- 1 Nazistowski ośrodek w żydowskiej willi (98 opinii)
- 2 Mikołaje na motocyklach w Trójmieście (67 opinii)
- 3 "Bombowe" wojny gangów na zdjęciach (178 opinii)
- 4 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (262 opinie)
- 5 Miała być zielona aleja, a jest tylko 12 drzew (21 opinii)
- 6 Widziałeś ich? Daj znać policji (177 opinii)
Wigilia u prawosławnych i grekokatolików
W Trzech Króli prawosławni i grekokatolicy, a więc m.in. obywatele Ukrainy i Białorusi, rozpoczynają okres świąt Bożego Narodzenia. Z myślą o nich Sopot przy wsparciu m.in. Caritasu przygotował świąteczne spotkanie dla prawie pół tysiąca osób, które odbyło się w Hali 100-lecia. W gdańskiej cerkwi św. Mikołaja odbyły się natomiast tradycyjne liturgię.
Sopot przygotował dla nich, a także dla obywateli Białorusi i rodzin, które goszczą u siebie Ukraińców, świąteczne spotkanie.
Wspólny posiłek i kolędowanie
Spotkanie planowane jest na ok. 450 osób. W programie znalazł się minikoncert kolęd, będzie kącik zabaw dla dzieci, podarunki oraz poczęstunek zapewniony przez sopockich gastronomików, Caritas oraz gości z Ukrainy.
- W święta najważniejsze jest być razem. Dlatego zapraszamy naszych nowych mieszkańców, ale także sopocian goszczących u siebie Ukraińców i osoby, które wspierają uchodźców, na spotkanie świąteczne. Wiemy, że wielu z nich uczestniczyło 24 grudnia w wigiliach w domach sopocian, ale teraz chcemy spotkać się razem, bo to jest najważniejsze - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu.
Początek o godz. 15.
W Gdańsku świętowano w grudniu
Gdynia i Gdańsk nie planują tego typu wydarzeń. Obywatele Ukrainy wzięli za to udział w specjalnie zorganizowanym z myślą o nich wieczorku 17 grudnia w Domu Sąsiedzkim Fundacja Mi-Ro-Ro w Gdańsku. Wydarzenie zorganizowała Fundacja MI-RO-RO. Poprzedziły je warsztaty z robienia i pieczenia pierników dla Ukraińców, a także warsztaty gotowania dla nich świątecznych potraw.
Świętowanie do 19 stycznia
Prawosławni i grekokatolicy rozpoczną świętowanie 7 stycznia. Wtedy, według kalendarza gregoriańskiego, przypada Boże Narodzenie. Poprzedza je wigilia a potem następuje I, II i III dzień świąt. Czas świętowania kończy święto Chrztu Pańskiego, 19 stycznia połączone z Epifanią - czyli Objawieniem Pańskim.
Uroczystości zaplanowano m.in. w cerkwi św. Mikołaja przy ul. Traugutta 45
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-06 19:20
Od razu widać jacy ludzie? Tu piszą. Czepiają się kobit i dzieci dotniętych dramatem wojny. (10)
Obyśmy my nie doświadczyli takich okoliczności. A jasteście tacy odważni to zapraszam na wycieczkę do Zaporoża, Bachmutu itd.
Nie mogę uwierzyć że można być takim zawistym wobez uchodźców wojennych. Oni chcą wracać do ojczyzny jak tylko będzie możliwość.- 45 66
-
2023-01-06 19:33
Jacy uchodźcy, skoro ledwie ponad 3000 osób jest zarejestowanych jako uchodźcy? (3)
Wedle prawa pozostali nie są żadnymi uchodźcami i takie są fakty. Oni chcą wracać do ojczyzny i wracają, jak tylko pobiorą stosowne zasiłki i inne profity.
- 29 12
-
2023-01-06 21:00
wdzięczni akurat (2)
tak masz racje uchodźcy powinni być polakom wdzięczni bo nigdzie ich nie chcą i nikt nie chce im w ue pomagać,a oni w podziękowaniu wyłudzają od biednych polaków socjale i oszukują. taki to naród.polski nie stać na takie ładowanie w nich kasy, zadbać to my musimy o naszych obywateli,a rząd jak chce im pomagać to niech obniży sobie pensje i im
tak masz racje uchodźcy powinni być polakom wdzięczni bo nigdzie ich nie chcą i nikt nie chce im w ue pomagać,a oni w podziękowaniu wyłudzają od biednych polaków socjale i oszukują. taki to naród.polski nie stać na takie ładowanie w nich kasy, zadbać to my musimy o naszych obywateli,a rząd jak chce im pomagać to niech obniży sobie pensje i im daje.dlaczego polscy bezdomni nie mieszkają chodżby na zime w 5 gwiazdkowych hotelach z całodniowym wyżywieniem,o nich rzad pis się nie martwi, w polsce są już rok i wielu nie pracuje tylko żyje z obfitych socjali,o których polacy nawet nie snią.więc nie opowiadaj głupot,jak chcesz to daj ze swoich.ostatnio świętowali banderę ,to jest ich bochater.
- 19 7
-
2023-01-07 02:05
Napisał to Polak nie znający swojego języka. (1)
Taki z ciebie patriota, a błąd na błędzie.
- 6 15
-
2023-01-07 15:10
'Nieznający' pisze się łącznie, ortografie.
- 9 1
-
2023-01-06 20:09
A Ty byłeś/aś w Bachmucie, Zaporożu? Nie! No właśnie. Więc po co kłapiesz ozorem i gadasz takie niby chwytające za serce teksty? (chwytające za serce pelikany które łykają wszystko z TV jak leci)
- 22 13
-
2023-01-06 21:02
W czasie wojny ludzie chudną
a UKA jest otyła. Sklepy mięsne i piekarnie świecą pustkami, weterynarzy brakuje bo takie ilości jedzenia pochłaniają ci rzekomo biedni ludzie.
- 17 9
-
2023-01-06 23:12
Potomkowie Kresowiaków (1)
Z oczywistych przyczyn Ukraińcy są dla nich wrogami. A że wróg wroga jest przyjacielem, zostają ruskimi trollami.
- 3 15
-
2023-01-07 11:20
Sam jestes trolem
Nikt historii nie wymarze-banderowcy zabijał kresowiaka. A Świato Bożego Narodzenia Prawosławne to co innego-to jest też chrześcijaństwo, religia,Rosjan,Białorusinów,Greków i wielu innych narodów...
- 8 3
-
2023-01-08 06:06
Ciągłe zasłanianie się tym jest nudne.Widac tu jaka trauma w galeriach handlowych
- 1 0
-
2023-01-08 13:02
To jedź a nie siedzisz na naszym utrzymaniu i miauczysz
- 0 0
-
2023-01-06 15:24
(10)
Mam nadzieję że nasza dzielna policja stanie na wysokosci zadania i wzmoży kontrole drogowe! W czasie ich świąt mnóstwo ich będzie pijanych za kierownicą!
- 73 31
-
2023-01-06 17:03
(6)
Wczoraj sopocka policja zatrzymała 43-letniego obywatela UA za przekroczenie prędkości o 30 km/h.
Trzeźwy.
Jednak w trakcie kontroli funkcjonariusz od razu zauważył, że prawo jazdy fałszywe. Brakowało widocznego nadruku fluoryzującego oraz w promieniowaniu UV nie było widocznych zabezpieczeń. W rozmowie z policjantamiWczoraj sopocka policja zatrzymała 43-letniego obywatela UA za przekroczenie prędkości o 30 km/h.
Trzeźwy.
Jednak w trakcie kontroli funkcjonariusz od razu zauważył, że prawo jazdy fałszywe. Brakowało widocznego nadruku fluoryzującego oraz w promieniowaniu UV nie było widocznych zabezpieczeń. W rozmowie z policjantami 43-latek z UA przyznał się, że dokument jest podrobiony i kupił go przez internet - informują mundurowi.
Funkcjonariusze zabezpieczyli prawo jazdy 43-latka, a jego samego doprowadzili do sopockiej komendy.
W wyniku dalszych działań ustalili też, że mężczyzna nie posiada uprawnień do kierowania pojazdami.
Jakby tego było mało, auto mężczyzny było niesprawne techniczne.
Policjanci elektronicznie zatrzymali dowód rejestracyjny samochodu i odholowali go na parking.
Obywatelowi UA za posługiwanie się fałszywym dokumentem grozi 5 lat więzienia.
Ponadto mężczyzna odpowie przed sądem za wykroczenie kierowania samochodem bez wymaganych uprawnień do kierowania.
Za przekroczenie dopuszczalnej prędkości i kierowanie pojazdem niesprawnym technicznie policjanci ukarali go mandatami.- 24 0
-
2023-01-06 17:28
KASIA
a może ci policjanci odpowiedzą gdańszczanom co ten pajac dezerter ukraiński robi w polsce i ile zapłacił,że na granicy go wpuścili,dziwne że policja tego tematu nie podejmuje.będzie się działo w polsce jak nawpuszczali tyle badziewia ruskiego do naszego kraju.my nie mamy ochrony tak jak nasi politycy.
- 27 1
-
2023-01-06 18:09
Kopiuj-wklej. (1)
Na pewno jesteś z siebie dumny.
- 2 12
-
2023-01-06 19:13
Na portalu Trójmiasto komentarze z linkami do innych stron kasują.
Pozostaje kopiuj/wklej.- 7 1
-
2023-01-06 19:08
(2)
Oni nagminnie jeżdzą pod wpływem alkoholu, większośc z nich nie ma prawa jazdy, ich auta nie mają badań technicznych ani ubezpieczeń... u nich to norma, tylko jakim prawem narażają nasze życie i zdrowie?
- 20 0
-
2023-01-06 19:18
(1)
Starszy sturh tez jeździł po pijaku. Polak a jechał.
- 3 12
-
2023-01-06 19:31
to żymianin, a nie Polak.
- 5 3
-
2023-01-06 17:14
oczywiście nasi
sami abstynencie, a już szczególnie w święta:)
- 6 11
-
2023-01-06 18:08
Nie to co polscy,
zawsze trzeźwi i przykładni kierowcy.
- 7 12
-
2023-01-08 12:50
Przydałoby się...
- 0 0
-
2023-01-06 11:33
Zawsze było na (43)
Ukrainę a teraz jedziemy do Ukrainy? Nawet już z pisownią kombinują Czy tzn. że teraz jedziemy do Węgier a nie na Węgry czy tzn że byłem w Węgrzech a nie na Węgrzech?
- 147 18
-
2023-01-06 11:36
Dokładnie lewackie media wpajaja na siłę (2)
Nowa pisownie a w korpo Diversity and Inclusion w Białej Europie.
- 48 13
-
2023-01-06 19:09
A prawaccy troglodyci mają z tym problem. Jedyne co w życiu osiągnęli to miejsce urodzenia. (1)
- 7 21
-
2023-01-07 17:39
Nie jeste prawakiem a podziela opinię o i**otyźmie nowomowy.
- 3 0
-
2023-01-06 11:54
Co ciekawe, niedawno wyskoczyła mi reklama zachęcająca do wycieczki NA Litwę (była to reklama z inicjatywy jakiejś litewskiej organizacji, a nie polskiego biura podróży). Biedni Litwini, podważają własną niepodległość i niezależność :(((
- 38 3
-
2023-01-06 12:44
(28)
Celowa i zamierzona zmiana postrzegania. Tu nie chodzi o to, czy na Ukrainie czy w Ukrainie ale chodzi o to, zeby ludzie uczyli się akceptować zmiany.
- 14 28
-
2023-01-06 12:46
Jakie zmiany?
I kto ma je akceptować?
- 27 7
-
2023-01-06 12:55
To teraz zaakceptuj zmiany (4)
I mów jadę na Francję jadę na Szwecję jadę do Kuby jadę do Jamajki
- 28 3
-
2023-01-06 13:00
w Sopotu, w Gdyniu - niedługo tak będzie, Ukraińcy tak mówią (3)
- 40 2
-
2023-01-07 04:05
I w Bydgoszczu (2)
- 5 0
-
2023-01-07 12:44
(1)
tak mówią tambylcy
- 2 0
-
2023-01-07 17:40
Bydgoszczynie i Bydlaki
- 0 0
-
2023-01-06 17:11
(4)
Czepiacie się komuniści, a nie przeszkadza wam, że ludzie w Gdańsku często jadą np. do Sopot, a nie do Sopotu?
- 2 22
-
2023-01-06 18:18
odbij...
- 7 0
-
2023-01-06 23:43
bo przed wojną to były Sopoty, a nie żaden Sopot (2)
dlatego jechało się do Sopot i plażowało w Sopotach - poczytaj przedwojenne gazety.
- 8 1
-
2023-01-07 05:27
(1)
Wiem, że tak było i podałem to za przykład, że język się zmienia. Coś się przyjmuje, coś się odrzuca...
- 1 5
-
2023-01-07 14:57
To nie jezyk sie zmienil, tylko nazwa miejscowosci. Twierdzisz, ze to wiesz, ale najwyrazniej lzesz.
- 5 0
-
2023-01-06 18:18
mam akceptować korupcję i gangsterkę W ukrainie? (12)
nigdy.
- 18 1
-
2023-01-06 19:00
(10)
Ciekaw jestem, czy równie chętnie chwycisz za broń kiedy wojna tu dotrze? Rosjanie idą tylko po swoje więc i po kraj nadwislański też przyjdą jeśli tam nie przegrają. Oby wtedy korupcja była mniejszą wynówką.
- 2 17
-
2023-01-06 19:24
Puknij się w ten swój pusty dekielek. (5)
Z czym przyjdą i kim i po co? Z Ukrainą tyle czasu się pierd...lą, a Ty mówisz, że zaatakują członka NATO? Putin nie jest samobójcą i głupkiem na jakiego wygląda.
- 10 2
-
2023-01-06 21:29
(3)
No właśnie tyle czasu się to tam ciągnie, bo im pomagają, w tym i my, ale życie w Rosji jest tanie i Rosjanie jeszcze nie widzą tych 100-200 tysięcy zabitych. Może dojrzą jak będzie milion, ale to oznacza jeszcze długą pomoc, a niektórzy, jak widać, już teraz pękają.
- 1 8
-
2023-01-06 23:02
100-200 tysięcy zabitych? :) Stanowczo odradzam oglądanie TVPis czy TVN, bo widać że przedawkowałeś. (2)
Ukraińcy podają, że tylu zginęło, co nie znaczy, że to prawda. Poszukaj prawdy na temat ilości zabitych np. w brytyjskich źródłach. One nie mówią 100% prawdy, ale 100% więcej prawdy od źródeł ukraińskich.
- 6 2
-
2023-01-07 05:32
To ile podają źródła brytyjskie? Czy ich liczby zaprzeczają, że życie w Rosji jest tanie?
- 2 2
-
2023-01-07 15:05
Przed chwila Ukraina blagala o kolejne kroplowki z USD, bo brak pradu, a glod i mroz zagladaly ludziom w oczy.
Juz o tym nic nie pisza, za to codziennie pisza o ciosach zadawanych Rosji. Dziwne, ze Rosja odnosila mniejsze straty (wg zrodel ukrainskich oczywiscie), kiedy wojowali bardziej mobilnie, niz odnosi teraz, kiedy od juz prawie miesiaca wszyscy siedza okopani na z gory upatrzonych pozycjach.
- 2 0
-
2023-01-07 15:01
Tak po prawdzie, to w Polsce nie probowaliby oszczedzac chocby jednego cywila, bo nie mowimy po rosyjsku.
Rosja nie bedzie wiec probowala okupowac Polski, bo to bez sensu, masa rusofobow, zadnych zasobow mineralnych, zadne znaczenie strategiczne. Za to w pewnych okolicznosciach Rosja moze postanowic nas zniszczyc i tego powinnismy starac sie uniknac za wszelka cene. Poki co za wszelka cene do tego dazymy.
- 1 0
-
2023-01-06 19:47
Polaków nie trzeba podbijać, sami się dobiją.
- 3 0
-
2023-01-06 21:17
ty chyba jestes
członkiem ukrainców w POlsce ;)
- 4 2
-
2023-01-07 11:48
a ty masz szpiona w sztabie rosyjskim, że znasz plany uderzenia na Polskę?
bo słyszę te hasła od początku tej awantury na Ukrainie. Nagle wszyscy zostali ekspertami w dziedzinie taktyki wojennej...
- 2 0
-
2023-01-08 12:55
Nagrabili sobie ...to tak mają.
- 0 0
-
2023-01-07 12:46
ani tam, ani tu, oczyścimy władze ze złodziei
- 2 0
-
2023-01-06 21:16
nie akceptuje zmian (2)
demograficznych i koniec nie bedzie mi ukrainiec pchał sie w walonkach pijany do urzedu
- 10 2
-
2023-01-07 12:49
spadaj ruski trolu
- 0 5
-
2023-01-07 15:07
Nigdzie nie spadaj, szanowny rodaku, to chachly niech ida precz z naszej ziemi, chocby prosto do piekla, nie nasz problem.
- 4 0
-
2023-01-07 14:56
Dziwne, ze wlasnie nazwa tego panstwa ma byc nam nauka, kiedy to wlasnie Ukraina od dekady nie moze pogodzic sie ze zmianami.
- 1 0
-
2023-01-06 13:11
"1984" Orwella miało być ostrzeżeniem, nie poradnikiem...
- 26 0
-
2023-01-06 21:15
ja nie bede mówił do czy w (1)
nikt mnie do tego nie zmusi
- 5 1
-
2023-01-07 05:34
... i jeszcze tylko pomyśl, czy kogoś interesuje ja Ty będziesz mówił?
- 1 2
-
2023-01-07 03:50
Zmianę przedimka z na na do wymuszają na nas od lat Ukraińcy. A wraz z nimi pisarze z "Gazety Wyborczej", no ale (4)
w końcu familia po mieczu red.nacza GW miała wiele wspólnego z zachodnią Ukrainą, więc odbieram to jako sygnały poparcia krewnych po linii politycznej. Przybysze ze wschodu mają przez to na Ukrainie czy na Ukrainę kompleks niższości . Że ich depczemy. Czy jakoś tak Jak wiadomo od rzemyczka, do koziczka. Najpierw ingerencja w język,za chwilę swoje
w końcu familia po mieczu red.nacza GW miała wiele wspólnego z zachodnią Ukrainą, więc odbieram to jako sygnały poparcia krewnych po linii politycznej. Przybysze ze wschodu mają przez to na Ukrainie czy na Ukrainę kompleks niższości . Że ich depczemy. Czy jakoś tak Jak wiadomo od rzemyczka, do koziczka. Najpierw ingerencja w język,za chwilę swoje partie i obecność w Sejmie. To od nas zależy, czy chcemy zmieniać język polski, a nie od "Gazety Wyborczej". Jeździmy na Węgry, na Litwę i na Słowację. I na Ukrainę. I nie powinniśmy tego zmieniać. Czy ktoś z tych ludzi niemających z polszczyzną wiele wspólnego pomyślał, że
trzeba będzie zmieniać teksty piosenek i wierszy ze słowem Ukrainą? Że nie będą się wiersze rymowały, bo jednak w Ukrainie to jest jedno słowo, ktore ma 4 sylaby, a na Ukrainie ma sylab 5???- 9 1
-
2023-01-07 05:38
(2)
Dzisiaj mówi się Maria i jakoś nie zauważyłem, że trzeba zmieniać słowa gdzie śpiewa się Maryja. Może trochę więcej luzu niektórym trzeba?
- 1 4
-
2023-01-07 15:08
Słowa nie, ale muzykę do słów już tak.
'Maria' ma dwie sylaby, a 'Maryja' już trzy. I nie chodzi o luz czy jego brak, a zwykłą matematykę.
- 0 0
-
2023-01-07 15:18
To mow tak, jak dotad mowiono w Polsce. Bo chyba nie brakuje Ci luzu?
- 0 0
-
2023-01-07 17:24
Faktycznie: "Na zielonej Ukrainie" akcent pada na a, a "W zielonej Ukrainie" na e
- 0 0
-
2023-01-07 14:50
kiedys podcierales d.... lisciami, a teraz masz papier, nie pasuje ci rozwój?
- 0 0
-
2023-01-08 12:53
mają same wymagania
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.