- 1 Jechał tunelem pod Martwą Wisłą 299 km/h (552 opinie)
- 2 Parking prywatny na mapie był miejski (56 opinii)
- 3 Nie masz potwierdzenia nadania? Masz problem (96 opinii)
- 4 Nowy pomysł na budynek z Aioli (125 opinii)
- 5 Nasz reporter dokumentuje powódź (52 opinie)
- 6 400 drzew w Wielkiej Alei Lipowej wymaga pomocy (25 opinii)
Wieżowce przy Węźle Wzgórze i restauracja przy molo w Orłowie
Zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego, które pozwolą firmie Invest Komfort zbudować dwa wieżowce na przy Węźle Wzgórze na osi widokowej al. Piłsudskiego zostały przegłosowane przez gdyńskich radnych. Ich decyzją planiści będą nanosili także zmiany w Orłowie, w okolicach mola , gdzie będzie mogła powstać całoroczna restauracja.
Do tej pory miejsce nie jest zagospodarowane i tylko od czasu do czasu bywało wykorzystywane np. jako parking (tak było przy okazji Red Bull Air Race) lub plac, gdzie latem rozkładał się cyrk. Teraz dzięki uchwaleniu planu w ciągu kilku lat mogą tu stanąć m.in. wysokie na kilkadziesiąt metrów wieżowce.
Obawy mieszkańców
Niepokój mieszkańców wzbudzał fakt, że miasto pozwalało na budowę nieporównywalnie wysokich budynków zaledwie kilkanaście metrów od innych zabudowań. Obawy wyrażali m.in. mieszkańcy bloku przy ul. Śląskiej 76 , bojąc się zacienienia mieszkań, co pociągnie za sobą spadek komfortu zamieszkania i w konsekwencji spadek wartości nieruchomości.
Czytaj też: Była siedziba Nordei do rozbiórki
- Już dziś bloki są ogrodzone z powodu ruchu ulicznego. Dodatkowa zabudowa sprawi, że zostaniemy w całości odcięci od światła. Szkoda, że urzędnicy nie biorą pod uwagę głosu mieszkańców, a kierują się interesami deweloperów - takie opinie można było usłyszeć podczas publicznych dyskusji nad wyłożonym planem zagospodarowania.
Emocji nie brakowało, ale ostatecznie protestującym niewiele udało się osiągnąć. Radni przegłosowali zmiany w planie zagospodarowania, pozwalając na zabudowę z dwiema dominantami, pomiędzy którymi będzie 12 m przestrzeni. Przed nimi powstanie ogólnodostępny plac, a na parterach budynków będą lokale usługowe.
Potrzebna intensyfikacja zabudowy
Znikną dotychczas wydeptane ścieżki, które były skrótem do przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Przejście będzie tylko między budynkami, które będą miały maksymalnie 55 metrów wysokości (dominanty mogą sięgnąć 80 i 86 metrów n.p.m.). Oznacza to, że najwyższy z budynków będzie miał ok. 17 pięter.
- Wizja, jaką mają władze miasta nie jest tożsama z zamysłem założycieli, którzy wcale nie chcieli budować w Gdyni drugiego Nowego Jorku z drapaczami chmur. To już wasza sprawa, czyje interesy reprezentujecie. Czy deweloperów, czy mieszkańców, którzy chętnie skorzystaliby z wypoczynku w otoczeniu miejsca, w którym mieszkają? - pytał retorycznie podczas sesji Paweł Stolarczyk, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Krytycy zmian z ław opozycji jako argument przywoływali fakt, że okolice węzła Wzgórze to nie jest teren ścisłego śródmieścia, ale za to dobre miejsce do spacerów dla starszych osób. Nie znaleźli jednak zrozumienia wśród radnych rządzącej "Samorządności" i władz miasta przekonujących, że intensyfikacja zabudowy w granicach rozsądku w takim miejscu pozwoli na zamieszkanie osobom poszukującym droższych lokalizacji.
Zabudowa terenu nie ruszy najprawdopodobniej wcześniej niż za cztery lata.
Na wniosek rady dzielnicy
Zmiany w niedługim czasie zostaną również poczynione w planie miejscowym dla nadmorskiej części Orłowa. Chodzi o teren dawnych "łazienek", gdzie jeszcze kilka lat temu występowali artyści z Teatru Miejskiego w ramach Sceny Letniej. Z powodu zwężenia plaży musieli się przenieść.
Zobacz też: Obok pałacu w Orłowie może powstać osiedle
Miasto chciało powstania w tym miejscu przeszklonej restauracji, ale ostatecznie skończyło się na rozbiórce Orłowskich Łazienek. Koniecznością okazało się umocnienie brzegu i zabezpieczenie skarpy, a pracami zajął się Urząd Morski, którego stanowisko dla inwestycji w tym miejscu było negatywne.
Istniejące zapisy w planie dopuszczają obecność sezonowych obiektów, takich jak magazyny sprzętu wodnego i zaplecza dla nich oraz teatralnej sceny letniej. To zdaniem radnych dzielnicy Orłowo zbyt mało, by przyciągnąć inwestorów i turystów. Udało im się przekonać władze miasta do przygotowania zmian w planie miejscowym, by miejsce mogło tętnić życiem cały rok.
Czytaj również: Kontrowersje wokół zabudowy Orłowa
Według zamierzeń będzie mogła pojawić się tu - oprócz dotychczasowych możliwości - trwała zabudowa gastronomiczna.
- Przychyliliśmy się do pomysłu radnych dzielnicy. Po konsultacji z Urzędem Morskim wprowadzenie stałej zabudowy okazało się możliwe. Chodzi o wykorzystanie obszaru, gdzie istniała zabudowa kubaturowa. Przed laty Urząd Morski dopuszczał zajęcie terenu tylko sezonowo. Teraz, po zmianie tego stanowiska, możliwe jest rozpatrzenie zabudowy trwałej - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (152) 2 zablokowane
-
2016-03-16 06:01
w Gdyni jak codzień mikroinwestycje ciagnące się latami (11)
- 88 27
-
2016-03-16 07:12
(2)
A parkingów coraz mniej
- 16 8
-
2016-03-16 11:22
kolejny wpis trolla (1)
mającego trudności ze zrozumieniem, że jazda samochodem nie jest jedynym, a nie powinna być głównym sposobem poruszania się po mieście
- 2 11
-
2016-03-16 15:19
Trolla to masz w majtkach ewentualnie za uchem.
- 5 0
-
2016-03-16 08:02
Na trójmaiasto.pl dzień jak codzień, komentarz tego samego trolla o godz. 6:01. (7)
- 5 13
-
2016-03-16 08:05
(2)
Oraz tuż za nim Twój pt. 6.01
- 10 2
-
2016-03-16 08:39
Jestem za strefą niskiego zabudowania w pasie nadmorskim i generalnym zakazem budodowania w pasie 100m z wyjątkiem na lekkie konstrukcje w celach gastronomiczno sanitarnych. Te powinny być planowane bardzo restryktywnie.
Wysokie budynki natomiast miałyby powstawać poza drogą łączącą Centrum Gdyni z Gdańskiem.- 6 2
-
2016-03-16 10:22
Tylko ja nie zarzucam artykułów swoimi komentarzami/wypocinami codziennie, jak ty to robisz.
I nie wypisuje 20 komentarzy na raz z różnymi podpisami, udając, że to różne osoby piszą i prowadząc dyskusję z każdym i o wszystkim. Taka jest delikatna różnica między nami.
- 4 5
-
2016-03-16 08:54
ciekawe kiedy redakcja coś zrobi z tymi porannymi "komentarzami" (3)
- 4 6
-
2016-03-16 09:31
ale o co chodzi?
Lubisz pospać i chciałbyś być pierwszym komentującym? A teraz nie masz szans?
- 6 2
-
2016-03-16 09:35
Może UM zmieni godzinę rozpoczęcia pracy na 6:30?
Wtedy od rana w komentarzach będzie świecić Słońce Bulwaru.
- 4 2
-
2016-03-16 10:27
Jeśli to ludzie z trójmiasto.pl lub wynajęci przez nich do generowania sztucznego ruchu, to nic nie zrobią.
Jeśli zaś to trolle, czyli freelancerzy, wynajęci przez partie polityczne lub zwolennicy jakiejś opcji politycznej piszący z biur poselskich, urzędów itp., to wtedy widzą przecież admini, kto skąd pisze i dlaczego z jednego lub kilku podobnych adresów pochodzi np. 50% komentarzy.
Smutne jest, że niektórzy muszą tak zarabiać na życie klepiąc od rana komentarze. Ich ambicje zawodowe sięgają zenitu, sky is the limit.- 2 1
-
2016-03-16 06:02
Znowu zmiany MPZP pod dewelopera. (17)
Czy CBA zajmie się w końcu trójmiejskimi włodarzami?
- 172 33
-
2016-03-16 06:09
w każdym mieście się tak robi i to jest normalna praktyka (8)
nic by w mieście nigdy nie powstało oprócz kurnika gdyby trzymać się nieprzekraczania wysokości dawnej zabudowy
- 14 31
-
2016-03-16 06:12
W każdym mieście na wschód od Odry.
- 21 0
-
2016-03-16 06:30
Nie o to chodzi, że MPZP ma coś ograniczać. (3)
Skoro został opracowany i uchwalony to chyba tworzy jakąś spójną całość, były analizy, założenia itd A tu nagle przychodzi pan deweloper i można zmieniać wszystko pod jego biznes. Ciekawe czy miasto tak chętnie zmieniłoby MPZP dla zwykłego Kowalskiego?
Pomijam nawet fakt kosztów dla miasta z uchwaleniem i zmienianiem MPZP.- 34 3
-
2016-03-16 06:44
Spoko luz
Inwest Komfort z chęcią pokryje koszty badań, analiz... oraz tzw. kosztów pośrednich :)
- 25 0
-
2016-03-16 06:53
nagle przychodzi developer? (1)
masz dzieciaku pojęcie.....jak Kowalski zainwestuje 30 mln, przebuduje układ drogowy, kanalizacyjny i wybuduje 200 mieszkań to proszę bardzo....w końcu MPZP nie zmienia się pod developera tylko pod MIESZKAŃCÓW KTÓRZY TAM BĘDĄ MIESZKAĆ
- 7 28
-
2016-03-16 07:02
Niestety nie tak to wygląda od środka. Zmienia się pod developera, który dal tak kosmiczną kwotę za działkę, ze teraz musi szarpać PUM żeby się zbilansować.
- 19 3
-
2016-03-16 06:53
To spróbuj złożyć wnisek (2)
o zmianę planu na Twojej działce. Nawet się nie zajmą Twoim wnioskiem. Zobaczysz środkowy paluszek. Włodarze polskuch miast to zwykłe organizacje przestępcze. Licza się łapówki, znajomości i koligacje rodzinno towarzyskie. Oni się dobrze urządzają za nasze pieniądze.
- 31 3
-
2016-03-16 07:04
nie wyszło w życiu? (1)
- 4 22
-
2016-03-16 07:49
Ano nie ma chłop na łapówki
Przepraszam, koszty pośrednie.
- 18 4
-
2016-03-16 06:17
CBA w Gdyni? (5)
mokry sen Horały....już niedługo się spełni - na pewno Horała podrzuci jakiś temat Kamińskiemui
- 6 15
-
2016-03-16 07:39
raczej zmora gdyńskiego układu zamknietego (4)
wycinka na Obłużu, apartamenty w Orłowie, bezpłatne parkowanie, airport... jest w czym wybierać...
- 23 3
-
2016-03-16 08:56
niech PiS poszuka układu w swoich SKOKach (3)
- 5 9
-
2016-03-16 09:22
oczywiście, niech szuka
tylko czy to rozgrzeszy w jakikolwiek sposób np. bezpłatnych parkingowców?
- 7 2
-
2016-03-16 09:37
Umęczonym gdynianom zawsze wiatr w oczy! (1)
Jak rządziła ta wstrętna Platforma, to robiła wszystko, żeby pognębić najwspanialszego Prezydenta na świecie!
Jak rządzi ten wstrętny PiS, to zrobi wszystko, żeby pognębić najwspanialszego Prezydenta na świecie!
No jakbyś się nie obrócił d*pa z tyłu.- 4 3
-
2016-03-17 08:55
No i tak właśnie jest jak jestes bezpartyjny.
- 0 0
-
2016-03-16 08:11
do tego na wniosek dewelopera dokonano "korekty" intensywności zabudowy z 3 na 4,85
Czyli o ok 170% więcej!!! Piękna mi korekta... to zmiana jak diabli. Do tego osiedle, które powstanie będzie miało charakter zamkniętego.
Oba wieżowce bez problemu mogłyby zostać posadowione bliżej obecnej Nordei, bez szkody dla mieszkańców i to "starych", i to "nowych".
Czyli po raz kolejny planowanie nie mające nic wspólnego z ładem przestrzennym!!!- 16 1
-
2016-03-16 08:12
Nie spodziewajmy się rzetelnej analizy ze strony trojmiasto.pl, w końcu widać, że IK nową kampanię reklamową im zleciło
- 6 1
-
2016-03-16 06:07
Bardzo dobrze, że to piaszczyste klepisko zostanie zagospodarowane (10)
Argumenty o miejscy wypoczynku osób starszych są kuriozalne, tak jak reszta "obaw" mieszkańców. Przeciwnie, wartość ich nieruchomości jedynie może wzrosnąć gdy developer uporządkuje ten teren, który obecnie jest wychodkiem dla psów.
- 109 65
-
2016-03-16 06:10
Oho (1)
PR od Ciomka odpalany jest już od 6.00. Nieźle.
- 18 15
-
2016-03-16 06:19
zawiadom CBA
ciulu Pisowski
- 13 15
-
2016-03-16 06:51
Dokładnie... (1)
Prawie centrum miasta a tam mega syf panuje. Boją się, że nie będą mieli gdzie piesków wyprowadzać na spacerki. Teren aż się prosi o zagospodarowanie, a mieszkańcy pobliskich bloków na pewno na tym nie stracą. W momencie gdy przestanie w okolicy straszyć odległym PRL - em, ich mieszkania zyskają tylko na wartości.
- 28 7
-
2016-03-16 12:09
Czy "zagospodarowanie" ma oznaczać betonowanie?
Czym uzasadnione jest budowanie wysokościowców i betonowych bloków w Gdyni? Tylko i wyłącznie zyskiem (opłacalnością) dla dewelopera!
I nie wciskajcie kitu.- 9 5
-
2016-03-16 07:22
Błoto i krzaczory
Zgadzam się, teren kompletnie nie wygląda atrakcyjnie, a lokalizacja jest wspaniała na eleganckie budynki mieszkalne. Na razie teren służy jedynie psiarzom. Pamiętajmy o rozbiórce biurowca Nordei, tam tez coś ładnego powstanie
- 18 6
-
2016-03-16 09:27
No ale właśnie o to chodzi, że
mieszkańcy okolicznych bloków nie będą mieć "pod nosem" miejsca żeby ich pies wykasztanił się po suchej karmie i oczywiście nie posprzątają po nim bo gdy wali klocka to udają, że to nie ich pies.
- 8 3
-
2016-03-16 12:07
Mieszkańcy obawiają się nie tyle o kibelek dla psów (1)
Tylko o miejsca parkingowe, a raczej ich brak. Deweloper dostanie w decyzji o warunkach zabudowy wymóg zbudowania np. AŻ DZIESIĘCIU miejsc parkingowych plus hala garażowa na 30 pojazdów, a cała reszta słoi zastawi swoimi SUVami co do centymetra wszystkie te ciasne okoliczne uliczki.
- 4 3
-
2016-03-16 18:57
Odkrochmal się od suv'ów
- 2 1
-
2016-03-16 18:09
(1)
to przykre że rządząca od lat paczka samorządniaków i jej wód nic pożytecznego dla mieszkańców z tym terenem nie zrobili
no ale teraz jest dobry "argument" by powyzywać zatroskanych o zieleń i wypoczynek ludzi od ciemnoty- 2 1
-
2016-03-17 00:16
Kościół byłby pożyteczny
- 1 3
-
2016-03-16 06:16
Budować (4)
Bardzo dobrze budować. A mocherom zawsze
będzie wszystko przeszkadzać bo to lepszy sort.- 69 93
-
2016-03-16 12:53
moherom
- 2 0
-
2016-03-16 19:37
Ty nawet Boga sie nie boisz
Dlatego nawet nie wiesz gdzie stoisz
- 2 0
-
2016-03-16 20:15
Co by tak tu potrollować... aa wiem, napiszę że to skandal i hańba!
- 0 1
-
2016-03-16 20:16
Owszem! A komunikacja miejska powinna być bezpłatna.
- 1 1
-
2016-03-16 06:16
Nie robcie z pieknego Orlowa plastikowego sopotu! (3)
- 172 30
-
2016-03-16 06:17
przez jedną restaurację? (1)
tam i tak nic więcej się nie zmiesci
- 12 12
-
2016-03-16 07:03
Myślałem, że na bulwarze tez się nic nie zmieści, a tam mowy browar! I uwierzylem, że jeszcze 20 knajp można tam wcisnąć.
- 18 1
-
2016-03-16 07:45
nie zrobią
- 3 4
-
2016-03-16 06:21
Zgoda (2)
Dobry teren pod zabudowę mieszkaniową, ale pod warunkiem, że przebudowany zostanie dojazd do tych nowych budynków, żeby nie odbywało się to od strony np. zakorkowanej Kieleckiej.
- 51 10
-
2016-03-16 08:09
W Gdyni zawsze wspaniale planuje się dojazdy (1)
Patrz nowe osiedla w Małym Kacku i znakomicie od podstaw zaplanowany dojazd cienką jak pupa węża ulicą Strzelców.
- 5 1
-
2016-03-16 19:00
Ohoo Strzelców to autostrada
W porównaniu do Inzynierskiej, na której końcu ma zostać uprzątnięty cały krzakorowy syf i wybudowane piękne apartamentowce. Tam to jest dopiero sajgon z dojazdem
- 2 0
-
2016-03-16 06:30
Zmienił sie dyrektor
GUM i już wszystko można?
- 46 6
-
2016-03-16 06:33
"budować drugiego Nowego Jorku z drapaczami chmur" (7)
55 metrów to teraz nawet w Redzie budują :) wiec do Nowego Jorku trochę brakuje :)
- 81 14
-
2016-03-16 06:40
wiecie dlaczego (6)
W gdyni mieszkania na najwyższych piętrach są najdroższe?BO STAMTĄD WIDAĆ GDAŃSK!!!
- 22 14
-
2016-03-16 06:47
hahaha aż oplułem się owsianką (5)
- 10 9
-
2016-03-16 06:53
Owsianką? (4)
Cienko przędziesz w tym Gdańsku.
- 7 6
-
2016-03-16 07:01
Pewnie jakby bym był tak bogaty jak ty to zajadałbym na śniadanie parówkami z Biedry i popijał specjalem. (1)
- 13 5
-
2016-03-16 13:39
z biedrami bijemy na łep wszystkie miasta
Gdańsk miastem bied(r)y !!!
- 1 0
-
2016-03-16 08:31
Nie cienko (1)
tylko zdrowo, patolu.
- 11 2
-
2016-03-16 09:47
do gdyni moda na zdrowie dotrze dopiero za 2 lata
- 5 2
-
2016-03-16 06:46
Gdzie mają powstawać mieszkania ? (6)
Tak, pytam, bo do chyba wszystkich inwestycji są jakieś sprzeciwy. Jak się stawia nowe budynki w już istniejących dzielnicach - to źle, bo zabiera się miejsce do spacerów. Jak próbuje się budować na terenach nadmorskich czy obok lasu - to też źle, bo trzeba wyciąć część drzewostanu i zabiera się ludziom miejsce do wypoczynku albo niszczy unikatową przyrodę. Jak deweloper buduje gdzieś koło obwodnicy, to są narzekania, że trzeba tam ze środków publicznych wybudować szkoły, przedszkola, poprowadzić nowe trasy autobusów czy wybudować nowe drogi dojazdowe. To jak w końcu miasto ma się rozwijać ? gdzie mają mieszkać ludzie, którzy wchodzą w dorosłe życie ? mają całe życie mieszkać z rodzicami, czy może wyemigrować poza miasto ? Jeśli zaś chodzi o wysokość zabudowy - to czy miasto ma oddawać tereny pod inwestycje za darmo ? jeśli tak zrobi, to będą głosy, że jest niegospodarne. Jeśli zaś sprzeda ziemię po cenach rynkowych, a deweloper postawi tam 2-3 kondygnacyjne budynki i do tego oddalone od siebie, aby było dużo zieleni - to ciężko mu będzie znaleźć nabywców, bo nie każdy jest gotowy zapłacić 8- 10 tys/ m2.
- 86 20
-
2016-03-16 06:49
przecież w centrum i tak mało kto chce mieszkać (1)
w centrum potrzebne są parking darmowe
- 6 25
-
2016-03-16 09:04
ja chcę mieszkać
i mieszkam, w starym budownictwie w centrum i chętnie bym się przeniosła do nowego, gdyby miało rozsądną cenę
- 13 3
-
2016-03-16 07:07
(1)
Ponoć tak wlasnie działa wolny rynek, radzisz sobie sam a nie zmieniasz mpzp bo masz chody. Mamy bańkę budowlana na rynku. Jak ona walnie to wszyscy zbankrutujemy.
- 9 10
-
2016-03-16 08:39
Wolny rynek byłby wówczas gdyby działkę mogli też kupić mieszkańcy okolicy. Wówczas jak każdy miałby wyłożyć z kieszeni te kilkaset zł (za swój udział w gruncie na którym mają powstać te wieżowce), po to tylko aby na nim nic nie powstało, a następnie musieliby od tego terenu płacić podatek i go utrzymywać - to może by inaczej na to spojrzeli. A tak to mamy sytuację, w której ktoś nie będąc właścicielem jakiegoś terenu, oczekuje od miasta konkretnych decyzji wobec tego terenu.
- 6 5
-
2016-03-16 07:56
nareszcie głos rozsądku w tych komentarzach
właśnie dlatego rządzacy powinni mieć gdzieś opinie ludzi protestujących bo najczęściej najwięcej szczekaja ci co sie znają na przestrzeni miejskiej i planowaniu jak pies na gwiazdach
- 16 8
-
2016-03-16 09:37
słuszna uwaga.
z jednym się tylko nie zgodzę. Nawet za 8-10k za metr, deweloper postawi bloki najbliżej siebie jak to tylko możliwe. Taka ich natura.
- 5 0
-
2016-03-16 06:53
Zaleje betonem cały świat (3)
Taką mam koncepcję
- 74 39
-
2016-03-16 07:24
Na wsi masz więcej zieleni.
Chyba, że masz pomysł na lepszy materiał konstrukcyjny?- 8 10
-
2016-03-16 07:54
To prawda, zalejemy świat betonem a podczas ulewy ojej skąd ta woda ... Np . Na węźle Franciszki ..
- 13 4
-
2016-03-16 10:59
i koniecznie wyciąć wszystkie drzewa
będzie estetyczniej i Januszowi na Golfa się nie będą się przewracać
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.