- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (261 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (123 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Więcej kasy na Trasę Sucharskiego
Ministerstwo Infrastruktury chce przeznaczyć więcej pieniędzy na Trasę Sucharskiego, bez której trudno sobie wyobrazić sprawną obsługę ruchu przy okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Kilka dni temu minister infrastruktury Cezary Grabarczyk przekazał do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego "Listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013". Wśród nich jest projekt budowy Trasy Sucharskiego na odcinku od tzw. Obwodnicy Południowej Gdańska do ul. Marynarki Polskiej.
- Lista jest właśnie analizowana i oceniana. Na razie nie chciałbym się wypowiadać na temat sum na poszczególne projekty. Odbieram setki telefonów z takimi pytaniami. Ujawnianie takich informacji niczemu nie służy - mówi Stanisław Krakowski, rzecznik MRR.
Trasa Sucharskiego ma "dostać" więcej pieniędzy niż w ubiegłym roku zaproponował rząd Jarosława Kaczyńskiego. Wtedy mówiono o 200 mln euro.
- Potrzebnych jest 350 mln euro. Ostatnio w rozmowach w Ministerstwie, gdzie prezentowaliśmy projekt i sumę, nikt jej nie kwestionował - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych Urzędu Miasta w Gdańsku.
Pismo z Ministerstwa Infrastruktury to jednak tylko propozycja, decyzję podejmuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Przedstawiciele tego resortu jednak milczą.
- Podamy informację po koniec stycznia - ucina rzecznik tego resortu.
- To projekt strategiczny dla państwa polskiego. O kształcie projektu decyduje wprawdzie MRR, ale myślę, że w tym przypadku ostatnie słowo należeć będzie do premiera - mówi Rudziński.
Trasa Sucharskiego to fragment gdańskiego "ringu", który ma zapewnić nie tylko sprawną obsługę ruchu kibiców do stadionu Baltic Arena, ale także do Portu Północnego z rosnącym przeładunkiem kontenerów. Jest początkiem autostrady A1 i europejskiego korytarza transportowego, który kończy się na Bałkanach.
Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska wierzy, że w razie zbyt małej hojności rządu istnieje wariant rezerwowy.
- Gdyby przyznano nam zbyt małą kwotę, musielibyśmy na przykład zrezygnować z części bezkolizyjnych węzłów na tej trasie - mówi.
Krzysztof Rudziński uważa, że wariant okrojony Trasy jest mało realny: - Trasa to fragment unijnego korytarza i obowiązują nas unijne standardy jej wykonania.
Nawet jeżeli Ministerstwo sięgnie do kieszeni głęboko, nie zakończy problemów z ringiem. By go domknąć - na odcinek od ul. Marynarki Polskiej do Słowackiego - potrzebne jest jeszcze 600 mln zł.
- Mamy nadzieję i te pieniądze pozyskać z programu Infrastruktura i Środowisko - mówi wiceprezydent Szpak.
Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to budowę będzie można rozpocząć najwcześniej w 2009 r., a zakończyć w 2011. Na razie gotowa jest bowiem tylko koncepcja trasy. Trzeba stworzyć projekt. Koszty całego mogą również wzrosnąć. Nie jest to bowiem łatwa inwestycja. W jej przebiegu znajdują się bezkolizyjne węzły, ale również tunel pod Martwą Wisłą.
Opinie (33) ponad 10 zablokowanych
-
2008-01-15 22:40
Brawo Donek druga włoszczowa.
- 0 0
-
2008-01-15 22:41
Brawo (...) za tę wypowiedź
- 0 0
-
2008-01-15 22:45
100 mln EURO na stadion 350 mln EURO na sucharskiego i kolejne 600 mln PLN na zamkniecie ringu. A na OPAT czyli obwodnice polnocna ani zlotówki to jest skandal.
- 0 0
-
2008-01-15 22:49
skoro macie estakade to teraz czas na naszą tunel
- 0 0
-
2008-01-15 22:53
czyżby premier nie zapomniał skąd pochodzi / (1)
dokładnie odwrotnie do kaczyńskich !
- 0 0
-
2008-01-16 06:39
gdzie tu masz premiera??
Rozmowy toczą sie miedzy MI a MRR.
O projekcie.- 0 0
-
2008-01-15 22:53
Tylko ze panstwo nic nie dolozylo do estakady.
- 0 0
-
2008-01-15 23:03
i tak trzymać
Gdańsk - super miasto!
- 0 0
-
2008-01-15 23:08
Czasu mało, coraz mniej, korki coraz większe a oni się wdają w dywagacje....
działać,działać, w oncu za coś bierzecie pensje panowie!
- 0 0
-
2008-01-15 23:12
ogolnie to artykul o tym ze tak w zasadzie to nic konkretnego nie wiadomo.
dobrze ze poprawili tytul z wyborczej, tam napisali o trasie sucharskiej- 0 0
-
2008-01-15 23:30
No w końcu się obudzili ! Trasa Sucharskiego od dawna zasługuje na kapitalny remont. Codziennie przelewa się tamtędy ogromna fala ciężarówek z różnymi ładunkami do tego autobusy oraz turyści zmierzający na Westerplatte czy twierdzę Wisłoujście.
Z roku na rok sprzęt i materiał budowlany drożeje, tak samo jak i płaca robotników. Czym dłużej będą to odkładać to pula potrzebnych środków na tą inwestycje będzie się powiększać i powiększać.
Z resztą tą trasę prędzej czy później i tak trzeba będzie wyremontować, gdy nowo otwarty port kontenerowy zacznie pracować na pełnych 100% obrotach.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.