• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy jak bunkry na Armii Krajowej

Michał Brancewicz
23 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Surowe konstrukcje nowych szybów windowych na przystankach tramwajowych PohulankaMapkaOdrzańskaMapka budzą kontrowersje wśród mieszkańców Chełmu, którzy nazywają je "bunkrami". Lekkie konstrukcje zastąpił bowiem zbrojony, gruby beton. I choć estetyka nowych wind może pozostawiać wiele do życzenia, zdaniem urzędników, urządzenia w takim wydaniu będą bardziej "wandaloodporne".



Korzystasz z wind/ruchomych schodów w przestrzeni miejskiej?

Windy i ruchome schody w miastach, bez względu na to, kto jest ich właścicielem, bardzo często opatrzone są informacjami "awaria" lub "nieczynne".

Tak jest chociażby ze słynącymi z awaryjności schodami w tunelu PKP Gdańsk Główny prowadzącymi na dworzec PKS. Kto tamtędy chodzi, ten wie, że często, przynajmniej jedne z nich są popsute i odgrodzone dyktą. Ostatni duży remont schodów odbył się we wrześniu 2019 roku.

Niespełna trzy lata temu pisaliśmy z kolei o tym, że windy notorycznie psują się na stacji SKM Orłowo.

Poprzednie widny też piękne nie były, ale ich konstrukcja była znacznie lżejsza, choć, jak twierdzą urzędnicy, łatwiej było ją uszkodzić. Poprzednie widny też piękne nie były, ale ich konstrukcja była znacznie lżejsza, choć, jak twierdzą urzędnicy, łatwiej było ją uszkodzić.
Podobnie było z windami na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska, które częściej były zepsute niż działały. Nie pomagały kolejne remonty, więc urzędnicy zdecydowali się na demontaż metalowo-szklanych konstrukcji.

Budowa nowych szybów windowych ruszyła niemal rok temu. Lekkie konstrukcje na przystankach Odrzańska i Pohulanka zastąpił zbrojony, gruby beton.

  • Tak mają ostatecznie wyglądać szyby windowe przy przystanku Odrzańska.
  • Projekt przeszklonych szybów windowych nie uzyskał akceptacji urzędników.
Dlaczego zdecydowano się na taką konstrukcję?

- Zmiana technologii, w jakiej wykonywane są windy na przystankach Odrzańska i Pohulanka została podjęta po analizie koncepcji, jaka została opracowana przed przystąpieniem do przetargu. Decyzję w tej sprawie podjął zarządca wind - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - Nowe windy będą trwalsze i lepiej przystosowane do obsługi pasażerów w tych miejscach. Nowa technologia ułatwi konserwację dźwigów. Ponadto ich konstrukcja będzie bardziej odporna na zmieniające się warunki atmosferyczne. Nie bez znaczenia będzie także większa odporność na akty wandalizmu.
"Nowe windy pod względem materiałowym mają wpisywać się w formę architektoniczną żelbetowej estakady drogowej [kładki]" - można było przeczytać w dokumentacji przetargowej.

Na etapie opracowywania projektu pojawiła się propozycja lekkich, szklanych konstrukcji, ale została odrzucona przez urzędników. Jeśli wierzyć wizualizacjom, po zakryciu surowego betonu okładziną, widok powinien być bardziej znośny. Przekonamy się o tym pod koniec kwietnia, kiedy to powinny zakończyć się wszystkie prace.

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • ochyda wybużyć, mogą chodzić na piechote (4)

    chyba że podtrzymują jakoś tą kładke żeby się nie zawaliła

    • 2 18

    • Siadaj niedostateczny! 4 błędy w 4 ledwo skleconych zdaniach (2)

      Marsz do szkoły!

      • 8 0

      • Szkoła onlajn.

        Efekt zdalnego nauczania.Dziwne że nauczyciele z tego powodu nie ogłosili strajku.

        • 4 1

      • Jesli on(a) 4 bledy, to Ty przynajmniej 2. Siadaj, mierny.

        • 1 0

    • jeśli już, to raczej wyburzyć

      • 3 0

  • Zawsze należy zadać sobie pytanie - ile to kosztowało (1)

    • 3 5

    • to zadaj ,napisz do UM,przecież to jest jawne dla mieszkanców Gdanska?

      • 1 0

  • Jak tak dalej pójdzie to w 2022 beda gotowe. Firma krzak robi te windy i robi, zaskoczeni, ze jest trakcja przy przystankach tramwajowych haha

    • 4 5

  • Stare a nowe

    Stare które wykonała WIWRA były bublem , jeżeli beton kogoś razi to można zrobić wizualizacje jak będzie się prezentował nowy szyb w różnych wariantach kolorystycznych

    • 10 1

  • Windy windami ale kiedy wreszcie znikną fale na lewym pasie w górę?

    Nie wiem kto za tę drogę odpowiada, ale chyba śpi.

    • 4 1

  • Mi się podoba

    Jak się beton pomaluje na biało, to nie będzie tak źle. Pseudo krytycy i malkontenci, którym nie podobają się nowe konstrukcje szybów, wyjazd z tego portalu!

    • 7 3

  • Tunel

    W tym miejscu jezdnia powinna mieć tunel i żadna kładka ani winda by nie była potrzebna

    • 3 5

  • Było zrobić przejście na poziomie ziemi, a ulicę puścić górą. (5)

    A zrobili schody dla pieszych i windy. Gdzie tu sens?

    • 12 3

    • (3)

      Miśku gogo. Gdyby było odwrotnie, to i tak potrzebne byłyby schody i windy by dostać się na poziom komunikacyjny :)

      • 6 1

      • (2)

        Niby jak Puchatku? Torowisko zostaje jak jest, przejście dla pieszych po ziemi tylko ulica i samochody jadą górą. I nie trzeba schodów ani wind.

        • 1 2

        • A widziałeś jeden z drugim jakie są rzędne jezdni a jakie kładki (1)

          Co Wy za brednie opowiadacie? Przecież tam są takie różnice wysokości, że nie da rady inaczej tego wytrasować

          • 2 0

          • Ta kładka co jest musi być ponad przewodami linii tramwajowej.

            Ulica biegnie wzdłuż linii tramwajowej, więc nie trzeba by podnosić poziomu jezdni aż tak wysoko.

            • 0 1

    • Bzdura

      A o autobusach pomyślałeś?

      • 1 1

  • Transport pionowy.

    Stare windy,chociż stare to one nie były funkcjonowały tylko w czasie odbiorów technicznych.Pewnie na zbyt delikatną konstukcje jakąprzewidział producent, zostały po krótkim czasie użytkownia wyłączone.Nowe konstrukcje są masywne dlatego że służą jako filary tych kładek,które ciągle się sypią.

    • 3 1

  • Wszystko prawidłowo. (2)

    To są wieżyczki pod cztery baterie przeciwlotnicze. A projekt nawiązuje stylistyką do czasów PRL.

    • 11 2

    • Przeciwpiesze ewentualnie przeciwrowerowe;)

      • 1 1

    • "Flakturm - schrony w kształcie wieży budowane w czasie II wojny światowej w Berlinie, Hamburgu i Wiedniu. Pełniły rolę schronu, ale także platform dla artylerii przeciwlotniczej (z języka niemieckiego Flugabwehrkanone, w skrócie FLAK). Z okresu okupowanej Polski podobne budowle znaleźć można w Gdyni i Wrocławiu"

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane