przez co podjazdy krótsze niż w przypadku wiaduktu - tiry hutniczą do estakady.

        • 5 3

    • (15)

      a mnie zastanawia fakt, że takie Wejherowo ma tunel pod torami dla samochodów , a w Gdyni za drogo. Drogo na pewno wyszedł tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku albo tunele drążone w skałach w Chorwacji. A tutaj mamy raptem kilkaset metrów płaskiego gruntu.
      Komu chcecie wciskać ten kit ? ?

      W efekcie tysiące ludzi stoi w korkach przed zamkniętymi rogatkami jak w jakmś Pierdziszewie.

      • 74 5

      • pomyśl GWE (9)

        Gdyby najpierw wykopać tunel, a później na niego położyć tory to koszty nie byłyby wysokie w porównaniu do wiaduktu. Ale drążenie tunelu pod istniejącymi torami, których nie można zlikwidować na czas budowy - to już inna historia.

        • 9 28

        • (1)

          na pewno nie drożej niż kopanie tunelu pod rzeką

          • 33 1

          • Gdyby tylko włodarze chcieli mogli by sami zbudować OPAT dzięki wsparciu funduszy unijnych ale nie po co... niech nam zbudują

            • 26 2

        • JOJO ! (2)

          Ty myślisz że w Wejherowie wstrzymano ruch pociągów na 1 rok ?

          Jesteś w błędzie !

          Pogoncie troszkę radnych , oni tez dostają kaskę za to że są radnymi !

          Zawsze ich można odwołać , ale czy ludzi to interesuje ?

          Lubią być robieni przez władze w konia , tą rządowa jak i samorządowa !

          • 30 1

          • Na wzg maxa

            przecież na wzg maxa tez przekopali się pod torami i skm jeździły.

            • 10 0

          • No jest taki jeden co sie zowie ChoraAla, ten otrzymuje 2000zł za całkowite nic nie robienie. Jakby go nie było to nikt nawet by nie zauważył.

            • 3 4

        • No patrz, a w takim Lęborku wykopano tunel pod istniejącymi torami i nikt ich nie likwidował na czas budowy, czary jakieś co?
          Ale Gdynia wiecznie musi na krzywy ryj. Sami stawiają bezsensowne pomniki, a na resztę nie ma kasy i niech inni im budują.

          • 46 2

        • (1)

          jakie położyć tory dziwaku?Wzmacniasz grunt i jazda.Jak przekopywali na Wzgórzu czy na Żabiance to pociągi jeździły normalnie tylko wolno.Wszystko można zrobić jeśli się chce a budowa normalnego przejazdu w tym miejscu to konieczność i rzecz znacznie pilniejsza dla mieszkańców niż kolejki górskie szklane domki czy kolejne muzea

          • 30 1

          • Wolę w lato wypić sobie piwko w Infoboxie, niż jak raz w miesiącu byłby ten tunel potrzebny dla 80% Gdynian.

            • 1 14

        • W centrum gdyni tak zrobili, przy ergo arenie na granicy Gd/Sop też wiec jakoś mozna

          • 1 0

      • Fakt,ale nie dla ciężarówek,ale dobre i to,ale on powstał chyba jeszcze za komuny...

        • 3 1

      • Ahahhahahahah :D a widziałeś ten tunel w czasie deszczu? Chyba nie ;) Kup sobie amfibię - moja dobra rada :D

        • 2 1

      • (2)

        To niech cie dalej zastanawia bo w Gdyni jest kilka tuneli, a ten na ul. Północnej jest całkowicie niepotrzebny. Przeciez on byłby tylko dla mieszkańców Cisowej i kawałka Chyloni co jadą na Pogorze. Na Obłuże mozna jechac normalnie Morską. Uważam że te kilkaset milionów można lepiej spożytkować.

        • 1 13

        • g*wno widziałeś i g*wno wiesz... przjedzi sie 7:30-8:00 i 16-18 to zobaczysz jakie się kongo dzieje...

          • 5 0

        • Serio jesteś z Gdyni?

          Znasz to miasto?

          • 6 0

    • Szczurek jest po prostu słabym prezydwntem (6)

      z nadętym ego.
      Panowie szczurek i stepa oderwali sie od mieszkańców i rzeczywistości. Zamiast sadzić wizje o kolejce w centrum niech sie wezmą za to, co naprawdę mieszkańcom jest potrzebne, nieważne czy z Chyloni czy Redlowa

      • 45 7

      • (2)

        Mówię to już kilka lat ale wszyscy są w nim "zakochani" i nic się nie zmienia tak syndrom bitej żony...

        • 39 3

        • i dalej tak możesz mówić, co nie zmienia faktu, że żyjesz w błędzie (1)

          • 1 11

          • E ty bezbłędny

            Ile ci płacą od wpisu ludzie Gryzonia? Zrobila ta ekipa z Gdyni wioskę, to nie jest już morskie miasto, tylko wioska jachtowa dla przyjaciół i ekipy w.w.
            70% ludności to naplywowi poplecznicy

            • 12 2

      • i jest takich jak ty ... aż 15 hahaha (1)

        • 3 12

        • a przeciw niemu aż trzech hahaha

          • 4 0

      • to, że wydaje ci się że wiesz czego brakuje mieszkańcom nie znaczy, że masz racje

        • 1 5

    • Powinni przedluzyc

      obwodnice jako zwykla 2x2 do Hutniczej tak jak to zrobiono przy Ergo arenie.

      • 18 2

    • Dzień dobry...

      Dzień dobry...

      • 0 0

  • Od lat... (7)

    ...wałkuje się ten sam temat i od lat ignorancja zarówno PKP jak i włodarzy miasta sięga zenitu. Prawda jest taka, że żadna ze stron nie jest zainteresowana przebudową tych newralgicznych miejsc. Kolej nie musi a miastu się nie chce. W końcu to przecież jest biedna dzielnica, i tak zniszczą i rozkradną a żadna z Jego Ekscelencji Prezydentów nawet nosa tu nie wsadzi. Więc po co ruszać temat. Jest pięknie i tak przez najbliższe 4 lata. A kierowcy postoją. Czas mają przecież.

    • 216 10

    • (5)

      Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby wypier******e dróżnika i ustawienia automatycznej sygnalizacji. Na zachodzie potrafią zastosować takie przejazdy kolejowe to czemu w Polsce niedasie? Czy to aż taki duży problem? Prawdopodobieństwo popełnienia błędu przez dróżnika jest o wiele wyższe niż nowoczesnego automatycznego systemu.

      • 5 3

      • Halo,halo... (3)

        Przecież to nie od dróżnika zależy otwieranie szlabanów w Chylonii tylko od dyżurnego ruchu,a właściwie dwóch dyżurnych.
        Więc nie rozumiem trąbienia kierowców na dróżników na tych przejazdach...

        Szybcy i wściekli?

        • 14 2

        • (2)

          stać pół godziny kiedy przejadą może trzy pociągi to grubaśna przesada nie dziwię się że ludzie się pieklą.Na Hutniczej jest sporo firm czekają dostawcy klienci ludzi trafia szlag że w XXI wieku trzeba stać pół godziny by dostać się z Chylońskiej na równoległą Hutniczą będącą w linii prostej może 400 m dalej

          • 21 1

          • (1)

            No ale to nie wina dróżnika, więc nie ma co na niego trąbić.

            • 5 3

            • ludzi to nie interesuje to prosty psychologiczny mechanizm jak cię wkurza minister pracy to źle patrzysz na urzędasa w pośredniaku po prostu obrywa ten kto jest pod ręką a nie prezesy na marginesie te babsztyle co podnoszą te szlabany też myślą bardzo powoli im się nie spieszy są już w pracy

              • 6 3

      • no nie wiem czy takim dobrym Koło Vistalu na tym pojedynczym przejeździe jest automatyka i zamykają szlaban na 15 minut przed przejazdem pociągu wlokącego się 30 km/h

        • 1 0

    • Może ?

      Kierowcy wejdą jak chłopi na tory ?

      Od razu urzędasy ruszą du....ami !

      Znajdzie się kasa .

      • 3 1

  • Ale dostaniecie kolejkę gondolową, do której tunel jest niepotrzebny.

    • 146 11

  • Tunel za drogo, a lotnisko nie? (2)

    Wszystko jest kwestią priorytetów.
    Do lotniska trzeba by co roku dopłacać. Na tunel można szukać dofinansowania lub wziąć kredyt/skorzystać z leasingu.

    • 161 10

    • Lotnisko (1)

      to okno na Świat a z wiaduktu będą się bezrobotni z rozpaczy rzucać na tory !!!!!!!

      • 3 16

      • Okno z kratami - zapomniałeś dodać :)

        • 12 2

  • Te szlabany to jakaś porażka!! (1)

    Przy okazji apel!! Nie kminię kierowników, którzy odpalają swoje auta w momencie kiedy poprzedzające autko już zaczęło odjeżdżać.
    Nie spijcie ludzie za kierownicami na tych przejazdach.
    Druga sprawa to częstotliwość podnoszenia szlabanów. Często zapory są zamknięte nawet kiedy między przejazdami pociągu jest 10-15 min. Toż to żenada. 2-3 min otwartych zapór udrożniły by znacznie tam ruch. Ale cóż, myślę że komuś na kolei nie chce się zadu ruszyć albo głowa...
    A tak w ogóle powinien tam być tunel!!!

    • 136 5

    • jasne że tunel

      a raczej wiadukt kolejowy nad drogą bo tunel to sie kojarzy z tunelem pod wisłą a to w ogole inna technologia.
      trakcja jest tak wysoko że najazd na wiadukt nie zmieści się na puckiej, no ale co ja tam wiem

      • 2 0

  • (10)

    "Sytuacja jest trudna" jak zawsze w naszej Gdyni gdy nie chodzi o sylwka z Marylką czy infobox lub tak błyskotliwe inwestycje jak "lotnisko" w sąsiedniej gminie czy "filmówkę"
    brak alternatywnego połączenia portu i jego zaplecza z obwodnicą za pomocą wiaduktu czy tunelu to kompletna kpina.
    Tak samo zresztą można nazwać nawierzchnię większości dróg w Gdyni poza Świętojańską.
    Stan hutniczej, Chwaszczyńskiej, Morskiej ich chodników jak i głównej trasy przez Trójmiasto mówi wszystko o odwiecznych lokatorach UM. Ale cóż moim sąsiadom ten stan rzeczy odpowiada. Ważne, że Gdynia jest "z morza i marzeń" hojną ręką sponsoruje "areczkę" i zajmuje biurowcami i mieszkaniami nabrzeża portowe...

    • 157 10

    • Dokładnie. Macie terminal, infobox, będziecie mieli kolejkę górskąi w ponad 70% to popieracie - więc nie pyszczcie!

      • 35 1

    • Tylko, że oprócz kilku narzekaczy (5)

      Takich jak ty, którzy w kółko wałkują bezsensowne argumenty, w tym mieście mieszka dużo ludzi, którym samorząd odpowiada. I jest bardzo dużo powodów, dzięki którym tak jest. Pamiętaj, ze Gdynia to nie tylko Chylonia.

      • 8 37

      • (1)

        masz rację Gdynia to kosakowo urzędniku

        • 25 3

        • No tak, Gdynia miasto urzędników. Bo przecież te 80% poparcia to tylko od urzędników

          • 17 5

      • (1)

        nie ludzi tylko debili uważających że wystarczy im że szczurek gdzieś posadzi drzewko porobi trochę głupich min itd i to im wystarcza za dobre zarządzanie.Większość ludzi to szara bezmyślna masa której za prawdę o świecie wystarcza telewizor a że tam pokazują szczurowatych jako dobrych mądrych gospodarzy to tępy motłoch to kupuje.

        • 22 3

        • no widzisz ja tylko oglądam Gdańsk

          bo tam na okrągło widzę wystepy Szczurka, no co chwilę :))) Nawet zatrudnił menadżerów Śródmiescia Gdyni a nie Chylonii :))

          • 0 5

      • Szczurek jak Putin

        W Rosji 80% popiera Putina, w Gdyni Szczurka.

        • 7 1

    • od Areczki sie odpier....nicz

      reszta się zgadza

      • 6 25

    • widać pod swoimi głupimi wywodami (1)

      nawet wstyd ci się POdPiSać ?

      • 0 18

      • A jakimi głupimi wywodami?

        "Stan hutniczej, chwaszczyskiej, morskiej" może?

        • 22 1

  • OPAT budować etapami. (15)

    Władze Gdyni nie stać na finansowanie OPAT, to wybudujcie część tej inwestycji / tunel /, która pozwoli mieszkańcą na swobodne przemieszcznie się z jednej strony torów na drugą.
    Przecież taka inwestycja może być budowana etapami.
    Kasa jest wydawana na budowę muzeum emigracji i inne nie koniecznie teraz potrzebne inwestycje, a codzienne życie idzie w zapomnienie.

    • 122 3

    • (1)

      sam jesteś mieszkańcą

      • 13 10

      • jestę studętę.

        • 15 1

    • Poczekamy aż platfusy przegrają wybory i dostaniemy kasę na OPAT (11)

      • 6 18

      • (10)

        "dostaniemy kasę"
        a na co jest wydawana kasa Gdynian? na sylwestra?

        • 34 3

        • Nie zrozumiałeś przesłania powyżej. Dostaniemy kasę z centrali. (8)

          Bo przecież im gorzej w Gdyni, tym większe szanse na zwycięstwo gdyńskiej PO. Takie jest myślenie niektórych w PO.
          Ponawiam też pytanie, co zrobili gdyńscy posłowie (np. z PO lub PIS) na rzecz lobbowania wśród rządu na rzecz OPAT czy tunelu na Puckiej.

          • 10 11

          • (7)

            Z jakiej..#@$... centrali? W sąsiednim gdańsku od lat wykorzystywane są fundusze unijne na inwestycje, które nie są jednym małym tunelikiem.... Napiszę drukiem: NIE POTRAFICIE W GDYNI WYKORZYSTYWAĆ FUNDUSZY UNIJNYCH. Macie tylko igrzyska i niewielkie inwestycje, które sami jakoś ogarniacie. Tylko tyle.

            • 27 2

            • Ale o jakich duzych inwestycjach na kóre kase wyłozył Gdańsk mówisz? (2)

              W większości tych dużych inwestycji to Warszawa się dołożyła a nie miasto.

              • 2 16

              • (1)

                Chociażby tunel pod Martwą Wisłą, który Gdańsk sam finansował (przy dotacjach unijnych) i który kosztował tyle co ten cały OPAT. Nowa Słowackiego, trasa W-Z, Havla, nowe linie tramwajowe, to wszystko są inwestycje miejskie a nie centralne.

                • 22 0

              • Do standardowego wyborcy Samorządności Twoje argumenty i tak nie trafią.

                • 5 0

            • PPTN, Tristar (razem z Sopotem i GDAŃSKIEM), a ty piszesz, że Gdynia nie potrafi.

              • 1 13

            • (2)

              Znacznie bogatszy Gdańsk nie zbudował Obwodnicy Południowej. Zatem dlaczego Gdynia ma budować OPAT?

              • 0 13

              • Obwodnica Południowa jest w systemie krajowych dróg expresowych (S7).
                Będzie też Trasa Kaszubska na wysokości Gdyni (S6).
                OPAT nie jest w systemie dróg exprsowych Polski i dlatego muszą go finansować gminy.

                Proste ? Tylko, że Gdynia to bieda z nędzą jeśli chodzi o finanse. Niestety.

                • 9 1

              • Obwodnica Południowa nie leży w granicach miasta Gdańska.

                • 4 0

        • dobrze, że na Sylwestra, bo na twoje głupie immię

          jak i na całkowitą indolencje to pożałowałbym nawet złocisza :))

          • 2 0

    • MieszkańcOM

      Ludzie kochani... A z resztą się zgadzam.

      • 17 0

  • Nie wierzę... (4)

    ...ale chętnie się miło rozczaruję.

    • 39 1

    • Znając życie to wybudowanie jednego tunelu bądź wiaduktu spowoduje zamknięcie drugiego przejazdu kolejowego i postawienie świateł na skrzyżowaniach łączących wiadukt czy tunel. Spowoduje to jeszcze większe korki i nie będziemy stać pół godziny tak jak teraz tylko półtorej godziny. Niech zostanie jak jest bo widać jak w innych miejscach próbują usprawnić ruch a wychodzi całkiem odwrotnie.
      Obym nie miał racji.

      • 2 8

    • Niech mi ktoś k***a wytłumaczy jak to możliwe że 30 tysięczny Pruszcz wybudował sobie obwodnice (2)

      razem z wiaduktem nad torami i 200 metrowym mostem nad Radunią, a w Gdyni nie mogą sobie z tym od tylu lat poradzić?

      pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82udniowa_obwodnica_Gda%C5%84ska

      • 12 0

      • Pruszcz =/= Gdynia

        W Pruszczu mieszkają ludzie niepozbawieni umiejętności logicznego myślenia, którą to umiejętność wykorzystują m.in. podczas wyborów samorządowych.

        • 11 0

      • No Pruszcz w ostatnich latach się bardzo dynamicznie rozwija

        pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica_Pruszcza_Gda%C5%84skiego

        • 4 0

  • Gdyńskie Inwestycje (5)

    Szczurek i jego ekipa nieudaczników tylko zrzuca odpowiedzialność za brak możliwości różnych inwestycji na inne podmioty, w tym przypadku na PKP. W Gdańsku PKP problemem nie jest, w Gdyni już tak.

    Uśmiechnij się - jesteś w Gdyni, gdzie 80% mieszkańców kocha lub wręcz ubóstwia swojego władcę.

    • 111 14

    • Jak ty nawet nie sprawdziłeś ilu mieszkańców poszło na wybory i głupoty wypisujesz o 80% gdynian. (2)

      Mózg po to się ma, żeby go używać. Poparcie w wyborach to co innego niż poparcie wśród gdynian.

      • 19 6

      • W takim razie wychodzi, że reszcie to wisi. A jak wisi, to znaczy, że cicho akceptują... Ot co..

        Po co ma się ten mózg, napisałeś?

        • 19 1

      • W demokracji niepójście na wybory to de facto poparcie obecnego stanu rzeczy. Jeśli nie jesteś pozbawiony mózgu, który tak cenisz (i słusznie), to to zrozumiesz.

        • 6 0

    • Ale wielu się tu na prawdę podoba (1)

      I nie ma powodów do narzekań. Wiec jak przekonasz zadowolonych ludzi do zmian?

      • 8 10

      • I tu jest pies pogrzebany. Szczerze przyznam, że żałuję przeprowadzki do tego miasta.

        • 11 1

  • Przepraszam, czy te zdjęcia przedstawiają europejskie miasto? (15)

    Czy może Bangladesz?

    • 104 15

    • W Bangladeszu ludzi na tej SKM-ce siedzieli by na dachu. Więc widać polskie miasto.

      • 19 0

    • (8)

      O typowy wyborca pisu już wstał. Przejazdy kolejowe są w prawie każdym mieście jełopie smoleński.

      • 1 26

      • Nie (7)

        Przejazdy kolejowe są na wsiach, ewentualnie na obszarach podmiejskich, a na pewno nie na głównych arteriach komunikacyjnych. W każdym razie nie w Europie, chamusiu magistracki.

        • 30 3

        • Czyli np. w Gdańsku nie ma przejazdu kolejowego? Poza tym, Pucka główna arteria komunikacyjna? Żarty chyba robisz. (6)

          • 3 18

          • są. na Oruni.

            • 11 1

          • Pewnie, że nie główna arteria. (4)

            Jaki tam ruch, panie... Dwie furmanki dziennie, co dwa dni pekaes, raz w tygodniu może jakieś auto przejedzie. Poza tym jak coś nie znajduje się pięć kroków od Świętojańskiej to nie jest ważne z definicji.

            • 21 1

            • Przesadzasz w drugą stronę. Pucka nie jest główną arterią, to nie Estakada. (3)

              Skąd u Ciebie to imputowanie komuś, że postrzega świat tylko z perspektywy Świętojańskiej? Nie jest nowością, że wiadukt/tunel jest potrzebny, żeby usprawnić ruch. Ale nie róbmy z Puckiej 5. Alei jak w NY.

              • 1 15

              • Wystarczy, że coś się dzieje na Estakadzie, (2)

                wtedy ta nic nie znacząca ulica paraliżuje pół miasta. Ale skoro Pucka to nie Piąta Aleja (natomiast w oczach włodarzy miasta Gdynia to jak najbardziej NY, nawet więcej) to rzeczywiście dobry powód, żeby pozostawić ją w dotychczasowym, przaśnym klimacie.

                • 14 1

              • (1)

                Gdynia to przecież Dubaj Północy!!!!

                • 12 3

              • Uwaga !

                Budyniowy przyd...as się odezwał !

                • 1 5

    • W Bangladeszu mają lepsze pociągi, to musi być wtedy Polska

      • 16 1

    • Noup

      Nie w ta manka kolo.TO inny kontynent.
      W ta strone , zaraz za przejazdem usytuowany jest Mexyk.
      Przynajmnie ludzie tak na to wolaja,o ile sie nie myle.

      • 8 1

    • Meksyk kolego... Meksyk.

      • 7 1

    • Prosta odpowiedź:

      To jest Gdynia.

      • 8 1

    • Ja bym nazywał rzeczy po imieniu, czyli podpisał się:

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane