- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (120 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (110 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (61 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (355 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (317 opinii)
Więcej autobusów w tunelu pod Wisłą
Rowerzyści, którzy chcą przedostać się na drugą stronę tunelu pod Martwą Wisłą , muszą skorzystać z płatnej linii autobusowej 258. Obsługujące ją autobusy kursują obecnie co pół godziny i zabierają na pokład od 6 do 8 rowerów. W związku ze zbliżającym się sezonem letnim, we wszystkie soboty, niedziele i święta częstotliwość kursowania zostanie zwiększona.
Po pierwsze nie trzeba już jeździć na półwysep okrężną drogą przez centrum, po drugie - dla niezmotoryzowanych - to świetna okazja do przejechania się tunelem na pokładzie autobusu miejskiego.
W związku z zakazem poruszania się rowerem po jezdniach świeżo oddanej inwestycji, wprowadzono nową linię autobusową 258. Obsługujące ją autobusy kursują pomiędzy Stadionem Energa Gdańsk a Węzłem Ku Ujściu .
Spore zainteresowanie linią dla rowerzystów
Wydawałoby się, że takie rozwiązanie zaspokoi potrzeby rowerzystów, umożliwiając im swobodne podróżowanie pomiędzy wylotami tunelu pod Martwą Wisłą. Sęk w tym, że linia 258 kursuje z częstotliwością co pół godziny, a z pojedynczego kursu może skorzystać maksymalnie 6 rowerzystów. Wydaje się to całkowicie niewystarczające, o czym informował nasz czytelnik, pan Krzysztof.
- Była, piękna słoneczna niedziela. Jeszcze przed sezonem, gdy nie ma turystów. Przyjechałem rowerem na przystanek, powiesiłem rower i usiadłem czekając na odjazd. Po chwili przyjechała jeszcze rodzina 4-osobowa z małym dzieckiem i jeszcze dwóch panów, także na rowerze. Kierowca nie ruszył punktualnie z powodu nadmiaru rowerów w pojeździe. Część osób, która już kupiła bilety, po prostu zrezygnowała z przejazdu - przeczytaliśmy w zgłoszeniu pana Krzysztofa.
Czytelnik zwrócił również uwagę, że informacji o ograniczeniu liczby rowerów nie można znaleźć ani na wiacie przystankowej, ani w autobusie.
- Czy nie lepiej zlikwidować miejsca siedzące i zamontować więcej haków? Co mają zrobić liczne rodziny, jak w opisanym przypadku? Część pojedzie, a część będzie czekać pół godziny na kolejny kurs? - kończy pan Krzysztof.
Maksymalnie 8, a nie 6 rowerów
Opisany wyżej problem przedstawiliśmy rzecznikom ZKM, który odpowiada za tabor, oraz ZTM, który zajmuje się organizacją przewozów. Na chwilę obecną nie planuje się montażu w autobusach dodatkowych haków na jednoślady. Warto jednak pamiętać, że o ostatecznej liczbie przewożonych rowerów decyduje kierowca autobusu.
- Na burtach autobusów jest informacja, tzw. piktogram, że wewnątrz znajduje się 6 wieszaków rowerowych. Na specjalnych hakach jednoślady wiszą w pozycji pionowej i zajmują przez to mniej miejsca. To najbezpieczniejszy sposób przewożenia rowerów. Jeżeli chodzi o przewóz rowerów w komunikacji miejskiej wyjaśnia to odpowiednia uchwała rady miasta. Uchwała nie podaje liczby rowerów, którą można przewieźć, a bezpieczeństwo przewozu ocenia kierowca. Póki co nie planujemy modernizacji autobusów, by zwiększyć liczbę wieszaków rowerowych - tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik ZKM w Gdańsku.
Przedstawiciel mówi natomiast, że na pokładzie autobusów linii 258 można przewozić maksymalnie 8 rowerów. Liczba ta może jednak ulec zmniejszeniu, jeśli w autobusie będzie znajdować się zbyt wielu pasażerów.
- Autobusy obsługujące linię 258 są przystosowane do przewozu większej liczby rowerów. Pojazdem może równocześnie przejechać maksymalnie 8 rowerów: 6 zamontowanych na specjalnych wieszakach i dodatkowo opcjonalnie 2 rowery stojące, jeżeli jest wystarczająco dużo miejsca - informuje Sebastian Zomkowski, z-ca dyrektora ds. przewozów ZTM.
Od soboty więcej autobusów
Oprócz wyjaśnienia kwestii limitu liczby rowerów, władze ZTM zapowiedziały zwiększenie częstotliwości kursowania linii 258. Od najbliższej soboty, w wybrane dni tygodnia autobusy będą kursować co ok. 20 minut.
- Przeprawa przez Martwą Wisłę cieszy się wśród rowerzystów coraz większym zainteresowaniem. Z uwagi na rosnący popyt, od dnia 14 maja, we wszystkie soboty, niedziele, święta w okresie wiosenno-letnim, liczba kursów linii 258 zostanie podwojona. Na linii obowiązuje taryfa zwykła, a więc rowerzyści płacą jedynie za siebie. Rower przejeżdża bezpłatnie - dodaje Zomkowski.
Opinie (191) 2 zablokowane
-
2016-05-12 09:01
A kiedy tunel na Hel?
- 1 0
-
2016-05-12 10:03
Podpowiadam ...
Poza istniejącą ścieżką rowerową w Rotterdamskim Maastunelu { dł.1100 m.} problem rowerzystów rozwiązano w ten sposób ,że kursują tam wahadłowo { od ronda przy wjeżdzie do ronda przy wyjeżdzie ! }dwa autobusy ze specjalnymi przyczepami na rowery i rowerzyści którzy chcą i muszą mogą za darmo z tej metody korzystać .
- 4 0
-
2016-05-12 10:04
Kiedy u nas ???
- 0 0
-
2016-05-12 12:04
Tunel a rrowery
Przygoda montowania aż 6 haków w autobusie plus zabranie 2 rowerów wygląda jak montaż kanapy na 3 osoby w aucie na dachu i mówienie okej ,natomiast jedynym rozwiązaniem problemu jest montaż platformy na 30 rowerów ciągniętych za autobusem .Westerplatte jako wyjątkowe miejsce jest licznie odwiedzane z przymoża gdzie mieszkam do około to 25 kilo razy dwa to 50 dych nierealne dla rodzin i niedzielnych rowerzystów podczas gdy do promu było to niecałe 8 km w jedną stronę zamiast więc tworzyć złośliwości zabrakło profesjonalizmu i konkretnego rozwiązania problemu wystarczyło zobaczyć jak to jest na świecie ,okres maj-wrzesień z platformą rozwiązał by ten dla mnie prosty węzeł gdański w który brną urzędnicy i zkm.Dorzuce na koniec że dobrze by było by prom który ma zakończyć pływanie na koniec maja zaczął pływać na trasie stogi -sobieszewo co rozwiązało by jeszcze większy problem rowerowy przynajmiej piątek-niedziela i regularnie lipiec-sierpień pozdrawiam wszyskich zainteresowanych.
- 0 0
-
2016-05-12 12:17
Proponuję najprostsze z możliwych rozwiązań: (1)
Zlikwidować zakaz ruchu rowerów... Dawniej poruszanie się po drogach rowerami nie był jakimś szczególnym problemem. Na Kaszubach, po wąskich, krętych drogach też jeżdżą rowery.
- 3 0
-
2016-05-12 22:18
popieram.
każdy dobry rowerzysta by tak wolał.
a autobus można by zostawić dla cykorów i chodnikowców.- 0 0
-
2016-05-12 12:36
Jak by pomyśleli to by zrobili składane siedzenia i wieszaki na całej długości. Ale nie, bo ten jest ważniejszy od tamtego.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.