- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (332 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (261 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (289 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (99 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (29 opinii)
Wiesz, kogo ostrzegasz przed policją?
- Zwyczaj ostrzegania innych kierowców przed policją ma się w Polsce bardzo dobrze. I kolejne pokolenia przejmują go zupełnie bezrefleksyjnie, choć jest nie tylko głupi, ale wręcz niebezpieczny - pisze nasz czytelnik, pan Wisław. Ma rację?
Sam jestem kierowcą, który robi po kilkadziesiąt kilometrów dziennie. Za kółkiem widziałem już naprawdę wiele, ale wciąż nie mogę się nadziwić, że tak wielu kierowców uważa za słuszne, by przestrzegać innych przed czekającym nieopodal patrolem drogówki.
Kto i kogo ostrzega przed policją?
Trochę rozumiem, jak to działa. Przekraczający prędkość dobrze wiedzą, że łamią przepisy, więc sami chcieliby być ostrzeżeni. Taka solidarność pomiędzy cwaniaczkami, którzy myślą, że będą sprytniejsi, bo "oszukają system". I pewnie czerpią radość z tego, że miną policję z dozwoloną prędkością, bo ktoś im wcześniej mignął światłami. A potem znowu gaz do dechy i zadowoleni...
Ci kierowcy nie biorą jednak pod uwagę kilku spraw. Przede wszystkim tego, że nie każdy jest taki, jak oni. I nie chodzi mi o trywializowanie przekraczania dozwolonej prędkości, bo może to prowadzić do straszliwych w skutkach wypadków. Nie zawsze prowadzi, więc jest to wykroczenie, a nie przestępstwo.
Dlaczego więc jestem przeciwko takim zachowaniom?
Ostrzegając przed policją, nie robimy nic dobrego
Czy jednak może być tak, że migną światłami przestępcy, który ukrywa się przed wymiarem sprawiedliwości? Może. Czy dzięki temu przestępca zwolni i pojedzie dalej przez nikogo niezatrzymywany, wciąż parając się swoim "fachem"? Może tak być. A może wręcz przed chwilą obrobił mieszkanie właśnie tej osoby, która teraz przestrzega go przed policją? Może też być pijany. Napiszecie pewnie, że to naiwne, ale dla mnie bardziej naiwne jest myślenie, że migając światłami po minięciu drogówki, robimy coś dobrego. Wręcz przeciwnie, możemy zrobić dużo złego.
Warto o tym pomyśleć, gdy następnym razem będziemy chcieli kogoś ostrzec przed policją.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2021-10-23 13:08
A może (27)
Ostrzegając o stojącym patrolu policji ratujemy komuś życie bo kierowca zwolni i np nie potrąci dziecka lub nie wypadnie na pełnej prędkości z zakrętu. Jeśli ktoś ma szybką jazdę w złym zwyczaju to żadne mandaty go nie naprostują ale mrugajac żeby zwolnił może uratujemy kogoś. Zawsze trzeba wybrać mniejsze zło.
- 504 209
-
2021-10-25 13:06
Dokładnie ja ostrzegam przed Policją
chociaż Policji nie ma w tym miejscu a kierowcy zwalniają
- 0 0
-
2021-10-24 13:17
Chyba sam w to nie wierzysz..
Takk gościu zwolni na chwilę, żeby mandatu nie dostać, a potem doda jeszcze więcej gazu, żeby nadrobić "stracony" czas. I wtedy zrobi komuś krzywdę.
- 6 1
-
2021-10-24 12:28
To dopiero fikołek retoryczny :)
Autor posta nie boi się prosto w twarz nam powiedzieć, że czarne jest białe, a białe czarne. Postawa godna sprzedawcy kredytów, który przekona nas, że biorąc większy kredyt stajemy się bogatsi :)
- 4 0
-
2021-10-24 10:01
(1)
To nieprawda, lepszy skutek ma mandat.
- 3 1
-
2021-10-24 15:40
Jaki skutek?
Mnie stać aby zapłacić mandat I 5tys jednorazowo kilka razy w miesiącu a nie zapie....
Albo masz to w głowie albo nie, ograniczenia mandaty tego nie zmienią.
Jak będzie w kraju spokojnie i bez nerwo to nikt nie będzie się musiał nigdzie spieszyć czy zapijać problemów! Zobacz jak jeżdżą na Słowacji? Dziwi cie to? Bo mnie bardzo.- 3 0
-
2021-10-24 07:50
Kiedyś (początek lat 2000). Mrugałem każdemu kto zapierniczał. Zwalniali, dziękowali i jaka ich była mina gdy przez kilka kilometrów żadnego patrolu nie napotkali
Teraz chrzanię, jedziesz jak d**il nic cię nie wyprostuje, szkoda mojej uwagi. Nie mogę doczekać się wprowadzenia zapowiadanych kar!- 13 5
-
2021-10-23 17:47
Mandaty nie naprostują?
Wysokie mandaty uczą bezpiecznej jazdy, czego przykładem jest Norwegia. Polacy tam jeżdżą aż za wolno.
- 19 6
-
2021-10-23 16:59
A może pijany kierujący uniknie kontroli i kawałek dalej wjedzie w idąca chodnikiem rodzinę.
- 24 5
-
2021-10-23 17:07
A może typowa logika dzieciaka. Nie wpadłeś na to, że jak minie miejsce kontroli to będzie dalej jechał nieuważnie i być wówczas potrąci dziecko, wypadnie z zakrętu zapomniałeś , że mógł być pijany i uniknął kontroli dzięki tobie.
- 15 6
-
2021-10-23 14:41
Nie, dzięki temu wszyscy pędzą bo wiedza że nie ma Policji.
Gdyby nie bylo ostrzegania to by jeździli wolniej wszędzie- 16 11
-
2021-10-23 13:29
(7)
i akurat na odcinku 100 metrow gdzie zwolni bedzie dziecko a nie po minieciu patrolu jak znowu bedzie 100km/godz. moze wlasnie tam.
- 30 5
-
2021-10-23 17:00
Dokładnie
- 11 0
-
2021-10-23 17:06
(5)
Dziecko może nie, ale wasza matka może tam przechodzić do domu starców.
- 9 8
-
2021-10-24 07:49
Matka siedzi z tyłu (4)
Tak powiedzial
- 8 2
-
2021-10-25 04:52
A gdyby (1)
tu nagle, w przyszłości było przedszkole?
- 0 0
-
2021-10-25 12:49
sprawdzić czy nie ksiądz
- 0 0
-
2021-10-24 19:19
@ Raku
"Matka siedzi z tyłu:
Tak powiedział"
Przede wszystkim nie popadajcie panikę:
Jakiś lepszy cwaniak
Matkę po szosie wozi, żeby nas tylko wrobić..."
klasyka
Reszta tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=T9PemRItJGk- 0 0
-
2021-10-24 09:44
"Miś-my" inaczej "miś-leli" obywatelu. ;D
- 0 0
-
2021-10-23 13:27
Dlatego proponuję (1)
ostrzegać, gdy policja nie stoi - wówczas może zarówno kogoś uratujemy, jak też nie popełnimy sami wykroczenia... ;-)
- 73 5
-
2021-10-24 16:04
wybitne!
- 4 0
-
2021-10-23 13:20
(6)
eee dorabianie tłumaczenie na siłę.
- 65 41
-
2021-10-23 17:52
"dorabianie tłumaczenia" xD (3)
A tworzenie historii o tym, że akurat ostrzeganym jest groźny przestępca poszukiwany przez policję, to nie "dorabianie" nieprawdopodobnej historii?
- 39 20
-
2021-10-24 16:21
(2)
Mój kolega w zeszłym tygodniu mignął kolesiowi, który natychmiast zawrócił samochód i uciekł - mówił, że najprawdopodobniej był pijany, więc można go jak najbardziej uznać za groźnego przestępcę. Co jest złego w dorabianiu takich historii jeśli okazują się prawdą? Co jak co, ale w tym kraju prawdopodobieństwo trafienia na pijanego za kierownicą jest bardzo wysokie, nie ostrzegajmy takich ludzi...
- 12 5
-
2021-10-24 20:35
Widziałem to (1)
Potwierdzam widziałem tą sytuację i całe szczęście , że zawrócił bo kawałek dalej szły dwie małe dziewczynki, które prawdopodobnie byłyby potrącone przez tego pijaka.
- 4 3
-
2021-10-24 22:59
Dlaczego uważasz, że cała sytuacja jest zmyślona? On nawet nie mieszka w tej części Polski tylko na Śląsku... opisał mi tę sytuację i wtedy w ogóle się dowiedziałam, że kierowcy takie rzeczy robią. Skoro zarówno zjawisko tego ostrzegania istnieje jak i pijani kierowcy w Polsce istnieją, to dlaczego miałby mi zmyślić tę sytuację? Niepoważny jesteś, w dodatku zgryźliwy. Aż idzie podejrzewać, że ktoś tu lubi sobie gulnąć zanim usiądzie za kółkiem...
- 4 2
-
2021-10-23 17:21
Tez mi sie tak wydaje, bo taki ostrzezony kierowca niczego sie nie nauczy i dalej bedzie
szalal na drogach, bo nastepnym razem tez sie moze uda uniknac kary?
- 28 12
-
2021-10-23 14:00
nie, to po prostu zwykla logika
- 36 39
-
2021-10-24 12:05
Policja? Dzisiaj? Szacunek? To chyba żart . (5)
Ostrzegamy a to dlatego ze policja stoi w takich miejscach iż nie o bezpieczeństwo im chodzi tylko o kasę z mandatów. Gdyby stało i kontrolowali przejścia dla pieszych , rejony szkół etc to nikt by nie ostrzegał ( tak myśle ) ale jeśli ich kontrole to ma być tylko wykazanie się i nabijanie kasy do dziury budżetowej to sami macie odpowiedz.
- 361 54
-
2021-10-25 09:41
Gdyby bylo jak mówisz to okej
W rzeczywistości są zakamuflowani lub czają się w krzakach poza terenem zabudowanym, oni mają gdzieś bezpieczeństwo bo to wymaga wysiłku a nie bezmyślnego suszenia na pustej drodze.
- 1 0
-
2021-10-24 21:17
Regularnie dodaję na Janosika ostrzeżenia
kontrole prędkości, nieoznakowanych jak kogoś zatrzymają i to widzę, itd. Mniej wpływów z mandatów to policzek dla rządzących i policji :)
- 18 1
-
2021-10-24 20:51
Ja tam mrugam wszystkim nie dlatego że ich ostrzegam tylko dlatego że nienawidzę policji.
Niech się obejdą smakiem za każdym razem. Jeszcze na Yanosiku ich zgłaszam.
- 17 5
-
2021-10-24 13:41
Dawno temu większość tak robiła. (1)
Teraz strach ostrzegać bo jeżdżą nieoznakowane patrole.
- 4 14
-
2021-10-24 18:18
Dziwi mnie to
I co z tego że jeżdżą?
Jak mnie zapytają przed czym mrugalem to powiem że nienaturalnie ludzie zwlaniali i być może było zagrożenie.
Dziwię się i**otom xo przyznaja.sie że mrugali przed policją
No ale co się dziwić. Polak niezbyt potrafi myślęc.- 8 4
-
2021-10-23 15:55
Doskonale wiem kogo ostrzegam (20)
Przez nienormalne wydatki rząd musi zebrać z obywateli wszystkie możliwe mandaty jakie tylko można. To właśnie przed tym ostrzegam ludzi. I nie róbcie tutaj kolejnej propagandy. Już i tak powinniście się wstydzić za swoją propagandową działalność. Bleeeee
- 622 187
-
2021-10-26 07:53
A jest wogóle policja na drogach?
Pojedź do Danii swoim szrotem
i przekrocz szybkość ,projekt wysokich mandatów był dobry ale miękiszony z rządu już wymiękly,gdy wracasz z kraju cywilizowanego do PL to masz wrażenie,że na drogach walczysz o życie.m- 0 1
-
2021-10-25 13:27
Patologiczny komentarz. Nie życzę ale kiedyś możesz potrzebować pomocy policji. Ciekawe czy wtedy będziesz
taki radykalny, taki mądry i taki "obywatelski"?? Nigdy nie wiesz na kogo poluje policja a może to dotyczyć zwyrodnialca, który skrzywdził ciebie czy twoich bliskich. To ty się powinieneś wstydzić. Jeździj przepisowo a ze strony drogówki nic ci nie grozi ale to najwyraźniej do ciebie nie dociera!
- 2 2
-
2021-10-24 13:07
Bojkotuj mandaty. Jedź przepisowo.
- 8 5
-
2021-10-24 08:57
To pijaka co jedzie zygzakiem (2)
Tez ostrzegaj i jeszcze mu auto dotankuj gdy zabraknie mu paliwa na powrót z imprezy.
- 13 20
-
2021-10-24 16:23
zapisz się do ORMO
- 10 2
-
2021-10-24 10:34
Oczywiście ostrzegasz jadących nieco szybciej. To od razu Twoim tokiem rozumowania i pijaków którzy jqda zygzakiem. Nie wiem jakim cudem ta wyrwa w twoim mozgu powstała ale ja bym się wstydził wypowiadać publicznie bedac toba
- 16 3
-
2021-10-24 08:23
Ja wiem przed kim ostrzegam, to wystarczy (1)
- 12 5
-
2021-10-24 10:13
aha :)
- 1 7
-
2021-10-24 07:51
(1)
Potem siedzi na poboczu taki jak ty i płacze jak mała dziewczynka, że nie chciał ... Widziałem już takich.
- 10 16
-
2021-10-24 10:33
Pewnie. Juz 3szysvy siedza i płaczą...
- 8 3
-
2021-10-23 21:13
Ja wiem przed kim ostrzegam i to wystarcza :)
- 33 11
-
2021-10-23 16:46
Jasne... (1)
Bo tak kropla mandatów tych zaplaconych oczywiście zmienia obraz budżetu na tyle znacząco, że policja w twoim mniemaniu ma je dawać. Żałosne. To kropla w morzu nic nie znaczącą.
- 19 30
-
2021-10-23 17:55
pół miliarda piechotą nie chodzi.
- 35 8
-
2021-10-23 16:10
(3)
Bądź sprytny i oszukaj rząd. Nie daj ściągnąć z siebie kasy i jedź zgodnie z przepisami.
- 47 15
-
2021-10-24 09:34
(2)
I miej rejestrator w samochodzie, bo wystarczy jeden krok (doslownie) zebys z 50tki mial 80 ;)
- 11 4
-
2021-10-24 17:56
Fotorejestrator może być dowodem na prędkość? Wydaje mi się, że nie. (1)
- 6 7
-
2021-10-25 22:48
No to źle ci się wydaje. Rejestrator sam w sobie nie, ale nagrany tam film już tak.
- 1 0
-
2021-10-23 16:09
A ja nie rozumiem w czym problem, przecież wszyscy podkreślają (2)
że to dla bezpieczeństwa a nie nabijania kabzy, ostrzegam typa a ten zwalnia i jedzie bezpieczniej - więc w czym problem?
- 88 25
-
2021-10-24 18:02
(1)
A potem ten typ znow przyspiesza i zabija rodzinę z dzieckiem...
- 6 21
-
2021-10-24 18:16
No
Dlatego lepiej niech w ogóle nie zwalnia i zabije już przy patrolu.
Kwiat narodu polskiego, inteligencja to twoja mocną stroną.- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.