- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (159 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (229 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Wiadukt nad Armii Krajowej zostanie wzmocniony
Do końca kwietnia trwać będą prace związane ze wzmacnianiem podpór wiaduktu nad al. Armii Krajowej . W tym czasie zamykane będą czasowo fragmenty lewego pasa ruchu w każdym kierunku. Tramwaje mają kursować bez zakłóceń, ale mijając wiadukt będą musiały zwalniać.
Odcinek al. Armii Krajowej prowadzący na Chełm powstał w latach 80. ubiegłego wieku. Wówczas powstał też wiadukt i kładka nad tą trasą. Po ponad 30 latach ząb czasu naruszył podpory wiaduktu w ciągu ul. Stoczniowców, dlatego wymagają one wzmocnienia.
W przetargu na wykonanie prac swoje oferty złożyły trzy firmy.
- Want z Tczewa - 270,6 tys. zł
- FBSerwis z Warszawy - 310,4 tys. zł
- Most z Sopotu - 574,9 tys. zł
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje wydać na ten cel maksymalnie 278 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
Obecnie filary podtrzymujące wiadukt mają po 80 cm średnicy, w ramach prac zostaną pogrubione do 110 cm. Wymianie ulegnie też część zbrojenia, dodane zostaną także nowe pręty.
Wybrana firma będzie miała czas do 30 kwietnia na wykonanie zadania.
W trakcie robót mogą pojawić się niedogodności dla kierowców, bowiem w planach jest czasowe wyłączenie lewych pasów obu jezdni na wysokości wiaduktu.
Na szczęście prace nie będą wiązały się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów. Jeśli dojdzie do wyłączenia trakcji, to jedynie w godzinach między północą a godz. 3:30 w nocy. Zbliżające się do wiaduktu tramwaje będą musiały jedynie zwalniać.
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2019-02-15 07:01
Bede smigal (7)
moim Passatem TDI z rozkosza ;-) Milego weekendu :-)
- 17 20
-
2019-02-15 07:46
(2)
do miasta z górki to może i tak, ale do kartuz będziesz wracał na lawecie
- 9 1
-
2019-02-15 08:45
Dzieło wybitnego fachowca
- 0 0
-
2019-02-15 18:50
Chyba ty swoją alfą albo laguną
- 0 0
-
2019-02-15 08:09
Słabe (2)
- 1 1
-
2019-02-15 08:47
Ktoś sobie dom z reszty wybudował jak zwykle za PO? (1)
- 0 1
-
2019-02-15 09:16
Czekista
Ale głupi ponad 30 lat temu PO???
- 1 0
-
2019-02-15 08:44
Mejd in PO!
- 0 3
-
2019-02-15 07:01
kiedy powstanie wiadukt na skrzyżowaniu Armii krajowej z Havla? (13)
- 118 5
-
2019-02-15 07:25
Nie powstanie. (9)
Z prostej przyczyny - korek w kierunku centrum przeniesie się do skrzyżowania z 3 Maja, a to spowoduje problem z wyjazdem z Chełmu.
Gdyby powstał w kierunku obwodnicy, wtedy stanie zjazd w Bulońską (i masz jak w banku korek na prawym pasie na AK), a także korek będziesz miał na wiadukcie nad obwodnicą gdzieś do zjazdu na Jasień, a na pewno na Kiełpinek.- 19 26
-
2019-02-15 07:39
bzdury! przecież nie weszyscy dymają tak daleko
- 19 7
-
2019-02-15 08:05
(5)
No tak jak piszesz tylko tłumaczyli to ze w stronę obwodnicy to by jeszcze miało sęs ale wiadukt w stronę Gdańska nie ma racji bytu bo miasto by się zakorkowało lepiej auta zatrzymać tam gdzie teraz stoją, były nasz prezydent jak się nie mylę tak tłumaczył. Dlatego w żadnej rozpisce nie ujęto tego wiaduktu nawet w perspektywie 20stu lat. Pożarnym miasto i tak się teraz zapycha autami a będzie gorzej jak zrobią wszystkie naziemne przejścia i światła planowane na podwalu, dołożą planowany lot i dworzec gdzie by mieli wpuścić ten korek z Armii Krajowej. Swoją drogą ciekawe jak to z Nową Bulońską będzie czy też wszystko stanie na tym skrzyżowaniu jak ją podłączą.
- 5 11
-
2019-02-15 08:14
zgadza sie, nie było i nie ma woli żeby zrobić ten wiadukt, obecny stan rzeczy jest utrzymywany celowo (3)
I nie chodzi o pieniądze, bo przez dekady rządów poprzedniego prezydenta gdyby była chęć to wiadukt ten jak i na dole Łostowickiej z Kartuską powstałyby już dawno.
Nic to, jak mówił Wołodyjowski, możecie iść 3 marca i zagłosować dalej za kontynuacją "dziedzictwa" przez jego wychowanków. Zamiast potrzebnych wiaduktów bedziecie mieli np. ECS jako twierdzę dla obozu bolkowego oraz kolejne zrzutki na "ratowanie demokracji"- 19 28
-
2019-02-15 08:43
(2)
Myślisz, że głosując na opcję brunatną głosujesz na wiadukt? Oni nie mają pomysłu na rozwój miasta, a jedynie na "obronę wartości".
- 23 9
-
2019-02-15 09:26
Co to jest opcja brunatna? Pewnie masz na myśli Brauna, to też nie moja bajka. (1)
Problem w tym, że dotychczasowa opcja budyniowa tego nie zrobiła i w przyszłości też nie zrobi.nie dlatego że nie można tylko dlatego że nie chce.
- 9 8
-
2019-02-15 10:12
to na kogo proponujesz głosować ?
bo jest tylko troje kandydatów
- 5 0
-
2019-02-15 21:28
Bezsęsowne pokolenie dyslektyków
- 1 0
-
2019-02-15 08:44
Ale ja che wyjechac z Gdańska i tez stoje.... !!!! (1)
A tak stoją wszyscy i na Havla i na Łostowickioej i na AK do i z Gdańska ... Adamowicz nigdy jego nie chciał to może ktoś po nim.... na kogo mam głosować aby go zbudowali ?????????
- 10 6
-
2019-02-15 12:42
W Ameryce stoją w korkach na autostradach, które mają po 4 pasy w jedną stronę
W Chinach i Rosji próbowali budować 5 pasmowe autostrady i też okazywały się zakorkowane.
Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie obecnie przewymiarowanej infrastruktury drogowej. W wielu miastach europejskich, amerykańskich i w innych krajach likwiduje się estakady i inne potworki mające kiedyś jakoby "odkorkować miasto". W Paryżu pseudoautostradę wzdłuż Sekwany przekształcono w strefę pieszą przyjazną także dla rowerzystów i innych mieszkańców i przyjezdnych, którzy wiedzą nie od wczoraj, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.- 5 4
-
2019-02-15 07:37
z Łostowicką!
Łostowicka jest aż do skrzyżowania z Warszawską i Wilanowską i dopiero tam się zaczyna Havla
- 4 4
-
2019-02-15 19:49
(1)
Po co? Spowoduje to tylko większy korek kilometr dalej na dole AK. Czyli wydasz ok 80 mln zł bez sensu - nie da się wtloczyc więcej samochodów do centrum. Nawet jak przebudujesz kolejne skrzyżowanie to problem będzie z następnym... Zamiast leczyć objawy trzeba leczyć przyczynę - mamy 600 samochodów na 1000 mieszkańców, Berlin ma 290, Kopenhaga 320. Dobra komunikacja publiczna i nie rozlewanie się miasta to podstawa
- 2 0
-
2019-02-16 16:26
A jakby zlikwidowac skrzyzowania? Byloby prosciej, nie?
- 0 1
-
2019-02-15 07:07
z 80cm do 115? (9)
to ktoś się musiał mocno walnąć w obliczeniach
cud że nie było katastrofy jak we włoszech.- 32 22
-
2019-02-15 07:49
pole powierzchni kółka 80 i 115 cm to różnica dwukrotna! (8)
O co tu chodzi? Przecież niemożliwe, że do tej pory filary były zbudowane z biszkoptu a nie z betonu wysokiej klasy. Może teraz chcą to po prostu obryzgać chudziakiem?
A fundamenty też będą podwajać?- 7 12
-
2019-02-15 07:51
(7)
Cześć
Miło, że jest i ekspert.- 13 0
-
2019-02-15 08:05
A co źle mówię? (6)
Gdyby teraz ktoś ci powiedział, że w twoim mieszkaniu trzeba zrobić 2x grubsze ściany to byś się nie zdziwił?
- 6 7
-
2019-02-15 08:15
(5)
Beton jest w złym stanie.
Przyjmuje się, że obecny przekrój nie przenosi obciążeń, dopiero ta "dolewka" będzie przenosić obciążenia.
Czyli de facto mniej więcej pole przekroju nowego betonu = pole przekroju betonu skorodowanego- 13 2
-
2019-02-15 09:33
Dobrze się trochę znać na budownictwie żeby się wypowiadać (1)
30 lat temu były przyjmowane dużo mniejsze obciążenia klimatyczne i użytkowe do projektowania konstrukcji. Przy ingerencji w konstrukcję należy się dopasować do aktualnych norm stąd zmiana obciążeń i znaczny wzrost przekroju słupa. Gdyby przeliczyć to co było dobrze zaprojektowane zgodnie z normami obowiązującymi 30 lat temu na aktualnie obowiązujące normy to powinno się zawalić. A jednak stoi :)
- 7 2
-
2019-02-15 14:59
Dobrze się trochę znać na budownictwie żeby się wypowiadać
normy budowlane są zaleceniem, a nie obowiązkowym nakazem. Skoro wiadukt projektowany na tych 30letnich normach spełniał wtedy wymogi SGN i SGU to nie wymaga żadnej przebudowy żeby dopasować się do nowych norm.
- 0 1
-
2019-02-15 09:47
(1)
Przyjmując taką tezę powinno się wyburzyć obecne filary (zostawiając ewentualnie zbrojenie), skoro i tak całe obciążenie przenoszą teraz stalowe podpory i w to miejsce postawić nowe zamiast dozbrajać stare i robić dolewki.
- 2 4
-
2019-02-15 14:55
No właśnie, 100% racji
Tak jakby mówić, że skoro ci drewniane ściany kornik zeżarł to je obłóż boazerią i będzie gites
- 0 0
-
2019-02-15 14:57
no ale panie
jakie "nie przenosi obciążeń" skoro nie było żadnego problemu z eksploatacją? Jakby bylo tak jak mówisz to to by był stan awaryjny i zamknęliby całość, a nie planowali remont z zamykaniem po 1 pasie...
I druga sprawa - jeśli masz tak zniszczony beton, że w ogóle go nie bierzesz pod uwagę jako element konstrukcyjny to zbrodnią będzie go oblać nowym betonem - nowa warstwa zostanie rozsadzona od środka (korozja betonu = pęcznienie)- 0 0
-
2019-02-15 07:10
firma z kurortu za tą samą pracę chciała dwa razy więcej? (7)
Nieźle :))
- 31 3
-
2019-02-15 07:22
(1)
Praca może i ta sama. Pytanie jakie materiały i technologia ;)
- 5 10
-
2019-02-15 08:03
znając cwaniaków z Sopotu, to odpowiedź łatwa.
- 10 1
-
2019-02-15 07:36
A to nie spółka byłego ministra z rządu Suchockiej (tego po obaleniu Olszewskiego przez bandę czworga) (1)
- 5 2
-
2019-02-15 08:41
Nie. Wiem. A co?
- 0 0
-
2019-02-15 08:04
gdyby wygrała firma z Sopotu to wziełaby na podywkonawców tych z Sopotu:) (2)
- 5 0
-
2019-02-15 08:37
z Tczewa (1)
- 5 1
-
2019-02-15 08:41
Czytaj ze zrozumieniem!
- 0 1
-
2019-02-15 07:12
niedawno był remont tej estakady (3)
zdaje się koniec 2015 r.
- 13 13
-
2019-02-15 07:36
Ale to wiadukt...
- 7 1
-
2019-02-15 07:52
nie siiej plotek, mowa jest o innym obiekcie, na trasie W-Z oprócz estakady mamy jeszcze inne wiadukty i kładki..
- 7 2
-
2019-02-15 08:46
Słoju, nie wiesz, gdzie jest ulica Stoczniowców?
- 9 0
-
2019-02-15 07:26
W Szemudzie to umieją organizowac przetargi , uczcie się w Gdańsku (7)
W budżecie uchwała się za mało kasy na poszczególne inwestycje. Wójt ogłasza przetarg. Wszystkie oferty są droższe i można przetargu nie rozstrzygnąć i ogłosić kolejny. A to czy tak się stanie zależy od wójta i tego kto z tych ofert droższych niż założona kasa dał najtańsza. W powtórce przetargu już nie wszyscy startują... I co przetarg jest? Jest? Najtańsza wybrana?. Wybrana. A czy w 1, 2 czy 3 podejściu no to przecież zgodne z prawem. I wygrywa kto miał wygrać.
Tak to wygląda czasem (?)- 11 8
-
2019-02-15 07:38
Z Gdanska czy z Gdyni sie tam przeprowadziles? (4)
- 1 0
-
2019-02-15 08:01
Z Krakowa 3 lata temu (3)
Świeże powietrze spokój polecam. Tylko to co wyprawia wójt to myślałam, że takie rzeczy tylko w dużych miastach - lex developer itd. A tu szok.
Sprawdźcie np. przetargi na kanalizację z milionami dotacji z UE. Wszystkie chyba wygrała spółka powołana przez gminę tuż przed przetargami niektóre za 3 czy 4 podejsciem. Można? Mozna.- 4 0
-
2019-02-15 08:44
(2)
W porównaniu z Krakowem wszędzie jest świeże powietrze
- 2 1
-
2019-02-15 12:08
Uuu nie zartuj! (1)
Zawsze jak mijam obwodnica Szadolki to smierdzi tak okropnie ze wolalabym smog od czasu do czasu
- 0 1
-
2019-02-15 21:31
Mylisz smród ze smogiem
- 0 0
-
2019-02-15 07:56
w kosakowie to samo (1)
najpierw powtarza sie przetargi koteych projekt jest pelny i drogi ale gmina daje z gory za malo kasy. Nikt nie startuje po 3rzech probach ustawa pozwala gmine z wolnej stopy okroic plan projektu i wybrac dowolnego wykonawce.
Okraja sie tak mocno ze wybrany wykpnawca robi cos z 2krotna stawke rynkowa. Oczywiscie wybrankiem jesy ktos z rodziny... tzw.mafia po wlosku.
Podatnicy placa i glsuja dalej. Bo sie nie intersuja sprawami publicznymi tylko tzw. polityka ...- 7 0
-
2019-02-15 12:12
W Szemudzie powstała gminna spółka tuż przed realizacja przetargów na kanalizację z dofinansowaniem UE
I wygrała chyba wszystkie 5 przetargów w zeszlym roku każdy w milionach zł licząc. Niektóre za 3 podejsciem. Można?
- 0 0
-
2019-02-15 07:32
Most z Sopot? (2)
Ale co most Sopot? Z Sopotu czy co? Moze pomost?
- 4 10
-
2019-02-15 08:15
Molo (1)
- 1 0
-
2019-02-15 14:19
Najwyższe koszty mają firmy z Sopot
wiadomo, narzut ;-)
- 1 0
-
2019-02-15 07:33
zastanawiające te rozbieżności w ofertach min-max o ponad 100% (4)
Zakładając, że obydwie firmy chciały na tym zarobić a nie zrobić ją "po kosztach" to ta najwyższa oferta jest nieźle odstająca.
- 12 4
-
2019-02-15 07:44
(3)
Wystarczy, że firma X ma pracowników na najniższej krajowej (reszta pod stołem) + ukrainców na czarno. Robocizna to spory % oferty. Do tego częściowo użyje gorszych materiałów (wbrew zapisom przetargu).
Tym sposobem firma krzak wygra przetarg.- 8 3
-
2019-02-15 07:58
(2)
Dzięki ekspercie.
Miło, że komentujesz bo pewnie jak się ma taką wiedzę to żyjesz od konferencji do konferencji- 6 1
-
2019-02-15 08:14
Dobrze powiedział (1)
Więc co się czepiasz...za 3 miesiące przeczytasz że ta spółka padla bo dała za niską cenę...
- 3 4
-
2019-02-15 11:48
Trochę dziwne
Trochę tak jakoś dziwne, że akurat najtańsza oferta była akurat taka jak budżet na inwestycję.
jj- 3 0
-
2019-02-15 07:36
Kiedy przetarg na budowe Koziorozca?
- 5 4
-
2019-02-15 08:26
Kiedy windy zostaną uruchomione (3)
Czekamy już 2 lata
- 7 7
-
2019-02-15 08:40
(1)
Tam nie ma wind trollu
- 6 2
-
2019-02-15 11:20
Ale gdzie indziej są.Dziwne,że tutaj przetarg i od razu wykonanie ,a przy windach dwa lata trwa przepychanka.
- 0 1
-
2019-02-15 09:17
Motorniczy
Za dwa lata, tylko nie wleź pod tramwaj!
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.