• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Test aut na minuty w Trójmieście. Które są najtańsze?

Krzysztof Koprowski
9 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podróż Oplem Astrą od MiiMove kosztuje tyle samo, co Toyotą Yaris od firmy PanekCS. Podróż Oplem Astrą od MiiMove kosztuje tyle samo, co Toyotą Yaris od firmy PanekCS.

W Trójmieście działają już cztery firmy oferujące wynajem samochodów współdzielonych. Łącznie do dyspozycji jest ponad tysiąc aut, które można wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji na telefon. Każdy z operatorów stosuje jednak własny cennik opłat. Sprawdziliśmy, ile wyniesie koszt podróży na trzech przykładowych trasach w Trójmieście.



Z usług której firmy carsharingu w Trójmieście korzystasz najczęściej?

Obecnie na ulicach Trójmiasta znajdziemy auta czterech operatorów carsharingu:
  1. Traficar - strefa wypożyczeń i zwrotu obejmuje Trójmiasto, Pruszcz Gdański, Rumię, Redę, Wejherowo, Banino, Kosakowo, Mechelinki, Rewę.
  2. MiiMove - strefa bardzo zbliżona do firmy Traficar, z wyjątkiem Rewy i Mostów zamiast Mechelinek, a od niedawna testowo rozszerzona o Żukowo i Banino.
  3. Panek CarSharing (w skrócie PanekCS) - strefa pomniejszona w stosunku do konkurentów m.in. o Kosakowo, Mechelinki/Mosty, Rewę, ale za to obejmująca Tczew czy Chwaszczyno.
  4. 4Mobility - najnowsza firma na trójmiejskim rynku, która świadczenie usług rozpoczęła w listopadzie, strefa działania obejmuje przede wszystkim dolny taras Gdańska, nieliczne osiedla na górnym tarasie Gdańska, Dolny Sopot oraz Śródmieście Gdyni.

  • Dziewięcioosoba Toyota Proace Verso to oferta CityBee. Minuta jazdy kosztuje 0,99 zł i należy do niej doliczyć opłatę 0,99 zł za każdy kilometr.
  • Elektryczny Opel Amper-a, którego wynajem kosztuje 1,49 zł za minutę jazdy (nie ma dodatkowej opłaty za kilometr), jest dostępny tylko dla kierowców, którzy mogą się pochwalić dobrą oceną jazdy spalinowymi Oplami Astra.
  • Samochody dostawcze Traficar, które można wypożyczyć w cenie 1,70 km plus opłata początkowa 2,99 zł.
Warto odnotować także firmę CityBee, która od niedawna oprócz aut dostawczych umożliwia wypożyczenie aż dziewięcioosobowej Toyoty Proace Verso. Ponieważ jest to usługa skierowana dla znacznie węższej grupy potencjalnych użytkowników, pominęliśmy ją w dalszych obliczeniach.

W naszym zestawieniu nie uwzględniliśmy też samochodów elektrycznych MiiMove, których jest zaledwie kilka sztuk, a ponadto korzystać mogą z nich jedynie użytkownicy z pozytywnymi ocenami za styl jazdy autami spalinowymi tej firmy.

Nie braliśmy także pod uwagę dostawczych samochodów Traficar, które wprowadzono z myślą o transporcie zakupów ze sklepów meblowych, a nie codziennych podróży.

Traficar od niedawna jako jedyny posiada cennik, w którym wynajem nie jest rozliczany pod względem czasu wypożyczenia, a jedynie dystansu. Na zdjęciu miejsca parkingowe pod Olivia Business Centre. Traficar od niedawna jako jedyny posiada cennik, w którym wynajem nie jest rozliczany pod względem czasu wypożyczenia, a jedynie dystansu. Na zdjęciu miejsca parkingowe pod Olivia Business Centre.

Każdy operator ma własny cennik wynajmu aut



Cena za wypożyczenie auta zależy nie tylko od operatora systemu, ale również od konkretnego pojazdu.

Traficar w ostatnich tygodniach zmienił sposób rozliczania wynajmu samochodów Renault Clio z systemu minuta plus kilometr na opłatę początkową 2,99 zł oraz 1,50 zł za każdy kilometr. Stał się zatem pierwszym operatorem "aut na minuty", który nie bierze pod uwagę... czasu podróży.

W cenniku nadal widnieje jednak pozycja płatnego postoju bez zwracania auta do systemu: w godzinach 7-23 - 15 gr za minutę, nocą - 1 gr za minutę.

MiiMove, mający w ofercie podstawowej samochody marki Opel Astra, stosuje cennik łączony: 50 gr za minutę jazdy oraz 80 gr za każdy pokonany kilometr (identyczny jak u Traficara przed przejściem na system "kilometrowy"). Postój auta w godzinach 7-22 kosztuje 15 gr za minutę, zaś nocą 1 gr za minutę.

W ostatnich dniach wprowadzono też jednorazową opłatę dodatkową za zniesienie udziału własnego przy spowodowaniu szkody, w wysokości 1,99 zł. Ponieważ jest ona nieobowiązkowa, nie uwzględniliśmy jej w naszych wyliczeniach.

PanekCS stosuje identyczny system rozliczeniowy jak MiiMove, lecz opłata jest uzależniona od konkretnego modelu samochodu:
  • Toyota Yaris: 50 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo),
  • Toyota Corolla: 60 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo),
  • Toyota C-HR: 80 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo).

4Mobility w Trójmieście oferuje tylko jeden model samochodu - Audi A3 Sportback. Jego wypożyczenie kosztuje 67 gr za minutę jazdy oraz 80 gr za każdy kilometr. Postój wiąże się z opłatą 16 gr za minutę przez całą dobę.

Łostowice Swiętokrzyska - Wita Stwosza/Bażyńskiego w szczycie


Pierwsza trasa, którą braliśmy pod uwagę w naszych wyliczeniach, to pętla Łostowice Świętokrzyska - rejon skrzyżowania ul. Wita Stwosza/Bażyńskiego. Założyliśmy, że będziemy poruszali się w godzinach szczytu, co zajmie nam ok. 50 minut (w teście komunikacyjnym w 2018 r. podobną trasę pokonaliśmy w czasie 52 minut) i pojedziemy możliwie najkrótszą drogą przez Morenę (Piecki-Migowo), a następnie Trasą Słowackiego i ul. Polanki.

Pozostawiając samochód w Oliwie, należy pamiętać, że nie wolno zdawać aut do systemu na prywatnych parkingach np. centrów handlowych czy kompleksów biurowych.

MiiMove rejon Olivia Business Centre na swoich mapach dodatkowo oznaczył jako strefę z zakazem zwrotu aut, podczas gdy Traficar posiada tutaj kilka miejsc wyłącznie dla swoich samochodów.

Audi A3 to samochód, który wypożyczymy w firmie 4Mobility. Granice strefy, gdzie możemy wypożyczać i oddawać samochód, jest jednak mocno ograniczona na tle konkurencji. Audi A3 to samochód, który wypożyczymy w firmie 4Mobility. Granice strefy, gdzie możemy wypożyczać i oddawać samochód, jest jednak mocno ograniczona na tle konkurencji.
W przypadku 4Mobility jako niedopatrzenie operatora traktujemy brak strefy na parkingu na węźle Łostowice Świętokrzyska. Obecnie sięga ona końca "starej" ul. Łódzkiej. W naszych wyliczeniach jako punkt początkowy dla tej firmy przyjęliśmy jednak parking na pętli.

Bezapelacyjnym zwycięzcą jazdy w korkach przy takiej trasie został Traficar, który po ostatnich zamianach taryfowych nie uwzględnia czasu przejazdu. Za pokonanie trasy o długości ok. 12 kilometrów zapłaciliśmy zatem 18 zł, do których trzeba jeszcze dodać opłatę za "trzaśnięcie drzwiami" - 2,99 zł.

13,61 zł więcej zapłacimy za taką podróż autami MiiMove oraz yarisami firmy PanekCS. Do tego należy jeszcze doliczyć nerwowe spoglądanie na zegarek, ponieważ każda minuta w korku wyceniana jest na 50 gr.

Ok. 43,10 zł zapłacimy za podróż samochodem firmy 4Mobility, gdzie również trzeba brać pod uwagę czas przejazdu. To jednak zaledwie 3,50 zł więcej od nieco mniej komfortowej toyoty corolli od PanekCS i zarazem 6,50 zł mniej od crossoverów Toyota C-HR (PanekCS), które choć są przestronne, mogą niektórym sprawiać większe trudności przy parkowaniu.

Z Południa do Oliwy. Nasz test komunikacyjny z 2018 r.



Targ Węglowy - Obrońców Wybrzeża nocą


Kolejna trasa w naszym zestawieniu zakłada nocną dziewięciokilometrową podróż z Targu Węglowego pod falowiec przy ul. Obrońców Wybrzeża. Szacujemy, że zajmie nam ona 15 minut, co nie jest wynikiem imponującym, ale w przypadku carsharingu przekraczanie prędkości wiąże się z podwójnym ryzykiem: otrzymaniem mandatu oraz pokryciem kosztów nawet pełnej naprawy auta w razie wypadku.

Szarżujesz w aucie na minuty? Spodziewaj się reprymendy


W nocnej porze cennik firmy Traficar okazuje się nieco mniej korzystny od systemu łączonego. Podróż samochodem Renault Clio będzie nas kosztowała ok. 16,49 zł, podczas gdy Oplem Astrą (MiiMove) czy Toyotą Yaris (PanekCS) - 14,70 zł.

Taniej niż Traficarem pojedziemy również corollą (PanekCS), a tylko nieco drożej od Traficara kosztować nas będzie podróż pojazdami 4Mobility - 17,25 zł.

Najdrożej zapłacimy za toyotę C-HR od PanekCS - 19,20 zł, co jest kwotą porównywalną z opłatami firm świadczących usługi przewozu osób.

Gdynia Głowna - Dworzec PKS w Gdańsku w międzyszczycie


Ostatnią z tras, którą uwzględniliśmy w naszych wyliczeniach, jest przejazd z rejonu dworca Gdynia Główna (plac Konstytucji) pod dworzec autobusowy w Gdańsku (ul. 3 Maja) pomiędzy godzinami szczytu.

Oczywiście najtaniej na tej trasie będzie nas kosztowała podróż SKM-ką (6,50 zł i 35 minut przez Sopot). Jednak w sytuacji, gdy mamy do zabrania ze sobą ciężki bagaż, samochód z carsharingu może być wygodną alternatywą.

Zakładamy, że pokonanie 22-kilometrowej trasy wraz ze znalezieniem miejsca do jego pozostawienia pod dworcem PKS (wszystkie samochody carsharingu mają opłacone miejsca w Strefie Płatnego Parkowania) zajmie nam nie więcej niż 40 minut.

  • Najtańsza w ofercie PanekCS jest Toyota Yaris.
  • Podróż Toyotą Corollą (PanekCS) kosztuje 60 gr za minutę (10 gr więcej niż Yarisem) oraz 80 gr za każdy pokonany kilometr.
  • 80 gr za minutę i 80 gr za kilometr zapłacimy wybierając Toyotę C-HR. To najdroższe auto w Trójmieście.
I tu ponownie stawka "kilometrowa" Traficara wygrywa z cennikiem uwzględniającym także czas przejazdu. Różnica jest jednak niewielka: 35,99 zł w przypadku Traficara i 37,60 zł korzystając z usług MiiMove lub PanekCS (Toyota Yaris).

41,60 zł zapłacimy, udając się na dworzec PKS toyotą corollą (PanekCS), zaś 44,40 zł - audi A3 od 4Mobility. Ponownie najdrożej kosztuje podróż toyotą C-HR (PanekCS) - aż 49,60 zł.

Traficar nieco tańszy od MiiMove i PanekCS



Z naszego zestawienia wynika, że najkorzystniejszą ofertę pochwalić się może firma Traficar. Tuż za nią uplasowały się jednak MiiMove oraz PanekCS (pod warunkiem, że wybieramy Toyotę Yaris).

Należy jednak pamiętać, że cena niekoniecznie jest jedynym czynnikiem decydującym o wyborze operatora usługi. Poza zasięgiem działania należy mieć na uwadze także komfort jazdy czy wygodę obsługi aplikacji na telefon.

Klucz-pilot w autach Traficar to rozwiązanie niemal niezawodne w porównaniu do otwierania i zamykania drzwi przez aplikację na telefon u konkurentów. Klucz-pilot w autach Traficar to rozwiązanie niemal niezawodne w porównaniu do otwierania i zamykania drzwi przez aplikację na telefon u konkurentów.
Wszystkie samochody Traficar posiadają manualną skrzynię biegów, która w ruchu miejskim jest mniej wygodna niż "automat" w autach konkurencji. Komfort jazdy np. samochodem Audi A3 (4Mobility) jest też nieporównywalnie wyższy niż przejazd autem Renault Clio.

Z drugiej strony Traficar jako jedyny wyposaża swoje samochody w kluczyk-pilota, którym bez problemu zamkniemy i otworzymy auto na postoju nawet tam, gdzie są problemy z zasięgiem sieci komórkowych, np. na parkingach podziemnych.

Pozostali operatorzy cały system obsługi auta przenieśli do aplikacji komórkowej, wymagającej ciągłego połączenia z Internetem (w przypadku MiiMove również włączonego Bluetootha).

Auta na minuty a przewóz małych dzieci


MiiMove to jedyna firma wywodząca się z Trójmiasta (Gdyni) i zarazem świadcząca usługi tylko w naszej aglomeracji. Traficar ma siedzibę w Krakowie, PanekCS oraz 4Mobility w Warszawie. MiiMove to jedyna firma wywodząca się z Trójmiasta (Gdyni) i zarazem świadcząca usługi tylko w naszej aglomeracji. Traficar ma siedzibę w Krakowie, PanekCS oraz 4Mobility w Warszawie.

Samochody wielu operatorów w jednej aplikacji



Na koniec warto zwrócić uwagę, że oprócz aplikacji poszczególnych operatorów istnieje kilka aplikacji, które pokazują dostępność wszystkich aut (a także hulajnóg czy skuterów) w naszym sąsiedztwie, co znacznie ułatwia wybór optymalnego środka transportu.

Miejsca

Opinie (245) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Traficar

    Brzmia dobrze, jedynym problemem ze mimo tego ze czesto przebywam w polsce, nie posiadam polskiego konta bankowego. No i niestety traficar nie obsluguje nawet GPay.

    • 0 0

  • Traficar mnie wyleczył z ich oferty

    Odstawiłem auto Dacia Duster na parkingu OBI w oznaczonym miejscu trafi cargo i doliczyli mi 50 pln za odstawienie auta w miejscu niedozwolonym

    • 0 0

  • Ciekawe kiedy w końcu ktoś weźmie się za parkowanie tych pojazdów byle gdzie. (10)

    Straż Miejska ma chyba jakieś wytyczne żeby nie reagować na wykroczenia popełniane przez wynajmujących.

    • 119 18

    • Hahaha

      Straż miejska ma to gdzieś, to fikcyjny twór.

      • 0 0

    • Nie wiem, ale się wypowiem...

      Już jakiś czas temu zostało wprowadzone, że mandaty np za parkowanie, trafiają do ostatniego użytkownika auta. Ale zrobię sh*tstrom, bo nie czytałem regulaminu, ale mogę wylać żale w internecie. A co do parkowania gdzie popadnie, to już kwestia braku myślenia kierowców, więc zakładam, że niewiele więcej by myśleli używając własnych aut.

      • 2 0

    • (2)

      Osobiście dostałem mandat za złe parkowanie traficarem (listownie od SM w Sopocie) , więc nie wymyślają teorii spiskowych kolego.

      • 23 5

      • "Jedna jaskółka wiosny nie czyni "! (1)

        • 2 4

        • jedna nie, ale setki już tak

          nie muszą się za to brać bo mandaty wystawiane są od zawsze, tak jak dla każdego innego, bo niby czemu nie

          • 2 0

    • Oraz na osiedlach, gdzie...

      ...jest zakaz ruchu dla nieposiadających prawa wjazdu (identyfikatorów). Im się wydaje, że "mają opłacone wszystkie parkingi", to mogą byle gdzie parkować. A tak nie jest, osiedle to teren prywatny, a janusze w autach na minuty traktują go jak swój. Wjedzie taki autem na minuty, zaparkuje sobie byle jak, czasem zajmie dwa miejsca, zda samochód i "nie jego problem", że mieszkańcy nie mają gdzie zaparkować na swoim terenie.

      Dlatego powinien być wyraźny zakaz zdawania tych aut w miejscach oznaczonych znakiem B-1, a także automatyczne kary za wjazd na taki teren. I to powinno być uregulowane w prawie, a nie w jakichś regulaminach, bo te pisane są dla wygody wynajmujących, a nie innych użytkowników dróg.

      • 4 1

    • (1)

      Powinni się wziąć za przekraczanie prędkości, przecież auto ma GPS i klient notorycznie przekraczający prędkość powinien kary umowne płacić. No ale przecież nie będziemy szanownych klientów odstraszać, co nie formy carsharingowe?

      • 4 2

      • Coś tam pilnują.

        Kiedyś na obwodnicy mocno przekroczylem MiiMove'm i po zatrzymaniu dostałem Smsa że jak nie zwolnię to dostanę bana na korzystanie z ich aut.

        • 1 0

    • Osobiście widziałem traficara z blokadą SM na Przymorzu, więc chyba nie do końca tak jest że SM omija szerokim łukiem auta na minuty.

      • 1 1

    • a prywatne lepiej parkują?

      nie sądze

      • 16 6

  • Parkowanie.

    Czy traficar ma też opłacone miejsca do parkowania na ścieżkach rowerowych? To jest chory pomysł z tymi autami dla Januszy czterech kółek.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Łostowice - Bażyńskiego w godzinach szczytu? Tramwaj nr 6, 46 minut, koszt 3,20. Szybciej i znacznie taniej ;)

    • 31 5

    • komfort

      wygoda, klima ,4 osoby (podział kosztów),bez masek i innych ceregieli cos wiecej?

      • 0 0

    • w godzinach szczytu w śmierdzącym tramwaju ??? gratuluje

      • 0 1

    • Tramwaj za każdym razem jak pokonuję tę trasę to ma opóźnienie łącznie 10 minut.

      • 2 0

    • głośno, zimno i śmierdzi

      • 9 2

    • (1)

      Ale nie wygodniej ;)

      • 9 4

      • W tramwaju czytam sobie ksiazke i tyle

        • 6 5

  • Szkoda że zniesli płatność za minuty (25)

    Uwielbiałem blokować takich kierowców jadąc zgodnie z przepisami lub troszkę wolniej. Mina gościa bezcenna, wyprzedzić też nie mógł bo mam trochę ponad 300 km pod nogą.

    • 45 306

    • Uwielbiasz?

      To jesteś gnidą dworską, nic nie wartą istotą, którą ktoś omyłkowo nazwał człowiekiem .
      Żal mi Ciebie , żal Twojej rodziny .
      Przykre, że tacy jak Ty funkcjonują w społrczeństwie, życie przez takich jak Ty jest o wiele cięższe.

      • 0 0

    • 300km? haha (4)

      Rozumie jakbys mial jakiegos mercedesa i 500KM pod maska :D Teraz byle auto ma 150-180KM. Te twoje 300KM i tak nie jest w stanie przeniesc wiekszosc opon - szczegolnie na naszych jezdniach.

      • 7 4

      • KM (1)

        Oj, a ja mam zaledwie 65KM - jak żyć?:(

        • 7 0

        • Z napędem na jedno koło da się całkiem nieźle! ;)

          • 1 0

      • Kto rozumie, ty czy on?

        • 3 0

      • To kierowca Jelcza

        Daj mu spokój

        • 16 0

    • takim jak ty należy odebrać prawo jazdy
      stanowicie zagrożenie na drodze

      • 0 0

    • Stary jak ty mi teraz zaimponowałeś

      • 2 0

    • I główkę 300 mm w obwodzie

      • 1 0

    • Wielka szkoda

      • 0 0

    • Ależ mnie zminusowaliście (3)

      Aż tulu drajwerów mnie spotkało przed sobą? Będę to robił nadal, widzę że jest taka potrzeba, musicie znać miejsce w szeregu!

      • 8 44

      • Nie, po prostu jesteś śmieszny, myśląc, że to robi komuś różnicę... (1)

        Zapłacę 2zł więcej? Stać mnie, lol...
        Pytanie tylko, jak wielkim frustratem musisz być, żeby swoje kompleksy leczyć wmawiając sobie, że odbierasz komukolwiek święte prawo do Januszowania :D

        • 29 1

        • on tylko w necie taki jest

          nie sądzę żeby specjalnie jechał przed kimś 20 kilometrów i go blokował bo sam sobie by zrobił na złość jadąc gdzieś gdzie wcale nie zamierzał :D

          • 6 0

      • Mnie się nigdzie nie śpieszy, a zobaczyć taką małpę jak Ty za kierownicą to nie lada atrakcja. Coś Tobie mocno w życiu nie wyszło hahah. A tak na poważnie to potrzebujesz terapii, bo masz problem ze sobą. To taka dobra rada, co z tym zrobisz Twoja sprawa, ale lepiej tak niż kiedyś trafić na większego frustrata od Ciebie, który to Tobie pokaże miejsce w szeregu. Pozdrawiam.

        • 8 5

    • jesteś trollem i tylko jątrzysz

      może i chciałbyś komuś zrobić na złość ale w życiu jesteś potulnym tchórzem, dlatego musisz się wyżyć w internetach

      • 7 0

    • przez takich jak ty są właśnie wypadki, cebulaczku

      • 2 0

    • (1)

      300 kilometrów pod nogą? To jesteś mocno początkującym kierowcą.

      • 32 2

      • Taki niedoświadczony, a taki sfrustrowany.

        • 11 0

    • Hmmm...wspołczuje nieudanego życia w ktorym jedyna radoscia jest pocisnac w kogos a potem jeszcze sie tym chwalic. Moze idz do psychoanalityka?

      • 8 0

    • Aleś ty gupiiiii

      • 5 0

    • Super Janusz

      • 7 0

    • Szkoda że zniesli płatność za minuty

      Masz chyba problem z kupnem obuwia dla siebie. Rozmiar 300 km - czytaj "kilometrów" to raczej nietypowy rozmiar.

      • 24 2

    • musisz mieć szalenie smutne życie (2)

      • 110 7

      • Nie ma pewnie kobiety, dzieci to musi swoje kompleksy na drodze leczyć. Ubaw mam z takich, szczególnie jak myśli taki cep, że mnie tym denerwuje.

        • 51 7

      • Nie dlaczego?

        50 to 50 a nie 80 km/h

        • 23 31

  • "istnieje kilka aplikacji, które pokazują dostępność wszystkich aut (a także hulajnóg czy skuterów) " (1)

    Czy ktoś może napisać nazwy tych aplikacji?

    • 0 0

    • Apka pokazujaca wszystkie opcje naraz to take&drive

      Pokazuje nie tylko samochody ale rowniez rowery, scootery i hulajnogi.

      • 0 0

  • 1,5zl/km bez kierowcy to drożyzna (7)

    • 76 25

    • hulajnoge sobie wypożycz

      • 0 0

    • Niektórzy woleliby nawet dopłacić żeby jechać bez kierowcy (1)

      Po prostu lubie prowadzić a nie cierpię jeździć jako pasażer (objawia się choroba lokomocyjna). Poza tym nie chcę powierzać mojego życia obcej osobie.

      • 7 1

      • trafiłeś w sedno

        wolę sam jezdzić jak mi odpowiada i nie spowiadać się. Słucham radia jak mi pasuje i mogę pogadać głośno myląc:))

        • 1 0

    • (3)

      Że co?

      • 3 10

      • Że to.. (2)

        W tej samej cenie i dystansie masz taksówkę z kierowcą

        • 14 3

        • Dokładnie tak (1)

          W godzinach szczytu tylko przejazd Traficarem jest tańszy od taksówki. Np. za przejazd AS Taxi na tych 12 km z Bażyńskiego na Łostowice zapłaciloby się mniej niż 28 PLN. Wynajmowanie zaczyna się kalkulować dopiero nocą, kiedy jest niewielki ruch, więc czas przejazdu mocno się skraca, a taksówki są wtedy droższe.

          • 15 0

          • tylko ze nikt juz nie chce jezdzic cierpem

            • 4 0

  • (1)

    Albo własne auto albo komunikacja miejska. Wypożyczanie aut mnie nie pezekonuje. Do jady po trójmieście mam yarisa hybrid, który pali koło 4,3l. Jakoś wolę jeżdzić własnym

    • 1 0

    • Strasznie dużo pali

      Takie małe autko i jeszcze hybryda do aż nie do pomyślenia że 4,3 litra pali, to mój ogromny Mondeo nie hybrydowy pali 6,2 ropy po mieście. Po co to kupować drogą hybrydę???

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    wychodzi i tak drozej niz bolt czy uber (9)

    wiec jaki sens jest korzystać z tego? Najpierw trzeba dojsc gdzies gdzie stoi autko, potem oddac, a tak, ktos cie jeszcze zawiezie pod same drzwi

    • 25 14

    • Tyle ze Bolt i Uber to nielegalnie działające firmy

      Jak wyzek

      • 1 4

    • uber i bolt jest droższy

      czesto zawdony z reguły przyjeżdza po 10 15 minutach i w większosci wypadków wychodzi troche drożej

      • 1 0

    • Ale w Uberze, nie masz przyjemności z prowadzenia auta (1)

      • 12 5

      • Co za przyjemność jechać tym Clio 0.9?

        • 6 0

    • W ubierze jest ryzyko ze pijany Ukrainiec bedzie Cie wiózł albo inny niedołężny kierowca ktory spowoduje wypadek. To jest duży minus

      • 5 2

    • no właśnie zastanawiam się kto wynajmuje te samochody skoro (3)

      wcale nie jest to tańsze, ani z racji szukania i odstawienia samochodu w strefie, wygodniejsze

      • 5 0

      • proszę przykład (2)

        np. osoba która musi z małym dzieckiem pojechać do lekarza, osoba która jedzie na większe zakupy

        • 6 3

        • no to wciaz, wzywasz ubera, podjezdza pod drzwi w 5-10 minut (1)

          czy wydaje ci sie wygodniejsze, isc po samochod z kilometr czy dwa przystanki autobusowe?
          Tak samo z zakupami

          • 8 0

          • uber nie jest dostepny 24 na dobe

            • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane