• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej licencji w Gdyni, taksówkarze narzekają

Michał Sielski
29 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdyńscy taksówkarze twierdzą, że nie będą mogli się utrzymać jeśli konkurencja będzie coraz większa. Gdyńscy taksówkarze twierdzą, że nie będą mogli się utrzymać jeśli konkurencja będzie coraz większa.

200 nowych licencji dla taksówkarzy będzie można zdobyć w 2011 roku w Gdyni. Ceny przejazdu - i tak niższe niż w Gdańsku - mogą jeszcze spaść. Taksówkarze są oburzeni, twierdzą, że ich praca staje się coraz mniej opłacalna, więc wzrośnie szara strefa.



Czy limity dla taksówkarzy powinny być wprowadzane przez miasto?

Już w sierpniu Zrzeszenie Transportu Prywatnego w Gdyni, Związek Zawodowy Taksówkarzy NSZZ "Solidarność" w Gdyni oraz Federacja Konsumenta w Gdańsku zostały poproszone o opinię w sprawie przyznania nowych licencji dla gdyńskich taksówkarzy w 2011 roku.

"Solidarność" zgodziła się na 30 nowych licencji, jeszcze bardziej radykalne było Zrzeszenie Transportu Prywatnego, proponujące przyznanie ledwie 10 nowych licencji. Federacja Konsumentów była zdania, że wszystko powinien regulować rynek, a nie urzędowa reglamentacja.

- 200 nowych licencji to absurd, ale chyba wszyscy się już przyzwyczailiśmy, że my się nie zgadzamy, a władza robi swoje. Protestować jednak nie będziemy, bo cóż to da? Walczyć będą jednak w naszym imieniu związki zawodowe. W efekcie dojdzie do tego, że taksówkarze będą jeździć bez licencji i oszukiwać na podatkach. Każdy będzie wolał nakarmić własne dziecko, niż zapłacić np. ZUS - denerwuje się Jacek Kalinowski, przewodniczący zarządu Plus Bis Taxi Gdynia, pobierającego 2 zł za przejechanie 1 km.

- Chodzi nam tylko o urynkowienie usług, postępujemy tak od wielu lat - ripostuje Jerzy Zając, dyrektor gdyńskiego Urzędu Miasta. Głosami Samorządności, PiS i PO projekt został przegłosowany na środowej sesji Rady Miasta.

Nowe ulice: Rybickiego i Płażyńskiego

Podczas środowej sesji gdyńscy radni przegłosowali też nadanie nazw nowym ulicom, które pojawią się na pirsie prywatyzowanego Dalmoru zobacz na mapie Gdyni. Otrzymają one imiona zmarłych w wypadku pod Smoleńskiem Arkadiusza Rybickiego i Macieja Płażyńskiego. - To będą dwie główne ulice w prestiżowej części miasta - mówi radny Andrzej Kieszek, podsumowujący projekt.

Opinie (163) ponad 20 zablokowanych

  • Uwaga Uwagaaa jedzie GWeeee nie ma to jak taxówka z GWE (1)

    Normalnie raz byłem zmuszony korzystać i muszę przyznać że GWE zawsze poozostanie GWEEE

    • 7 5

    • ...

      Stary też ma GWE i nie rozumiem o co Ci chodzi... masz GA czy leasing :) kompleks GWE jest bardzo widocznych u słabych kierowców z innymi blachami...
      Twój post wnosi na prawdę dużo do dyskusji Baranie...

      • 2 0

  • Jestem z Gdyni, mieszkam w Rumi (3)

    jak pozbyć się GWE ? Mam 30 tysięcy oszczędności

    • 14 5

    • Wyraz twarzy Cię zdradzi - operacja plastyczna

      • 12 4

    • do śłedziowni wracaj

      wielki panie... niestety ale wasze kilka lat miasta to pikuś w porównoaniu do gdańska itp itd.. więc jeżeli rumunia ci nie pasuje kmiocie to zmyakaj do patologicznej chyloni skad cie rodzice dresiarze wypuscili w swiat

      • 3 3

    • następny głupek....

      • 1 0

  • Nie, wyglądam tak samo jak miastowy z Orunii, czy innej Chylonii (4)

    • 4 1

    • buhahahaha (3)

      miastowy z Chylonii?? Buhahahahahaha

      buhahahahaha

      • 2 4

      • Chodzi o to, że wstyd (2)

        • 3 1

        • hahah ale bieda (1)

          owszem masz rację, mieszkać w chylonii i innej slamsowej dzielnicy to wstyd.. chyba juz lepiej zmiaeszkiwac nowy port. chociaz nie.. mamy klif i batory i jest własciwie fajowo

          • 1 3

          • WY WSZYSCY...

            JEDNAK ZACHOWUJECIE SIĘ JAK Z BOLSZEWA :))))

            • 1 0

  • Paranoja. (1)

    To tak jak by właściciel sklepu żądał od miasta aby zakazano otwierania innych sklepów w jego okolicy bo konkurencja obniży mu dochody. Albo fryzjer czy solarium, który chciał by zakazywać otwierania innych zakładów...

    Jak się panu taksówkarzowi nie podoba konkurencja, to niech zrezygnuje z bycia taksówkarzem (dla dobra innych kolegów po fachu) i idzie do Biedronki na kasę...

    • 34 2

    • A co, kasjer w Biedronce to dla ciebie już samo dno?

      Sam kupujesz w Biedronce, więc trochę hamuj. Jak cię mamusia przestanie karmić, to nabierzesz szacunku do pracy i może sam będziesz skomlał, żeby cię zatrudnili, np w Biedronce.

      • 6 0

  • Jest wolny rynek więc może być tyle taksówek ile osób podejmie pracę w zawodzie taksówkarza.

    Nie dla głupiego koncesjonowania !

    • 24 1

  • Nowe firmy (2)

    A co się stało z jakąś taxi firmą spoza kraju? Mieli byc tańsi i jeździc małymi autkami miejskimi.
    Jeden ze 2 lata temu bywał na ulicach oklejony i zniknął.

    • 7 0

    • Jak to co się stało?

      Jak szybko się pojawili, tak szybko uciekli. Taki to dochodowy interes!

      • 0 0

    • złoty

      POczekajcie na konkurencje z Chin to was załatwi

      • 0 0

  • zacofane towarzystwo

    jak się nie opłaca niech zmieni zawód, znieść koncesje po co to komu?

    • 12 1

  • Jak będzie wolny rynek (5)

    To wszyscy ustawią wysokie ceny i nie będziesz miał się gdzie poskarżyć :)

    a Urząd Ochrony Konsumenta nic nie zrobi bo każdy taksówkarz powie, że jest wolny rynek i nikt Ciebie nie zmusza do jeżdżenia z nim za np 3zł za km i masz pójść do kogoś innego kto ma taniej

    To znajdziesz kogoś za 2zł za km i z nim będziesz jeździł, ale nie liczyłbym by znalazł się ktoś tańszy, gdyż skoro liczba taksówkarzy wzrośnie, zmniejszy się liczba kursów na taksówkarza, a oni podniosą wówczas stawki by starać się jak najmniej stracić.

    Podstawy ekonomii.

    Kolejna zasada - wszystko ma swoją cenę, nie znajdziesz nigdzie chleba za 1zł

    • 6 21

    • Nie odrobiłeś lekcji z mikroekonomii :)))

      • 5 1

    • (1)

      "Jak będzie wolny rynek (1) To wszyscy ustawią wysokie ceny " - a to podpada pod zmowę cenową, co jak najbardziej można zgłosić do urzędu ochrony konsumenta.

      • 8 0

      • Jeśli każdy podniesie ceny bez konsultacji z innymi...

        ... to nikt tego nie udowodni.

        Nie ma co się łudzić, że będziemy płacić 50gr za km, bo nikomu nie będzie się to opłacało, fakt że taksówkarz zrobi więcej kursów, ale zarobi mniej, samochód będzie się szybciej niszczył, taksówkarze poniżej punktu opłacalności nie utrzymają się na rynku długo, wycofają się lub podwyższą ceny.

        • 2 1

    • dokładnie odwrotnie

      Wszytsko się zgadza tylko przekręciłeś wsystko dokładnie o 180 stopni odwrotnie pseudo ekonomisto, jak znikną koncesje, to wzrośnie liczba taksówkarzy, a ceny spadną bo to się nazywa konkurencja, nie ma lepszej regulacji cen niż rynkowa, Ci co według Ciebie podwyższą ceny to po miesiącu bedą na bezrobociu, rynek ich wyprostuje.
      Ty pewnie byś podniósł ceny.....:-)
      Założę się o każde pieniądze, że nie prowadzisz własnego interesu, to widać na kilometr, z takim światopoglądem nie pociągnąlbyś budki z hotdogami....

      • 5 0

    • Pseudoekonomisto już spieszę wyjaśnić

      W "wolnym rynku" cenę kształtuje... rynek.. a dokładniej... klient. Konkretnie mówiąc stosunek popytu do podaży. A nie sprzedający, który sobie ustala, że będzie sobie coś sprzedawał po jakiejś cenie...

      • 0 0

  • (2)

    " wszystko ma swoją cenę, nie znajdziesz nigdzie chleba za 1zł"

    nie porównuj wypieku i dystrybucji chleba do przewozu osób
    chleba nie wypiecze ci pierwszy lepszy zomowiec, a złotówą może być każdy

    • 9 7

    • dam ci złotówkę za każdy post

      • 4 0

    • galuks

      Co to ma do rzeczy?

      Żeby upiec chleb musisz mieć składniki (kosztują) i paliwo do pieca (kosztuje) sam piec (kosztuje), włożyć nakład pracy (kosztuje czas i siłę)

      Żeby przewieźć człowieka musisz mieć czym, czyli samochodem (kosztuje), musisz mieć paliwo (kosztuje) i musisz włożyć w to nakład pracy (czas i siła)

      By dostać coś za darmo musisz łapać stopa lub iść do Caritasu.

      • 6 0

  • Solidarność jest przeciw ???

    Nie mogę w to uwierzyć. Przecież oni zawsze domagali się zwiększenia zatrudnienia.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane