- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (144 opinie)
- 2 Oszuści podszywają się pod system Fala (61 opinii)
- 3 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (53 opinie)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (323 opinie)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (104 opinie)
Windy jak bunkry na Armii Krajowej
Surowe konstrukcje nowych szybów windowych na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska budzą kontrowersje wśród mieszkańców Chełmu, którzy nazywają je "bunkrami". Lekkie konstrukcje zastąpił bowiem zbrojony, gruby beton. I choć estetyka nowych wind może pozostawiać wiele do życzenia, zdaniem urzędników, urządzenia w takim wydaniu będą bardziej "wandaloodporne".
Tak jest chociażby ze słynącymi z awaryjności schodami w tunelu PKP Gdańsk Główny prowadzącymi na dworzec PKS. Kto tamtędy chodzi, ten wie, że często, przynajmniej jedne z nich są popsute i odgrodzone dyktą. Ostatni duży remont schodów odbył się we wrześniu 2019 roku.
Niespełna trzy lata temu pisaliśmy z kolei o tym, że windy notorycznie psują się na stacji SKM Orłowo.
Podobnie było z windami na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska, które częściej były zepsute niż działały. Nie pomagały kolejne remonty, więc urzędnicy zdecydowali się na demontaż metalowo-szklanych konstrukcji.
Budowa nowych szybów windowych ruszyła niemal rok temu. Lekkie konstrukcje na przystankach Odrzańska i Pohulanka zastąpił zbrojony, gruby beton.
Dlaczego zdecydowano się na taką konstrukcję?
- Zmiana technologii, w jakiej wykonywane są windy na przystankach Odrzańska i Pohulanka została podjęta po analizie koncepcji, jaka została opracowana przed przystąpieniem do przetargu. Decyzję w tej sprawie podjął zarządca wind - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - Nowe windy będą trwalsze i lepiej przystosowane do obsługi pasażerów w tych miejscach. Nowa technologia ułatwi konserwację dźwigów. Ponadto ich konstrukcja będzie bardziej odporna na zmieniające się warunki atmosferyczne. Nie bez znaczenia będzie także większa odporność na akty wandalizmu.
"Nowe windy pod względem materiałowym mają wpisywać się w formę architektoniczną żelbetowej estakady drogowej [kładki]" - można było przeczytać w dokumentacji przetargowej.
Na etapie opracowywania projektu pojawiła się propozycja lekkich, szklanych konstrukcji, ale została odrzucona przez urzędników. Jeśli wierzyć wizualizacjom, po zakryciu surowego betonu okładziną, widok powinien być bardziej znośny. Przekonamy się o tym pod koniec kwietnia, kiedy to powinny zakończyć się wszystkie prace.
Opinie (181) 5 zablokowanych
-
2021-02-23 07:14
Winda jak winda ma działać (2)
Nie ma większych problemów w naszym mieście
- 47 8
-
2021-02-23 07:32
A są większe problemy? (1)
Infrastruktura ma działać i główną rolą miasta jest dopilnowanie tego.
Miło jak czasem pieniądze idą na coś innego niż dokładanie pasów i parkingów do zakorkowanych dróg.- 5 1
-
2021-02-23 22:59
Chyba nie zrozumiałeś.... :)
- 0 0
-
2021-02-23 22:58
Na tej wizualizacji przeciez wyglada elegancko. Ten beton jest jeszcze niepomalowany i niewykonczony. O co ta spina
- 1 0
-
2021-02-23 22:02
Żelbet jest niezniszczalny.
Jednym z pierwszych budynków żelbetowych w Europie jest dawny magazyn zakładów Towarzystwa Akcyjnego Wyrobów Wełnianych Fryderyka Wilhelma Schweikerta z 1912 roku - dziś Biblioteka Główna Politechniki Łódzkiej.
- 1 0
-
2021-02-23 21:48
Mnie się podoba.
Uwielbiam bunkry i surowy żelbet tak samo jak budowle z czerwonej cegły.
- 1 0
-
2021-02-23 21:16
Wiadomo gdzie się skryć gdy rozpocznie sie rewolucja
przeciw rządzącym służącym wielkim korporacjom .
- 4 0
-
2021-02-23 21:11
Od swiat nie widac zadnych pracownikow przy windach.
Windy na Armii Krajowej mialy byc oddane do konca 2020r. Miasto laskawie zgodzilo sie bez kay umownej przesunac na koniec pierwszego kwartalu. Od grudnia nie ma zadnego pracownika przy windach. Czy ktos z Urzedu Miasta to kontroluje?
- 1 0
-
2021-02-23 21:07
zaraz zaczną się głosy tych z rowerowej anarchii i ich pobratymców z fragu o konieczności malowania przejść naziemnych
- 1 0
-
2021-02-23 20:52
po co to zmieniali?
nie rozumiem, po co w ogole to ruszali? nie dosc, ze stare byly rozwalone, to wyburzyli i przez rok stawiaja niby nowe...smiech na sali
- 1 0
-
2021-02-23 20:34
Windy w "Gdynia Cisowa"
Windy przy peronie Gdynia Cisowa są ładne i dla SKM oszczędne. Nie zużywają energii elektrycznej.
Korzystam z przejścia na peron codziennie i jestem porażony stopniem empatii dla osób niepełnosprawnych oraz kobiet z dziećmi w wózku ze strony szefostwa SKM.- 3 0
-
2021-02-23 20:17
równie dobrze mozna przykryć wandalodporną okładziną lekką konstrukcję stalową szybów windowych. Ten żelbet to porażka. Robią te szyby już ruski rok, jak nie dwa, parę razy im wybrzuszyło szalunki, potem musieli skuwać beton. śmiech, śmiech i poruta. Konstrukcję stalową przygotowaliby w wytwórni, zmontowali na miejscu tylko, wszystko trwałoby pół roku łącznie z montażem wind
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.