Fakty i opinie

stat

Wiecha na wiadukcie w Porcie Gdańsk


Najnowszy artukuł na ten temat

Nowa linia kontenerowa w Gdańsku

Łagodna zima i sprawne działanie wykonawcy, który prowadzi roboty mimo ciągłego ruchu ciężarówek i pociągów towarowych sprawiły, że już po czterech miesiącach prac na wiadukcie WD4 w Porcie Zewnętrznym zobacz na mapie Gdańska zawisła wiecha.



Przebudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Północnym jest częścią największego programu inwestycyjnego w historii Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. W połowie listopada pod wiaduktem wmurowano kamień węgielny, a zaledwie 4,5 miesiąca później na obiekcie zawisła wiecha. W czwartek o realizowanej inwestycji opowiedział dziennikarzom prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.

- W ramach inwestycji powstają nowe drogi i szlaki kolejowe, tak, aby ruch na terenie portu odbywał się bezkolizyjnie. Krzyżowanie tych dróg spowalnia działania poszczególnych terminali. Zyskamy też drugi tor w Porcie DCT, wyprowadzenie ładunków z terminala będzie dużo prostsze, zwiększą się przeładunki i przepustowość portu. Efekt finalny zobaczymy już pod koniec tego roku.
Rozbudowanie dróg oraz torów kolejowych w Porcie Północnym to jeden z kilku projektów, które uzyskały 85-proc. dofinansowanie z unijnego programu CEF Łącząc Europę (Connecting Europe Facility). Za przeprowadzenie prac odpowiedzialna jest sopocka firma NDI.

Projekt obejmuje przebudowę ulic: Poinca, Kontenerowej i Budowniczych Portu Północnego. Powstanie też fragment ulicy Nowej Portowej. Pojawi się dodatkowy tor do terminalu DCT, nowe tory do terminali węglowych, nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym oraz parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części Portu.

Spółka NDI przebuduje łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizuje i wybuduje także 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów. Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz zespołem rur paliwowych.

Nowy układ drogowo-kolejowy ma stanowić także zaplecze dla przyszłego Portu Centralnego, dzięki któremu przeładunki Portu Gdańsk podwoją się do 100 mln ton rocznie. Wartość kontraktu to 175 mln zł. Cały projekt zostanie zrealizowany do końca 2020 roku.

Wiadukt kolejowy przy DCT. Materiał z końca lutego

Opinie (65) ponad 10 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.