• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieczorna awaria promu w Gdańskiej Stoczni Remontowa

erka
12 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
  • Prom oparł się o ścianę doku stoczniowego i będzie wymagał niewielkiego remontu.
  • Prom oparł się o ścianę doku stoczniowego i będzie wymagał niewielkiego remontu.
  • Prom oparł się o ścianę doku stoczniowego i będzie wymagał niewielkiego remontu.
  • Prom oparł się o ścianę doku stoczniowego i będzie wymagał niewielkiego remontu.
  • Prom oparł się o ścianę doku stoczniowego i będzie wymagał niewielkiego remontu.
  • Prom oparł się o ścianę doku stoczniowego i będzie wymagał niewielkiego remontu.

Jak informowaliśmy we wczorajszym Raporcie z Trójmiasta, wieczorem doszło do awarii i zadymienia statku ro-pax "Princesse Benedikte". Dzisiaj przyczyny awarii będzie wyjaśniać specjalnie powołana komisja.



Podczas operacji wydokowania, na skutek zaniku napięcia elektrycznego, doszło do groźnego przechyłu jednostki. W jego wyniku statek oparł się o ścianę doku pływającego. Jednocześnie doszło też do zwarcia w instalacji elektrycznej i zapalenia się otuliny instalacji. Zalane zostały też agregaty i nastąpił wybuch akumulatorów.

Podczas wypadku nikomu z pracowników stoczni oraz załogi statku nic się nie stało.

Jak na razie koszty naprawy statku nie są znane. W czwartek zarząd Gdańskiej Stoczni Remontowej powołał specjalną komisję w celu wyjaśnienia przyczyn zdarzenia. W czwartek specjalna grupa płetwonurków dokona też oględzin podwodnej części kadłuba statku.

"Prinsesse Benedikte" to prom, który obsługuje trasę Rodbyhavn-Puttgarden, pomiędzy Danią a Niemcami i należy do armatora Scandlines. Jednostka zaopatrzona jest w jeden z największych systemów akumulatorowych, które wykorzystywane są w branży morskiej na świecie.
erka

Miejsca

Opinie (197) ponad 20 zablokowanych

  • prawda (9)

    Czemu nie napiszecie prawdy, ze prom ma dziurę w dnie i nie mogą go podnieść. Łatają ją żeby móc wodę z siłowni wypompować a jest na tyle duża że kilblok wpadł przez nią do siłowni. Dok też jest uszkodzony ale jeszcze nie wiadomo w jakim stopniu

    • 23 1

    • statek stoi na wielu kilblokach, więc niemożliwe jest (2)

      wpadnięcie jednego z nich do wnętrza.

      • 0 2

      • ładnie pomalowany

        Poszycie kadłuba trzyma się na farbie? Pewnie na sprzedaż na wyspy Hula Gula.

        • 0 0

      • Stoi na wielu kiedy jest stabilny a kiedy się przechyla to wypadają spod niego jak klocki

        • 0 1

    • Bez przesady taka awaria to lekkie podkniecie patrzac na caly rok statek zalataja dok naprawia
      Ten statek to i tak byl kawal zlomu pewnie armator sie ucieszy ze z ubezpieczenia dostanie kase bo w stoczni polnocnej zrobia mu taki sam w 3 mies za kilkadziesiat mln
      Z ubezpieczenia tez sporo dostanie o a firma ubezpieczeniowa bedzie sie sadzic ze stocznia chociaz nic nie wygra bo to nie byla niczyja wina awaria instalacji zamykajacej zawory
      Po prostu nastepnym razem wyznaczy ubezpieczyciel pewne normy przy dokowowaniu

      • 1 1

    • Prom kaput

      Rany boskie, taki piekny statek zalatwili, wielomilinowe straty.

      • 5 2

    • Słuchaj głupolu

      Nie pisz o takich szczegółach skoro je znasz (nie ty jeden), nie s.r.. się we własne gniazdo! Płacą ci za to czy chcesz się popisać???

      • 7 5

    • (1)

      Słyszałem że on ma tam parę dziur w dnie statek jak i dok maszyny zalane elektryka w p***ziet koszta zarąbiste

      • 3 3

      • no niby napisali ze zalane agregaty i akumulory

        to juz teraz wiem jak sie to stało bo na pewnie nie od małego przechyłu. A tu widac ze dziurę w dnie zrobiło. podczas zejscia z doku nie mogli zatrzymać wpływania wody do doku bo mieli blackout w doku. No ale ubezpieczeni chyba są.

        • 4 1

    • Tego nie można nazwać awarią. Gdyby nie to że nie zdążył cały zejść z doku to poszedłby na dno jak kamień. To po prostu katastrofa

      • 7 2

  • czemu przechyla się statek

    Bo jest źle zabalastowany proste!!!

    • 0 0

  • Wiecej kultury (2)

    Co do kadry zarzadzajacej to 90 procent nich bym wymienił gdyz nie nadaja sie na swoje stanowiska. Od wielu lat w krajach cywilizowanych wprowadza sie praktyke ze pracownik zadowolony jest bardziej wydajny. Badania psychologiczne zrobione przez amerykanski instytut potwierdzaja to. A u nas jest mentalnosc PRLowska aby rąbac pracownika. Ostatnio słyszałem jak swiezy koordynator mowił do kierownika "rąbac, nie wyrozniac...". Takie myslenie jest norma w naszej stoczni. I wstyd mi ze mamy takie osoby na stanowiskach zarzadzajacych ludzmi. Z punktu psychologicznego to takie osoby maja problem z własna psychika, czesto sa sfrustrowane i rąbaniem ludzi podbudowywuja własne ego "ze kim to ja nie jestem, przeciez jestem jak bog bo nikt mi nie podskoczy". Zachowujecie sie nie jak ludzie wykształceni mieszkajacy w kraju cywilizowanym a jak zwierzeta mieszkajace w dziczy. Wiec apeluje o wiecej kultury bo na tych stanowiskach jestescie dzieki NAM i to my robimy na was.

    • 13 1

    • Niestety ale jacy pracownicy, taka kadra zarządzająca. Z kulturalnym i uczciwym pracownikiem można porozmawiać, uzgodnić, nawet nagiąć zasady do jego wygody. Z roszczeniowym bucem który nic nie potrafi a ma tylko wymagania - nie da się rozmawiać.

      • 0 0

    • Bienio on tour

      • 0 0

  • prawda sprawiedliwy (3)

    jeszcze te g*wnian.... RDNy co chcą żeby pisał jeden na drugiego
    a jak jest pilny statek i wielki syf jeden nad drugim pracuje np. na scruberach to bhpowca żadnego nie ma żeby wstrzymał prace . niewygodne RDNy kierownicy wyrzucają do kosza i po problemie. BHPowców to ponad dwudziestu już jest
    a najlepsze są kobiety z bhp farsa uczy cię roboty a sama tylko mopem operuje

    • 15 2

    • a dlaczego ty nie wstrzymasz prac... (1)

      ....jak widzisz zagrożenie/niebezpieczeństwo?!!!!! Zgodnie z PL prawem to każdy ma nie tyle prawo a OBOWIĄZEK wstrzymania/niedopuszczenia do prac jeżeli widzi niebezpieczną sytuację!!!

      • 3 3

      • a później na trawę jeść mirabelki ;)

        • 0 0

    • Ta kobieta...

      Szanowny Panie Kazdy zgodnie z prawem ma prawo odsunac się od zagrożenia. Inspektorzy nie maja fizycznej mozliwosci bycia wszedzii o kazdym czasie. Telefony do inspektorow rowniez nie sa anonimowe...zawsze mozna zadzwonic. Do poprawy poziomu bezpieczenstwa poza przepisami i ich egzekwowaniem niezbedna jest swiadomosc pracownikow.
      Serdecznie pozdrawiam "Ta kobieta".

      • 2 0

  • JJJ

    No i co dalej?

    • 0 0

  • ) (7)

    Sprawa prosta przed wejściem na dok trzeba odpowiednio zabalastowac statek...przed wyjściem podobnie. ..podejrzewam że załoga to ruskie i filipino. ....także sprawa jest jasna.

    • 27 63

    • dok w tydzień wyremontowany pyzan już tam lata z kowalami
      statek plywa zaraz wejdzie da dok 4 i go zrobia gora miesiąc jak wypłynie nikt nie będzie pamietal

      • 1 0

    • pozdrawiam

      tylko to dok sie przechylił a na nim polska załoga, ale masz racje bo zatrudniali ludzi ze spółek bez doświadczenia zamiast stałej załogi doku taniej i pewnie się opłaciło...

      • 1 0

    • Niedziela juz wydokowany

      • 0 0

    • Fachwoca zapraszamy na stocznię, z dobrą wiedzą dobrze płącą. A kto balastuje statek na doku?

      • 4 2

    • gamoniu musi być jak najbardziej wybalastowany żeby z doku latwiej wyjść
      a sprawa prosta awaria instalacji elektrycznej

      • 4 4

    • nie robole ukrainscy zawinili

      • 4 2

    • to było wyjście z doku

      • 21 0

  • Przeczytałem te wszystkie wpisy i mam jedna refleksje: Polacy maja w genach samozagłade. (5)

    Tak pluć na firmę, która daje chleb i godziwe zarobki mogą tylko skończeni idioci i debile. Sorry za szczerość, ale wielu z was kopiuje XVIII wiecznych warchołów, którzy podobnie zgubili Polskę.

    • 9 10

    • typowe... (2)

      ..... typowenie myslenie postkomunistyczne... Pewnie że pluje na firme która nie szanuje swoich pracowników. Pewnie że pluje na firme która każe mi robić na sprzęcie z lat 70 i wymaga aby było szybko i dobrze... My chcemy dobrze i bezpiecznie pracować. Mówisz o godziwych zarobkach a większoś produkcji zarabia poniżej średniej krajowej. W firmie która generuje miliardowe zyski. Boli cie że ludzie chcą zmienic coś na lepsze?? No jasne,mamy siedzieć cicho i sie nie odzywac . Uważasz że jestem ,,idiotą i debilem,,? Spojrz na siebie ,oceniasz mnie jako osobe wogóle mnie nie znając. Gratuluje... Nie ma w twojej wypowiedzi żadnej merytoryki. I to ty widze jesteś osobą która pluje na drugiego człowiek dla samej zasady plucia.

      • 6 3

      • miej odwagę... (1)

        ...podpisać się imieniem i nazwiskiem lub tak jak piszesz powiedzieć to na forum publicznym w pracy a nie ukrywasz się w tej dyskusji tutaj i piszesz o jakiejs odwadze!

        • 1 1

        • panie xxx..

          jesteś idiotą i jest to słuszna ocena twojego wpisu. kilka postów wyżej chłopaki piszą że każdy kto sie wybija w pracy jest zwalniany. że remontowa stosuje polityke czystego pięknego piarowskiego mobingu. wiec pani xxx,dajemy sygnał ludziom że tam wcale nie jest tak kolorowo. I uwierz, że wkoncu balonik pęknie . A ty się podpisałeś pouczając nas o dwadze panie ,,xxx,,?

          • 0 0

    • kim ty jesteś

      kim ty jesteś pracujesz tam wiesz jak się traktuje ludzi podwykonawców nie więc nie pisz głupot

      • 3 1

    • aby przywrócić normalnosc

      Wróćmy do czasów Chrobrego i wcześniejszych jak Polska była mocatstwem szanuj Polskę boś Polakiem

      • 0 1

  • ludzie.... (1)

    Jesteśmy Polakami i nie plujmy na naszą Polskośc. Nasza historia jest zafalszowana bo nie chcą aby Polska znowu stała się mocarmocarstwem. Czy wiecie że Polacy założyli Hamburg, Lubeke Moskwę poszukajcie w internecie wykładów z dawnej historii Polski czy wiecie źe Polacy i Wikingowie to jedno, że czasy Lechitow (dawna nazwa Polaków) sięgają do czasów biblijnych dlaczego plujecie na to co Polskie ba swój kraj co wam zawinił to rządzący zawinili powinni być sługami a są władzami zmieńcie myślenie stocznia jest polska wiec należy jej się chwała za to ze wyremontowala wiele statków które pływają i nic się nie dzieje dlaczego o tym nie piszecie że zdazyl się jeden wypadek (nic nikomu się nie stało-A pisali i mówili że są niby ofiary w ludziach to w takim razie wy jesteście ofiarami Myślenia lub nie myślenia)robią z was beamozgowcow i pozwalacie na to plujecie na własną historię Wikingowie to Polacy a oni budowali najwspanialsze statki zastanówcie się

    • 4 1

    • Ogladasz jakis oszolomow o lechitach to jeszcze 100 lat temu w na wsiach kaszbskich gadali w taki sposob ze nkt nie wiedzial czy to polska czy niemcy a 1000 lat temu ludzie myleli ze sa lechitami mieli to gdzies perubowali przezyc

      • 0 0

  • A gdzie prawda?

    prawdy brak!!!!!!!

    • 1 0

  • i jak tam prywatno państwowe stocznofce za 5 zł/h, dok i stateczek pływają czy poszły już na dno? (1)

    WIELKI NÓREK Trollencio

    • 0 4

    • brak sL

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane