• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Wiceprezydent Gdyni: zmiany w centrum muszą być kompromisem

Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni
15 grudnia 2020 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (318)
Jednym z elementów Klimatycznego Centrum jest stworzenie miejsca do rekreacji przed budynkiem Akwarium Gdyńskiego. Jednym z elementów Klimatycznego Centrum jest stworzenie miejsca do rekreacji przed budynkiem Akwarium Gdyńskiego.

- Zmiana przestrzeni silnie zurbanizowanej musi stanowić kompromis pomiędzy oczekiwaniami mieszkańców i uczestników ruchu a wieloma innymi uwarunkowaniami - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiadając na opublikowany przez nas w poniedziałek artykuł czytelnika dotyczący stanu al. 17 Grudnia i odnosząc się do krytyki programu Klimatyczne Centrum.



Czyje argumenty bardziej do ciebie trafiają?

Przypomnijmy: w poniedziałek opublikowaliśmy artykuł pana Michała, naszego czytelnika, który twierdzi, że projekt "Klimatyczne Centrum" powinien zająć się pracą u podstaw i rewitalizacją miejsc, które istnieją, ale odstraszają swoim wyglądem, a dopiero potem realizacją nowych koncepcji. Jako przykład zaniedbań podał al. 17 Grudnia, będącą aleją parkową, która łączy Wzgórze św. Maksymiliana z dworcem PKP.

Czytelnik o centrum Gdyni: "najpierw rewitalizacja, później nowości"



Poniżej publikujemy odpowiedź Marka Łucyka, wiceprezydenta Gdyni. Odnosi się do krytyki czytelnika, a także negatywnych opinii o parkowaniu i komunikacji w śródmieściu wyrażanych przez czytelników w ostatnich tygodniach, kiedy opublikowaliśmy dwa artykuły mieszkańców:

Mieszkaniec: jak parkować w centrum Gdyni


Czytelnicy: miejsce parkingowe nikomu się nie należy



Oto jego wypowiedź:



Serdecznie dziękuję za duże zainteresowanie Klimatycznym Centrum Gdyni, które potwierdza, że to projekt potrzebny i ważny. Głos mieszkańców jest dla nas niezwykle cenny - zapewniam, że wszystkie konstruktywne uwagi i pomysły są omawiane podczas regularnych spotkań zespołu odpowiedzialnego za ten projekt. Poniżej odniosę się do kilku poruszanych w ostatnich tygodniach kwestii.

Pan Michał pisze, że w projekcie Klimatyczne Centrum "skupiono się wyłącznie na stworzeniu nowych miejsc, a nie renowacji istniejących". Tymczasem praktycznie wszystkie działania, które obecnie realizujemy, dotyczą przebudowy i modernizacji miejsc już istniejących - przywracaniu lub nadawaniu im przyjaznego dla mieszkańców klimatu.

Panie Michale, fakt, iż obecnie nie obserwujemy metamorfozy alei 17 Grudnia, nie oznacza, że nie pracujemy nad nią i nie uwzględniamy jej w planach. Gdy w styczniu tego roku ogłaszaliśmy projekt Klimatycznego Centrum Gdyni, przedstawiliśmy blisko dwadzieścia konkretnych działań, których realizacja trwa od kilku miesięcy. Co niezwykle istotne, równocześnie ogłosiliśmy, że projekt nie ograniczy się wyłącznie do przedstawionej listy, a będzie działaniem długofalowym, które stopniowo obejmować będzie kolejne lokalizacje zarówno w centrum, jak i w gdyńskich dzielnicach.

Aleja 17 Grudnia jest jednym z miejsc, które przejdą metamorfozę, a prace - z włączeniem w nie przedstawicieli rady dzielnicy - już się odbywają. Dlaczego alei nie uwzględniono w pierwszym etapie realizacji projektu? Ponieważ część działek, przez które przebiega, stanowi własność prywatną (jak na przykład wspomniane okolice pogotowia). To bardzo ważna kwestia, której nie możemy pomijać podczas dyskusji o rewitalizacji tego miejsca.

Zależy nam, by docelowa metamorfoza alei 17 Grudnia była spójna i przemyślana. By nie doszło do powtórki z sytuacji związanej z przywołaną drogą dla rowerów, przebiegającą wzdłuż alei i pozbawioną ciągłości. Warto poczekać trochę dłużej, by ostateczny efekt zadowolił wszystkich.

Sztuka kompromisu



Zmiana przestrzeni silnie zurbanizowanej musi stanowić kompromis pomiędzy oczekiwaniami mieszkańców i uczestników ruchu a wieloma innymi uwarunkowaniami. Praca w terenie zabudowanym znacznie różni się od tworzenia rozwiązań od zera, bez konieczności uwzględniania aspektów, z którymi mamy do czynienia w przypadku realizacji Klimatycznego Centrum.

Jednym z najważniejszych czynników, które bierzemy pod uwagę, jest świadomość zachodzących zmian klimatycznych, co wiąże się z wyzwaniem neutralizowania ich konsekwencji. Przekłada się to na proces planowania rozwoju miasta, w którym uwzględniać musimy wiele znaków zapytania. Stale monitorujemy czynniki wpływające na przyszłość i rozpatrujemy je podczas podejmowanych działań. Działań, które - w miarę możliwości - rozkładamy na etapy współtworzące dużą inwestycję lub projekt. To model, który - w razie potrzeby - pozwala reagować na nowe okoliczności. A tych w obecnych czasach nie brakuje.

Parkuj i jedź



Burzliwa dyskusja towarzyszyła tematowi zmian w strefie płatnego parkowania (SPP) oraz generalnie parkowania w Gdyni, szczególnie w jej centrum. Paradoks polega na tym, że w przeciwieństwie do tezy przyjętej w wielu komentarzach efektem podjętych działań będzie zwiększenie liczby wolnych miejsc parkingowych. Kluczowe jest tu słowo: "wolnych".

Z przeprowadzonych badań wiemy, że uśredniony czas zajmowania jednego miejsca parkingowego w Gdyni wynosi od 3,5 godziny w dni robocze do nawet 6 godzin w weekendy. Naszym celem jest zwiększenie rotacji na miejscach parkingowych i zapowiedziane zmiany przyniosą pożądany efekt. Mieszkańcy stref objętych SPP będą mieli możliwość preferencyjnego zakupu abonamentu uprawniającego do parkowania w pobliżu miejsca zamieszkania.

Równocześnie przygotowujemy dogodne lokalizacje pod parkingi buforowe, które zostaną ściśle zintegrowane z komunikacją miejską. Dzięki temu kierowcy będą mogli wygodnie pozostawiać samochody na obrzeżach miasta lub w centrum i w dalszą podróż ruszać alternatywnymi środkami transportu. Prace są bardzo zaawansowane i wkrótce informować będziemy o szczegółach.

Już dziś na wspomnianej zasadzie można korzystać z parkingu miejskiego zlokalizowanego pomiędzy Gdynia Areną a CH Rivierą. Za półmetkiem jest budowa węzła integracyjnego Gdynia Chylonia, a niebawem prace rozpoczną się również przy PKM Gdynia Karwiny, gdzie powstanie nie tylko parking przesiadkowy, ale też nowe chodniki, drogi rowerowe, buspasy oraz infrastruktura dla autobusów i trolejbusów. Kolejnych 260 miejsc dostępnych będzie na parkingu podziemnym pod parkiem Centralnym.

Buspasem prędzej



W tym miejscu warto przypomnieć jeszcze jedną, dającą do myślenia statystykę: na tysiąc gdynian przypada 647 samochodów - to dwukrotnie większa liczba niż na tysiąc mieszkańców Berlina (326) czy Londynu (351). Jestem świadomy, że zmiana przyzwyczajeń to długotrwały proces, jednak bez dwóch zdań warto go rozpocząć. Może pomóc w tym prosty eksperyment: porównanie czasu podróży z Chwarzna do Śródmieścia w godzinach szczytu - autobusem i samochodem. Dzięki kontrbuspasowi i buspasom to właśnie komunikacją miejską dotrzemy do centrum prędzej.

Jestem przekonany, że analogiczną sytuację obserwować będziemy po oddaniu do użytku buspasów na poszerzonej ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego. Zdaję sobie sprawę z faktu, że nie wszyscy mogą pozwolić sobie na przesiadkę z samochodu do autobusu, jednak im więcej z nas zdecyduje się na takie rozwiązanie, tym szybciej będziemy przemieszczać się bez względu na to, który środek transportu wybierzemy.
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni

Miejsca

Opinie (318) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Dobrze, że coś się dzieje w temacie jakościowych przestrzeni publicznych, ale jest to robione źle. (4)

    Fajnie, że myśli się o parkach kieszonkowych, czy o tym, żeby wygospodarować więcej zieleni. Myślę jednak, że takie tymczasowe skwery ze sztuczną trawą i plastikowymi delfinkami nie przyciągają zbyt dużo ludzi, żeby sobie odpoczęli. To po prostu źle wygląda. Komicznie. Te małe kikuty w doniczkach to tak nie za bardzo dają przyjemny parkowy cień. Jeśli już robić takie rzeczy to na 100% zdecydowanie zagospodarować tę przestrzeń na skwerek. Takie wrażenie tymczasowości tylko mnoży zdenerwowanie kierowców nie dając w zamian fajnej alternatywy dla mieszkańców w postaci parku.

    • 196 6

    • Na Pana Szczurka i Pana Łucyka

      to ja juz patrzeć nie mogę. Ich wypowiedzi to puste frazesy wykłute na pamięć. Ci ludzie nie mają za grosz wizji. Prezydent stracił z 10 lat temu już jaki kolwiek zapał aby coś zmieniać. Siedzą na tych stołkach i tworzą jakieś mikroinwestycje, które nic nie wnoszą a tylko denerwują ludzi.

      • 15 2

    • Łucyk był kiedyś pod lupą CBA? (1)

      • 6 2

      • Nie wiem, ale na pewno nie był w Berlinie czy Londynie. Może przejeżdzał, albo przelatywał nad.

        X

        • 3 1

    • Jedynie co sie udało to ten pięknie wyremontowany kawalek ul Abrahama ,i te drzewa w miarę duże i zielone jeszcze były na początku Grudnia.Czy nie można byłoby sadzić więcej takich drzew które zachowują liście przez większą część roku.Takie drzewa całoroczne radują oko w szare ponure dni w tym mieście ,a jak sie je jeszcze podświetli to jest pięknie.

      • 9 1

  • Opinia wyróżniona

    Należy dogęścić zabudowę w Śródmieściu (11)

    Zabudowa powinna być pierzejowa z usługami na parterach. Powinien byc rozwijany Waterfront. Uważam ze w Gdyni jest tez miejsce na dwie, trzy 100-metrowe dominanty. Do tego likwidacja dzikich domkow wzdłuż skm w Redlowie. Do tego uspokojenie ruchu na ul Śląskiej po powstaniu Trasy Kaszubskiej, naziemne i wyniesione przejścia dla pieszych i likwidacja barierek. Może jakiś fotoradar na wylocie z węzła Franciszki Cegielskiej. Finalnie zwężenie Wladyslawa Czwartego.

    • 34 76

    • I jeszcze budowa stajni miejskiej dla koni i osłów, powrót dorożek konnych itp. (6)

      • 23 6

      • Zbuduj sobie maszynę do podróży w czasie i wróć do lat 90 (4)

        Gdy samochód świadczył o statusie wlasciciela. Samochód w śródmieściu jest zbędny do codziennych dojazdow. Jest komunikacja miejska. Zreszta za max 10lat będzie opłata za wjazd do centrum, kilkaset zł msc

        • 10 21

        • ale jak to audi w gazie 20 lat pyka normalnie i to już nagle jest be?

          • 7 1

        • co ile minut jeździ od 21.00? (1)

          • 1 0

          • co 10 minut

            • 0 1

        • No mądralo

          Ja dojeżdżam z centrum Gdyni na Morenę od lat i co mi zaproponujesz, 3 przesiadki? Nie mam garażu, a w dzień pod moim domem parkują za to i GD... i GSP... i GWE......

          • 0 0

      • stajnia już jest...

        dla kucyka...
        Teraz czekamy na Herkulesa, co zrobi porządek z kolejnym wydaniem Augiasza...
        Choć to bardziej obora niż stajnia...

        • 1 0

    • Popieram w pełni! Od razu byłby inny widok i prestiż miasta. A tak mamy sterczące kikuty Sea Towers i wokół" pustynię ".

      • 4 8

    • waterfront?

      do wyburzenia.

      • 4 2

    • i żeby jeszcze tej elektryki nie było ...

      • 0 0

    • pierzejowa?

      Praga ci się marzy?
      Nie ta czeska a warszawska.
      Prawdziwy szczurzy labirynt, w którym tylko gryzonie daja radę...

      • 1 1

  • Dlaczego w ankiecie nie ma opcji, że trafiają argumenty obu stron? (4)

    Dlaczego nie tworzymy jedności, a dzielimy się przeciwstawnymi opiniami?

    • 48 20

    • Ponieważ jest moda na "dziel i rządź". (1)

      Tak można skuteczniej sterować ludźmi i dlatego promowane są jedynie skrajne opinie, z którymi łatwiej się utożsamiać.

      • 8 2

      • Myślę, że to bardziej kwestia większego "zaangażowania" tematem poprzez podział na dwa obozy, co w konsekwencji przyciąga portalowi czytelników. Tacy są ludzie.

        • 1 1

    • ponieważ nikomu w tym trojmiastowi peel nie zalezy żeby ludzie mowili jednym głosem

      • 4 2

    • Berlina (326) czy Londynu (351). Tyle przypada samochodów

      to nie jest argument!!! Oni tam mają metro, autobusy, tramwaje, kolej naziemną i bardzo dużą sieć ulic. My mamy w Gdańsku tramwaje, autobusy, a w Gdyni i Sopocie?
      Komunikacje w 3M to porażka, a w takim np Londynie, metro i jesteś w kilka minut tam gdzie chcesz. no i te pociągi jeźdzą, a nie cały czas awarie.

      • 1 1

  • prezydencie (2)

    Jeśli naprawdę popierasz rowery, tego się nie da zrobić, bez porzucenia obstrukcyjnej polityki rowerowej. Trzeba pójść szerzej

    • 30 24

    • (1)

      zróbcie drogę porządną w Gdyni, kolej na północne dzielnice, estakadę rozbudujcie, poszerzcie pasy, chodniki, za to się weźcie

      • 2 0

      • sens ma poszerzanie chodników - niekiedy wystarczy po prostu zlikwidować prawo do parkowania na nich

        za darmo. Poszerzanie pasów do jazdy samochodem nie ma sensu w dobrze zarządzanym mieście.

        • 1 4

  • Skoro Łucyk porównuje Gdynię do Berlina albo Londynu (6)

    To ja poproszę takie zarobki jak tam. A Łucyk niech zapewni taki sam poziom komunikacji miejskiej jak tam. Wtedy rezygnuję z samochodu.

    • 212 15

    • Zaiste. Gdynia jest jakies 35x mniejsza wiec poprosze 35x mniejsza linie metra niz w Londynie. Wychodzi jakies 11km porzadnego, podziemnego metra z 8 stacjami, zamiast smierdzacej SKM jezdzacej za rzadko zeby traktowac ja jak powazny srodek transportu.

      • 27 4

    • Obłudnicy z magistratu (1)

      Szczurek jak zapowiadał Klimatyczne Centrum to mówił, że przecież w Berlinie jest mniej samochodów na mieszkańca niż w Gdyni. Ale już o tym, że w Berlinie oprócz kolejki podmiejskiej mają też normalne drogi, metro i rower miejski, to się nie zająknął. Szczurek ze swoją ekipą chcieliby się cofnąć do Średniowiecza - ludzie będą pieszo chodzić, albo jeździć konno. Wtedy Słońce Miasta byłoby z siebie dumne.

      • 27 3

      • W Berline 3/4 samochodów, które jeżdżą po Gdyni w ogóle nie miałoby prawa wjechać do centrum miasta.

        • 2 2

    • nie ma sprawy, jeszcze jakieś życzenia?

      • 2 0

    • ojej... ;(

      a myslalem, ze likwidacja miejsc parkingowych, czerwona fala nawet w nocy i celowe utrudnienia ruchu wystarczą.... taki ze mnie ekoirnbecyl...

      • 0 1

    • A kiedy metro z centrum na Obłuże, do Cisowej, Orłowa i do Gdyni Zachód będzie kursować co 4 minuty?

      tak się pytam. Wtedy porzucę auto i przesiądę się na metro. Obecnie, jako zasłużony honorowy dawca krwi, który ma komunikację miejską za darmo wszędzie jeżdżę swoim samochodem. Bo mam tylko jedno życie i szkoda mi zużywać 2,5-3h na dobę na stanie na przystankach, tłuczenie się trajtkami i autobusami z 2-3 przesiadkami. Może ktoś nie kuma w UM, że 3h 5 dni w tygodniu to jest 60h życia na miesiąc zmarnowane na użeranie się z nieudolnością inżynierów i włodarzy miasta.

      • 0 0

  • na jakim etapie są prace? (12)

    A jak tam budowa basenu olimpijskiego, panie Łucyk?

    • 178 1

    • A jak tam lodowisko ? :D (7)

      • 35 1

      • W sumie w Gdyni można wymieniać te "realizowane" inwestycje bez końca:)

        • 20 1

      • A jak tam lotnisko? :D (2)

        • 20 1

        • teraz w projekcie solarne podmywacze okrężnicy

          oczywiscie zamiast miejsc postojowych

          • 1 0

        • Lotnisko, to byl wybieg!

          Od początku milosciwie nam panujacych bohaterów gminnych, planowali zrobić tam tor rowerowy. Dlatego obowiązuje haslo: wszystkie drogi prowadzą na lotnisko!

          • 0 0

      • A co, już czeka przekaz ile milionów poszło na niepotrzebne lodowisko? (1)

        Tak samo z lotniskiem było przecież...

        • 12 2

        • Nie mam pojęcia jaki masz przekaz. Ale napisz. Chętnie poczytam:)

          • 3 0

      • Lodowisko tez ma sie swietnie!

        Deweloper obiecał, że będzie zimą, w hali garazowej nowego apartamentowca.

        • 0 0

    • Na etapie farby i pędzla

      • 7 1

    • Pomysł (1)

      jest taki aby wybudować basen który będzie działał tylko latem.Zimą zaś zaadoptuje się go jako lodowisko,takie 2w1.I miejsce zaoszczędzone i kasa.Pamiętać że pomysł jest mój! Biorę tylko 5% od kwoty na inwestycję.

      • 1 0

      • Na 50 pietrze apartamentowca UM!

        • 0 0

    • No, swietnie!

      Uzgodnilem z deweloperem że chwilowo poprzestaniemy na zapleczu mieszkalnym. Zaproponował basen 20 piętrowy, taki jaki mamy na Kazimierza Gorskiego Na wodę mamy czas, no i oczywiście będzie w każdej łazience!

      • 0 0

  • Może jakieś urocze wizualizacje na koniec roku? (4)

    Chcę jako mieszkaniec sobie popatrzeć na kompromis pomiędzy urzędnikami a deweloperami.

    • 120 0

    • (2)

      jestem mieszkanką scisłego śródmiescia, co oznacza, ze jestem dyskriminowana jako kierowca! mamy w rodzinie dwa auta a preferecyjne warunki dotyczą jednego!!!!

      • 8 1

      • Trzeba dokupić kolejne mieszkanie, inaczej nie ma szans na kolejny abonament.

        W takim Gdańsku kosztuje on 120 zł rocznie od samochodu przy dwóch pojazdach na mieszkanie. U nas 300 zł, maksymalnie jedna sztuka i trzeba jeszcze składać deklarację PIT w Gdyni.

        • 6 0

      • Nie jesteś dyskryminowana jako kierowca

        Ale jako posiadacz dwóch aut w rodzinie.

        • 4 7

    • Popatrz na 3 maja . Aktualny przykład lizania pupy deweloperom przez siwego oszusta. A poprzedni to park centralny. Piękne przykłady porozumien podstolowych pomiędzy zaprzyjaźnionymi deweloperami a siwym

      • 7 1

  • Gdzie Gdynia a Berlin czy Londyn (5)

    Upadliście na głowę porównując do wielkich stolic europy, dajcie mi metro!

    • 185 4

    • wolisz standardy parkowania Moskwy czy Charkowa ?

      • 3 20

    • niech się porównują do Lubeki czy Kilonii - to jest odpowiednia skala

      • 23 1

    • akurat metro w tym przypadku jest dość łatwe

      tylko jakoś miasto nie chce dostrzec potrzeby drugiej linii...
      Na pewno znacznie trudnej jest dogonić Berlin czy Londyn w konkurencji zielonej przestrzeni publicznej. Po prostu, brak wydajnego, bezkolizyjnego systemu komunikacji i ogólna szczupłość terenu i... ograniczenie mentalne...

      • 7 1

    • Berlin jest jednym z najbardziej zadłużonych miast w Europie. Sama pani Merkel skomentowała, że to zadłużenie zniwelowałoby tylko odkrycie bogatych złóż ropy lub gazu pod Reichstagiem. Gdynia jest równie zadłużona ale poruszać się po niej rowerem nie można bo nie ma ścieżek, skm bo jej nie np na Pogórzu czy Oksywiu zostaje transport kołowy. Mowa o ekologii jest czystą farsą bo to miasto staje się betonową pustynią. Staje się brzydkie a nowe budynki zabierają wszystkie zielone miejsca. W Berlinie rower to podstawa, zieleni, parków jest od groma a dla włodarzy Gdyni tylko zadłużanie jest godne naśladownictwa.

      • 5 2

    • na łeb

      muły mają łeb a nie głowe.

      • 0 1

  • Brak konkretu co do tej aleji 17. grudnia (3)

    • 95 0

    • czego nie zrozumiałeś ? (2)

      prace - z włączeniem w nie przedstawicieli rady dzielnicy - już się odbywają. Dlaczego alei nie uwzględniono w pierwszym etapie realizacji projektu? Ponieważ część działek, przez które przebiega, stanowi własność prywatną.

      • 4 12

      • to, to rozumiem ... konkret

        fakt, iż obecnie nie obserwujemy metamorfozy alei 17 Grudnia, nie oznacza, że nie pracujemy nad nią i nie uwzględniamy jej w planach ...

        • 6 0

      • czy taki układ własności uniemożliwia zbudowanie łagodnego podjazdu dla rowerów obok schodów

        na przedłużeniu mostka nad ulicą Śląską? Pomysł na to był zgłaszany co najmniej 15 lat temu. Czy to jest okres zbyt krótki na porozumienie się z właścicielami i znalezienie rozwiązania?

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Może władze miasta nie zauważyły, że w centrach miast, nie tylko Gdyni znajdują się przede wszystkim biurowce, sklepy i mieszkania prywatne. Tam nie ma zakładów produkcyjnych, fabryk którymi jak kiedyś dowożeni byli ludzie autokarami. Gdynia to też nie starówka w centrum. Reasumując parkingi są potrzebne mieszkańcom i turystom. O zabudowie w Śródmieściu nawet nie wspomnę bo każdy widzi rozlatujące się budy na Skwerze Kościuszki.

    • 262 18

    • Powinnismy zniechęcać turystów do wjazdu do centrum (5)

      Swoim samochodem. W całej Europie tak się robi. Wprowadzić 50zł za jednorazowy wjazd w okolice skweru od Maja do Wrzesnia dla pojazdów spoza województwa i problem się rozwiąże.

      • 7 23

      • "powinnismy zniechęcać turystów" (3)

        tak, z takim zdaniem się zgodzę...
        Trzymać turystykę z dala od przemysłu i handlu.

        • 5 1

        • Najlepiej zniechęcić turystów w ogóle do odwiedzenia Gdyni.

          • 8 2

        • powinniśmy zniechęcać turystów do przyjeżdżania do centrum miasta samochodami (1)

          ulice i place miasta uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów przyciągają turystów i mieszkańców. Dowód: choćby strefy piesze w historycznej części Gdańska i Sopotu.

          • 0 0

          • Żarcik, c'nie? Mieszkańców przyciągną. Mieszkańcy będą sobie chodzić po tych uwolnionych ulicach, dźwigając siaty z zakupami, albo spacerując z niepełnosprawną starszą osobą (o kulach, albo z balkonikiem) do lekarza, kilometr od domu.

            • 2 0

      • Najlepiej żeby w ogóle turyści nie przyjeżdżali. Taką polityką miejską jaką prezentują obecne władze nie zachęci się do przyjazdu do centrum ani turystów ani mieszkańców. Co do pojazdów spoza województwa to ciekawe jak będzie wyglądać weryfikacja jeżeli pracuje się nad rozwiązaniami by nie trzeba było zmieniać tablic rejestracyjnych przy zakupie nowego samochodu.

        • 8 2

    • A komunikacja zbiorowa?

      Niestety nie mamy i nie będziemy mieć metra (jedną linię naziemną kolejki wątpliwej jakości i odległe nadzieję na PKM na północ), ale powinniśmy poprawiać jakość tego co mamy.
      Jako mieszkaniec Gdyni jestem w lecie bardzo zniechęcony masą samochodów zjeżdżających do miasta, samochody zajmują przestrzeń, trują, niszczą infrastrukturę (jeśli parkowane są na chodnikach np.) Cześciej wychodzę do miasta poza tym zwariowanym sezonem jak już jest znacznie spokojnie i można złapać oddech.

      • 0 4

    • Non sequitur

      j.w.

      • 0 1

    • PPP

      Korzystając z uroków kwarantanny czytam sobie Przewodnik Po Polsce (PPP). Taka podróż w trybie zdalnym... Pomorze omówiono najbardziej skrupulatnie! Fajnie. Na Trójmiasto przypada łącznie 12 stron. Myślicie, że po 4? No nie. Gdańsk - 10, Sopot i Gdynia (razem!) - 2. I ani jednego zdjęcia z Gdyni. Naprawdę nie mamy się czym pochwalić?

      • 0 0

    • nie sądze aby dotarla do nich ankieta czy komentarze

      liczy sie agenda i pseudoeko-irnbecylizm

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane