• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w szczycie do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
4 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście. Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście.

Od poniedziałku autobusy linii nr 147, łączącej centrum Gdyni z Chwarznem i Wiczlinem, będą kursować co 10 minut przez 1,5 godziny w porannym i tyle samo w popołudniowym szczycie przewozowym. Ma to zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.



Czy zdarza ci się nie wsiąść do autobusu z powodu tłoku?

Linia nr 147 łączy centrum z Chwarznem i Wiczlinem. Przejeżdżające przez Witomino autobusy, których ostatnim przystankiem jest pętla Karwiny Tesco, pękają w szwach. Obecnie rano często pojazdy przyjeżdżają na Witomino przepełnione, a z powodu braku rozwiązań promujących komunikację - również spóźnione. Kursują średnio co 15 minut, ale zdarza się, że na autobus trzeba czekać nawet do pół godziny.

Od poniedziałku, 7 października, to się zmieni. W szczycie przewozowym - rano przez 1,5 godziny i tyle samo czasu po południu - autobusy będą jeździć co 10 minut. Zmiany mają pozwolić na większy komfort jazdy i zachęcić rosnącą liczbę mieszkańców do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej.

Rozkład i trasa linii nr 147 w Gdyni


- Stale rosnąca liczba mieszkańców Chwarzna-Wiczlina ma wpływ na wzrost liczby pasażerów i dlatego, na podstawie badań popytu, zdecydowano się już po raz kolejny na zwiększenie liczby kursów na tej linii. Tym samym linia nr 147 stała się jednym z połączeń priorytetowych w gdyńskiej komunikacji miejskiej - wskazuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Korekta rozkładu łączy się z innymi planami władz miasta. W grudniu gotowe ma być rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd".

Niewykluczone, że w następnym roku nastąpią kolejne zmiany.

- Zakładamy, że po uruchomieniu kontrabuspasa na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zwiększy się udział komunikacji miejskiej w obsłudze Chwarzna-Wiczlina i być może konieczne okaże się zagęszczenie autobusów na tej trasie - deklaruje Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • (1)

    A może 194 w stronę pogórza górnego by też tak zrobić o 5 rano ludzie czekają 20 minut na polaczenie

    • 35 12

    • To po co o 5 rano gdzies jeżdżą?

      • 0 13

  • Alutka

    Ciekawy pomysł nowego połączenia (wybrane kursy linii 172) Karwiny PKM przez Wiczlino, Ogród Botaniczny Marszewo do Dworca w Chyloni- czas przejazdu 35 minut. Szybki dojazd do Chyloni z pominięciem centrum Gdyni a dalej np. SKM kierunek Wejherowo, lub autobusem Kierunek Cisowa lub Obłuże. Można można ale taki autobus MUSI jeździć w tygodniu i to przez cały rok a nie na niedzielne wycieczki

    • 46 8

  • Zwiekszy sie...

    Udzial.....chyba liczby wypadkow jak autobusy zaczna jezdzic pid prad.Kto wpadl na taki genialny pomysl

    • 26 20

  • Tylko szkoda że (1)

    Pierwszy 147 z Witawy jedzie o 6 marne szanse dostać się do pracy na 6

    • 46 0

    • Jedź na 8, wtedy zdążysz.

      • 11 5

  • Tylko rozszerzenie Chwarznieńskiej i Rolniczej rozwiąże problem

    Autobusy nie przejadą częściej, bo stoją w korkach, od 10 lat zarządzający mamili nas perspektywą przebudowy,ogłaszali przetargi na poszerzenie Chwarznieńskiej, to tam i na Rolniczej jest wąskie gardło, i nic nie zrobili, a Gdynia Zachód coraz liczniejsza.

    • 34 13

  • jk (1)

    parę lat temu była dobudowana droga przez las Kwiatkowskiego do obwodowej ,która jest tylko zjazdem i wjazdem na obwodnicę w jednym kierunku a trzeba było pomyśleć o wyprowadzeniu wylotu i wlotu na ul Marszewską przez las .Nawet teraz warunki terenowe na to pozwalają jeden wiadukt od strony marszewskiej na kwiatkowskiego bo jest miejsce ,a powrót z tych dwóch pasów lewoskrętu prawy może być jeszcze na wprost..Wtedy dużo stoczniowców i portowców i innych pracownikow w okolicach portów nie jechało by Kartuską albo przez Witomino.

    • 28 19

    • Ci robiła, to powinni wokol portu i stoczni mieszkać, w hotelowcach, albo innych szalasach.

      • 0 11

  • Bez poważnego rozważenia budowy linii kolejowej do osiedli Gdynia Zachód

    nie ma szans rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców zachodnich dzielnic Gdyni. Buspas coś pomoże, ale na dłuższą metę tylko częściowo pomoże w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych tak rozczłonkowanego miasta jak Gdynia.

    • 43 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane