- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Witomino: projekt obwodnicy i przebudowa ul. Hodowlanej
Gdynia zaczęła poszukiwanie firmy, która przygotuje dokumentację projektową dla Obwodnicy Witomina, która połączy ul. Kielecką i Chwarznieńską. Projekt ma być gotowy w pierwszej połowie 2021 roku. Z kolei wkrótce powinna ruszyć warta 24,5 mln zł przebudowa ul. Hodowlanej, którą wykona Strabag. Inwestycja wraz z budową zbiornika retencyjnego i remontem części ul. II Morskiego Pułku Strzelców potrwa rok.
Przypomnijmy:
- Zapowiedź budowy obwodnicy Witomina, która zostanie poprowadzona przez las padła w lipcu.
- Droga połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
- Obwodnica będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku.
- Powstanie też kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiadukt nad ul. Witomińską i dwa przepusty.
Wydział inwestycji Urzędu Miasta Gdyni ogłosił przetarg na wybór projektanta inwestycji. Najważniejszym kryterium będzie cena - 60 proc, kolejnym czas wykonania zamówienia - 20 proc. oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
Otwarcie kopert zaplanowano na 21 listopada. Czas przygotowania dokumentacji nie może być dłuższy niż 75 tygodni, czyli około 18 miesięcy.
- Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na jakość życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. Ogłoszenie dzisiaj przetargu jest kamieniem milowym całej inwestycji - zapowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Koncepcję pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych (obwodnica Witomina będzie prowadzić przez tereny leśne).
Obwodnica Witomina: powrót do pomysłu sprzed lat
Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej lub Małokackiej. Szacowane na 175 mln i 150 mln zł inwestycje okazały się jednak wówczas zbyt kosztowne.
Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w 2040 roku, więc pomysł zarzucono - jak się jeszcze niedawno wydawało na kilkanaście lat.
Postawiono na rozwiązanie wewnątrz dzielnicy promujące komunikację miejską. Za 1,2 mln zł sporządzono dokumentację projektową rozbudowy fragmentu ul. Chwarznieńskiej i w listopadzie 2018 roku ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy. Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 mln złotych, ale najniższa oferta była o 10 mln zł droższa, więc przetarg unieważniono.
Obwodnica Witomina - według szacunków prezentowanych przez władze miasta w lipcu - w uaktualnionym wariancie ma kosztować ok. 60-70 mln zł, a jej budowa potrwa ok. 1,5 roku.
Przebudowa Hodowlanej w Gdyni: nie tylko remont ulicy
W poprzednim tygodniu rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ul. Hodowalnej. Najkorzystniejszą ofertą złożyła firma Strabag. Inwestycja zostanie wykonana w rok od momentu podpisania umowy i będzie kosztowała 24,5 mln zł.
W ramach projektu przewidziana jest kompleksowa przebudowa ul. Hodowlanej na odcinku od ul. Chwarznieńskiej do skrzyżowania z ulicami Wielkokacką i Stawną. Zakres robót obejmuje również przebudowę odcinka ul. II Morskiego Pułku Strzelców oraz budowę zbiornika retencyjnego wraz z prowadzącą do niego drogą.
Na ten element zwracają uwagę szczególnie władze miasta.
- W ramach projektu zostanie zrealizowany zbiornik retencyjny na obszarze dawnych ogródków działkowych, do którego zostanie podłączona kanalizacja burzowa. To rozwiązanie przyczyni się do poprawy retencji w rejonie całej dzielnicy, jak również umożliwi stworzenie terenów rekreacyjnych dookoła wspomnianego miejsca - już teraz rada dzielnicy pracuje nad pomysłami - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (187) 4 zablokowane
-
2019-10-23 11:12
Nie dajmy sie robic w balona takimi cieniutkimi obietnicami
bo to tylko przygotowania do kolejnej kadencji Szczurka w UM Gdynia. Czas szybko leci bo od wyborow minelo 1,5 roku. Teraz 2 lata projektowania i wywalania kasy i jakies obsuwy a projekt pojawi sie tuz przed nastepnymi wyborami. Obietnica budowy bedzie motywem przewodnim nastepnej kampanii Szczurka, a potem jak go juz frajerzy go wybiora to bedzie krotka informacja ze nie da sie bo kasy brak co jest w Gdyni standardem. Szczurek zegnaj i nie wracaj. Zabieraj ze soba tych przydu*asow ktorzy maja mieszkancow w glebokim poszanowaniu.
- 17 24
-
2019-11-22 13:15
nie da się
- 37 0
-
2020-01-01 17:36
Tradycyjnie nie da się!!!!!!!!!!!
- 27 3
-
2020-12-11 20:41
Nie da się!
- 12 1
-
2020-12-12 16:39
Do dymisji
Pan Szczurek do rezygnacji. Czas najwyższy. Wstyd.
- 22 1
-
2021-02-15 12:55
Gryzoń do rezygnacji. To już czas najwyższy. Wstyd
- 12 0
-
2022-01-01 13:43
Jak zawsze nie da się!!!!!!!!!
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.