Fakty i opinie

Witomino: projekt obwodnicy i przebudowa ul. Hodowlanej

Najnowszy artukuł na ten temat

Czy na obwodnicy Witomina będą buspasy?

Obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską na Witominie.
Obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską na Witominie. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Gdynia zaczęła poszukiwanie firmy, która przygotuje dokumentację projektową dla Obwodnicy Witomina, która połączy ul. KieleckąChwarznieńską. Projekt ma być gotowy w pierwszej połowie 2021 roku. Z kolei wkrótce powinna ruszyć warta 24,5 mln zł przebudowa ul. Hodowlanej, którą wykona Strabag. Inwestycja wraz z budową zbiornika retencyjnego i remontem części ul. II Morskiego Pułku Strzelców potrwa rok.



Jak często stoisz w korkach jeżdżąc po swoim mieście?

praktycznie zawsze 65%
nie ma reguły raz są korki, innym razem ich nie ma 26%
rzadko stoję w korkach 9%
zakończona Łącznie głosów: 1337
Przypomnijmy:

  • Zapowiedź budowy obwodnicy Witomina, która zostanie poprowadzona przez las padła w lipcu.
  • Droga połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  • Obwodnica będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku.
  • Powstanie też kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiadukt nad ul. Witomińską i dwa przepusty.

Wydział inwestycji Urzędu Miasta Gdyni ogłosił przetarg na wybór projektanta inwestycji. Najważniejszym kryterium będzie cena - 60 proc, kolejnym czas wykonania zamówienia - 20 proc. oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Otwarcie kopert zaplanowano na 21 listopada. Czas przygotowania dokumentacji nie może być dłuższy niż 75 tygodni, czyli około 18 miesięcy.

graf. Trojmiasto.pl
- Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na jakość życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. Ogłoszenie dzisiaj przetargu jest kamieniem milowym całej inwestycji - zapowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Koncepcję pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych (obwodnica Witomina będzie prowadzić przez tereny leśne).

Obwodnica Witomina: powrót do pomysłu sprzed lat



Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej lub Małokackiej. Szacowane na 175 mln i 150 mln zł inwestycje okazały się jednak wówczas zbyt kosztowne.

Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w 2040 roku, więc pomysł zarzucono - jak się jeszcze niedawno wydawało na kilkanaście lat.

Postawiono na rozwiązanie wewnątrz dzielnicy promujące komunikację miejską. Za 1,2 mln zł sporządzono dokumentację projektową rozbudowy fragmentu ul. Chwarznieńskiej i w listopadzie 2018 roku ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy. Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 mln złotych, ale najniższa oferta była o 10 mln zł droższa, więc przetarg unieważniono.

Obwodnica Witomina - według szacunków prezentowanych przez władze miasta w lipcu - w uaktualnionym wariancie ma kosztować ok. 60-70 mln zł, a jej budowa potrwa ok. 1,5 roku.

Przebudowa Hodowlanej w Gdyni: nie tylko remont ulicy



W poprzednim tygodniu rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ul. Hodowalnej. Najkorzystniejszą ofertą złożyła firma Strabag. Inwestycja zostanie wykonana w rok od momentu podpisania umowy i będzie kosztowała 24,5 mln zł.

graf. Trojmiasto.pl
W ramach projektu przewidziana jest kompleksowa przebudowa ul. Hodowlanej na odcinku od ul. Chwarznieńskiej do skrzyżowania z ulicami Wielkokacką i Stawną. Zakres robót obejmuje również przebudowę odcinka ul. II Morskiego Pułku Strzelców oraz budowę zbiornika retencyjnego wraz z prowadzącą do niego drogą.

Na ten element zwracają uwagę szczególnie władze miasta.

- W ramach projektu zostanie zrealizowany zbiornik retencyjny na obszarze dawnych ogródków działkowych, do którego zostanie podłączona kanalizacja burzowa. To rozwiązanie przyczyni się do poprawy retencji w rejonie całej dzielnicy, jak również umożliwi stworzenie terenów rekreacyjnych dookoła wspomnianego miejsca - już teraz rada dzielnicy pracuje nad pomysłami - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (185) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Do dymisji

    Pan Szczurek do rezygnacji. Czas najwyższy. Wstyd.

    • 1 1

  • Nie da się!

    • 1 0

  • Tradycyjnie nie da się!!!!!!!!!!!

    • 9 0

  • nie da się

    • 16 0

  • Nie dajmy sie robic w balona takimi cieniutkimi obietnicami

    bo to tylko przygotowania do kolejnej kadencji Szczurka w UM Gdynia. Czas szybko leci bo od wyborow minelo 1,5 roku. Teraz 2 lata projektowania i wywalania kasy i jakies obsuwy a projekt pojawi sie tuz przed nastepnymi wyborami. Obietnica budowy bedzie motywem przewodnim nastepnej kampanii Szczurka, a potem jak go juz frajerzy go wybiora to bedzie krotka informacja ze nie da sie bo kasy brak co jest w Gdyni standardem. Szczurek zegnaj i nie wracaj. Zabieraj ze soba tych przydu*asow ktorzy maja mieszkancow w glebokim poszanowaniu.

    • 6 13

  • UM Gdynia (1)

    "Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu."
    Jestem ciekaw kiedy wielce rządzący przejdą do realizacji idei z lat 70tych w północnych dzielnicach Gdyni, takich jak poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, most zwodzony na Oksywie z Śródmieścia. Tym małym remoncikiem na końcu Kwiatkowskiego i Płk. Dąbka nie zamydlą mieszkańcom oczu.

    • 39 9

    • Dabka remont jest zabawny ten bus pas niewiadomo po co I zapomnieli o latarniach

      • 4 0

  • Naiwni myślą że to dla nich

    a prawda jest taka, że Szczurek skróci sobie drogę z pracy do domu o dobre 30min w godzinach szczytu.

    • 1 19

  • kochana gdynia

    coraz bardziej podoba mi się to co robi pan prezydent łucyk. tak trzymać.

    • 3 17

  • Opinia wyróżniona

    Dobra, jeszcze sama obwodnica ok, ale jak czytam (33)

    wypowiedź Pana Szczurka, że to pozwoli na rozwój nowych inwestycji w okolicy obwodnicy to już wiem, że obwodnica straci swoje pierwotne zadanie. Pobudują się osiedla, sklepy itp. Najgorsze, że znowu karczowany będzie las, najlepiej do Demptowa by wszystko wykosił. Tak więc osobiście uważam, że obowdnica tam jest potrzebna, ale na jej trasie max jedna stacja tankowania z punktem obsługi i to wszystko.

    • 166 33

    • szczurek od lat nie wybudował żadnej nowej drogi, nie wierze że teraz bedzie inaczej (2)

      • 14 4

      • Ile to już projektów leży i kurzy się w szufladach (1)

        Ale za to artykuł jest i może się ludzie nie połapią ;)

        • 3 4

        • Kurzy, nie kurzy ale zapłacone.

          • 0 5

    • (7)

      Szkoda że nie ma w planach budowy drogi między witominem a karwinami. Odciążyłoby to drogi w redłowie i orłowie oraz małym kacku.

      • 22 12

      • (5)

        I zakorkowało całkowicie Witomino :)
        Super pomysł odciążmy inne dzielnice zapychając kolejne.

        • 14 9

        • (4)

          Można zbudować tunel pod Witominem i przenieść korki pod ziemię!

          • 19 3

          • Musieliby poprosić Wejherowo o pomoc.

            Tam potrafią budować tunele.
            W Gdyni jeszcze nie.

            • 4 1

          • Tunel pod Witominem

            już jest, nieco zasypany na niektórych odcinkach, ale jest. W jednym odcinku jest strzelnica sportowa.

            • 0 6

          • Za cienki w uszach jest na to Szczurek

            Ale pomył przedni jak most między centrum a Oksywiem, ale to przerasta prezydenta.

            • 4 2

          • Nie ma kasy ;)

            • 4 4

      • Całe szczęście, że nie ma.

        Pomijając różnce wyskości do pokonania, to taka droga kompletnie zniszyłaby tamtejsze lasy. Na szczęście jest tam rezerwat przyrody i nie będzie łatwo tego zmienić.

        A między Witominem a Karwinami jest Obwodowa.

        • 11 7

    • Z ciekawostek historycznych (1)

      Między witominem a demptowem przed wojna planowano wykarczowac las pod drugie witomino z bezpośrednim połączeniem drogowym z leszczynkami.
      Dobrze ze tego zaniechano.

      • 14 6

      • szkoda

        że tego zaniechano. Droga na wprost z Sokółki do ul Skrabka byłaby idealnym rozwiązaniem.

        • 1 5

    • (12)

      No nie, najlepiej jakby powiedział, że to pozwoli na zastój inwestycyjny w okolicy obwodnicy i kompletną stagnację gospodarczą regionu - najlepiej paraliż! Jeszcze lepiej, żeby połączyć to można było z wywłaszczaniem działek, wyburzaniem i zalesianiem okolicy obwodnicy, by ta mogła pozostać obwodnicą.

      • 11 9

      • NIe rozumiesz przekazu chyba albo charakteru czy celowości obwodnic (11)

        Jeżeli zabuduje się tereny przy obwodnicy Witomina to w żaden sposób nie będzie się jechało na Chwarzno czy Wiczlino płynniej, bo powstaną nowe zatory wzdłuż nowej drogi. swoją drogą wyobrażasz sobie, ze na całej długości obwodnicy Trójmiasta powstają osiedla z drogami dojazdowymi i wyjazdowymi na obwodnicę? Obwodnica już dawno stałą się droga lokalną, ale na miłość nie zróbmy z niej drogi osiedlowej.

        • 14 8

        • No i co z tego, to naturalna kolej rzeczy. (10)

          Płynniej będziesz jechał tzw. Obwodnicą Kaszubską i mniej uczęszczaną siecią dróg w jej okolicy.
          Obwodnica nieuchronnie zmieni się w jedną z trójmiejskich arterii i przestanie pełnić dzisiejszą rolę.

          • 2 12

          • Z czym Ty teraz wyjechałeś? Czytaj ze zrozumieniem. (9)

            Czy Trasa Kaszubska jest budowana po to, żeby powstawały przy niej zabudowania czy po to, żeby odciążyć inne drogi. Przecież tym sposobem nie odciąża się ruchu, tylko po prostu jakby budowało się drogę do nowych osiedli czy inwestycji. dla uświadomienia podaję definicję obwodnicy.

            Obwodnica droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

            • 4 8

            • Rozumiem, że jak ci d. rośnie, to będziesz chodził ciągle w starych, przyciasnych majtkach. (8)

              No i tak jest zawsze z drogami obwodowymi, że jeżeli miasto się rozwija, są pochłaniane i zmienia się ich rola.

              • 9 8

              • Ta... i budowane są kolejne, i później kolejne (7)

                Bardzo zdrowe myślenie, gratuluję! Już dawno stwierdzono, że rozbudowa dróg nie zmniejsza a zwiększa zatory na drogach, bo wówczas przybywa więcej pojazdów. Rozumiem zbudować drogę i zwiększać ofertę komunikacji miejskiej, ale nie rozbudowywać osiedla przy obwodnicach, będzie kiedyś zabraknie terenu na kolejną obwodnicę.

                • 8 6

              • (3)

                Kto tak stwierdził i gdzie, że rozbudowa dróg zwiększa, a nie zmniejsza zatory na drogach?

                • 3 2

              • Lewis-Mogridgea (1)

                Na pewno był mądrzejszy pod Ciebie i ode mnie

                • 0 6

              • Od ciebie z pewnością

                Zapoznaj się z jego teorią i zrozum, że nie chodzi tu o poszerzenie drogi, a zbudowanie odrębnej. Jego twierdzenia nie mają tutaj nic do rzeczy, bo istnienie alternatywnej drogi odciąży Witomino.
                Istnieje jeszcze coś takiego jak pojemność infrastruktury.

                • 2 0

              • Twierdzenie Lewisa-Mogridgea

                • 0 6

              • Skoro tak myślisz mądrze, to wszystkich mieszkańców rozsyp w terenie (2)

                do domków jednorodzinnych, a do każdej posesji zbuduj dojazd. Policz kiedy zabraknie ci terenu do budowy infrastruktury i jaki będzie udział dróg w obszarze zajętym zabudową.
                Jaką wtedy będziesz musiał mieć komunikację, jak rozległą i kto za to zapłaci?

                • 6 3

              • Yyyyy (1)

                Yyyyy...o co chodzi z Twoją wizją?

                • 3 5

              • yyyy, tak też właśnie przypuszczałem.

                A gdzie niby ma się budować i co? W Jelonkowie, w środku lasu?
                Nie osiedla i nie przy obwodnicach, to co i gdzie?

                • 3 4

    • Źle zinterpretowałeś słowa Szczurka.

      Wydaje mi się, że mu chodziło o rozwój terenów np. na Chwarznie-Wiczlinie, a nie o tereny w lesie wzdłuż drogi. :)

      • 4 2

    • Nie wierze w ani jedno slowo Szczurka, ale nie przypisuj mu slow ktorych nie powiedzial. Tam nie ma mowy o inwestycjach w obrebie nowej obwodnicym ale jest tylko mowa o nowych szansach rozwoju nowych obszarow miasta, a to nie to samo. Przeciez na tych 2,6 km poza droga nie ma buyc innych inwestycji, ani stacji paliw ani obslugi, bo sa iepotrzebne To taki lesny odcinek jak z Chwarzna do Witomina. Jest on bez sensu z calkiem innych powodow , bo niczego do konca nie rozwiaze, o czym wielu z was pisze w swych postach.

      • 5 4

    • Człowieku nie podniecaj się .p.Szczurek snuje takie marzenia i tak nic nie zrobi

      • 5 4

    • nie wierzę w żadne słowo szczurka. (3)

      • 15 13

      • (2)

        po wynikach wyborów prezydenckich widać, że znacznie więcej jest takich, którzy nie wierzą w żadne słowo horały i jego kumpli od państwowego koryta

        • 15 7

        • wierzysz za to senyszyn i nowackiej, one już załatwiają inwestycje dla Gdyni

          • 7 6

        • Prawda boli, że projekt tradycyjnie będzie do szuflady?

          • 9 7

  • Ze starego artykułu:

    Przebudowa Chwarznieńskiej (ok 1300 m) miała kosztować 79-102 mln (wg oferentów) i trwać 80-100 tygodni.

    Budowa czteropasmowej (2x2) obwodnicy o długości 2650 m przez las - ma wg UM trwać ok 80 tygodni i kosztować mniej.

    Oszukiwać mieszkańców to trzeba umieć - nawet to wam wychodzi jak równoważenie budżetu miasta i uruchamianie lotniska
    Czyli wcale

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.