• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki żuraw zamontuje elementy estakady nad Grunwaldzką

Maciej Naskręt
24 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na tych filarach w niedzielę pojawią się pierwsze elementy nowej estakady nad al. Grunwaldzką. Na tych filarach w niedzielę pojawią się pierwsze elementy nowej estakady nad al. Grunwaldzką.

W sobotę na skrzyżowaniu w pobliżu Galerii Bałtyckiej zagości ogromny żuraw. Rozpocznie się montaż przęseł estakady, która pobiegnie nad al. Grunwaldzką. Konstrukcja - powstająca w ramach budowy Trasy Słowackiego - ma być gotowa jeszcze w tym roku.



Podobnego typu żuraw uniesie ciężkie elementy estakady. Podobnego typu żuraw uniesie ciężkie elementy estakady.
W ten weekend zacznie się montowanie pierwszego elementu estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Obiekt będzie częścią Trasy Słowackiego, która ma połączyć port lotniczy z portem morskim.

Drogowcy rozpoczną prace od ustawienia środkowej sekcji obiektu, składającej się z trzech odrębnych elementów. Pierwsze dwa skrajne, ważą ok. 60 ton. Natomiast środkowy mieści się w wadze 15 ton. Sekcja zlokalizowana jest na wysokości wysepki w centralnym miejscu skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej. Cała operacja potrwa dobę. Do montażu użyty zostanie żuraw, który unieść może konstrukcje ważące nawet 250 ton.

Estakada to pięć tego rodzaju sekcji, a zatem 15 elementów. Będą one dowożone i ustawiane przez ok. dwa tygodnie. Utworzą 4-przęsłową estakadą.

- Konstrukcja obiektu będzie gotowa pod koniec tego roku. Rozpoczną się wtedy prace wykończeniowe - budowa bariery, nawierzchni i ekranów akustycznych - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne - inwestor Trasy Słowackiego.

Operacja ustawiania elementów przyszłej estakady potrwa dobę. Ok. godz. 14 w sobotę pojawi się przed Galerią Bałtycką żuraw. Jego obsługa przystąpi do balastowania maszyny, co potrwa ok. ośmiu godzin. Najtrudniejsze prace rozpoczną się tuż po północy, kiedy na miejsce dotrą elementy przyszłej estakady.

Z powodu prac w sobotę o godz. 14 wykonawca zamknie dla ruchu jeden pas z ul. Kościuszki w al. Grunwaldzką. W związku z trwającymi pracami mogą wystąpić kilkuminutowe wstrzymania ruchu spowodowane balastowaniem żurawia. Sytuacja powtórzy się między godz. 6:30, a 14 w niedzielę - będzie wtedy prowadzony demontaż żurawia.

Natomiast w nocy z soboty na niedzielę od ok. godz. 22:00 do godz. 6:30 jezdnia al. Grunwaldzkiej - w relacji Sopot-Gdańsk - w miejscu prac zostanie zawężona do jednego pasa. Na jezdni staną elementy do montażu.

Od tego weekendu przez kolejne dwa tygodnie jezdnia al. Grunwaldzkiej - w relacji Sopot-Gdańsk - będzie kilkukrotnie zawężana do jednego pasa, gdyż będą na budowanym obiekcie odbywać się prace związane z montażem, m.in. prace spawalnicze.

W niedzielę prace wpłyną też na ruch tramwajów.


Organizacja ruchu podczas balastowania żurawia. Organizacja ruchu podczas balastowania żurawia.
Organizacja ruchu w nocy z soboty na niedzielę. Organizacja ruchu w nocy z soboty na niedzielę.
Organizacja ruchu na czas prac spawalniczych. Organizacja ruchu na czas prac spawalniczych.
Przypomnijmy: budowa Trasy Słowackiego na miejskim odcinku - przez Wrzeszcz i Zaspę - to inwestycja zlecona w imieniu miasta przez Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą 3,3-kilometrowego odcinka drogi jest konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Za jego realizację w terminie 20 miesięcy spółki dostaną od miasta 159 mln zł. Budowa ma zakończyć się pod koniec 2012 r.

Przebieg Trasy Słowackiego w Gdańsku.


Parametry estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.

Przekrój podłużny budowanej estakady we Wrzeszczu. Przekrój podłużny budowanej estakady we Wrzeszczu.
To czteroprzęsłowy obiekt. Każde przęsło ma odpowiednio 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość długość 126 m.

Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.

Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.

Miejsca

Opinie (110) ponad 10 zablokowanych

  • centrum 3miasta we wrzeszczu powstaje i dobrze (7)

    a wydawało się, że temat nie niesie za sobą ciekawego artykułu

    • 68 15

    • Największy Żuraw samobieżny jaki widziałem w Gdańsku,to "Hercules".Budował m.in.nowy terminal w rębiechowie.Podejrzewam że i

      wrzeszczu będzie wykorzystany.

      • 9 1

    • ja tez sie ciesze, ze mieszkam we Wrzeszczu (1)

      bede mial latwy dojazd chyba do wszystkiego. Juz teraz jest dobrze a bedzie jeszcze lepiej.

      • 10 3

      • Teraz jest dobrze? No bosko jest.

        Idź się przejechać po dziurach na Słowackiego ze dwa razy, potem popraw sobie dziurami na Grunwaldzkiej a na deser proponuję dziury na Kołobrzeskiej. Smacznego

        • 0 0

    • a może wogóle niech zamkną w jedną stronę ruch?

      • 1 5

    • Tylko decydentom pomyliły się priorytety. (1)

      Zamiast zbudować estakadę w ciągu głównej trasy komunikacyjnej (6 zatkanych pasów Grunwaldzkiej) jak to się robi na całym świecie, to budują wiadukt w ciągu bocznej ulicy. Połączenie lotniska z portem? Kupa śmiechu! Ile osób przesiada się z samolotu na statek? Pewnie ktoś napisze, że stadion itp, ale trasa Słowackiego i tak kończy się na Rzeczypospolitej.

      • 5 9

      • połączenie obwodnicy z dzielnicami mieszkalnymi

        brzmi lepiej?wzdłuż Grunwaldzkiej i tak nie uzyska się większej przepustowości bez budowy estakady nad każdym skrzyżowaniem

        • 0 0

    • dokladnie a to wszystko obok najlepszej dzielnicy Strzyży

      kto mieszka ten wie!

      • 1 0

  • 1 pas na Grunwaldzkiej = korek od Gdańska do Gdyni (4)

    • 21 77

    • masz problem? (2)

      • 13 8

      • Umiesz czytać? W NOCY!!! (1)

        Prace prowadzone w godz. 22-6.

        • 22 5

        • "Od tego weekendu przez kolejne dwa tygodnie jezdnia al. Grunwaldzkiej - w relacji Sopot-Gdańsk - będzie kilkukrotnie zawężana do jednego pasa, gdyż będą na budowanym obiekcie odbywać się prace związane z montażem, m.in. prace spawalnicze." - i kto tu nie umie czytać, co? ;>

          • 8 1

    • chlopcze zgubiles kredki z piornika!

      popros madrzejsza siostre o interpretacje artykulu bo sam nie dajesz rady piegowaty brzdacu!

      • 12 4

  • doczekac sie nie moge!

    • 48 6

  • Schemat

    Dokładność przekroju powala... Dobrze że samej kreski nie narysowali :P

    • 85 2

  • Nie do wiary, ze dopiero teraz, 22 lata pod uwolnieniu sie od komuny ruszaja prace! (24)

    Tak oczywiste rozwiazanie i przez 22 lata NIC, bo Unia Europejska ( czytaj. niemiecki podatnik) nie placila za to wczesniej.Zauwazyliscie, ze gdyby nie Unia Europejska, to nie byloby by:-autostrad-drog ekspresowych-Pendolino i remontu trasy Warszawa-Gdansk-1000 km sciezek rowerowych-nowych tramwajow-remontu torowisk-rozbudowanych wezlow na obwodnicy-trasy Kwiatkowskiego-Polskiej Kolei Metropolitalneji miliona innych inwestycji.Co by jeden czy drugi rzad powiedzal ludziom, ze wszystko popada w ruine, bo na nic nie ma pieniedzy?

    • 93 32

    • smutna prawda... (6)

      za wszystko płacą głównie Niemcy i to te "lepsze" czyt. RFN

      • 10 15

      • zgadza sie

        A reszta Europy ciagnie ile moze. Np taka Hiszpania, pobudowala sobie za unijne pieniadze koleje miedzy glownymi miastami jezdzace 360 km/h, a dzis zebrze jak pijak z winiaczem w lapie. To samo Grecja - tym sie wydawalo, ze mozna pracowac na pol gwizdka, a dzis sa bankrutem.Zadziwia mnie spokoj i dobry nastroj polskich politykow, ktorzy jak Sikorski chca "wyrwac z unii 300 miliardow". Zebraki bezwstydne. Takich narodow nikt nie szanuje. Polacy maja madrych ludzi w spoleczenstwie, ale jest ich z 30%, a reszta matolow glosuje na oszustow lub katolikow albo komunistow. Osobiscie ne widze dobrej drogi dla Polski. Palikot np krytykuje, ale ostatnio powiedzal, ze by z Tuskiem koalicje mogl zalozyc to mi rece ostatecznie opadly........

        • 16 17

      • jak rozj..li podczas wojny caly kraj

        to niech teraz odbudowuja

        • 11 1

      • Bioton (3)

        A skąd RFN mieli pieniądze skoro wojnę przegrali?

        • 6 2

        • opłaca im się ;>

          wyborcza.pl/1,76842,8424622,Z_kazdego_przekazanego_nam_euro_Niemcy_odzyskuja_85

          • 1 0

        • ciezka praca ciezka praca

          a nie to co tu, bajzel, glupota i chamstwo.

          • 1 1

        • mieli pieniądze z utraconych terenów Śląska, Pomorza i Mazur

          oraz z wywiezionych po wojnie fabryk motoryzacyjnych,chemicznych, stoczni w okolice Uralu a tak poważnie to mieli po wojnie madrych menadżerów i zasuwali w robocie (a nie jak w Polsce czyny społeczne i stachanowcy na pokaz)aż miło.

          • 2 1

    • tak tak, wszystko ci da UE (8)

      Gdyby nasza gospodarka rozwijala sie w tempie takim jak Chiny Brazylia, Turcja, czy Indie to bysmy mieli to wszystko w 5lat. Ale postkomuna i wybrana przez nich droga etatyzmu z socjalizmem europejskim doprowadzila do dostosowania podatkow do UE. My zamiast ich gonic to sie wleczemy. PiS jako jedyna partia chcial to zmienic juz w 92r chociaz tylko czesciowo, ale postPRL mu to uniemozliwil. Teraz jest kolejna szansa, bo na prawdziwa prawice to nie ma co liczyc typu JKM

      • 8 18

      • (1)

        Mieliśmy kilkanaście lat na stanie się chinami, brazylią czy turcją, widać jesteśmy skazani na UE, bo inaczej sami nie damy rady; z naszymi politykami, z naszą mentalnością, z naszym społeczeństwem

        • 10 3

        • ....OOOOO !!! właśnie !! - zwłaszcza z mentalnościom :D!

          Bardzo słuszna uwaga ! ... bardzo !

          • 4 1

      • Pis w 92 chciala juz cos zmienic!!!//?? HAAHAHAHAHAAHAHAHAAH (2)

        Pis to po PZPR -owska komuna . I sekretarz narzuca lewackie STANDARTY no i wprasza sie wszedzie na zarcie.

        • 14 5

        • Dorotko, pomyliłaś osoby

          Na żarcie wprasza się wszędzie JKM - w końcu jak nie ma się z czego życ, to trzeba się wpraszać.

          • 4 7

        • STANDARDY Dorotka, zresztą w Pis jest mniej towarzyszy niż w PO

          A PO zniszczyło pomorze likwidując stocznie i resztę przemysłu morskiego w kraju - np Cegielskiego w Poznaniu, teraz chce oddać ruskim za 2 mld LOTOS, pomimo tego że przebudowa zakładu kosztowała 4 mld....

          • 1 0

      • Gdyby Polska rozwijala sie tak jak Chiny i Indie to towarzysz Kaczynski mialby co obiecywac (2)

        biednym zaplakanym robolom , zarabiajacym tyle co chinski czy indyjski przecietny robol.

        • 8 5

        • towarzyszem mozna nazwac Tuska, Komorowskiego i ich ekipe (1)

          Od 22 lat glaskaja sie wzajemnie po plecach z bandytami z UB, SB i WSI.

          • 9 14

          • to prezez nazwał komuchów szanowanymi politykami lewicy

            ale podobno był na prochach...

            • 0 1

    • W przyszłym roku jesteśmy wobec UE płatnikiem NETTO. Zaklinajcie dalej rzeczywistość:)

      • 8 3

    • Daj się leczyć chłopie i otwórz oczy (2)

      Wróciłeś z saksów u bauera i nagadał głupiemu polskiemu parobkowi ile go on kosztuje i jak biedaczek musi harować na całą Europę?Chłopie, Niemcy to tylko część Europy i nie są -m tak jak to przedstawiają - jedynym płatnikiem do Unii. Oprócz nich płaci cała stara Unia, a od przyszłego roku także nowe kraje. Ciekawe, czy ten bauer powiedział ci, ile dostaje dopłaty z tej Unii, która sam utrzymuje do swojego hektara. I zapytaj, ile dopłaty ma nasz rolnik do takiego samego hektara, wtedy zrozumiesz, że ci bajecznie filantropijni Niemcy wcale nie utrzymują całej Europy, tylko głównie siebie.

      • 5 5

      • pacanie (1)

        polski rolnik ma 10x nizsze koszty produkcji, rozumiesz osle czy nie?

        • 3 3

        • 10x?

          mamy 10krotnie tańsze traktory? paliwo? tylko pensje są 4x mniejsze

          • 1 0

    • dają bo im się to opłaca ;)

      np. w tym artykule jest to bardzo ciekawie wyjaśnionez 1 euro do Niemieckich podatników wraca 85 eurocentów, więc ich korzysta na tym ich gospodarka

      • 0 0

    • Polacy płacą na UE więcej niż z UE dostają, doucz się jak działa UE

      I to pomimo tego, że do 2014 roku mieliśmy być beneficjetnem unii - czyli dostawiać więcej kasy niż wpłacamy, a to po to, by doszlusować do reszty Unii. Niestety, takie zapisy to tylko na paierzeA jeszcze gorzej, że Niemcy skutecznie zablokowali budowę autostrad w Polsce, po to aby bardziej opłacało się importować towary przez port w Hamburgu. Autostrada A1 krzyzuje niemcom i litwinom interesy, bo towar do Czech będzie szedł przez Polskę, chyba że ceny transportu przez polskie drogi bedą zabójczo wysokie - przypiminam że w Niemczech drogi ekspresowe są bezpłatne a ceny za ciężarówki niższe niż u nas...

      • 0 1

    • Polacy płacą na UE więcej niż z unijnegobudżetu dostają

      I to oni blokują budowę A1 - bo tak towary idą przez Hamburg a nie przez Gdynię czy Gdańsk. Mało kto wie że taniej jest skorzystać z portu i autostrady niemieckiej, niż polskiej...Nienormalnie wysokie stawiki za A1 zrobią swoje... Jeszcze do niedawna porty były obłożone stawką VAT 22%, niemcy za przełądunek nie brali VATu...

      • 0 2

    • Polacy płacą więcej podatku unijnego niż z unijnego budżetu dostają

      Niemcy blokują budowę A1 - bo tak towary idą przez Hamburg a nie przez Gdynię czy Gdańsk. Mało kto wie że taniej jest skorzystać z portu i autostrady niemieckiej, niż polskiej...Nienormalnie wysokie stawiki za A1 zrobią swoje... Jeszcze do niedawna porty były obłożone stawką VAT 22%, niemcy za przeładunek nie brali VATu...

      • 0 1

  • Dobrze, że do pracy jeżdzę tramwajem!!! (6)

    Żadnych zwężeń, żadnych korków, do tego klima i ogrzewanie;-)

    • 48 6

    • A od kiedy to masz klimę w tramwaju? (2)

      .

      • 0 21

      • I tu się zdziwisz. (1)

        Od pół roku - wszystkie Swingi zamówione przez Gdańsk mają klimatronic przestrzeni pasażerskiej. Fakt, że tego lata mało przydatny, ale jest :)

        • 19 0

        • ;]

          taak żeby w całym gda były tylko tramwaje to było by dobrze więc nie każdy ma w tramwaju klime (dziury w drzwiach się nie liczą) ..

          • 3 0

    • Klima i ogrzewanie?

      A można prosić naraz?

      • 3 5

    • Szkda że w Gdyni o klimie w komunikacji oraz ściezkach rowerowych mozna tylko pomarzyć.

      • 2 0

    • Zapomniales dodac zapachy z pod pachy.

      • 0 1

  • "Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej." (5)

    to zupełnie jak w tym tunelu.Rower trzeba do samochodu albo dołem przecinać skrzyżowanie.Po rozum do głowy za 5 lat pójdą i koszty będą 10x większe.

    • 32 31

    • a co niby chcesz rowerem jechac po drodze ekspresowej (bo taka bedzie własnie Słowackiego).. (2)

      tam nwet dojezdu (ani dojscia pieszego) nie bedzie.. wiec chodznik nie potrzebnny. A ścieszke rowerową masz dookoła całego skrzyżowania.. wiec nie wiem w czym problem...;]

      • 22 10

      • Problem w mentalności (1)

        Pedałującym wydaje się, że ten świat musi opierać się na dwóch kółkach i wszystko musi być dostosowane do ich oczekiwań. Problem w tym, że biedaczki nie zwrócili uwagi na taką dziwną okolicznosć, iż rower i riksza - jako bardziej wyrafinowana wersja roweru, bo służąca do zarobkowania - to domena krajów tzw. trzeciego świata. Chiny to już przerabiały za Ma Tse Tunga. A teraz mają samochodów więcej od Niemców.

        • 7 12

        • Problem w mentalności - zgadza się

          Po 50 latach komuny w której tzw. maluch był rarytasem, Polacy nie mogą się nacieszyć swoim 20 letnim złomem ściągniętym z zachodu i to często na kredyt. W takiej np. 30% pracujących dojeżdża do pracy rowerem, również prezesi czy lekarze. Rowery są właśnie domeną krajów zachodnich gdzie się ekologie wspiera i promuje. Nie to co u nas, olej z frytkownicy i jazda bo w końcu mnie stać.

          • 5 0

    • puknij się w kask rowerzysto niedzielny

      masz mało alternatywy ??? to ma być droga szybkiego ruchu a nie piknik rowerowy

      • 22 6

    • Estakada jest bezkolizyjnym przedłużeniem TYLKO LEWEGO pasa z każdej jezdni ul. Słowackiego i Kościuszki

      żeby wjechać rowerem na ścieżkę lokalizowaną na estakadzie musiałbyś przeciąć prawy pas ruchliwej jezdni ul. Słowackiego, a po zjeździe z estakady znalazłbyś się na środku jezdni między dwoma pasami ruchu na wiadukcie nad torami w świetle ul. Kościuszki. Estakada ma służyć do szybkiego bezkolizyjnego "przerzucania" części samochodów nad Al. Grunwaldzką. Piszę części, ponieważ ci, którzy jadą do Galerii Bałtyckiej i tak muszą jechać dołem.

      • 11 0

  • ale brakuje na wizualizacji odcinka 2,5 (5)

    Zatem powstanie wąskie gardło pomiędzy Al. Legionów a Hallera. Kiedy zostanie zrealizowany?

    • 20 3

    • (2)

      cały ruch ma być kierowany na hynka do al. rzeczpospolitej i dalej jana pawła II do uczniowskiej.

      • 6 1

      • (1)

        na pewno? nie pójdzie ogródkami ta droga? uff....

        • 0 2

        • pójdzie

          ale za jakiś tam czas

          • 2 0

    • Bo budowa nie byłaby w Polsce, żeby od razu zrealizować to co jest niezbędne.

      Pomiędzy Legionów-Rezczpospolitej a rondem ul. Ucznowskiej powstaną takie same korki jak teraz na tym ciagu tyle, że w innym miejscu. Czyli zasadniczo nic się nie zmieni, tyle, żę stać się będzie w innym miejscu.... Teraz też mam do wyboru: albo stoję na Słowckiego, albo na Kartuskiej, albo na Budowlanych... Mogę stać również na Spacerowej, Czyżewskiego lub Bażyńskiego.

      • 2 3

    • Może wcale nie powstać

      Gdańśk dochodzi do 60% zadłuzenia i grozi mu komisarz. Budyń narozrabiał z wydatkami i jest niezła zadyma w UM.

      • 4 2

  • (4)

    Od tego żurawia 250t rozpoczyna się dopiero unoszenie ciężkich tonaży..Poźniej 400, przez 700 do 1200t i wówczas można mówić/pisać o podnoszeiu wielkich mas.

    • 12 1

    • jak sie nazywają te najwieksze żurawie? (3)

      • 3 0

      • Janusz i Andrzej

        • 22 1

      • (1)

        jeśli mówimy o żurawiach samojedznych - teleskopowych/hydraulicznych, to podejrzewam, modele Demac AC 700 oraz LTM 1200-9.1

        • 4 0

        • tu akurat będzie Terex-Demag AC 250. Na ten czas da radę. AC 700 jest tu zbędne.

          • 1 0

  • główne skrzyzowanie Wrzeszcza (3)

    jasne że tak to jest we Wrzeszczu a nie gdzieś na granicy Wrzeszcza i Strzyzy! Kto to weogule wymyślił te strzyżenie

    • 19 14

    • Flaszka... (1)

      Flaszka... nnn..ie.. pij.. więęę...ceeeejjj.... Bo robisz błędy! Wpisz w wyszukiwarce słowo "STRZYŻA", a poznasz trochę historii Gdańska.

      • 3 5

      • aha

        widze że jesteś jednym z tych od tak zwanej prawdziwej historii z Ministerstwa Jedynie Słucznej Historii

        • 2 2

    • zawsze to było przystanek na Abrahama

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane