- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (137 opinii)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 08:34
Poprzewracało się w d...ach ludziom z tego dobrobytu (3)
Mają Infobox, lotnisko, i jeszcze im mało!
- 20 3
-
2015-02-04 08:44
...i sylwestra z Marylką... nie zapomnij!
- 13 2
-
2015-02-04 09:24
Jeszcze będzie filmówka i kolejka na kamionkę (1)
Ta władza naprawde odpowiada na najpilniejsze potrzeby mieszkańców miasta!
- 12 0
-
2015-02-04 10:19
I kolej linowa czeka w kolejce.
Co jeszcze głupiego wymyślą?!- 10 0
-
2015-02-04 08:38
No nie wiem... (1)
Jakoś nie wyobrażam sobie wiaduktu nad przejazdem na Puckiej (przejazd "osobowy").Odcinek między przejazdem a Chylońską jest bardzo krótki więc jak stromy musiałby być wjazd na ten przejazd?
I automatycznie zjazd z niego?- 6 7
-
2015-02-04 09:31
Bo tunel/wiadukt winien być na Północnej nie Puckiej
i jezdnia powinna być dociągnięta aż do obwodnicy (lub wersja mini do morskiej)
to rozwiązanie odkorkowało by sporą część okolicy- 8 0
-
2015-02-04 08:40
Znając życie wiadukt będzie się kończył nad torami PKP bo tory SKM to już nie są ich... (3)
- 14 0
-
2015-02-04 08:51
Czyli sugerujesz, że wiadukt z jednej strony budowany nie spotka się z wiaduktem z drugiej strony. (2)
- 11 0
-
2015-02-04 08:55
dokładnie tak :) (1)
samochody będą lądować na torach, chyba że mają silnik 3,9 to może przeskoczą. Może będzie rampa przed torami Skm?
- 10 0
-
2015-02-04 11:39
I to mi się podoba. Taki MIni RedBull Air Race, tylko że autami.
- 6 0
-
2015-02-04 08:52
Przedłużyć obwodnicę do hutniczej i po sprawie
"Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em" wystarczy przedłużyć obwodnicę do hutniczej, nie będzie to kolidowało z OPATem bo będzie to jego częścią i nie będzie to kosztowało 1.5 mld tylko kwotę z unijnym dofinansowaniem spokojnie do udźwignięcia przez gminę
- 25 0
-
2015-02-04 09:06
kierowcówmających kłopot z przejazdem przez toryma odciążyć OPAT (1)
O tunelu i OPAT lepiej zapomnieć - są t o wizualne wizje
- 10 1
-
2015-02-04 11:40
a miałeś jakieś niewziualne wizje??
- 0 2
-
2015-02-04 09:11
a gdzie jest Horała stały dzielnicowy PiS-owski narzekacz? (9)
to też jest fajne....dwóch władców torów a moze dojść trzeci, do tego z dwóch operatorów/zarządców drogowych no i mieszkańcy podczas konsultacji na kierowców już nie ma miejsca i jak tu się dogadać ???
Co zrobić jak mieszkańcy zdecydują, że ma być tunel więc chociaż to może okazać się niewykonalne z geologicznego punktu widzenia, to i tak tunel będzie. A potem będziemy mieli warszawską Wisłostradę-bis którą zaleje woda. No i co powie społeczeństwo oczywiści wina Pana Szczurka, bo ktoś winny musi być, a ludzie cieszą się, że mamy coraz więcej ludzi niby wykształconych, a jak otwieram tu forum to głupków jest tyle, że rozmnażają się chyba wg funkcji wykładniczej ? Przecież mieszkańcy mają krótką pamięć i szybko zapomną, że to oni zdecydowali :-)
Ostatnio jechałem do W-wy i pytam sie współpasażera, jakoś nie widać aby ktoś przez te podziemne tunele przejeżdżał, a on do mnie nie ważne czy przejeżdżają, czy przechodzą, ważne że POlitycznie są sołtys, wójt, czy burmistrz z wiodącej partii wpisał sobie w swój program, a także od czasu do czasu jakiś zając, dzik,... nimi przespaceruje.- 4 23
-
2015-02-04 09:27
Oj Maryś Maryś (3)
Te tunele są, bo remont E-65 przewiduje odcinkowo Vmax 200 km/h, a wtedy nie możesz mieć przejazdów przez tory, więc nawet w Kaczych Dołach, gdzie przejeżdża jeden Golf trójka na godzinę musisz mieć przejazd bezkolizyjny.
- 11 2
-
2015-02-04 09:58
Vmax 200 km/h (2)
no tak na serwis do W-wy bo w Gdyni nie można?
Więc policz obłożenie "Vmax 200 km/h" , częstotliwość, wpływy z biletów, eksploatacje, .... i porównaj to z SKM przy śmierdzących chylońskich przystankach zatrzymania tempa pracy w oczekiwaniu na przzzejazd i jeszcze wiele utrudnień "by żyło sie lepiej"
- ja wybrałbym Londyn, premier "tego kreatywnego kraju" wybrał Brukselę, a pozostawione bagno tu pozostanie, czy celowo to już inna historia i każdy może sobie ja zinterpretować na własny sposób ?
Na ale jakże prężmy dalej muskuły przed Rosją, a Albion czy inni nam pomogą - jak to miało miejsce przed i podczas II WŚ i zaraz po niej :((- 1 8
-
2015-02-04 10:00
(1)
Matka wie że ćpiesz?
- 11 0
-
2015-02-05 09:38
Może zapytam 11 przytakiewiczów
co oznacza ĆPIEsz?
- 0 0
-
2015-02-04 10:28
Głupiomądry Marych znów rozlał się po internecie. (1)
- 7 2
-
2015-02-04 13:15
Głupiomądry
może ty za Machiavellim, tak piszesz i analizujesz "pozwolił nam poznać człowieka", a może jedynie wskazuje na brak głębszego zrozumienia mojego tekstu ?
- 1 7
-
2015-02-04 14:00
(2)
Napisz no, dlaczego miałoby to być niewykonalne z geologicznego punktu widzenia? W Wejherowie można, w Lęborku można, na Żabiance można, pod Martwą Wisłą można, więc czemu tu nie? Nie masz bladego pojęcia o geologii, hydrogeologii i budownictwie, ale ciągle głupa rżniesz w internecie.
- 5 1
-
2015-02-04 15:05
Przepraszam, (1)
ja tylko mogę mieć watpliwości, co nie oznacza, że je mam, ponieważ nie ogladałem przekroju warstwowego podłoża, ale dywagować chyba mogę ?
Liczą się też koszty i skutki wodnno prawne ? Sam jestem zdania, ze wokół Gdyni za mało sie buduje na wodzie, ale to już inna bajka :))
"ale ciągle głupa rżniesz w internecie" - jakiego ja głupa rżne ? to że się kpiąco zapytałem, czy to znaczy, że nie mam "bladego pojęcia" ? Fakt, geologia ma dzisiaj duże znaczeniebo doświadczenia skłonią zatem wiele osób do zapoznania się z jej wiedzą, która jest dostępna, lecz często lekceważona do sprawdzenia, które tereny i w jakim stopniu narażone są na powódź lub podtopienia, które mają cieki wodnne a nawet podziemne rzeki. Jak wiemy tereny przy ujściu Chylonki i innych z nią związanych strug były na tych terenach znacznie występujące - zreszta są to tereny chyba pobagniste ? Więc i moje wątpliwości sa naturalne. Bo w takim przypadku pierwszym krokiem byłoby ustalenie organu zobowiązanego do regulacji cieków czy rzeki, co mimo dosyć jasnych przepisów w praktyce bywa trudne. Zależy bowiem od charakteru cieku wodnego i jego lokalizacji, a przecież obok w Kosakowie mamy solne podziemne pokłady więc nie wiadomo cosię może tu znajdować?. Trudno w takich sprawach liczyć na dobrowolną wypłatę odszkodowania, w związku z czym konieczne się stanie wystąpienie na drogę postępowania sądowego. W przypadku większej liczby firm, instytucji i osób poszkodowanych pewnym ułatwieniem może się stać nawet nowa instytucja pozwów zbiorowych, które umożliwiają wspólne wystąpienie z powództwem grupie minimum dziesięciu poszkodowanych w jednym zdarzeniu. Z uwagi na czasochłonność postępowań sądowych poszkodowani przez brak odpowiedniej dokumentacj można wziąć pod uwagę inne formy szybszej rekompensaty itp.- 1 9
-
2015-02-04 15:48
Borze Tucholski, co za bełkot. Mylisz człowieku geologię z geomorfologią i jeszcze mieszasz do tego tereny zalewowe, których tam nie ma. Jakie podtopienia w Chyloni? O czym ty bredzisz? A litologia osadów czwartorzędowych i młodszych - holoceńskich, na tych terenach jest znana, bardzo dobrze znana. Przecież obok stoją 10-piętrowe bloki, ludzie na perony w Chyloni chodzą TUNELEM. Myślisz że nikt nie robił pod to szczegółowych badań geotechnicznych?
Więc tak, nadal podtrzymuję, że robisz z siebie idiotę w internecie i nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.- 6 2
-
2015-02-04 09:14
Tunel za drogi... kasa na lotnisko, filmówkę, muzeum emigracji, kolejkę gondolową jest.... (12)
inne bzdury jest....
- 39 2
-
2015-02-04 09:28
Ta, barany, ile czasu tam natraciłem... Nikt mi go nie odda
- 9 0
-
2015-02-04 09:56
tunel to koszt ponad miliard zł, a to co wymieniles to "zaledwie" miliony zł (9)
umiesz liczyć?
- 0 17
-
2015-02-04 10:21
Gdyby szczurzaści umieli korzystać z funduszy unijnych... (5)
to już by dawno tunel mieli: Dla przykładu (dot. tunelu pod Martwą Wisłą):
"Całkowity koszt inwestycji wyniósł 1,450 mld złotych, z czego 1,150 mld zł pochodziło z UE."
Nie wspomnę, że tunel pod torami na pewno byłby tańszy.- 10 0
-
2015-02-04 10:41
to nie jest tylko problem umiejętności czy nieumiejętności korzystania z funduszy UE
przez Gdynię Szczurka. Dodatkowe, ważne pytania powinno brzmieć : czy Gdynia ma pieniądze na wkład własny ? Mechanizm finansowania jest dość prosty. Unia zatwierdza projekt, wykładasz własne pieniądze, Unia rozlicza inwestycję i zwraca.
Obawia, że w Gdyni prawdziwy pies jest właśnie tu pogrzebany. Gdynia nie ma wystarczających pieniędzy na wkład własny w poważne inwestycje. Bo idą one na pierdoły i promocje. Tu milion, tam dwa, gdzieś kilkanaście, że o 100 mln utopionych w Kosakowie nie będę się dalej rozwodziła.- 11 0
-
2015-02-04 12:06
A masz poparcie w PO, żeby zdobyć dla Gdyni tę kasę z UE? (3)
Masz poparcie w min. infrastruktury (PO), które rozdziela kasę i które dorzuciło kilkaset tys. zł Gdańskowi na tunel pod Wisłą, bo nie oszacował dobrze kosztów projektu. Masz poparcie w Urzędzie Marszałkowskim (PO), który decyduje, które projekty dofinansować w pomorskiem a które nie?
- 0 13
-
2015-02-04 12:13
A inne miasta, gdzie rządzi PiS albo niezależni prezydenci i które dużo lepiej od Gdyni wykorzystują fundusze unijne, mają poparcie w PO? To jest typowe tłumaczenie nieudolności władz gdyńskich, nam trudniej bo my nie z PO, bzdura! A mieszkańcy to łykają. A co do dotacji, to Gdańsk nie dostał kilkuset tysięcy zł na tunel pod Martwą Wisłą, nie kłam.
- 12 0
-
2015-02-04 12:48
jeśli sugerujesz, że wredna PO, wredny resorty transportu czy wredny urząd marszałkowski
gnębią Gdynię i nie dają unijnej kasy na gdyńskie projekty to wykaż proszę jakie to projekty opracowała Gdynia i które z nich następnie zostały odrzucone. Proszę o konkrety a nie ulubioną mantrę o anty gdyńskim spisku.
- 11 0
-
2015-02-04 23:46
Port gdyński nie ma poparcia PO, a zdobywa z UE znaczne pieniądze na dofinansowanie inwestycji.
- 0 0
-
2015-02-04 10:21
Jakoś tunel na Wzgórzu św. Maksymiliana miliard nie kosztował....
zanim napiszesz pomyśl i naucz się liczyć..... niż prosty tunel na ulicy Puckiej(na wzgórzu było dużo więcej komplikacji)
- 14 0
-
2015-02-04 11:23
Jaki ponad miliard zł? O czym ty bredzisz? Koszt wybudowania odcinka Drogi Zielonej od Grunwaldzkiej do Gospody, na który składa się 800-metrowy odcinek zupełnie nowej drogi dwujezdniowej i 3 tunele pod torami: po jednym na każdą jezdnię i trzeci pieszo-rowerowy to łącznie 102 mln zł, więc skąd wziąłeś ten ponad miliard kretynie?
Taki Lębork to dopiero musi szastać kasą, bo ich też było stać na wybudowanie tunelu pod torami.- 12 0
-
2015-02-04 14:17
Ponad miliard to cała trasa do Słupska trolu. Tunel to mały ułamek tej kwoty
- 8 0
-
2015-02-04 11:43
Ile kasy na kolejkę gondolową jest?? Proszę konkretną kwotę podać.
Widzisz, manipulujesz tylko opinią publiczną, a rozumu brak.
- 1 2
-
2015-02-04 09:23
Stępa w końcu się wypowiedział nt. tunelu (1)
Niech tylko nie liczy na OPAT, który mu to rozwiąże
- 15 0
-
2015-02-04 09:30
Szczurzaści to by chcieli
żeby im ktoś przyszedł i ten OPAT zbudował i jeszcze im za to zapłacił.
- 10 1
-
2015-02-04 09:50
i dlatego nigdy nie będziecie prezydentami, jęczydusze! (1)
ani dyrektorami, prezesami, ministrami, królami itd. Tylko nędznymi klikaczami mającymi za złe. Z gilami w nosie.
- 2 14
-
2015-02-04 09:54
Ale za to kochamy swojego prezydenta!
Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszego miasta, prezydent Szczurek Wojciech, naszego miasta Gdynia. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki!
- 11 0
-
2015-02-04 09:54
Przecież
ten temat tak stary jak ulice Pucka czy Północna . Po co to pisac o tym . Mniej pisać a więcej robic !!!!!!!!!
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.