• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy zamiast podnośników. Wyczekiwana zmiana na stacji w Orłowie

Krzysztof Koprowski
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Windy zamiast platform na stacji kolejowej
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.

Okoliczni mieszkańcy oraz pasażerowie kolei wreszcie doczekają się wygodnych wind na stacji Gdynia OrłowoMapka. Kolej zamierza przebudować istniejące powolne i niewygodne platformy prowadzące na kładkę na zwykłe dźwigi osobowe. Nowe windy pozwolą pokonać różnicę poziomów ponad sześciokrotnie szybciej niż dotychczas.



Kiedy korzystasz z wind w przestrzeni miejskiej?

Zainstalowane w 2014 r. w obrębie kładki nad torami na stacji Gdynia Orłowo windy, a dokładniej "platformy pionowe", od samego początku sprawiają problemy w użytkowaniu:

Instrukcja obsługi znajdująca się w kabinie platformy. Instrukcja obsługi znajdująca się w kabinie platformy.

Pięć lat oczekiwania na montaż zwykłych wind



Po ponad pięciu latach od pierwszych deklaracji PKP Polskich Linii Kolejowych kolejowa spółka wreszcie dokona wymiany platform na zwykłe windy znane z budynków mieszkalnych czy galerii handlowych ze wszystkimi udogodnieniami dla tego typu urządzeń.

To oznacza, że obsługa będzie odbywała się tylko poprzez jednorazowe wciśnięcie guzika z żądanym kierunkiem jazdy, a wejście będzie zabezpieczone automatycznie rozsuwanymi drzwiami.

Znacznemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu. Obecne platformy poruszają się z prędkością zaledwie 0,15 m/s, zaś nowe windy będą przemieszczać się z prędkością 1 m/s (z podobną prędkością poruszają np. windy w budynkach średnio wysokich).

Pokonanie poziomów istniejącymi podnośnikami zajmuje blisko 1,5 minuty. Po montażu nowych wind czas ten ulegnie znacznemu skróceniu. Pokonanie poziomów istniejącymi podnośnikami zajmuje blisko 1,5 minuty. Po montażu nowych wind czas ten ulegnie znacznemu skróceniu.

Montaż nowych urządzeń do końca października 2023 r.



Nim jednak pasażerowie skorzystają z nowych urządzeń, niezbędny będzie demontaż istniejących szybów windowych i budowa nowych konstrukcji wraz z montażem wszystkich niezbędnych instalacji. Wykonawca zadania będzie miał na to czas do 31 października 2023 r.

Co ważne, windy zastąpią wszystkie cztery platformy w dotychczasowych lokalizacjach tj. na peron dalekobieżny, peron Szybkiej Kolei Miejskiej (będący w trakcie przebudowy), a także od strony ul. Inżynierskiej oraz Klonowej.

Inwestycja koordynowana przez PKP PLK jest na etapie przed podpisaniem umowy z potencjalnym wykonawcą w procedurze zapytania ofertowego.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (68)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane