• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Poprzewracało się w d...ach ludziom z tego dobrobytu (3)

    Mają Infobox, lotnisko, i jeszcze im mało!

    • 20 3

    • ...i sylwestra z Marylką... nie zapomnij!

      • 13 2

    • Jeszcze będzie filmówka i kolejka na kamionkę (1)

      Ta władza naprawde odpowiada na najpilniejsze potrzeby mieszkańców miasta!

      • 12 0

      • I kolej linowa czeka w kolejce.

        Co jeszcze głupiego wymyślą?!

        • 10 0

  • No nie wiem... (1)

    Jakoś nie wyobrażam sobie wiaduktu nad przejazdem na Puckiej (przejazd "osobowy").Odcinek między przejazdem a Chylońską jest bardzo krótki więc jak stromy musiałby być wjazd na ten przejazd?
    I automatycznie zjazd z niego?

    • 6 7

    • Bo tunel/wiadukt winien być na Północnej nie Puckiej
      i jezdnia powinna być dociągnięta aż do obwodnicy (lub wersja mini do morskiej)
      to rozwiązanie odkorkowało by sporą część okolicy

      • 8 0

  • Znając życie wiadukt będzie się kończył nad torami PKP bo tory SKM to już nie są ich... (3)

    • 14 0

    • Czyli sugerujesz, że wiadukt z jednej strony budowany nie spotka się z wiaduktem z drugiej strony. (2)

      • 11 0

      • dokładnie tak :) (1)

        samochody będą lądować na torach, chyba że mają silnik 3,9 to może przeskoczą. Może będzie rampa przed torami Skm?

        • 10 0

        • I to mi się podoba. Taki MIni RedBull Air Race, tylko że autami.

          • 6 0

  • Przedłużyć obwodnicę do hutniczej i po sprawie

    "Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em" wystarczy przedłużyć obwodnicę do hutniczej, nie będzie to kolidowało z OPATem bo będzie to jego częścią i nie będzie to kosztowało 1.5 mld tylko kwotę z unijnym dofinansowaniem spokojnie do udźwignięcia przez gminę

    • 25 0

  • kierowcówmających kłopot z przejazdem przez toryma odciążyć OPAT (1)

    O tunelu i OPAT lepiej zapomnieć - są t o wizualne wizje

    • 10 1

    • a miałeś jakieś niewziualne wizje??

      • 0 2

  • a gdzie jest Horała stały dzielnicowy PiS-owski narzekacz? (9)

    to też jest fajne....dwóch władców torów a moze dojść trzeci, do tego z dwóch operatorów/zarządców drogowych no i mieszkańcy podczas konsultacji na kierowców już nie ma miejsca i jak tu się dogadać ???

    Co zrobić jak mieszkańcy zdecydują, że ma być tunel więc chociaż to może okazać się niewykonalne z geologicznego punktu widzenia, to i tak tunel będzie. A potem będziemy mieli warszawską Wisłostradę-bis którą zaleje woda. No i co powie społeczeństwo oczywiści wina Pana Szczurka, bo ktoś winny musi być, a ludzie cieszą się, że mamy coraz więcej ludzi niby wykształconych, a jak otwieram tu forum to głupków jest tyle, że rozmnażają się chyba wg funkcji wykładniczej ? Przecież mieszkańcy mają krótką pamięć i szybko zapomną, że to oni zdecydowali :-)

    Ostatnio jechałem do W-wy i pytam sie współpasażera, jakoś nie widać aby ktoś przez te podziemne tunele przejeżdżał, a on do mnie nie ważne czy przejeżdżają, czy przechodzą, ważne że POlitycznie są sołtys, wójt, czy burmistrz z wiodącej partii wpisał sobie w swój program, a także od czasu do czasu jakiś zając, dzik,... nimi przespaceruje.

    • 4 23

    • Oj Maryś Maryś (3)

      Te tunele są, bo remont E-65 przewiduje odcinkowo Vmax 200 km/h, a wtedy nie możesz mieć przejazdów przez tory, więc nawet w Kaczych Dołach, gdzie przejeżdża jeden Golf trójka na godzinę musisz mieć przejazd bezkolizyjny.

      • 11 2

      • Vmax 200 km/h (2)

        no tak na serwis do W-wy bo w Gdyni nie można?

        Więc policz obłożenie "Vmax 200 km/h" , częstotliwość, wpływy z biletów, eksploatacje, .... i porównaj to z SKM przy śmierdzących chylońskich przystankach zatrzymania tempa pracy w oczekiwaniu na przzzejazd i jeszcze wiele utrudnień "by żyło sie lepiej"

        - ja wybrałbym Londyn, premier "tego kreatywnego kraju" wybrał Brukselę, a pozostawione bagno tu pozostanie, czy celowo to już inna historia i każdy może sobie ja zinterpretować na własny sposób ?

        Na ale jakże prężmy dalej muskuły przed Rosją, a Albion czy inni nam pomogą - jak to miało miejsce przed i podczas II WŚ i zaraz po niej :((

        • 1 8

        • (1)

          Matka wie że ćpiesz?

          • 11 0

          • Może zapytam 11 przytakiewiczów

            co oznacza ĆPIEsz?

            • 0 0

    • Głupiomądry Marych znów rozlał się po internecie. (1)

      • 7 2

      • Głupiomądry

        może ty za Machiavellim, tak piszesz i analizujesz "pozwolił nam poznać człowieka", a może jedynie wskazuje na brak głębszego zrozumienia mojego tekstu ?

        • 1 7

    • (2)

      Napisz no, dlaczego miałoby to być niewykonalne z geologicznego punktu widzenia? W Wejherowie można, w Lęborku można, na Żabiance można, pod Martwą Wisłą można, więc czemu tu nie? Nie masz bladego pojęcia o geologii, hydrogeologii i budownictwie, ale ciągle głupa rżniesz w internecie.

      • 5 1

      • Przepraszam, (1)

        ja tylko mogę mieć watpliwości, co nie oznacza, że je mam, ponieważ nie ogladałem przekroju warstwowego podłoża, ale dywagować chyba mogę ?

        Liczą się też koszty i skutki wodnno prawne ? Sam jestem zdania, ze wokół Gdyni za mało sie buduje na wodzie, ale to już inna bajka :))

        "ale ciągle głupa rżniesz w internecie" - jakiego ja głupa rżne ? to że się kpiąco zapytałem, czy to znaczy, że nie mam "bladego pojęcia" ? Fakt, geologia ma dzisiaj duże znaczeniebo doświadczenia skłonią zatem wiele osób do zapoznania się z jej wiedzą, która jest dostępna, lecz często lekceważona do sprawdzenia, które tereny i w jakim stopniu narażone są na powódź lub podtopienia, które mają cieki wodnne a nawet podziemne rzeki. Jak wiemy tereny przy ujściu Chylonki i innych z nią związanych strug były na tych terenach znacznie występujące - zreszta są to tereny chyba pobagniste ? Więc i moje wątpliwości sa naturalne. Bo w takim przypadku pierwszym krokiem byłoby ustalenie organu zobowiązanego do regulacji cieków czy rzeki, co mimo dosyć jasnych przepisów w praktyce bywa trudne. Zależy bowiem od charakteru cieku wodnego i jego lokalizacji, a przecież obok w Kosakowie mamy solne podziemne pokłady więc nie wiadomo cosię może tu znajdować?. Trudno w takich sprawach liczyć na dobrowolną wypłatę odszkodowania, w związku z czym konieczne się stanie wystąpienie na drogę postępowania sądowego. W przypadku większej liczby firm, instytucji i osób poszkodowanych pewnym ułatwieniem może się stać nawet nowa instytucja pozwów zbiorowych, które umożliwiają wspólne wystąpienie z powództwem grupie minimum dziesięciu poszkodowanych w jednym zdarzeniu. Z uwagi na czasochłonność postępowań sądowych poszkodowani przez brak odpowiedniej dokumentacj można wziąć pod uwagę inne formy szybszej rekompensaty itp.

        • 1 9

        • Borze Tucholski, co za bełkot. Mylisz człowieku geologię z geomorfologią i jeszcze mieszasz do tego tereny zalewowe, których tam nie ma. Jakie podtopienia w Chyloni? O czym ty bredzisz? A litologia osadów czwartorzędowych i młodszych - holoceńskich, na tych terenach jest znana, bardzo dobrze znana. Przecież obok stoją 10-piętrowe bloki, ludzie na perony w Chyloni chodzą TUNELEM. Myślisz że nikt nie robił pod to szczegółowych badań geotechnicznych?
          Więc tak, nadal podtrzymuję, że robisz z siebie idiotę w internecie i nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.

          • 6 2

  • Tunel za drogi... kasa na lotnisko, filmówkę, muzeum emigracji, kolejkę gondolową jest.... (12)

    inne bzdury jest....

    • 39 2

    • Ta, barany, ile czasu tam natraciłem... Nikt mi go nie odda

      • 9 0

    • tunel to koszt ponad miliard zł, a to co wymieniles to "zaledwie" miliony zł (9)

      umiesz liczyć?

      • 0 17

      • Gdyby szczurzaści umieli korzystać z funduszy unijnych... (5)

        to już by dawno tunel mieli: Dla przykładu (dot. tunelu pod Martwą Wisłą):
        "Całkowity koszt inwestycji wyniósł 1,450 mld złotych, z czego 1,150 mld zł pochodziło z UE."
        Nie wspomnę, że tunel pod torami na pewno byłby tańszy.

        • 10 0

        • to nie jest tylko problem umiejętności czy nieumiejętności korzystania z funduszy UE

          przez Gdynię Szczurka. Dodatkowe, ważne pytania powinno brzmieć : czy Gdynia ma pieniądze na wkład własny ? Mechanizm finansowania jest dość prosty. Unia zatwierdza projekt, wykładasz własne pieniądze, Unia rozlicza inwestycję i zwraca.
          Obawia, że w Gdyni prawdziwy pies jest właśnie tu pogrzebany. Gdynia nie ma wystarczających pieniędzy na wkład własny w poważne inwestycje. Bo idą one na pierdoły i promocje. Tu milion, tam dwa, gdzieś kilkanaście, że o 100 mln utopionych w Kosakowie nie będę się dalej rozwodziła.

          • 11 0

        • A masz poparcie w PO, żeby zdobyć dla Gdyni tę kasę z UE? (3)

          Masz poparcie w min. infrastruktury (PO), które rozdziela kasę i które dorzuciło kilkaset tys. zł Gdańskowi na tunel pod Wisłą, bo nie oszacował dobrze kosztów projektu. Masz poparcie w Urzędzie Marszałkowskim (PO), który decyduje, które projekty dofinansować w pomorskiem a które nie?

          • 0 13

          • A inne miasta, gdzie rządzi PiS albo niezależni prezydenci i które dużo lepiej od Gdyni wykorzystują fundusze unijne, mają poparcie w PO? To jest typowe tłumaczenie nieudolności władz gdyńskich, nam trudniej bo my nie z PO, bzdura! A mieszkańcy to łykają. A co do dotacji, to Gdańsk nie dostał kilkuset tysięcy zł na tunel pod Martwą Wisłą, nie kłam.

            • 12 0

          • jeśli sugerujesz, że wredna PO, wredny resorty transportu czy wredny urząd marszałkowski

            gnębią Gdynię i nie dają unijnej kasy na gdyńskie projekty to wykaż proszę jakie to projekty opracowała Gdynia i które z nich następnie zostały odrzucone. Proszę o konkrety a nie ulubioną mantrę o anty gdyńskim spisku.

            • 11 0

          • Port gdyński nie ma poparcia PO, a zdobywa z UE znaczne pieniądze na dofinansowanie inwestycji.

            • 0 0

      • Jakoś tunel na Wzgórzu św. Maksymiliana miliard nie kosztował....

        zanim napiszesz pomyśl i naucz się liczyć..... niż prosty tunel na ulicy Puckiej(na wzgórzu było dużo więcej komplikacji)

        • 14 0

      • Jaki ponad miliard zł? O czym ty bredzisz? Koszt wybudowania odcinka Drogi Zielonej od Grunwaldzkiej do Gospody, na który składa się 800-metrowy odcinek zupełnie nowej drogi dwujezdniowej i 3 tunele pod torami: po jednym na każdą jezdnię i trzeci pieszo-rowerowy to łącznie 102 mln zł, więc skąd wziąłeś ten ponad miliard kretynie?
        Taki Lębork to dopiero musi szastać kasą, bo ich też było stać na wybudowanie tunelu pod torami.

        • 12 0

      • Ponad miliard to cała trasa do Słupska trolu. Tunel to mały ułamek tej kwoty

        • 8 0

    • Ile kasy na kolejkę gondolową jest?? Proszę konkretną kwotę podać.

      Widzisz, manipulujesz tylko opinią publiczną, a rozumu brak.

      • 1 2

  • Stępa w końcu się wypowiedział nt. tunelu (1)

    Niech tylko nie liczy na OPAT, który mu to rozwiąże

    • 15 0

    • Szczurzaści to by chcieli

      żeby im ktoś przyszedł i ten OPAT zbudował i jeszcze im za to zapłacił.

      • 10 1

  • i dlatego nigdy nie będziecie prezydentami, jęczydusze! (1)

    ani dyrektorami, prezesami, ministrami, królami itd. Tylko nędznymi klikaczami mającymi za złe. Z gilami w nosie.

    • 2 14

    • Ale za to kochamy swojego prezydenta!

      Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszego miasta, prezydent Szczurek Wojciech, naszego miasta Gdynia. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki!

      • 11 0

  • Przecież

    ten temat tak stary jak ulice Pucka czy Północna . Po co to pisac o tym . Mniej pisać a więcej robic !!!!!!!!!

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane