• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielkie korki na ul. Budowlanych i Nowatorów po zamknięciu ul. Słowackiego

Maciej Naskręt
29 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Dwukilometrowy korek na ul. Nowatorów w poniedziałkowy poranek. Dwukilometrowy korek na ul. Nowatorów w poniedziałkowy poranek.

Od poniedziałku kierowcy jadący ul. Budowlanych i ul. Nowatorów stoją w wielkich korkach. Winna jest źle działająca sygnalizacją na gdańskiej Matarni - mówią kierowcy. Skonfigurujemy ją w ciągu dwóch, trzech dni - odpowiadają drogowcy.



Czy stojąc w korku wyłączasz silnik auta/motocykla?

W sobotę zamknięto na stałe górny, 500-metrowy fragment ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Budowany jest tam nowy terminal lotniska im. Lecha Wałęsy. Kierowcy muszą więc jechać w kierunku Banina i Miszewa okrężną drogą, ulicami: Nowatorów zobacz na mapie GdańskaBudowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy, korzystający dotychczas z zamkniętej drogi, dopiero w poniedziałek rano odczuli pierwsze skutki decyzji, zmuszającej ich do skorzystania z okrężnej trasy. I - delikatnie rzecz ujmując - nie są zachwyceni: utknęli w dwukilometrowym korku.

- Jechałem ok. godz. 7 od strony Banina do Gdańska. Pierwszy raz stałem w tak ogromnym korku. Straciłem 30 minut stojąc w zatorze na ul. Nowatorów i ul. Budowlanych. Katastrofa! - pisze do nas pan Paweł, zmotoryzowany mieszkaniec gminy Żukowo. - Winę ponosi niewłaściwie działająca sygnalizacja. Trzeba ją dostosować do naszych potrzeb - dodaje.

Co o rozwiązaniu problemu myśli zarządza drogi?

- Aby podjąć decyzję o zmianie funkcjonowania świateł na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska musimy wcześniej zbadać ruch pojazdów i ich liczbę. W dniu dzisiejszym było to niemożliwie, bowiem drogę w pobliżu skrzyżowania blokował uszkodzony pojazd dostawczy - podkreśla Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

- Światła przeprogramujemy w ciągu dwóch, trzech dni - zapewnia Tomasz Wawrzonek.

Znasz dobry objazd korka na ul. Budowlanych i ul. Nowatorów? Opisz go i wyślij do nas e-mail. Najskuteczniejsze objazdy opublikujemy w naszym serwisie Korki w Trójmieście.

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

  • Re: Wielkie korki na ul. Budowlanych i Nowatorów po zamknięciu ul. Słowackiego

    Mam nadzieję że się tym miasto zainteresuje

    • 0 0

  • Korek na rondzie zamiast korka na Słowackiego od radaru (1)

    Co za różnica gdzie jest korek ? Nie wiem, czy pamiętacie, ale jeszcze niedawno korek tworzył się od górnego radaru na Słowackiego. Przejazd tamtym odcinkiem zajmował również powyżej 30 minut. W tej chwili przejazd Słowackiego do Potokowej trwa 5 minut. Korek jest jak był, tylko się przeniósł parę kilometrów wyżej.

    • 1 0

    • do miłośnika korków

      wydaje mi się, że powinniśmy mieć coraz płynniejszy dojazd do szkół, pracy. jeżeli gdzieś się pogarsza oznacza to indolencję decydentów i brak nadzoru włodarzy miasta. trzeba to nazywać po imieniu! i napiętnować. polecam następne wybory.

      • 0 0

  • codzienna gehenna

    nie zapomnijmy rozliczyć władze miasta za odwrócenie się od Kaszub i zafundowanie nam dodatkowo godzinę dziennie stania w korkach!!!

    • 0 0

  • korki w Gdańsku

    Jeszcze trochę i większość myślących ludzi wyjedzie z Gdańska do bardziej cywilizowanych miast, gdzie ich włodarze szanują czas swoich mieszkańców i starają się budować drogi.Szanowni gdańscy urzędnicy i panie prezydencie czas się wziąć do prawdziwej pracy, a nie przekładania stosów papierków z biurka na biurko.

    • 0 0

  • wystarczy tylko inaczej światła ustawić i zrobić skręt w Słowackiego z dwóch pasów (12)

    • 89 5

    • Światła nie pomogą. (1)

      Należy zrobić Nowatorów od Banina i Budowlanych do Słowackiego jako ciąg dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Rodo powinno być dwupasmowe. Być może pewnemu magikowi znowu się nie obciązył układ.

      • 1 0

      • Zgadzam się w 100%. Co z tego, że swiatła zostaną wydłużone, jezeli na rondzie będą korki, bo to ono wstrzymuje ruch

        • 0 0

    • biorąc pod uwagę, że prawie na każdej zmianie świateł ktoś zawraca na Słowackiego mimo już wyraźnie postawionego znaku 'zakaz zawracania' (chociaż tak naprawde sama sygnalizacja oznacza ten zakaz), myśle ze zre wzgledu na bezpieczeństwo ruchu na tym skryzżowaniu to by nie był dobry pomysł... :)

      • 0 0

    • ty prosty człowiek to wiesz (2)

      a setka inżynierów drogowników nie wie

      • 15 3

      • Skad pewnośc, że nie jest on inżynierem drogowym? (1)

        • 1 0

        • Bo jakby był inżynierem drogowym....

          ... to by tego nie wiedział...

          • 4 0

    • Skręt z obu pasów w prawo? (2)

      A jak skoro lewy pas służy również do jazdy na wprost i w lewo?

      • 1 11

      • no i co z tego? (1)

        no to co? Widzisz jakiś problem? Trochę wyobraźni...

        • 8 1

        • Kombinuj dalej

          Gdy oba pasy będa skręcać to:
          1) będziesz miał taką samą sytuację jak na Kartuskiej pod UM Gdańsk (2 pasy jadą na wprost, tylko z lewego można skręcać pod PKS i sygnalizacja jest oddzielna) - to nie zakłóci ruchu ze Słowackiego w Budowlanych) - nie zda się to na wiele gdy dużo aut skręca w lewo.
          2) będziesz musiał zatrzymywać skręcających ze Słowackiego w Budowlanych (bo lewy pas Budowlanych w kierunku Słowackiego może jechać albo w prawo, albo prosto albo w lewo). To spowoduje gigantyczne korki w kierunku przeciwnym...

          • 2 0

    • Obawiam się, że to nie wystarczy...

      • 0 0

    • Skąd ta pewność że to pomoże?

      Światła już zostały przestawione z piątku na sobotę - trochę pomogło, ale dużo więcej to nie da bo:
      1) Zakręt Budowlanych - Słowackiego jest ostry co powoduje, że samochody muszą zwolnić aby go pokonać
      2) Budowlanych w kierunku Słowackiego jest pod górę - to powoduje, że samochody wolniejsze, cięższe potrzebują więcej czasu aby się rozpędzić - blokują płynny przejazd
      3) Dzisiaj widziałem, że sporo samochodów skręca w lewo z Budowlanych - wydłużenie prawoskrętu bez opróżnienia lewego pasa może powodować zablokowanie skrzyżowania.

      • 1 1

    • wziąłbym pod uwagę rozmiary samochodów (ciężarowych) oraz szerokość jezdni

      • 1 0

  • (4)

    "zbiorowy pozew przeciw miastu o odszkodowanie za utrate wartosci nieruchomosci, do ktorych nie ma dojazdu"

    Jasne. A pewnie mieszkańcy centrum cieszą się z korków, które powodujecie dojeżdżając po jednej osobie w jednym samochodzie i cieszą się z trawników rozjechanych przez "zaparkowane" samochody. Oj coś w tym Baninie powietrze nie służy na głowę.

    A tak na marginesie: 2 kilometry korka to jakieś 250 samochodów (8 metrów na samochód, uwzględniając odstępy między samochodami i to, że trafiają się ciężarówki), co daje 300 osób (optymistyczne założenie, że wypada po 1,2 osoby na pojazd). Tyle się zmieści komfortowo do 5 autobusów. Nawet jeśli uwzględnimy, że ludzie jeżdżą w różnych kierunkach (ale i tak większość jak nie do centrum to do Wrzeszcza) to 10 kursów autobusów rano rozwiązałoby problem.... gdyby tylko dupska ludzi nie byłby przyrośnięte do siedzeń w samochodach. Pretensję o korki dojeżdżający powinni mieć tylko i wyłącznie do siebie.

    • 4 13

    • a jaką masz propzycję dla mnie mondralo? (1)

      Ja muszę dojecha do pruszcza, to co mam jecha do wrzeszcza, z wrzeszcza do gdańska i z gdańska dopiero do pruszcza co? To ja dam ci na bilety a ty pojeździj tak przez tydzień i powiedz mi ile trzeba na to czasu i ile wydam na bilety, bo samochodem wychodzi mi jakoś taniej.

      • 6 1

      • Zaraz Ci tu wyjaśnią jak możesz sobie fantastycznie pojechać polnymi dróżkami na rowerze... ;)

        • 0 0

    • jest jeden autobus 126 na godzine

      • 1 0

    • drogi publiczne zgodnie

      drogi publiczne zgodnie z prawem są przeznaczone dla ruchu kołowego i pieszego nie dla samolotów,kto wyrządza szkodę jest zobowiązany do jej naprawy

      • 1 0

  • a mozna było zbudować TUNEL!! (32)

    sprawa prosta. Tylko komu się chce w gdańskich władzach myśleć? Na dziś nie szanuje się tu czasu nikogo a zwłaszcza transportowców i kierowców.

    • 97 16

    • albo np basen

      • 0 0

    • są lepsze przypadki

      Kto wjeżdżał do Bydgoszczy od strony Osielska ten wie jak jest. Polna droga w poprzed dwupasmowej wlotówki do miasta ma tak ustawione światła, że zielone dla kierowców z lasu świeci się 2 razy dłużej niż dla drogi krajowej numer 5. Bo zapewne jakiś pajac z jakiegoś urzędu willę za łapówki ma tam postawioną i nie lubi czekać. Tak się ustawia światła w byłym PRL.

      • 0 0

    • tunel to mądry i najtańszy sposób rozładowania wylotu Słowackiego (11)

      można było i jeszcze można zrobić tunel. Kartuzka do Żukowa to dopiero będzie porażka. Tak można było rozładować korek na 2 drogi. Co z tymi inżynierami ? Politechnika wypuszcza buble nie umiejące myśleć?

      • 13 0

      • Były takie wyjścia: (8)

        1) Nie robić NIC. Remont Nowatorów był potrzebny i tak - można było tam połamać resory - miasto dostało kasę ze Schetynówek na ten cel (30 mln?), więc poszło gładko
        2) 2500 m asfaltu 200 m na północ od starego przebiegu Słowackiego - koszt ~20 mln
        3) tunel pod końcówką pasa - koszt nieporównywalnie większy

        Przestań chrzanić o tym tunelu bo tylko szkodzisz.

        • 0 6

        • nieporównywalnie większy? (6)

          jakie nieporównywalnie.

          budowa metodą odkrywkową (wbijasz dwie ścianki Larsena i wybierasz ze środka ziemię spycharką) nie jest droga. Za to zyskujesz dodatkowy wyjazd z miasta na Kaszuby tak jak było od stuleci, prostą drogę ewakuacyjną i dla służb ratownictwa...

          A jak zrobić obok drugi wykop, to i można tam było schować peron kolei metropolitalnej dla podróżnych.

          Tylko trzeba chcieć myśleć.

          • 1 0

          • Ośmieszasz się (3)

            Asfalt w tunelu musi być, prawda?
            Jeżeli mógłby leżeć na wierzchu to po cholerę tunel? Nawet gdyby go miałobyć dwa razy więcej to i tak warto z uwagi na koszt utrzymania 2,5 km asfaltu vs. utzrymanie 1 km tunelu.

            Bez odbioru.

            • 0 0

            • hmm.. lepiej sam spójrz w lustro (2)

              poprowadzenie drogi obok lotniska na pewno jest lepszym pomysłem niż obecny całkowity brak przejazdu, tu się zgadzamy. Ale czy to jest tańsze? Niekoniecznie.

              Tunel można zrobić w obecnym śladzie drogi - te tereny są już 'nasze'. Teren pod ewentualny nowy objazd trzeba dopiero wykupić od właścicieli - tanio nie oddadzą bo wiedzą, jak potrzebna jest ta droga.

              Dalej - 2.5km asfaltu na powietrzu to porównywalny koszt do

              • 0 0

              • ..cd.. (1)

                • 0 0

              • cd nie będzie bo portal się sypie.

                • 0 0

          • Heh (1)

            Ależ tam już robią wykop pod nowy terminal. Wystarczy puścić drogę w tym wykopie, postawić ściany, przykryć stropem i gotowe. Podziemna część terminalu byłaby po obu stronach drogi. Identycznie można zrobić tam podziemną stację kolei metropolitalnej.

            Nie ma też problemu by puścić drogę 100m na północ wokół obecnego płotu. Jak się naprawdę wkurzę, to któregoś dnia sam ją tam wyjeżdżę swoją terenówką. Pewnie jakiś rolnik pogoni mnie z widłami, ale trudno.

            • 0 0

            • Dla gdańskich drogowców to wszystko b.trudne

              a najlepiej nic nie robić.

              Postawili Park im.Reagana a s****za to już w nim nie postawili:))

              • 0 0

        • jakie nieporównywalnie?

          • 0 0

      • hahaha

        Budyń wymyślił budowe tunelu pod Martwa Wisłą o koszcie ca 1.200 mln słownie jeden miliard dwiescie milionów polskich złotych ( finansowany oczywiscie przez podatnikow). A tu dla kilkuset metrow tunelu budowanego przy "okazji innych robot" to kasy zabrakło. Przestan anonimie chrzanic

        • 1 0

      • raczej Uniwerek wypuszcza

        księgusiów z klapkami na oczach

        • 3 0

    • to sfinansuj bezstronny ten tunel (5)

      ekonomista po podstawówce

      • 6 13

      • (3)

        Lotnisko chce zająć drogę, to w kosztach inwestycji ma być najlepsze możliwe rozwiązanie problemu (tu akurat tunel). Tymczasem miasto zaledwie wyremontowało starą drogę dookoła i bez żadnej analizy skutków zostawiło korzystających z problemem. Jeśli zabrakło wyobraźni, można było na próbę zamknąć Słowackiego i zobaczyć czym się to skończy. Raptem teraz będą obserwować ruch!

        • 11 1

        • weteran wyluzuj (2)

          Po co budować tunel, jak można objechać przeszkodę?
          Koło nowej drogi kołowania i nowego terminala są hektary pustego pola. Zamknięta Słowackiego miała ~2200 m. gdyby ją przesunąć o 200 m na północ miała by 2500 m.

          • 0 6

          • w tym urzedzie macie za duzo luzu

            dlatego mamy takie szopki

            • 4 0

          • No racja. Na parę lat może wystarczyłoby. Ale jak zechcą znowu powiększyć lotnisko? Znowu drogę zabiorą.
            A cały problem nie w tunelu, czy drodze objazdowej. Chodzi o działanie z głową! Jeśli likwiduje się coś, co było "od zawsze" i dobrze działało, i zastępuje protezą, jak to nazwać?

            • 6 0

      • infrastruktura drogowa wokół Gdańska podniosłaby wartość

        tych terenów; zamiast przepłacać 8K za m2 i mieszkać
        w 50m klitkach...
        Dojazd 50 km i więcej do pracy
        w UK czy Niemczech to nie problem...

        • 7 2

    • (6)

      Wczoraj TVP2 przypomniała Gang Olsena. Film sprzed 40 lat. Spora część akcji w pobliżu lotniska. Kilka razy pokazali drogę w tunelu pod pasem. 40 lat temu! U nas to niewyobrażalne rozwiązanie.
      Podobnie z pociągiem. Ma łukiem omijać lotnisko, a podróżni będą targać walizy z lotniska na peron. Nie da się zrobić pociągu i stacji pod terminalem im. wielkiego mędrca.

      • 19 1

      • Wiesz, z tym wielkim mędrcem i jego zauszników jest tak (5)

        - "Wart Pac pałaca, a pałac Paca"

        • 4 3

        • (4)

          Mniejsza o Paca i jego imienia pałaca. Znowu jesteśmy 40 lat za ... Duńczykami.

          • 2 1

          • Przepraszam PACA, bo nieco prześmiewczo porównałem go w tej wersji interpretacji z "wielkim mędrcem" (3)

            do tego Pac był wielkim reformatorem i racjonalizatorem i na taki nieudolny nr jak ten z"ul. Budowlanych i Nowatorów po zamknięciu ul. Słowackiego" nigdy by sobie nie pozwolił.

            Dania położona jest na skrzyżowaniu międzynarodowych szlaków komunikacyjnych prowadzących z róznych stron nie wspominając z powietrze.Do tego ich wrodzona dbałość o środowisko mieszkańców pełnych kultury, pomocy itd. My tylko mamy powierzchowność i ambicje bez pokrycia jak Gdańsk Europejskim Miastem Kultury w 2016. Do tego wszędzie wciskająca się POlityka i zamiast ekonomi, funkcjonalności i podporządkowaniu człowiekowi, pięknej architektury i inżynierów stosujących nowoczesne rozwiązania, w których wyprzedzamy świat. Niestety wygląda tak jak w tym artykule.

            • 5 2

            • (2)

              Na naszych pomorskich ziemiach też krzyżowały się ważne szlaki. Wypada wymienić trasy Berlin - Królewiec i Śląsk - Gdynia. Tak ważne, że aż wojną się skończyło. Teraz Niemcy zmądrzeli i nawet rurę wolą wodą puścić. A dla nas problem 300m tunelu zrobić metodą odkrywkową w pustym terenie. Czas mędrców...

              • 5 1

              • Widać na swoim blogu woli pisać Paweł Adamowicz (1)

                jak to go nazywają i całe szczęście że jeszcze nie"kondomem" oraz to jak nazy/przezy/wają innych.

                Widać PRZEDSZKOLAKI są u nas siłą i aż strach POmyśleć, co ON tu robi? Bo szefowanie takim miastem jak Gdańsk to chyba odpowiedzialna fucha, do tego w kilku Radach Nadzorczych. I nie jest to wcale przytyk (bo do wychowania naszych pociech potrzeba też odpowiedzialności - tylko innej), ale może lepiej by było gdyby Prezydent wziął może jednak TACIERZYŃSKI.
                Bo chce się mienić jako wielki budowniczy a ze zwykłymi ulicami nie mówiąc tak potrzebnym tunelem ma problemy.

                • 2 2

              • Za swojej pierwszej kadencji pierwszy ministrant miał plany dojazdu kolejką linową do krzyża nad PKS-em. Młodsi żeby się nie śmiali że to żart:
                "Na Górę Gradową turystów ma dowozić gondolowa kolej linowa. Lata 2003-2004 mają być przeznaczone na przygotowanie inwestycji. W pierwszej kolejności ma powstać eksperymentarium i kolejka linowa. Zakończenie planuje się na rok 2011."
                Co w tym temacie? Za parę dni znowu będą dźwigać krzyż na piechotę...

                • 4 0

    • Taniej by było puścić estakadę nad lotniskiem.

      Warszawa ma tunel wzdłuż Wisły ,a Gdańsk miałby estakadę nad lotniskiem :)

      • 3 1

    • Tunel

      Popieram! Na świecie, pod lotniskami sa tunele!!!

      • 7 0

    • tunel :) skąd ty się urwałeś z żukowa

      ich nie stać żeby ruch usprawnić w centrum a tobie się śni tunel na złotej karczmie

      • 9 9

    • ty sobie zbuduj tunel w (1)

      kosakowie dla furmanek oraz kładke do torpedowni

      • 10 25

      • tu tez objawiles sie

        zwolenniku Budynia. a kysz

        • 13 5

  • a ja jestem ciekaw kiedy wreszcie na gdańskich skrzyżowaniach poprawiona zostanie sygnalizacja świetlna ? (2)

    A konkretnie sposób montażu sygnalizatorów kierunkowych prosto+lewo. Bo co najmniej w kilkunastu miejscach są one zamontowane odwrotnie. Zamiast strzałki w górę+w lewo mamy strzałkę w lewo+w dół. Zaś na sąsiednim pasie do jazdy prosto strzałka normalnie w górę. Widać że ta sama ekipa je montowała. ;) W żadnym innym mieście się z tym nie spotkałem. A wystarczy obrócić o 90 stopni i będzie ok.

    • 0 2

    • sygnalizacja jest ok.

      Debilu strzałka kierunkowa w dół oznacza dozwolone zawracanie, to w twojej głowie pracuje dziwna ekipa. szkoda słów.

      • 0 0

    • jeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

      mam nadzieje że Jędrek nie ma prawa jazdy......
      a jak ma to RATUJ SIĘ KTO JESZCZE ŻYJE

      • 2 0

  • Pewnie jak zwykle Pan Mieczysław K. z ZDiZ jest zaskoczony :) (6)

    • 130 3

    • Pan Mietek przeprowadzal symulacje i mialo byc wszystko ok a wyszlo jak zawsze... (2)

      Pomyslec, ze tacy ludzie sa oplacani z naszych podatkow i siedza na tych swoich stoleczkach bo taka wizje ma prezydent miasta..
      Z drugiej strony co sie dziwic, jak tacy ludzie nie maja nawet kwalifikacji, dopiero teraz na starosc robia jakies smieszne licencjaciki w smiesznych szkolkach typu Ateneum...

      • 15 3

      • może go zastąpisz ośle

        • 0 1

      • A co Ty bucu wiesz o Mietku?

        Zrobiłeś zaocznie zarządzanie i marketing mądralo?

        • 0 9

    • kierowca bombowca

      kolejny nidzielny kierowca

      • 0 0

    • gdzie jest ten od szczytowania, czołowa postac rozbudowy stryropianowych autostrad

      xx

      • 2 0

    • Oczywiście że zaskoczony, pierwszy raz słyszy o problemie, ale zaraz sprawdzi co i jak :)

      • 6 0

  • Programiści z ZDiZ potrzebują aż 3 dni? (4)

    Widać ZDiZ zarudnią samych fachowców skoro az 3 dni potrzebują na zmianę wyświetlania świateł

    • 65 11

    • programista

      rozpiszemy przetarg i rozładujemy korki za dwa lata, a narazie zasuwaj na piechotkę osiołku

      • 0 0

    • wstyd prawda?

      ktoś zapomniał że zamyka ul. Słowackiego? Niedopilnowanie czy zwykła zlewka reszty społeczeństwa?

      • 0 0

    • Chyba lepiej poczekać, niż działać na oślep i poprawiać potem? (1)

      Dla mnie jednak ciekawsze jest, kto "zapomniał" o wcześniejszym przeprogramowaniu sygnalizacji przy okazji zamknięcia drogi?

      • 5 0

      • Może wyszli z "genialnego" założenia że lepiej poczekać....?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane