• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w szczycie do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
4 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście. Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście.

Od poniedziałku autobusy linii nr 147, łączącej centrum Gdyni z Chwarznem i Wiczlinem, będą kursować co 10 minut przez 1,5 godziny w porannym i tyle samo w popołudniowym szczycie przewozowym. Ma to zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.



Czy zdarza ci się nie wsiąść do autobusu z powodu tłoku?

Linia nr 147 łączy centrum z Chwarznem i Wiczlinem. Przejeżdżające przez Witomino autobusy, których ostatnim przystankiem jest pętla Karwiny Tesco, pękają w szwach. Obecnie rano często pojazdy przyjeżdżają na Witomino przepełnione, a z powodu braku rozwiązań promujących komunikację - również spóźnione. Kursują średnio co 15 minut, ale zdarza się, że na autobus trzeba czekać nawet do pół godziny.

Od poniedziałku, 7 października, to się zmieni. W szczycie przewozowym - rano przez 1,5 godziny i tyle samo czasu po południu - autobusy będą jeździć co 10 minut. Zmiany mają pozwolić na większy komfort jazdy i zachęcić rosnącą liczbę mieszkańców do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej.

Rozkład i trasa linii nr 147 w Gdyni


- Stale rosnąca liczba mieszkańców Chwarzna-Wiczlina ma wpływ na wzrost liczby pasażerów i dlatego, na podstawie badań popytu, zdecydowano się już po raz kolejny na zwiększenie liczby kursów na tej linii. Tym samym linia nr 147 stała się jednym z połączeń priorytetowych w gdyńskiej komunikacji miejskiej - wskazuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Korekta rozkładu łączy się z innymi planami władz miasta. W grudniu gotowe ma być rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd".

Niewykluczone, że w następnym roku nastąpią kolejne zmiany.

- Zakładamy, że po uruchomieniu kontrabuspasa na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zwiększy się udział komunikacji miejskiej w obsłudze Chwarzna-Wiczlina i być może konieczne okaże się zagęszczenie autobusów na tej trasie - deklaruje Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Bez poważnego rozważenia budowy linii kolejowej do osiedli Gdynia Zachód

    nie ma szans rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców zachodnich dzielnic Gdyni. Buspas coś pomoże, ale na dłuższą metę tylko częściowo pomoże w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych tak rozczłonkowanego miasta jak Gdynia.

    • 43 3

  • Nigdy tego nie pojmę (14)

    Bloki budują gdzieś w polu na Wiczlinie gdzie niedawno krowy się pasły a w centrum i okolicach tyle pustych przestrzeni do zabudowania, np. tzw. międzytorze albo tereny koło Riviery. A najlepsze że ktoś w ogóle chce mieszkać w tym Wiczlinie...

    • 53 90

    • "Nigdy tego nie pojmę"

      Kiedy tylko pojawia się informacja o inwestycji w dolnym tarasie, od razu podobni tobie sapacze narzekają na korki i brak parkingów. Kiedy budują coś na obrzeżach, też jest źle, bo daleko, bo trzeba budować drogi. Proszę się zdecydować.

      • 12 0

    • (4)

      To sprawdź jakie są ceny za metr w centrum a jakie na obrzeżach, to może dotrze do Ciebie dlaczego mało jest chętnych na centrum.

      • 21 8

      • (3)

        chetnych jest dużo, tylko na pierwszy rzut oka wydaje się, że ich nie stać. Ale na przestrzeni lat okazuje się, że mieszkanie na obrzeżach jest droższe, ciągłe dojazdy, dwa samochody, korki i strata czasu. Według różnych opracowań koszt wyrównuje się już po 8-10 latach, pomijając kwestie, że dla miasta mieszkaniec nowych dzielnic jest 2,5-3 razy droższy.

        • 16 3

        • Tak bylo kiedyś, gdy ceny wcentrum byly rzedu 7 tysiecy, a na dzielnicy 2-3 tysią4 (1)

          Dziś różnice się powiększyły i nawet 25 lat nie starczy by to się wyrównalo z
          kosztami dojazdów

          • 10 5

          • zalezy ile jest warta twoja godzina pracy

            dla wielu sie oplaca. Poza samym centrum, sa etz dobrze skomunikowane dzielnice w miescie

            • 9 3

        • W życiu nie kupiłabym mieszkania w nowym budownictwie w centrum miasta. Większość mieszkań kupowana tam jest pod krótkotrwały najem i wiadomo co się tam dzieje. Dziękuję, wolę korki

          • 11 8

    • Miedzytorze i okolice Riwiery, he,he

      Hałas, smród i okna w okna, dziękuję, wolę pomęczyć się w korkach nich słuchać całą dobę pociągów koło Riwiery i to za gigantyczną kasę.

      • 11 0

    • Wszyscy się w centrum Gdyni nie zmieścimy. Zawsze budowano na obrzeżach. Tyle , że kiedyś to było Wzgórze a teraz Chwarzno - Wiczlino.

      • 16 1

    • Nigdy nie pojmiesz ? To zajrzyj do portfela. Ile kosztuje 1m2 w centrum ?

      Astronomiczne 12-16 tysięcy. Dla kogo te ceny ?

      • 10 6

    • a czy w twojej głowie jest pojecie takie jak CENA za metr ??

      ...no właśnie.

      • 7 10

    • Albo teren jednostek wojskowych

      na Witominie i na Leszczynkach. Na zdjęciach satelitarnych widać, jak dużo miejsca zajmują.

      • 19 0

    • Nie zrozumiem (1)

      Jak można mieszka w centrum? Pełno spalin, hałasu, tłumy ludzi - dramat!

      • 31 19

      • Polska w ruinie, budują, inwestują, autobusy jeżdżą

        samochodów pełno, Polska w ruinie

        • 12 8

    • Przecież na międzytorzu mają być bloki

      • 18 3

  • Opinia wyróżniona

    Dwie propozycje których nik nie bierze pod uwagę (5)

    1. Przedłużyć linie 141 do ronda Sokółki
    2.Stworzyć nową linię z Wiczlina przez Chwarzno do Węzła Cigielskiej i z powrotem. Do Wezła Ciegielskiej może jechać Małokacką a wracać Kielecką.

    • 96 12

    • 1. słuszna uwaga (3)

      141 od Witomina do pętli jadą praktycznie puste. Wydłużenie linii choćby o odcinek leśny do następnej pętli Apollina lub do pętli Chwarzno Sokółka znacznie podniosłoby efektywność

      • 29 0

      • X do pętli Apollina? (1)

        • 6 1

        • Absolutnie nie.

          Istotą linii X jest to, aby szybko przetransferować pasażerów z Oksywia/Obłuża na Dąbrowę/Karwiny. Dodanie jednego przystanku znacznie obniży atrakcyjność tego połączenia. Od pośpiesznej obsługi Apollina jest linia K.

          • 3 5

      • W tym wszystkim najlepsze jest to, że takie rzeczy zauważają zwykli pasażerowie a nie ciecie z ZKM. A dlaczego? Ponieważ zwykli ludzie w odróżnieniu do "świty" ZKM korzystają z komunikacji

        • 29 4

    • ZKM nie musi się chwalić co planuje

      A planuje wydłużenie linii 141 do Chwarzna Sokółki przy wykorzystaniu środków na tabor z UE.

      • 6 8

  • jk (1)

    parę lat temu była dobudowana droga przez las Kwiatkowskiego do obwodowej ,która jest tylko zjazdem i wjazdem na obwodnicę w jednym kierunku a trzeba było pomyśleć o wyprowadzeniu wylotu i wlotu na ul Marszewską przez las .Nawet teraz warunki terenowe na to pozwalają jeden wiadukt od strony marszewskiej na kwiatkowskiego bo jest miejsce ,a powrót z tych dwóch pasów lewoskrętu prawy może być jeszcze na wprost..Wtedy dużo stoczniowców i portowców i innych pracownikow w okolicach portów nie jechało by Kartuską albo przez Witomino.

    • 28 19

    • Ci robiła, to powinni wokol portu i stoczni mieszkać, w hotelowcach, albo innych szalasach.

      • 0 11

  • Tylko szkoda że (1)

    Pierwszy 147 z Witawy jedzie o 6 marne szanse dostać się do pracy na 6

    • 46 0

    • Jedź na 8, wtedy zdążysz.

      • 11 5

  • (1)

    A może 194 w stronę pogórza górnego by też tak zrobić o 5 rano ludzie czekają 20 minut na polaczenie

    • 35 12

    • To po co o 5 rano gdzies jeżdżą?

      • 0 13

  • Czemu nie ma częstszych połączeń z Niemotowa do Gdyni w szczycie (1)

    Trzeba czekać 30 minut. Może warto dać chociaż po 1 czy 2 kursy rano i popołudniu dla linii 140.

    • 37 16

    • Jak tam same niemoty, to po co więcej kursów? Niemoty i tak nie ogarnę..

      • 7 1

  • Brawo Gdynia! (8)

    W Szemudzie bez zmian - brak autobusów z i do Gdyni w weekendy i świeta bo wójt uważa, że mieszkańcy nie potrzebują.

    • 67 21

    • A kogo jakieś Szemudy i wina obchodzą? Chce się na wsi mieszkać, trudno.

      • 7 0

    • Jest autobus od Tesco

      Można się dostać do Szemuda z Gdańska niestety z przesiadką w Chwaszczynie, a z Gdyni od Tesco na Karwinach jedzie autobus. Nie wiem dlaczego ale nie widniej na rozkładach na stronach Szemudu,ale jeździ, choć rzadko, trzeba zadzwonić na infolinie PKS, też szukaliśmy połączenia.

      • 5 2

    • A co nas, w Trójmieście, obchodzą problemy gminy Szemud? (1)

      • 15 8

      • Bo 3/4

        Mieszkańców tej gminy urodziło się inwychowalo w Gdańsku lub Gdyni i do pracy jezdza do Trojmiasta.Trojmiasto to rowniez jego przedmiescia.Wolny rynek napędza rozbudowe wiosek , które staja sie nieoficialnymi jego osiedlami.

        • 15 5

    • Nie narzekajcie, gmina Szemud dba o swoich mieszkańców przynajmniej zapewniając im WODĘ, gaz, idzie kanaliza. W Gdyni mieszkańców traktuje się jak zło konieczne. Nie mamy wody w 21 wieku, nie mówiąc o kanalizacji, gazie. Droga(ul Sucha i nie tylko) wygląda jak księżycowy krajobraz. Próbują zmusić mieszkańców do jeżdżenia autobusami a pytanie który z włodarzy miasta nimi jeździ?

      • 11 3

    • Wójt

      Pompuje cała kasę w Kielno, które ma raptem 1500 mieszkańców. Nie ma kasy dla reszty gminy.

      • 18 0

    • (1)

      Trzeba pozdrowić wójta da kasę będą autobusy,prosta sprawa.

      • 23 0

      • rząd blokuje wszystkie inwestycje, na 500+ wszystko wydał

        • 13 8

  • Tylko rozszerzenie Chwarznieńskiej i Rolniczej rozwiąże problem

    Autobusy nie przejadą częściej, bo stoją w korkach, od 10 lat zarządzający mamili nas perspektywą przebudowy,ogłaszali przetargi na poszerzenie Chwarznieńskiej, to tam i na Rolniczej jest wąskie gardło, i nic nie zrobili, a Gdynia Zachód coraz liczniejsza.

    • 34 13

  • Zwiekszy sie...

    Udzial.....chyba liczby wypadkow jak autobusy zaczna jezdzic pid prad.Kto wpadl na taki genialny pomysl

    • 26 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane